Annons:
Etikettandlighet
Läst 2710 ggr
Christina_46
2011-07-16 22:51

enhetsmedvetande

Vad innebär det att bli del av enhetsmedvetandet. Jag har fått ett erbludande att bli en del av detta. Men jag vill veta lite mer om det först. Skriv gärna vad ni vet om det här så är ni snälla.

Kram på er

Christina

Annons:
[walkinbeauti]
2011-07-17 08:41
#1

Skapa avsikten att uppnå enhetsmedvetande med Mayakalenderns nionde

Så mycket text att skriva om det här så en liten länk till ingående vad det handlar om Glad.Mycket nöje det är oerhört intressant  och ett stort ämne som jag personligen finner viktigt i våra liv med den nionde vågen vi 2012 går in i !

[Lady-Oona]
2011-07-17 13:12
#2

Orkade inte ens läsa färdigt….så mycket text.,,,det gör mig misstänksam, varför ska allt förklaras med en massa ord, propaganda, övertygelse och samtidigt ligger det en ton bakom som talar om hur ofullständig jag är som inte fattar bättre än att koppla upp mig till ett enhetsmedvetande, det är som ett sorts hot,

Det enda jag behöver göra för att komma i kontakt med mig, mitt inre och Universum är att bete mig som en medmänniska och visa omgivningen vad kärlek kan vara, samtidigt som jag verkligen försöker utveckoa fina sidor av mig själv,

Jag tror inte ett dugg på katastrofer eller energihöjningar (vad nu det är ) bara för att vi skriver 2012 snart. Utveckling har inget med konstuerat årtalsräknande att göra, det sker inom människan vilket år det än är, det är jag helt övertygand om.

Så slappna av och njut av livet, praktisera kärlek i din vardag så gott du kan, var dig själv, tro på dig själv och låt dig inte hindras eller påverkas av domedagsprofeterm, det är att göra våld på dig själv,

Lycka till!

[walkinbeauti]
2011-07-17 13:44
#3

#2 Domedagsprofestia vill jag knappast kalla Mayakalendern den handlar ju absolut inte om någon form av undergång men med vårt sätt att leva på Jordmodern utplånar vi henne mer och mer varje dag.

Där kommer den andliga kraften in att med hjälp av universum och olika medvetandenivårer enkelt förklarat så istället för att förstöra Jordmodern sprida budskapen om en stor förändring.

Texten jag länkat till kan vara tung om man inte är insatt i Maysfolkets förutsägelser.Mayakalendern är svår att tolka och förstå.Jag förstår den ganska bra men istället har jag svårt att med egna ord göra den rättvisa och förklara.

Min egen filosofi ligger hos Indianfolken ett folk jag visstats en hel del med och som verkligen vet vad dom pratar om.Enhetsmedvetandet är ett sätt för oss att föra samman energier och skapa en balans inte en domedagsprofetsia som hotar om undergång.Katastrofer man pratar om är obalanser hos Moder Jord,hennes sår och dom behöver läkas och tillsammans kan vi alla på vårt eget sätt göra en insats.

Shamanska ceremonier tex när jag utför dessa gör jag min lilla insats för att hjälpa Moder Jord till läkning,allt vi kan göra är vårt bästa ingen kräver mer av oss än så.

Ett komplicerat ämne och vi befinner oss i förändringar jag tror går väldigt få förbi.Känner oerhört starkt inför 2012 och påverkas dagligen av dessa energiförändringar.En domedagsprofetsia skulle jag säga finns i Bibeln men inte i Maykalendern dock kan det vara svårt att både tyda och förstå  men syftet är enbart balans och välmående inte straff undergångar och död det drar människan redan hit till jorden själv.

Detta är Indianens filosofi att allt levande ska vara i balans först då kan också jordens folk hitta balans både inom sig och omkring sig.Jag ser med stor förväntan på en kollektiv healing av jordmodern något som så väl behövs.Just nu är hennes sår stora och vill vi ha djur natur växlighet och allt annat liv kvar måste vi börja ta ansvar för våra handlingar mot allt levande inklusive människan ,men ingen tvingar oss det måste komma från oss själva och vilket ansvar vi känner för Moder Jord som ger oss liv.Medvetandenivåerna är enbart en del av vår andliga utveckling som vi tar i olika steg sen är det helt upp till oss att ta emot eller förkasta vi väljer själva helt enkelt.

Men vi kan göra detta på så många sätt i alla våra olika trosinriktningar kan vi skapa balans på vårt eget indiviudella sätt man måste inte vara en Shaman eller något annat,det handlar i grunden om kärlek och kärlek är det som läker bäst.

Hellas
2011-07-17 14:45
#4

#0 Jag drar öronen åt mig direkt när man blir "erbjuden" någonting som dessutom är suspekt och odefinierbart.
Vad innebär erbjudandet, kostar det pengar, är det en grupp människor som anser sig vara extra utvalda till att uppnå detta osv.

Jag orkade inte heller läsa igenom allt, så många ord och text och ändå förstår man ingenting.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Lady-Oona]
2011-07-17 15:03
#5

#3 förlåt att jag säjer det men ytterligare en massa text som egentligen inte säjer något alls…det är handling som gäller, inte en massa prat om t.ex höjningar av av medvetandet.

Jo, det är sant att jag inte vet mycket om Mayakalendern men det LILLA jag vet tycker jag inte är relevant till vad den försöker förmedla. De som i västvärlden har tjänat en massa pengar på något som det inte finns det minsta bevis för, är vinnarna i den här hysterin runt denna kalender.

 Självklart ska vi värna om Moder Jord och hitta kärleken inom oss och förmedla den till människan runt oss och även till oss själva förståss. Det är ord och undervisning som har predikast i lika många år som människan har funnits, vad nu denna kalender och år 2012 har med saken och göra begriper jag inte och tänker inte anstränga mig heller, det räcker att läsa Hopi profitian för att få till mig samma sak om det är en text jag behöver för att börja med mig själv.

Förlåt att jag inte köper det här men det har inte något att göra med vem som förmedlar, jag är emot hela grejen som gör några få rika och andra står där med snopna blickar när vi firar 2013, det är det hela.

Jag respekterar att du är intresserad och att du använder budskapet för att lyfta fram männskligheten och Moder Jord men för den sakens skull behöver jag inte göra det samma jag har andra tankar i mitt medvetande som gör att jag ser åt ett annat håll, in i människan, där börjar och slutar allt.

[walkinbeauti]
2011-07-17 15:22
#6

Skillnaden med västvärdlen tex är att där förekommer ofta pengar med i bilden men aldrig i äkta Ursprungsfolks kulturer.Vi borde ofta lyssna till tex Indianskt folk som har så oerhört djupa värderingar att dela med sig av.Hopi är jag väl bekant med och är fadder åt en familj i Hotevilla.Ett djupt folk som jag har största respekten för och som gett mig oerhört mycket och aldrig har det vart pengar inblandad däremot tjänster och gentjänster inte av måsten utan enbart för att man vill och det vi sänder ut kommer trefalt tillbaka.

Men  # 5 ingen begär att alla ska leva efter just detta men i hela sammanhanget hör allt ihop,både medvetandenivåer och Moder Jords läkning,universum allt är en cirkel genom olika tro och olika utövanden men målet alltid detsamma balans och helande till både kropp och själ men även Moder Jord.

Du gör på ditt individuella sätt jag på mitt andra på sitt vad som är rätt eller fel det känner vi enbart inom oss.Men nu ville TS veta vad enhetsmedvetande är och hon fick svar på sin fråga sen att jag råkar leva efter indiansk filosofi och känner dessa förändringar inför 2012 gör bara att jag glatt svarar på den frågan då den ligger mig varmt om hjärtat.

Annons:
Trollvind
2011-07-18 21:30
#7

Om man googlar på "Enhetsmedvetande" får man ganske ordentligt många träffar. Redan på förstasidan dyker Calleman och Maya-kalendern upp tillsammans med Diksha/Oneness-rörelsen.

Jag gissar därför att TS fått ett erbjudande om att få ta emot en Diksha. 

En Diksha sägs kunna försätta dig i direkt förbindelse med Enhetsmedvetandet. Det går till så att en Diksha-givare lägger sina händer på ditt huvud (kronchakra) och överför enhetsenergin till dig. Genom detta startar en process där din hjärnas neurobiologi omskapas så att du inte längre är beroende av sinnet (the Mind). I stället har du direktkontakt med Enhetsmedvetandet. Det beskrivs att du genom denna process kommer att känna både glädje och lättnad och börja leva ett liv i lycksalighet.

Låter ju fantastiskt eller hur? Men… det kan vara bra att ta reda på mer bakgrund också. Om det var jag som fått det erbjudandet hade jag vänt mig helt om och börjat springa utav bara h-e.

Här är varför:

Du kan bara få en Diksha av en diksha-givare. Diksha-givare kan man bli efter en tre veckors kurs i Indien hos guruparet Bhagavan och Amma. Dessa två sägs vara "en själ i två kroppar" och de anses vara "upplysta" och arbetar för att höja mänsklighetens medvetande och "väcka upp" tillräckligt många för att genom detta försätta hela världen i samklang med Enhetsmedvetandet. De påstås kunna aktivera ditt Enhetsmedvetande på distans och när som helst, med eller utan din vetskap. En vanlig Diksha är normalt inte förknippad med kostnader vad jag vet, men kursen i Indien för att bli en Diksha-givare lär kosta ca 30000 kr.

Nå, jag har inget att invända mot att de tar betalt, även om jag tycker priset är oförskämt högt. Men jag har inte tänkt gå kursen så det är inget problem för mig.

Vad jag däremot har STORA problem med är deras beskrivning av vad som händer vid en diksha. Jag HOPPAS att de bara luras, även om det är illa nog. För OM det är sant att de kan gå in och mackla med din och min hjärna, då håller det på att ske ett globalt övergrepp av ofattbara proportioner, eftersom det är ett brott mot den Fria Viljan. Om det dessutom har den effekten att den kan aktivera för tidig Kundaliniresning, så kan det vara rent farligt.

När det gäller Calleman och Maya-kalendern så har jag läst hans bok och även en period tyckt att hans teorier var ganska intressanta (för man ska komma ihåg att han bara presenterar TEORIER, inte FAKTA).
Någonstans kring 2006 började Calleman rekommendera sina anhängare att ta Diksha. So guess what? Jag tycker inte han är så trovärdig längre.

Jag har precis som #5 arbetat med shamanism och mycket  med kunskap från indianfolk under många år och jag håller med om att där finns ett fantastiskt djup och en oerhört stor kunskap. Men… jag har aldrig någonsin varken sett, läst eller hört ett enda ord om Maya-kalendern från någon Maya-indian. Har ni?

Christina, det blev en lång utläggning om vad jag GISSAR att du frågar efter. Du kanske menade något helt annat.

Kram 
Anna Trollvind

Andina
2011-07-18 22:37
#8

Jag har aldrig orkat sätta mig in i allt som skrivs och sägs om Maya-kalendern, p g a att det är så mycket "teoretiska teknikaliteter". En del har jag naturligtvis snappat upp - särskilt också eftersom jag har haft ett par vänner som är väldigt engagerade i denna "kalender".

Jag har däremot hört att det i inkafolkets kultur också finns lite motsvarande 'teorier' om energihöjningarna och förändringarna inför år 2012 ca. Tankar som liknar dem som, vad jag förstår, Maya kalender-teorierna pekar på.

Vad de egentligen säger det kan jag alldeles för lite om… men jag håller det inte för otroligt att det kan ligga nå't i den s k 'frekvenshöjningen', som ingår i den process som vi alltid har befunnit oss i.

*

Betr Diksha så har jag fått Dikshahealing ett flertal gånger - det "ingick" i lite workshoppar jag har gått (d v s inget jag har känt att jag 'behövt'). Och, jag har då inte märkt någon som helst skillnad jämfört med 'vanlig healing'. (Eller är jag redan i deras grepp?) Men det hade jag inte väntat mig heller - för mig är healing healing, ingen 'maktutövning'. 'Maktutövning' är för mig mer "psykologi".

Så går mina tankar… ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Trollvind
2011-07-18 23:23
#9

#8

Tvyärr är det där nog rätt vanligt. Man har hört nåt som någon i sin tur har hört från någon annan som har hört… men ingen har egentligen någon aning om vilken den verkliga källan är. Och i värsta fall blir det som viskleken…  det som kanske började som något helt annat har plötsligt blivit en SANNING som alla har hört nånstans i från, och så väljer man att tro att hela Universums utveckling beror på denna sanning eftersom så många har hört det.

Tänkvärt va?

Intressant att du fått "diksha-healing" och inte tycker det hände något speciellt. Kanske de bara luras då? (jag tror nu inte att de flesta som ger diksha luras med vilje) Och de som upplever fantastiska saker kanske gör det för att de själva förväntar sig det och skapar det undermedvetet i sig själva?

Så tror jag att det kan vara.

Men då kvarstår alla de som förväntat sig fantastiska känslor och transformationer men i stället enbart fått mörker, depression och livsångest som effekt. Jag har inga svar här.. men jag bara känner att det är viktigt att inte ta för lätt på det här med Enhetsmedvetande, Dikshor och sånt man hört…

Andina
2011-07-18 23:37
#10

Nej, det är helt rätt - man ska inte 'köpa' allt man hört och läst! Det håller jag helt med om! Glad (Däremot behöver man inte förkasta allt heller ;) )

De jag hört om inkafolkets 'profetior' av är dock personer som arbetar tillsammans med inkaättlingar, är inkaättlingar eller antropologer. Så det de berättar bör det finnas någon sanning i.

Däremot kan jag förstås inte säga någonting om profetiornas 'sanningshalt' eller om tolkningarna av dessa profetior stämmer. Det kan ingen om Maya-profetiorna heller. Profetiornas, eller deras tolkningars, sanningshalt får vi vackert vänta till efteråt för att se.

Nej, jag tror inte att de som är engagerade i Diksha-healing luras. Jag tror inte någon som är engagerad i någon annan healingteknik medvetet luras heller. Inte de utbildar sig i teknikerna. Möjligtvis finns där psykologi som jag var inne på. 
Vad man göra är, att ta det med en nypa salt är när det figurerar överstora ord (och kanske stora pengar inblandade…) vid 'marknadsföringen' kring en healingteknik. Det gäller ju i de flesta branscher också för den delen… (Vilken bil är bäst - jo denna förstås, du svävar fram…)

Så'n är jag…. ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: