Annons:
Etikettspiritualism
Läst 1756 ggr
Kerstina-61
6/16/11, 12:08 AM

spökhus

I söndags var jag och besökte ett hus som stått tomt i 4 år. Mannen som bott där levde som en eremit. Från ett liv med lyx och flärd rymde han fältet och tog också avstånd från sina 2 barn.

Huset var fruktansvärt äckligt på alla sätt och vis…det var inte värst, att det var skitigt och det var bråte både högt och lågt, nej, det var själva känslan av att det fanns något klibbigt, kusligt och tungt. Jag blev ganska snart kraftigt illamående och fick gå ut från huset. Jag "såg" en man som hånskrattade för vi inte orkade vara kvar i huset. När vi gick in i huset kändes ett kraftigt motstånd…

Vi hämtade lite luft, men även i trädgården kändes det obehagligt.
Efter en stund gick vi åter in igen…Nu kunde jag känna av mannen på ett annat sätt. Nu kändes han plötsligt sorgsen och olycklig.

Jag kände en massa, som att han hade pengar, såg inga barn och det allra första jag kände var att han var mycket spiritualistisk. Jag kände det hade gått till galenskap och kunde också röra sig om mörka makter.
Det finns, vilket jag inte visste innan, två böcker skriva av han son med dokumentation om den här mannen. Så jag kunde få en hel del feedback på det jag fick fram. Jag förstår att jag inte såg några barn eftersom han hade sagt till dem att han inte kände dem, då de gjorde ett försök att besöka sin far efter ca 30 år.

Detta var den starkaste upplevelse jag haft då det gäller andeenergi som är läbbig. Han behöver med största säkerthet få hjälp att komma över till ljuset, men det kan jag inte göra själv. Han hade mycket böcker tydligen om olika tro och en massa spiritualistiska böcker…han var en stor sökare och en mycket påläst man.

Ni som har lång erfarenhet, som t.ex Jane, hur ser ni på detta, med att man går in i en stuga, känner massa obehag. (Jag var nära att kräkas många gånger och hela kvällen hemma så låg jag i soffan och mådde jätteilla. Jag tyckte jag hade skyddat mig ordentligt, men det räckte inte i detta fallet. )
Ska man  samla flera duktiga medium och hjälpa mannen över?
Kan detta vara lämpligt för träning, för man ska känna skillnad på onda och goda energier? Eller är detta något man helt ska låta bli?

Jag fick också höra att om man sitter med i transcirkel så ska man inte hålla på med ghostbusting, hur ser ni på det? 

Jag vill också berätta att jag bad honom att visa något fysiskt. Det låg en radio på golvet på sidan. Digitalklockan funkade….efter 4 år. Kan det vara möjligt att batterier håller så länge?
Vi frågade de som köpt huset om de hade satt i nya batterier och det hade de inte gjort. Jag tror aldrig de kan bo där, utan att bränna ned alltihop och sedan rena platsen, om ens det är möjligt.

Men jag är gröngörling…och ska inte säga att jag vet så mycket så det vore roligt att höra fler synpunket och berättelser Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
[walkinbeauti]
6/16/11, 1:56 AM
#1

Oj stackars man,lider enormt när dom fastnar så och eftersom energin var så tung som du beskriver så släpper han inte taget om huset.Det kan behövas några erfarna medium som bildar en cirkel och håller varandras händer och gemensamt visar honom ljuset.Om dom är så pass platsbundna kan det krävas mycket och lång övertalning innan dom går.

Det en jordbunden ofta inte tänker på är att dom i lugn och ro  från andra sidan kan besöka dom platser dom en gång älskat och trivts på,en rädsla inom dom gör att dom inte släpper taget.Sen finns ju bilden av bruten kontakt till barnen och även det är en bidagande orsak till varför man hänger kvar det är ouppklarat och hur det än är finns alltid en kärlek och banden kvar till barnen.

Hur ligger detta hus i förhållande till Leksand,jag skulle gärna göra ett försök att hjälpa honom.Brukar ha svårt att släppa när det blir så här och det kanske räcker med en person vilket är svårt att avgöra när jag inte vart där.Ligger det inte för långt från mig så åker jag mer än gärna dit för så där ska han inte behöva ha det.Käns som om man skulle behöva fler besök under många timmar både med mannen och att lyfta negativa energier från platsen.Rena och fylla stället med ljus.

Har mött liknande tidigare och ibland behövs fler personer men inte alltid.Men jag tycker rejält synd om honom och kan jag bistå med hjälp om det inte ligger för långt borta då gör jag det.Arma krake,det gör ont i mig när dom fastnar på detta viset Gråter

Han behöver få komma till tals och först då brukar dom kunna släppa taget.

Jane-Lyzell
6/16/11, 3:00 PM
#2

Hej

Jag är ingen förespråkare för att rensa hus - jag anser andevärlden sköter den saken!

Om det stämmer han var spiritualist finns ingen anledning tro han finns kvar!

Dock tyder ditt illamånde på och din flörlust av energi - att det skulle kunna vara något kvar - men då är det av en andledning!

Frågan är hur mannen dog - kanske du kännde hans illamående i dödsögonblicket !?

Det verkar ju som huset stått kvar med alla hanses saker i och jag är inte förvånad du känner av hans energier - de sitter i väggar,tak,golv och alla hanses saker - var han sedan en eremit och då kanske en person med depressioner - så bara det kan man må dåligt av som medial!

Sen måste man se sig om i omgivningen finns det jordenergier som påverkar huset och vattenådror - allt är inte spöken som påverkar en illamående!

Mitt råd är alltid att aldrig åka ut ensam på husrensningar - om det är jordbundna själar så vill dom vara där och som ensamt litet medium har man inte en shangs - som tur är är det välldigt ovanligt med just jordbundna andar!

En totalrenovering av huset får nog bort hans energier - troligen hadde han starka sådana efter som han valde bo själv!

Oavsett mediumtyp (trans) ska man inte pyssla med husrensningar om man inte har erfarenhet - och särskilt då du tränar dig för trance - som trance medium kan du då bli manipulerad av en stark ande. då du öppnat upp för det mediumskapet!

Be för han om kärlek o ljus o positivitet, som bott i huset och be hans energier lämna huset (obs inte han själv jag menar nu, utan hans energier)Oskyldig

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ghosthunter
6/16/11, 3:48 PM
#3

Detta påminner mig om ett hus som jag var i. Helt plötsligt blev hela atmosfären annorlunda och hotfull och stanken av nåt ruttet slog emot mig, det luktade så illa att jag var tvungen att springa ut en stund…för annars hade jag nog kräkts. Efter en liten stund när jag kom tillbaka in igen så var lukten helt borta och det kändes bra igen. Stanken var koncentrerad till ett litet begränsat område i ett rum långt ifrån avlopp eller annat naturligt som kan stinka så. Ett par timmar senare kom istället doften av parfym i samma rum och då behövde jag inte springa ut..heheSkrattande

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Hellas
6/16/11, 8:21 PM
#4

Jag tror ju inte att någon fastnar utan de väljer att stanna kvar av olika orsaker, det kan handla om rädsla eller att de helt enkelt känner att de har någonting kvar som behöver utföras.
Det är svårt att veta om den här mannen fastnat eller inte för precis som Jane skriver så finns det säkerligen väldigt starka platsenergier som man lätt förväxlar med en kvarvarande ande men med bakgrund av det du berättar så låter det som att det kan vara värt att rensa huset på energier och det är då man förstår om det handlar om platsenergi eller en ande som valt att stanna kvar på platsen.

Jag har varit ut på uppdrag men jag har aldrig åkt ensam eller, det var inte riktigt sant men jag känner efter innan om det är på "riktigt" eller inte, jag åker inte heller med en person som är nybörjare, det räcker inte med att vara medial.
Det är viktigt att man inte backar, är rädd eller på annat sätt föder energin ännu mer.
För mig är det viktigt att mina Medarbetare och jag själv har balans mellan våra energier så att de kan arbeta tillsammans i harmoni.

Sist detta hände var egentligen inte meningen, vi var på kurs och det var ganska obehagligt i vårt rum där jag själv sov.
Vi genomförde det hela medan resten av gruppen befann sig på nedervåningen.
Tydligen hade det dundrat rejält för de undrade vad vi hade hållit på med…….vi själva hade inte hört någonting alls Förvånad!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Kerstina-61
6/17/11, 8:04 AM
#5

Tack för era svar och synpunkter. Glad

Nu är det inte första gången jag känner av hus med aktivitet i…så jag är inte helt grön, men har inte så mycket erfarenhet. Jag åkte heller inte ut till stugan för att jag ensam skulle rena eller försöka få över mannen (om det nu är så att han "fastnat", vilket jag nog tror)

Jag åkte för att känna om jag kände något alls. De som köpt stugan mår inte bra där. Att bo i huset går inte, men inte bara beroeende på dåliga energier utan för det är fallfärdigt dessutom. Sedan tänkte jag ta med mig mer erfarna för att hjälpa mannen och rena platsen.

Jag tror, som du skriver, Jane, att det även är platsbundna energier. 
Jag kände att mannen var oerhört deprimerad och bitter under många år av sitt liv. (Det fick jag också bekräftat genom boken som sonen skrivit). Jag fick också en känsla av att han exprimenterat med många krafter, inte bara de från de ljusa sidan

Dödsorsaken vet jag inte merän att han hittades i sängen och det hade också brunnit i ett bord som vält över hans ansikte och brännt honom. Jag kände brandlukt, men inte i det rummet han hade hittats.c

WB, det är långt från Leksand. Kan nog vara ca 20 mil….
Jag kände som du, att han skulle vilja gå över, men inte vågade släppa taget om sin lilla stuga.

Hellas, du skriver du aldrig skulle åka med en nybörjare. Kan hålla med om att man som nybörjare inte själv ska ge sig på ställen med dålig energi, men tänker, alla har varit nybörjare någon gång och måste ju få vara med för att lära sig. Annars blir man ju nybörjare resten av sitt liv ;-)

Ghosthunter, då lukterna ändrar karraktär kan man ju vara rätt så säker på att det är från andeenergier. Har lärt mig att de vi känner med våra organ (lukt, hörsel, fyskiskt) det kan aldrig luras. :-)

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
6/17/11, 1:13 PM
#6

5 Jag tror inte att det är paltsbundna själar! endast minnes energier!

(Vad skulle mörka energier/andar göra kvar där - finns inget att livnära sig på då mannen ifråga är död! och inget bott där på 4 år!)

Och då han dog i huset är det mer sanorligt att illamåendet är ifrån hans dödsögonblick + hans depretioner som man som medial kan må tjuvtjockt på!

Jag håller med Hellas - man ska inte som nybörjare ut själv - man ska gå brevid en erfaret medium - dels för att ens egna rädslor kan skapa mer av problemet och att man som oerfaren låter sina egna rädslor styra vad man förmedlar om energierna - vilket kanske är helt fel och ingen sanning i alls!

Vilket då skapar mera rädslo monster hos de nya ägarna!

Sen åjo vist kan lukter beedra sinnetFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Hellas
6/17/11, 10:11 PM
#7

#5 Kerstina, med nybörjare avser jag framförallt de som är ganska nya inom den mediala utvecklingen.

Det finns olika typer av mediumskap av olika karaktär.
En av dem är räddningscirklar vilket man inte alls börjar med då man utvecklar sig. Så nej, nybörjare skulle jag aldrig ta med mig, både för min egen och för personens skull.

Däremot så är det självklart att man kan ta med sig en person som är utvecklad i sitt mediumskap och som är stabil och lämplig, det har jag inga bekymmer med men jag skulle inte åka ensam med den personen utan även då ha med mig ett annat medium som jag kan arbeta med.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[walkinbeauti]
6/18/11, 7:18 AM
#8

Kan  hålla med dig där Hellas att en bra bit i sin utveckling bör man ha kommit men visst tar jag med mig dom som inte ännu är klara och redo att stå på egna ben som medium,men det krävs ju av mig att jag kan hantera en sån situation.Har man jordbundenhet kan vilken reaktion som helst dyka upp hos en oerfaren och även på platser där det råder "vanlig" aktivitet.Kan man inte hantera detta så ska man inte ge sig in på en sån resa.Nu ger jag inga kurser eller utbildar medium men får ibalnd frågan från dom som gått ett tag om man får hänga med på hembesök,men då kollar jag alltid upp hur mycket denna person har med sig,är det för skört då blir det ett vänligt nej Glad

Jane att som ensamt medium åka till en plats där jordbundenhet finns ser jag inga problem med men man ska veta vad man gör och ger sig in i.Veta att man hanterar situationen och våga släppa alla sina egna rädslor och som du skriver går jag in rädd i ett sånt hus då skapar det mer oro och skada än det gör nytta och där är det upp till mig att veta vad jag klarar av eller inte men det krävs oerhört mycket för att jag skulle låta mig skrämmas av både ljusets andar eller den jordbunde,då får dom allt ta i så det ryker om det.Jag har bestämt inom mig att den dagen jag känner någon form av rädsla med detta då är jag inte lämpad att fortsätta,men som det är nu finns ingen som helst rädsla och det är jag tacksam för Flört

Tror vi alla har vårt individuella sätt att se på medialt arbete ingen bättre eller sämre för det.Huvudsaken är att jobbet blir utfört och sen om vi tar till oss jordbundenhet eller inte beror nog enbart vad vi erfarit precis som i vanliga vardagen möter vi alla olika utmaningar vid olika tider,en del skonas helt från svårigheter medans andra ramlar in i det lättare,samma sak med jordbundenhet en del råkar ut för detta oftare än andra och det är väl så livet är vi ska ha olika erfarenheter beroende på vår egna andliga utveckling och vad vi en gång gjorde upp i vår livsplan.Flört

Vi har alla vårt som vi ska utföra och vårt eget individuella uppdrag i universum,alla med samma värde som ska klara sin uppgift och det är ju detta som gör livet intressant man får dela andras erfarenheter och kan alltid lära sig något nytt på vägen.Vi fyller alla vår unika funktion med vår unika förmåga och gåva och det finns en uppgift för oss alla oavsett vad vi sysslar med.Kyss

Kerstina ja 20 mil var kanske lite långt men jag hoppas innerligt från djupet av mitt hjärta att denna man får finna frid,att någon duktig i närheten kan ställa upp och åka till detta hus.För oavsett han är jordbunden eller inte så ska han kunna släppa greppet om platsen och från andra sidan i lugn och ro kunna besöka sitt hem om han vill.Glad

Jane-Lyzell
6/18/11, 12:17 PM
#9

8 Problemet är defenitionen av jordbunden het !??? vad är en jordbunden?????

Varför kalla dem jordbundna - låter som man binder dem vid jorden ofrivilligt - vilket är en helt fel sanning!

våra meningar går isär här - jag tror nämligen inte det finns sk jordbundna själar i öveflöd - de få som finns, vill man inte möta! och välldigt få medium möter dem under sin livstid! om ens det! kanske inte alls! Och möter man dem ensam som medium får man skylla sig själv - ingen lätt uppgift! det handlar inte om rädslor eller inte rädslor här - här talar vi om manipulativa krafter som ensamt medium är fruktansvärt svårt stå emot!

Så många missuppfattar nära o kära som besöker hus eller släkt ,till att de skulle vara jordbundna - inget kan vara mer fel!(engligt mig  mfl medium)

Som jag alltid sagt - andevärlden är en inteligent värld och de tar hand om sina egna - vår uppgift som medium är att ta hand om deras släktingar på denna sidan!Flört få dem att förstå varför de är där!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[walkinbeauti]
6/18/11, 12:38 PM
#10

Cool 9 Vi får vara överens om att inte vara överens i den frågan,jag respekterar dig och ditt jobb i allfall och tycker enbart det är intressant med andras åsikter och upplevelser,fast jag vet vilka jag mött så ska jag inte vara omöjlig med dig det blir bara trist och jag tar till mig det du skriver sen om vi ser olika ja då gör vi det.Inget värre än så Flört vi är ju bara människor med olika syn på livet och efterlivet .

Ljus och kärlek till dig Glad

Jane-Lyzell
6/18/11, 1:02 PM
#11

10 ljus o kärlekKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Legaata
1/25/12, 6:37 PM
#12

Låter som ett mycket intressant fall!

Hur låg stugan? Låg den mitt ute i skogen?

När var den byggd?

Han hade varit rik säger du? Var det på pengar han ärvt eller hade han blivit rik på egen hand?  Och på vilket sätt?

Kerstina-61
1/30/12, 1:54 AM
#13

#12
Jag förstår egentligen inte riktigt dina frågor…men du får gärna förklara i vilket syfte du ställer dem Glad

Svaren får du här:

Stugan ligger enskilt långt ut i skogen, med undantag av mina vänner som har sin stuga som grannstuga.
När den är bygd kan jag inte säga med säkerhet, men tror någon gång på slutet på 1800talet eller början av 1900

Han hade tjänat pengarna själv på rederi, men även föräldrarna hade väl en hel del…men han trivdes inte att leva i glamor, det var därför han stack ifrån alltihop och bosatte sig ensam i skogen.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: