Annons:
Etikettandlighet
Läst 1592 ggr
Zynell
2011-06-18 18:02

Andlig känslighet - varför så olika?

Jag har på sistone funderat mycket på min egna andliga känslighet. Jag har alltid haft ett brinnande intresse för just andliga frågor. Redan som sjuåring pratade jag mycket med min pappa om healing, vilket han har sysslat med i stort sätt 40 år eller mer. Tyvärr tyckte alla i familjen att hans intresse var helt koko och jag fick ofta höra hur meningslöst det var.

Mitt intresse kvarstod dock och jag fortsatte att prata med min pappa om allt möjligt.

Trots mitt intresse upplevde jag aldrig någonting som barn, kände inget, såg inget … hade inte ens en "låtsaskompis" som vissa barn kan ha - inte vad jag kan minnas i varje fall. Nu som vuxen har jag en hel del upplevelser i bagaget, men jag kan ändå inte låta bli att fundera på varför det är så lätt för vissa men så otroligt svårt för andra?

Kan det redan ha satts i barndomen eller skrev vi in det i livsplanerna? Dvs hur andliga vi blir? Borde inte vi öppnas upp i takt med att vi blir vuxna och väljer vår egen väg inom det andliga?

Jag är 31 år gammal och på 15 år har jag knappt märkt av någon förändring alls inom min egna mediala utveckling. Jag tycker att jag står kvar i stort sätt på samma nivå som jag gjorde som barn. Jag kanske har för höga krav, men varför ska jag inte få ha det när andra ser, känner och får till sig saker dagligen? Medan jag måste kämpa så otroligt mycket för att ens få till mig minsta lilla grej?

jag vet att några av er kommer antagligen säga "inte rätt tidpunkt i livet", "du är för stängd", "ha tålamod" osv osv. Men jag har haft tålamod, hela livet tycker jag, framför allt de senaste 15 åren då jag försökt fixa detta. Stängd tror jag inte att jag är, för jag känner av men svagt och när är rätt tidpunkt i livet egentligen? När allt är frid och fröjd i livet? Jag tror inte någon, eller väldigt få i varje fall, lever sådana liv. Tungan ute

Jag pratade en hel del med Walkingbeauti för några veckor sedan och fick lära mig en massa spännande och nytt, vilket fick mig att öppna upp ytterligare - men trots att jag inte vill det - så har allt dragit sig tillbaka till hur det var tidigare. Varför liksom? Tungan ute

Jag vet att jag antagligen låter gnällig, men jag försöker bara förstå varför det är som det är för mig. Varför kan jag liksom inte ta till mig mer än vad jag gör, trots att jag vill och försöker?

Annons:
Ghosthunter
2011-06-18 19:37
#1

Alla har vi en viss grad av medialitet i oss…ivarjefall ligger det latent någonstans där inne, det gäller bara att kunna öppna upp.

Av egen erfarenhet och vad andra också har påpekat så finns det 3 grunder till att öppna upp:

1. Att kunna slappna av och koppla bort tankar till 100%.

2. Släpp all logik i det som man får till sig och låt detta tala för sig själv.

3. Ha inga höga krav på dig själv, låt det komma i den takten det vill.

Jag har varit i din situation, så jag känner mycket väl till hur det är. Det var först efter att jag kunde behärska dessa 3 punkter som jag började öppna upp och grunden till det är mycket meditation…minst 5-6 ggr i veckan. Sen har jag också gått på en medial kurs i våras och det gjorde också stor nytta. Men å andra sidan så har jag mycket kvar att lära och jag tränar på olika övningar o.s.v….men utan prestige, jag tänker att det får väl komma mer gåvor när det vill och om det vill!!Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

starcat
2011-06-19 10:03
#2

Ha ha kan bara skratta åt ghosthunters punkt 2: släpp all logik…!!

Åh vad jag har försökt tänka logiskt vad gäller allt kring andlighet, spökerier mm!! Får inte alls nån försåelse utan bara kliar mig i håret mer och mer ju mer jag försöker…suck!

Känner precis som dej Nellieclind, massa funderingar hela tiden. Skulle vilja ha det ultimata beviset att så här är det men det verkar inte komma något sådant…;-)

För ca 2 år sedan var jag otroligt öppen, saker hände hela tiden nästan så det blev övermäktigt men nu senaste året är det bom stopp! varför blir det så?

Vad roligt för dej Ghosthunter att det släppt och flyter på så bra Glad

Lycka till i fortsättningen  Glad

Ghosthunter
2011-06-19 10:20
#3

starcat - Japp, jag menar alltså att släppa all logik när man kanaliserar eller länkar till andevärlden….ser man t.ex en rosa elefant som sitter och äter popcorn framför tv:n och om man får till sig detta fast man absolut inte har tänkt på det, så ska man ta till sig det och tolka…det behöver inte vara bokstavligt….andevärlden sänder mycket symboler och detta kan betyda nåt helt annat!!Flört

Sen ska man aldrig lägga till saker heller. Ser man t.ex bara ansiktet på en gubbe så ska man inte börja att fantisera om hur han är klädd….man kan vänta eller be anden att visa resten av kroppen eller kläderna och misslyckas man med att se resten av kroppen och ser bara ansiktet så ska man vara nöjd och acceptera det!!Glad

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Zynell
2011-06-19 10:28
#4

Det är just det. Jag tycker att jag har släppt all logik, Tungan ute Även om något låter helt otroligt i mina öron så förnekar jag inte det. För något som låter helt otroligt i mina öron kan ju liksom vara någon annans verklighet, fast samtidigt låter man ju det sunda förnuftet tala. Med andra ord tar jag till mig det som låter rätt för mig men jag förnekar inte det som känns fel.

Hellas
2011-06-19 10:31
#5

Att arbeta med sin medialitet är ett hårt arbete som tar flera år att utveckla.
Samtidigt som man öppnar upp måste även andra bitar utveckals paralellt.

Det handlar om den personliga utvecklingen där man behöver vänta ut och in på sig själv ett antal gånger.
Man behöver se sig själv som man är som människa och acceptera de fel och brister man faktiskt har.
Det tar ofta tid, det är svårt många gånger och kan göra ont.
Sedan ska allt detta berabetas, man får ibland gå tillbaka i gamla händelser för att förstå vad det är som gjort att jag idag reagerar på ett speciellt sätt osv.

Att öppna upp handlar alltså inte bara om att man öppnar upp en kommunikation mot andevärlden utan man behöver även öppna upp kommunikationen mot sig själv.

Jag själv har varit öppen i hela mitt liv men har ändå gått kurser och utvecklingscirklar i flera år innan jag kände att jag nog lite försöktigt kunde kalla mig för Medium, men jag är långt ifrån färdig.

Om man arbetar hemma helt själv tar det självklart längre tid än om man arbetar gemensamt i en grupp.

Det som också glöms bort är att man behöver skapa en kontakt och kommunikation med sin guide, det borde egentligen vara det första man gör innan nästa steg går mot att kommunicera med andevärlden.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Ghosthunter
2011-06-19 10:37
#6

Varför? Jag klarar mig alldeles utmärkt utan min guide (som jag inte har en aning om vem det är) Vissa kanaliserar och får info via sin guide….jag kommunicerar direkt med andarna!!Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
Hellas
2011-06-19 10:47
#7

#6 Du ska inte kanalisera via din Guide, det är inte därför man ska ha kontakt med Guiden, Gudien finns där enbart för din personliga skull.
Det är blandannat Guiden som fungerar som en Doorkeeper och ser till att du mår bra.
Guiden hjälper dig även i din utveckling och kan ge dig råd som ingen levande mentor i världen kan ge dig.
Att ha den kontakten är A och O och den dagen du själv möter din följeslagare kommer du helt klart märka en enorm skillnad både i ditt vardagsliv och i Mediala sammanhang.

Varför skulle man kanalisera via en Guide när man kan prata direkt med källan, det har jag aldrig förstått Tungan ute

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Zynell
2011-06-19 10:51
#8

#5 Det är det jag hela tiden försöker göra, dvs få en bra kontakt till mina guider. Det händer saker lite då och då, men aldrig att det utvecklas till en vardaglig kontakt. Och jag vet inte ärligt talat hur jag bör göra. Tycker att jag har prövat allt möjligt - och det känns mest som att det enda jag kan göra i dagens läge är att vänta. Obestämd Hade en dröm för några veckor sedan som handlade om kontakten med en av mina guider - och jag tolkar den drömmen som att jag måste vänta. Tungan ute

sven-g
2011-06-19 11:47
#9

Jag har pratat med många om just det med tydligheten i det vi upplever.

Trotts att många jobbat med detta i tiotals år har inte tydligheten blivit bättre.

Men förmågan att tolka och när önskan finnes få till sig detta.

Ser det som vi är som barn sinnerna fullt utvecklade men inte fullt kunna se dom samband som finnes. dvs avsaknad av kunskap.

Så det är tolkning samt att kunna återge det som den mediale förnimmer som är det som för det mesta saknas.

Jane-Lyzell
2011-06-19 12:18
#10

Att just ha kontakt med sin andliga ledare eller guide är A-O i ett mediums utveckling och när den medvetna kontakten är gjort så är det igentligen då den andliga och mediala utvecklingen tar fart!

Man måste stärka det magnetiska bandet med ledaren varige dag i sin vardag!

Man kan inte sitta då o då och tro att det ska fungera - det är som Helena säger ett hårt arbete i dedikering varige dag att vara medium!

Har man inte det ska man nog pyssla med annat! eller hålla sin medialitet till egna upplevelser och inte dela med till andra emot betalning eller inte betalning!

Många söker sig till utveckling men är inte villiga att lägga ned det arbete som krävs och flummar runt istället i snabbfixar - som igentligen är mediala glimtar!

Ha en bra dag!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

starcat
2011-06-19 18:11
#11

#3 ja jag antog att det gällde kanaliseringar (något som jag bara testat på under en helg) men rent allmänt var det så klockrent med att det inte finns nån logik Flört

Jag har inga motiv att bli medial men är bara så otroligt nyfiken/intresserad så jag testade en medial utv. cirkel under en helg bara för att bli lite klokare, blev tvärtom, fick en himla massa nya frågeställningar istället….

Tycker det känns såå frustrerande att ena stunden uppleva massa oförklarliga saker som jag inte hittar logiska förklaringar till för att i nästa stund bara avta helt??

Och hur vet man att det är andevärlden och inte egna "fantasier"? (nu är jag inne på kanaliseringar..)

Kanske snurrar jag bara till det för er men vi är nog många som har massor av funderingar Flört

Kram

Upp till toppen
Annons: