Annons:
Etikettredskap-hjälpmedel
Läst 9080 ggr
Ghosthunter
2011-07-01 19:18

Trollbord

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har varit på ett loppis och köpt ett gammalt trebent bord som jag tänkte ha som trollbord eller dansande bord. Jag vet inte om det kommer att funka, men å andra sidan så gör inte det nåt om 100 år, bordet kostade bara 135 spänn!!Flört

Den har en höjd på 50 cm och diametern är 37 cm, så den är i perfekt storlek.

Nu vet jag att man brukar vara mer en 1 pers när man kör med bordet, men jag har hört att man kan vara själv också…skillnaden är bara att det dröjer längre innan man får igång bordet. Sen sägs det att det måste vara speciellt träslag och ingen metall på bordet…..men jag har hört att det går med i princip vilket bord som helstGlad

Vad tror ni….är det andarna som styr bordet eller är det vårat undermedvetna??

Jag tror på andarna!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[GunillaF]
2011-07-01 20:34
#1

Vilket fynd. Både billigt och snyggt. Grattis!Skrattande

Jag har testat trollbord (har ett eget) och det är riktigt spännande.

Kerstina har skrivit en artikel om trollbord. Den kanske intresserar och inspirerar dig.

Andina
2011-07-01 21:40
#2

Jag har lekt med trollbord/dansande bord som varit stoooora och tunga - och det har fungerat alldeles utmärkt. Jag kan inte se någon som helst anledning att de måste vara av något särskilt material e d.

Det häftigaste, tyckte jag, var inte hur bordet rörde på sig, utan det enorma energipåslaget jag kände, hela luften kring bord och händer var 'elektrifierad'… så starkt.

Jag tror du kommer att ha kul med ditt bord, Ghost!

Jag har bara provat en gång ensam - med absolut noll resultat… men jag hade inte tålamod att testa särskilt många minuter heller ,)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[walkinbeauti]
2011-07-02 06:32
#3

Härligt bord du fått tag på Glad

Helt klart är det andevärlden som sätter fart på borden så fort vi har tanken på dom finns dom genast på plats.

Har läst om dom som haft bord med metall i att det fungerar lika bra.Någon hade köpt ett bord på Ikea och det fungerade tydligen alldeles utmärkt.

Tror också man kan vara själv,något jag läst om att folk varit.Trollbord är väl som med allt annat en träningssak,har aldrig försökt men länge tänkt skaffa ett Glad

Ghosthunter
2011-07-02 08:45
#4

Gunilla o Andina - Visst är det coolt. Jag var gäst på en cirkel i vintras och då körde vi med trollbord. Vi hann knappt ställa ner bordet på golvet och lägga händerna på det förrän det började att dansa omkring i en himla fart och sen ställde vi frågor tyst inom oss och bordet svarade direkt med JA och NEJ och även med att räkna….jag var helt paffFörvånadFlört

Tack för länken Gunilla….jag ska kolla det sen!!Glad

Andina - Ja, vi kunde också känna energi…det är förmodligen elektromegnetism som andarna avger!!

Vad jag är orolig för är att jag inte kan få igång det ensam….för jag har ingen annan att köra det med om inte vi ändra lite i programmet på den cirkeln som jag går på nu!!

WB - Där ser man….men ett IKEA bord har ingen stilTungan ute

Men en fråga som förbryllar mig är att det krävs eller går lättare att vara flera deltagare….kan det vara så att andarna behöver ta av våran energi för att ha kraft att röra bordet och att anden får mer kraft ju fler man är???

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[walkinbeauti]
2011-07-02 08:52
#5

Skrattande Nä uchiamej Ikea är inte min smak,allt ska vara gammalt eller antikt Glad

Föreställer mig att är man fler vid bordet finns flera andar på plats som vill vara med och att där kommer det mer aktivitet samtidigt som dom lånar av deltagarnas energi.Så ju fler desto roligare heter det ju Flört

Ghosthunter
2011-07-02 08:58
#6

WB - Ja så kan det vara och det handlar nog om att dom tar energi från oss….Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Hellas
2011-07-02 10:01
#7

Ni är inne på rätt tankeställning, visst är det så att ju fler man är med possitiv energi desto enklare blir det att få igång en levitation.

Det är vanligt att man sjunger, skrattar och flamsar en del för att uppnå den effekten.
Att vara gravallvarlig är inte en bra kombo då det gäller trollbord.

Ta vilka bord som helst, det spelar ingen roll om det är Ikea bord eller någonting gammalt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ghosthunter
2011-07-02 10:40
#8

Hellas - ja du har nog rätt och det är också lättare att skratta, sjunga och flamsa på ett naturligt sätt när man är ett gängFlört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Zynell
2011-07-02 13:29
#9

Wow! Har aldrig hört talas om något liknande! Men intressant låter det. :D

#0 Snyggt bord!

ErikNorthman
2011-07-02 21:57
#10

Är tveksam till trollbord. Tror att det har med det där muskelrörelserna som många hänvisar till. Jag har varit på tre cirklar där man använt trollbord. Man ser att folk rör på händerna på bordet men de nekar och säger att de "hållit fjäderlätt". Jag är inte dum.
Nej, det finns annat som är mer äkta. Det här är bara påhitt, tror jag.
Ska på en cirkel snart där det ska avslutas med trollbord. Får se om jag ändrar åsikt. Har kanske bara haft otur?

Ghosthunter
2011-07-03 09:26
#11

#10 En bra förklaring…har du en lika bra förklaring till hur bordet kan dansa omkring utan handpåläggning så vore det trevligt att veta!!Cool

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Kerstina-61
2011-07-03 13:55
#12

Grattis, Ghosthunter till ditt trollbord! Glad

I början då jag skulle få igång mitt bord så satt jag timmar och tjatade…samma sak…bad om ett JA eller att det skulle röra sig.
Till slut så rörde det sig lite,lite….sedan mer och mer.

Idag är inga problem. Jag sättar mig och får svar direkt.
Sedan kan negativ energi sega ned, men det är ju ingen nyhet då det gäller all medial kommunikation ;-)
Glada positiva energier är ju alltid det bästa Skrattande

Jag låter inte mitt bord få för mycket utrymme. Jag vill ha kontroll så inget kommer in som inte ska va med. Fick det tipset från mycket erfaren kvinna med trollbord att inte låta bordet sväva ut över halva rummet utan hålla det diciplinerat. Men visst får det lov att dansa, men bara lugna danser, ingen rock,n roll ;-)

Lycka till! Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Ghosthunter
2011-07-03 15:55
#13

Tack Kerstina…..så du kör alltså med ditt bord helt själv om jag inte har missuppfattat det?Glad

Där ser man…då gäller det att vara positiv och tålmodig. Jag får helt enkelt öva, öva och öva!!Flört

Jag läste nånstans att om man kör bordet själv så ska man lägga fingrarna i mitten på bordet, men ska man hålla med båda händerna eller bara en hand, vad gör du?

Sen brukar man ju ha ett JA-ben, ett NEJ-ben och ett räkneben. Men hur ska man veta tills nästa gång vilket ben som är vilket eller är det olika varje gång?

Ursäkta alla frågor…..men jag är bara så nyfiken och vill ha tips så att jag gör rätt!!Glad

Jag har döpt mitt bord till Trollis..hehe!!Skrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Kerstina-61
2011-07-04 01:27
#14

Jag ska berätta hur jag gör, därmed behöver inte det vara allas sanning ;-)

Som du själv skriver så får man vaar tålmodig och så är det ju med allt medialt arbete. Jag sitter själv med bordet ibland, men oftast  är det då någon vill jag ska ta kontakt för deras del. Jag har båda händerna på bordet, gör ingen skillnad om jag är ensam eller vi är fler. I början fick jag sitta i timmar innan bordet ens rörde sig det minsta. Idag får jag igång det nästan direkt.

Först så lägger jag min energi i bordet ( om vi är fler gör alla likadant). Då har jag båda händerna med handfatorna ned, lätt på handen så rör jag händerna i cirklar runt bordets skiva i medsols riktning. Från ytterkanten in mot mitten tills det helt enkelt känns bra :-)

Första gången du får igång ditt bord så frågar du bordet vilket ben som är ja/nej/räkne-bokstavsben, sedan skriver du på det benen som är för JA/NEJ/RÄKNEBEN. Döper bordet det gör ju bordet själv. Du frågar helt enkelt vem som  är din "bordsande". För min  del så var det min mamma som kom. Jag hade då frågat vem som skulle hjälpa mig från andevärlden med mitt bord. Min mamma hette Birgitta så bordet heter helt enket Birgitta.

När jag ska "starta" igång bordet så frågar jag alltid min mamma Birgitta om det är ok att vi sitter med bordet och att de som är med är ok. Jag frågar också bordet INNAN jag åker iväg och har det med mig för en bordsseans om det är ok.

När jag fått ett JA från bordet (Birgitta) så börjar jag och numera "ser" och känner jag oftast den energin som är på G till bordet och frågar då om det är någon från andevärlden som är med oss vid bordet. Då får jag ett JA. sedan frågar jag om det är en manlig energi (om det är det jag känner) eller så frågar man ändå. Tills man får ett ja på frågan.
Sedan brukar jag fråga vem anden vill kommunicera med. Ibland ber jag anden att med hjälp av skriv/räknebenet ge mig första bokstaven på den personen, men på senare tid ber jag bordet "gå" till den personen. Det går lite fortare i regel.

Jag kan tillägga att om man är flera personer än de som sitter vid bordet (brevid som åskådare) så får man vara tydlig att inte någon tänker i förväg vad bordet ska svara. Gäller förståss även de vid bordet. Det kan ställa till problem så man får fel svar eller rena rappakaljan. ALLA bör inte alls tänka ;-)) Jag brukar be de som är med att tänka på mina gardiner, väggar, måla om mitt tak mm
:-)) Släpp huvudet, med andra ord.

När man fått anden identifierad så kan "sittern"själv ställa frågor, högt eller i huvudet. Spelar ingen roll om man tänker frågan för svaret kommer ändå. det man får tänka på då man tänker frågan är att vara övertydlig så inga missförstånd blir.

En sista, men nog så viktig sak att tänka på. Som med allt medialt arbete så är det viktigt med respekten för andevärlden och att man ska tänka på att vara noga med att skydda sig/platsen/de som är med så inte något kommer igenom som inte ska vara där. Jag brukar alltid, då jag öppnar bordseansen be andevärlden att det ska komma det som har med oss att göra som är där och inget annat. 
Jag tänker också i huvudet på mitt sätt för att skydda huset. Det finns säkert många, många sätt att tänka det. Huvudsaken är att man är trygg med just sitt sätt. Ska inte finnas en tvekan på att man är trygg efter man öppnat bordsseansen.

Som jag skerv i början så är detta mitt sätt att arbeta med trollbordet. Det finns säkerligen många åsikter och sätt, men detta är mitt bidrag som jag hoppas har varit till någon hjälp för dig.

Kram!

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Ghosthunter
2011-07-04 09:51
#15

Tusen tack Kerstina….det var en mycket bra beskrivning och alla mina frågetecken lyfte vingarna och flög ivägGlad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Andina
2011-07-04 20:33
#16

Vilken bra beskrivning av hur du jobbar med Birgitta, Kerstina! Det är så intressant att få läsa/höra hur andra gör. Tack go'a, säger jag också!

Själv har jag köpt ett trebent gammalt bord på antikvariat - det var ovalt, inte runt. Än så länge har jag inte provat bordet som "trollbord" - men kommer att göra det så småningom, det var därför jag köpte det. Men rätt tid har inte kommit riktigt ännu.
Hittills har det fått vara "underlag" för lite kristallkulor och annat som jag har.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: