Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1229 ggr
[sushi8]
2011-06-14 11:03

Energier i rummet

Godmorgon!

Det är så att jag har ett litet, eller stort, problem. Sedan en vecka tillbaka har jag känt mig mer eller mindre apatisk, svårt att äta, motivera mig att göra saker eller gör inget alls. Sover för lite på natten och sover mycket på dagen. Är konstant trött.

Inatt drömde jag att det fanns massor med andar i mitt rum, och då gick det upp ett ljus för mig, bokstavligen. Vaknade upp för att jag tycker det var en obehaglig dimension att vistas i, fast jag varit där förut. Väldigt märkligt ställe att vara på, speciellt när dom är så många som vill ha uppmärksamhet. Ganska många barn. Nästan lite mardrömslikt får jag säga, svårt att förklara. Men dom har inte gjort något väsen av sig direkt här hemma, mer än att dom slukar all min energi. Försökte få över dem till ljuset igår, får hoppas att det fungerar, annars måste jag kanske be någon rena här hemma?

När vet man att man lyckats överföra dom till ljuset? Har försökt ett antal gånger tidigare, ibland har jag känt lugn och frid efteråt. Kände dock inget annorlunda igår. Tack för mig.

Annons:
niclas-e
2011-06-14 17:18
#1

Jag brukar nog också "en skälvning" när de lämnar och lugn efteråt. Jag antar att olika människor upplever det på olika sätt. Du borde också känna om energin i rummet är annorlunda och om orken återvänder till dig. Har du lärt dig stänga ner, så du inte är öppen för dem i onödan? /Niclas

[sushi8]
2011-06-14 19:40
#2

Okej. Ja, då är jag nog på rätt väg iallafall. Tänker mig att detta apatiska tillstånd har dessa människor/barn haft, vi utbyter energier med varandra? Jag brukar ofta vara i stora folksamlingar, demonstrationer, umgås med människor som jobbar med illegala/papperslösa flyktingar och mycket mer. Det vara bara en tanke jag fick, det behöver naturligtvis inte stämma. Men det har just varit mycket sådant på sista tiden.

Det känns som att energin här hemma är alltid densamma dock. Oavsett om dem går över till ljuset.

Jag trodde mig veta hur man stänger sig, har kört bubblan och allt det där. Men det kanske är såhär man måste leva? Har läst/hört att andar drar sig till ljusa personer, har hört att jag är en väldigt ljus varelse. Det går nog inte att göra så mycket åt?

niclas-e
2011-06-14 20:53
#3

Hmm, jag försöker komma på hur jag ska uttrycka mig, men ibland vill orden inte riktigt komma… Den lilla erfarenhet jag har lyckats skaffa mig säger att du inte ska behöva ha det som du har det nu. Visst är det så att vi är olika känsliga, eller, öppna för andevärlden. Vissa människor känner lättare av andars närvaro än andra gör. Därmed är det inte sagt att andevärlden får lov att tränga sig på hur som helst. De måste lämna dig ifred om du vill det. Det verkar som att vissa andar är väldigt påträngande och tar sig in i ditt energifält, i din aura, där de "livnär" sig på din energi. Jag tror inte att de gör det med någon ond avsikt, det är bara det att ni blir två, eller fler, som livnär er på samma energi. Detsamma kan hända om människor kommer innanför ditt område. Vi känner nog alla igen tillfällen när man känner att ens energi dräneras av andra människor. För min egen del hade jag väldigt svårt för större folksamlingar innan jag lärde mig att stänga ner. Det var som att jag uppfattade många människors olika energier samtidigt, och det fick mitt system att fullständigt krascha med panikångest som följd. Många gånger har jag flytt, eller stängt in mig, för att jag inte klarade av alla människor. Det låter som att du vistas i stora samlingar, och att du ger ut mycket av dig själv. Jag kan tänka mig att du öppnar dig väldigt mycket för både människor och andar, och din energi räcker inte åt er alla så du blir dränerad. Lösningen för mig blev att jag först lärde mig att stänga ner, så att jag inte blev så mottaglig för vare sig människor eller andar. När det väl fungerade lärde jag mig att öppna mig när jag ville ha kontakt. I nästa steg lärde jag mig att förmedla energi till dem som behöver det, oavsett i vilken värld de lever. Energi finns i tillräcklig mängd åt oss alla, både i denna världen och i andevärlden, så det är inte problemet. Problemet är att ibland slåss vi om samma energi, och då behöver vi lära oss att fylla på ny energi igen. Hur vi gör detta finns det många tekniker för. Kanske är det så att du har fått andar som flyttat in till dig, och som du inte blir av med på egen hand. Eller så lever de inte av din energi, utan de vill bara bli sedda av någon och har sett att du är öppen för dem. I vilket fall som helst ska du inte bara acceptera att bli dränerad och lära dig leva med det. Det finns mycket trevligare sätt att leva på. Har du ingen annan som kan hjälpa dig se hur "andeläget" är hos dig, gör jag gärna ett försök om du vill. PM:a mig i så fall så vi kan prata mer privat. /Niclas

Denna kommentar har tagits bort.
[sushi8]
2011-06-14 22:28
#5

Tackar tack, har skickat ett pm!

MVH Céci

Hellas
2011-06-14 22:40
#6

Hej suschi8, så kloka och bra svar du fått Skrattande!

Jag brukar jämföra en öppen och stängd person som en lampa där chakran fungerar som en dimmer.

Andevärlden ser oss som ljusvarelser och ju öppnare vi är desto starkare ljus har vi.
Men…självklart kan man själv göra någonting åt detta även om det inte är enkelt utan kräver otroligt mycket diciplin och träning, till att börja med varje dag, kanske flera gånger /dag i förebyggande syfte.

Jag har en artikel här som handlar om disciplin och en beskrivning på hur jag ser på det här med att man är "öppen".
Jag tycker det är väldigt viktigt att verkligen förstå vad som menas med att vara öppen/stängd för att kunna arbeta med att disciplinera sig.

http://medialt.ifokus.se/articles/4d713665b9cb46223904e71c-disciplinera-dig#articles-1

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[sushi8]
2011-06-14 22:57
#7

Hej Hellas. Absolut, skönt att det finns ett ställe man kan avlasta sig på, bolla tankar, få viktiga råd och annan information. Annars kan man gå runt med allt det här själv och det kan bli lite jobbigt till slut.

Har läst att en del tycker att man inte behöver jorda sig, ta hand om sina chakran etc, att det inte spelar någon roll. Så jag har varit lite kluven med detta.

Läste igenom din artikel och den var väldigt bra. Jag har jobbat rätt hårt med mig själv och disciplinen, men ibland kommer man av sig och det blir såhär. Tack för artikeln!

Lena inspiration
2011-07-19 19:47
#8

Be alla som inte hör hemma hos dig att gå till sina egna anhöriga, sen kan du be dina vägledare att stänga ner dig.

Upp till toppen
Annons: