Annons:
Etikettmedialitet
Läst 884 ggr
Ghosthunter
2011-06-17 16:29

Det är intressant...

…hur tydligt det kan bli ibland utan att man får ett facit svart på vitt! Jag pejlade in en gubbe som såg mycket deprimerad ut. Han hade mycket rynkig/fårig panna och tog sig hela tiden om pannan. Han hade en ring på sig och denna ringen var på nåt vis överdrivet framträdande…som om det var jätteviktigt att visa just ringen. I samma stund fick jag också orden besvikelse och otro!!

Efter en stunds kommunikation med denna mannen så frågade jag hur han dog och då såg jag honom hänga med en snara runt halsen.

Jag tolkade det hela som om han hade varit gift, att hans fru hade varit otrogen eller svikit honom och att han hade hängt sig pga av detta!!Rynkar på näsan

Just detta fallet är ju mycket tragiskt. Men allmänt så är det intressant hur dom ger en information…som små pusselbitar som läggs ihop och bortser man från det tragiska och bara ser det rent objektivt, så är det väldigt intressant, givande och roligt!!Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
[walkinbeauti]
2011-06-17 16:56
#1

Visst är det givande även om det ibland är jobbiga känslor vi får till oss.Har ofta gråtit när jag känt in en sorgsen själ eller en jordbundens ångest.Men det är  stort hur vi kan få till oss både känslor ord dofter och hörsel och i vissa fall kunna få det verifierat och se om allt stämmer som kommit till oss.

Tyvärr går det ju inte alltid när vi har högtrafik på andar vi inte känner men dom gånger man får den där bekräftelsen så känner man att allt slit verkligen är mödan värd.Glad

Så visst är det roligt om än jobbigt med vilsna eller sorgsna själar men dom ska ju ha hjälp dom också att få komma till tals Glad

Sen kan jag väl tycka ibland att när dom fysiskt ger mig olika smärtor som tex efter en hängning är väl inte det trevligaste eller om dom vart med om någon olycka skada eller sjukdom men allt vägs upp och blir glädje när man ser att anhöriga kan relatera och känna igen någon men framför allt att andevärlden får komma till tals och berätta sitt från andra sidan.Då lyser jag som en sol.

Ghosthunter
2011-06-17 20:14
#2

Ja, precis…som tur är så får jag inga såna fysiska smärtor (inte ännu iaf) Men jag har vid flera tillfällen funderat på efteråt hur många tragiska öden som många har mött och känt mig ledsen för det. Av nån anledning så får jag till mig många som har haft det svårt eller dött på ett mycket tragiskt sätt.

Men det kommer även lyckliga människor också, så man får väl ta det onda med det goda!!

I detta fallet blev det extra intressant och jag fick vänta ända in i slutet innan jag kunde pussla ihop det som jag fick. T.ex detta med ringen…jag fattade först ingenting varför han visade den så intensivt….men det visade ju sig ha en viktig betydelse i helheten.

Det är verkligen givande och en gåva som jag är mycket tacksam för att jag har utvecklat!!Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Denna kommentar har tagits bort.
Andina
2011-06-22 21:39
#4

Ja, det är "intressant", Ghost! Och det härliga är att ju mer man "övar och tränar" på detta desto bättre blir man på att pussla ihop pusselbitarna. Men framför allt blir man bättre på att 'eflektera' över pusselbitarna så att man kan vidarebefordra dem till en sitter (om det är i en sån situation då man har en sitter med sig förstås…) och denne förstår! Många gånger förstår jag ingenting - men min sitter kan förstå. Då är det bra mycket mer än intressant! ;) 
Jättehärligt hur det har lossnat för dig och du gått in i ett "flöde" nu!

#3 - Jag kan bara ana hur det kan vara att få kontakt med någon som avlidit p g a en atombomb…! Intressant också att han själv fortfarande tycker dessa vapen är något bra. Undrar vad den själen gjorde i det livet…
Jag skulle inte göra något särskilt i den situationen, tror jag. Det viktigaste är ju inte vad jag tycker och tänker, utan vad h'n vill förmedla. Och till vem.

Så tänker jag…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

HarryPotter
2011-06-22 21:54
#5

Det svåra var att jag upplevde att han ville säga till mig att inte vara så kritisk mot dessa vapen. Han gav mig också ett råd i en kärleksfråga, det var att berätta om mina känslor för en person. Sedan blev vi ett par!

Andina
2011-06-23 02:12
#6

(Grattis, HarryPotter, till tvåsamheten. Mötet du beskriver låter märkligt i "mina öron" - inte riktigt så det brukar gå till, enligt min erfarenhet. Men om du vill diskutera det mötet djupare, kanske det vore lämpligare att du skapar en egen tråd? Så kan trådskaparen få ha sin tråd till det h'n önskat…)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
HarryPotter
2011-06-23 10:19
#7

Ber om ursäkt till trådstartaren!

Ghosthunter
2011-06-23 10:33
#8

Inga problem HarryPotter!!Flört

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: