Annons:
Etikettmedialitet
Läst 3957 ggr
Ghosthunter
6/22/11, 6:16 PM

Hörsel

En kort fråga….det finns ju metoder för att öppna upp tredje ögat för att se, men finns det inga motsvarande metoder när det gäller hörseln??Cool

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Jane-Lyzell
6/22/11, 8:28 PM
#1

Klart det finnsSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[outgrundlig]
6/22/11, 9:33 PM
#2

Ghosten, det kommer även en dag då det öppnas upp för dig och att det hörs saker inom dig. Det går så fint framåt för dig enligt vad jag läst så kan bara säga detta…ha tålamodet så kommer det med en vacker dag.Flört På samma sätt som du ser bilderna så kommer även röster/ljuden till dig en dag.

[walkinbeauti]
6/23/11, 5:13 AM
#3

# 0 Hörseln har ganska nyligen börjat öppna upp för mig,har inte gjort mer än bett om att den ska komma.Lite av den har funnits med jämt men det är först nu som gammal kärring jag börjar få ett resultat så den kan öppnas upp för oss med tiden och när vi är mogna att ta emot den Glad

yamher
6/23/11, 6:25 AM
#4

klart det finns med hörsel som för syn liksom alla andra sinnen som känsel osv. Det kommer nog till dig med precis som de har skrivit! För mig kom allting på en gång syn, lukt, hörsel och att gå ur kroppen osv, det var bara att våga ta steget. Så det kan skilja sig åt. Bara kämpa på du!!!

Alis volat propriis Oskyldig

Ghosthunter
6/23/11, 9:38 AM
#5

Jane - okay, hur gör man då?Tungan ute

Annars får jag snällt och tålamodigt vänta som ni andra säger. Det är lite störande när man ska kanalisera nån och kan inte komma med budskap….bara komma med en massa bilder, en bild kan ju tolkas på så många olika sätt!! Jag kan höra spökröster och andra spökljud med öronen (som alla andra) men inte dessa inre röster. Men sen kan det väl också vara så att många säger att det kommer röster, men i själva verket är det bara som tankar, som jag kan få ibland!!

Jag har hört att Clairaudience är det  svåraste och ovanligaste sättet att få info från andevärlden…kan ju vara en tröst..hahaSkrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[outgrundlig]
6/23/11, 9:52 AM
#6

Ghosten, jag kan säga att för mig så kommer inte budksapsorden i form av ord inom en som om från en röst. De kommer i form av energier/känslor/telepati, likt det sätt du får till dig bilder och rent spontant känner hur en person är.Glad

Annons:
Ghosthunter
6/23/11, 10:31 AM
#7

OG - Ja, det var det jag menade. Du hör liksom inte en röst som talar precis som om du hade hört med öronen, eller?Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Jane-Lyzell
6/23/11, 2:35 PM
#8

Clairvoyance

– klart seende,

ser bilder(likt en film) med inre syn

eller yttre syn, eller rent fysiskt/

verkligt/solitt.

Clairaudience

- klart hörande

, hör klara röster fysiskt utanför

sig själv eller en extern (annan röst)

röst inom sig själv.

Den mest omfattande är

Claircentience

- klart kännande,

vilket är att känna in med alla sina 5

sinnen , smak hörsel, syn, lukt, känsel,

både inre och yttre. Dessa ger

förnimmelser av claircentiencen –

en känsla av! T ex då du

hör Claircentience

så förnimmer du ett hörande

i ditt sinne, vilket i motsats till

klart hörande inte är en extern röst

utan din egen med en extern tankeföljd,

alltså något som inte är din

normala tankegång. Lika gäller för

resten av sinnena. De flesta medium

av i dag är Claircentience. Det

är väldigt få som är rent Clairvoyance

eller Clairaudience.

Förr i tiden var dessa former

mer vanliga – då de också hade

ett annat tålamod att sitta i

cirklar och utveckla detta i

åratal. Det finns ett nytillkommet

Clair”

också som heter

Clair- knowingness - klart

vetande, du bara vet, utan att

veta varför du vet!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[outgrundlig]
6/26/11, 10:22 PM
#9

#6 Nej, jag hör inte det, såsom en röst nej, rätt förståttGlad Jag känner det mera.

Visst ibland kan jag höra, men det är mera när de vill föra fram något till sin bild de visar, så kan de lägga till ljud, röster, skratt. Men sällsynt för mig.

Ghosthunter
6/27/11, 8:48 AM
#10

OG - Samma för mig. Jag känner det….men som sagt var så är det mycket sällan, men det kan ju ändras och undantag finns. I Lördags fick jag in en ande som viftade och gestikulerade med armarna och sa: "Vad är vitsen med allt detta?" och sen när jag frågade hur han hade dött så kände jag ett hårt tryck runt bröstet, gjorde nästan ont!

Men jag tror att det beror mycket på andarna också, vill dom inte säga nåt så gör dom inte det!!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

[outgrundlig]
6/27/11, 11:31 AM
#11

#10 Glad

Upp till toppen
Annons: