Annons:
Etikettandlighet
Läst 2142 ggr
Zynell
6/9/11, 2:08 PM

Var hamnar djur?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I söndags dog min lilla yorkshire terrier Candy. Jag satt intill henne när hon somnade in och när det var över reste jag mig, gråtfärdig, och gick till telefonen för att ringa mamma. Vi hade kommit överens om att lilltjejen skulle begravas hos henne i skogen.

När jag reste mig för att gå mot telefonen hade jag en stark förnimmelse av att min lilla vovve följde glatt efter mig, viftande på svansen och med tungan utanför, som om hon log. Jag kunde inte se henne, bara förnimma. Känslan försvann sedan när hon kom fram till mina ben och stannade intill mig, så som hon brukade göra.

Bara några veckor innan hon dog drömde jag om en blå yorkshire terrier som följde efter mig och vad jag har förstått så ska blått representera det andliga i Drömmar. Kanske försökte drömmen säga mig redan då något om att min hund skulle dö …

Dessa två händelser, drömmen och förnimmelsen, får mig att undra om hon möjligtvis är fortfarande kring mig och det får mig också att undra - var går djuren efter sin död? Till samma plats som vi eller någon annanstans?

Annons:
[GunillaF]
6/9/11, 2:10 PM
#1

Jag tror de gå till samma som vi gör.Glad

Jane-Lyzell
6/9/11, 2:37 PM
#2

Vad jag förstår är vi i samma anhalt den första tiden - de djur vi har ett kärleksband till finns där när vi kliver över- och vist hälsar de på oss när vi sörjer dem som i ditt fall!

Sen verkar det som att djuren har sin egen himel efter det - men då har vi möts igen under en låång tidGlad

Beklagar din förlust aldrig kul förlora sin bäste vänGråter

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[walkinbeauti]
6/9/11, 3:20 PM
#3

Djuren hamnar på andra sidan precis som oss och att du känner henne nu betyder bara att hon vill visa dig att hon har det bra.Det var inte allt för längsedan jag förlorade en en katt och en av mina andekatter manifesterade sig på fredagen och på Söndagen blev Mowglii riktigt dålig så det var dennes sätt att visa att Mowglii kommer till dom andra jag har på andra sidan.

Vi lever sida vid sida i harmoni och våra husdjur är bland dom första att möta upp oss när vi kommer över.Glad

Tråkigt att djuren lämnar oss men vovven har det bra och jag tror du känner av henne en god tid framöver,hon vill trösta och visa att allt bara är bra.Beklagar sorgen,dom betyder ju så oerhört mycket i våra liv.

Oj missade bilden men vilken fin hund och vad hon känns speciell.Får en känsla av starka band mellan er och gissar det är du på bilden för den känns dynamisk och full av helande kraft mellan er .Vilka band ni har Glad

Zynell
6/9/11, 4:21 PM
#4

Det glädjer mig att höra att vi får träffa våra husdjur när vi går över. Glad

#3 Tråkigt att höra om din katt. Förstår känslan.

Ja, Candy var väldigt speciell för mig. För det första var hon min första egna hund. Har alltid haft hund och katt, hela mitt liv, men de djuren har alltid varit mammas. Candy var min absolut första vovve och hon passade mig så otroligt bra! Hennes energi var perfekt för mig! Jag hade aldrig kunnat få en bättre hund än henne och jag saknar henne väldigt mycket. När jag får möjligheten kommer jag definitivt skaffa en yorki igen.

Jag tror att Candy och jag har något slags band. Hon följde alltid efter mig och kände sig trygg vid mig. Försökte min sambo ta ut henne sprang hon och gömde sig bakom mig hehe. Men tyvärr har du fel om vem som är på bilden. Det är min son. Flört

Andina
6/9/11, 4:45 PM
#5

Jag kan bara instämma i vad som skrivits ovan. Och ja, jag tror att du ska lita på den känsla du fick, när du upplevde att din lilla vän tassade med dig när du skulle ringa!

Jag har mött de djur som jag har haft och som har gått över till andra sidan. De har t o m guidat och hjälpt mig - särskilt i början efter deras övergång.

Jag beklagar din sorg efter din vän! Men jag hoppas att du snart kommer att finna tröst i att din vän finns kvar vid din sida!

Kram!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[walkinbeauti]
6/9/11, 4:48 PM
#6

# 4 Fick väldigt positiva vibbar från personen på bilden måste jag säga så han måste vara en underbar person och hunden trivs det syns lång väg och det behöver man inte vara det minsta medial för att se Flört

Annons:
Zynell
6/9/11, 9:43 PM
#7

#3 Tack för omtanken. De första dagarna  var riktigt hemska men jag har funnit tröst i tanken på att hon är inte särskilt långt borta och att vi en dag kommer att ses igen. Jag försöker inte att ta döden så hårt, men det är inte direkt lätt.

#4 Ja, lillgrabben har ett gott hjärta. Envis och en ledartyp till tusen! Men även en väldigt fin, liten själ. :) Man får ofta en kram och får höra att han älskar en.

Kerstina-61
6/10/11, 12:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Jag beklagare verkligen dig, Nellieclind!
Inte alls lätt när ens kära djur måste lämna oss…

Min älskade Wille blir 12 år 13 juli. Han har en stor tumör. Hans ork blir allt mindre. När ska jag kunna bestämma att ha rätten att ta hans liv?

Jag har alltid varit tuff och bestämd att man skaa ldrig låta sitt djur lida..men jag vET JU INTE!! Han är ganska glad, har ganska god aptit. Men orkar bara gå väldigt kort promenad, hoppar inte upp min säng längre som han alltid gjort. ..

Jag har ångets varje dag om jag gör rätt eller fel…

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
6/12/11, 1:26 PM
#9

8 sitter i samma sitts med Orina - inte kul Gråter

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[walkinbeauti]
6/12/11, 1:29 PM
#10

Beklagar Jane och Kerstina.Det är alltid lika jobbigt och svårt.Sänder ljus både till er och hundarna Gråter

Hade helt missat bilden Kerstina,vilken go vovve jättefin !

Jane-Lyzell
6/12/11, 1:34 PM
#11

10. Tack det behövsKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

ellen1960
6/12/11, 1:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Jo jeg tror at djuren går direkte til lyset, og de kan også være med oss og gi tegn til oss. Det er så trist når dyrene dør, de sier så mye med sine øyne

Min spesielle katt Torak, hadde desverre en medfødt hjertefeil, men de siste dagene syntes jeg at han ble mer borte i øynene

[walkinbeauti]
6/12/11, 1:52 PM
#13

Ellen vilken vacker katt Glad Hoppas du inte misstycker jag förstorade bilden men den är så stilig att den bör få synas ordentligt Flört Vilken härlig bild.Skogkatt i det fria.

Annons:
ellen1960
6/12/11, 6:15 PM
#14

Jo tack, han var svært vakker, 0g vant til og med en del priser på utstillinger! Bildet er fra vi bodde i Norra Värmland(finnskogen) og fra før jeg viste at han hadde hjertefeil.

Håper jeg treffer han på andre siden!

Kerstina-61
6/13/11, 1:54 AM
#15

#10 Tack goa WB Kyss
#12 Åh så vacker kisse!! Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Andina
6/13/11, 2:35 PM
#16

#8-9 - Ja, fy vad jobbigt, Kerstina och Jane! Att ens behöva ta så'na beslut! 
Jag lever i det själv just nu också med min "Puma" (katt)… Men jag har lovat att göra hans sommar till så bra och så normal jag bara kan, om han bara klarar av den. För tillfället ser det faktiskt ganska bra ut, peppar, peppar. Jag healar honom varje dag och ska fortsätta göra så tills det inte behövs mer. Det är ju inte så mycket mer jag kan göra…

Och eftersom jag ändå healar honom varje dag, så kan jag ju sända lite till era små vänner också, men bara om ni vill?

Nellieclind - din Candy är så söt! Och, Ellen - dit katt är oerhört vacker!
(Jag skriver "är" - för, för mig är de!) Och Kerstina, en riktigt gosegosse, din Wille!

Även fast dessa jobbiga situationer är att vänta - så uppväger kärleken och kommunikationen, och det är värt allt och en ynnest att få leva med sina djurvänner!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Jane-Lyzell
6/13/11, 3:00 PM
#17

16 , tack för din omtanke Kyss- ja fy för dessa beaslut - jag healar också min hund var dag och tar tacksamt emot från alla som vill sända! Hon hadde ett skov i går och idag ligger hon mest!

Så länge hon inte lider får hon finnas kvar……..Gråter men hur länge det blir……..Gråter sänder gärna till puma med!

Ja vi får lov att ta vårat ansvar som djurägare - det är vi som förlänger deras liv - i det vilda hade de inte blivit så gamla!

12 så fin den var!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Andina
6/13/11, 4:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Jane, jag sänder 'healingbubblor' till Orina varje gång jag healar 'puman'!! Jag undrar om jag inte sett en bild på henne i nå'n äldre tråd - är hon en schäfer? I så fall har jag ett utseende på henne också, vilket är bra för 'fokus'.

Tack söta! Får Puman plats i en liten hörna vid nå'n healingstund är jag bara evigt tacksam! (Puman heter egentligen Q'eezen, men det har blivit Puman till vardags. En övergiven o "förvildad" kattpojke som beslutade sig för att flytta in här för snart 7 år sedan.)

Det lilla jag kan göra för våra vänner djuren - det vill jag göra. Om inte annat så får de till sig lite extra doser Kärlek! Healing är ju kärlek!

* * *

Jag hoppas att du, Nellieclind, kan börja känna en tröst i att de finns kvar på Andra Sidan, och har det bra, precis som vi människor gör när vi tar oss dig.

Och förlåt att jag dragit iväg OT i din tråd!? Skäms

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Jane-Lyzell
6/13/11, 4:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Här är Orina med vitt bröst(korsriddare) till höger på bilden, svart(bilden är ett par år). tackKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Andina
6/13/11, 4:49 PM
#20

Ååh, vilka fina! Korsriddaren ser väldigt djupsinnig och eftertänksam ut! Den andra, schäfern, ser stark, fokuserad och vill-ha-lajban-nu ut, och den "lilla" i mitten observerar och undrar va'gör'om, när ska vi leka? 
;)

Orina får en omgång 'healingbubblor' att leka med lite senare afton.

o   º   o  O  o  º  º o º o  >--Kyss--<  o º o º  º  o  O  o   º   o

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Jane-Lyzell
6/13/11, 7:04 PM
#21

20Kyss dom två andra hundarna är mina döttrars - shäfern utbildar sig till vakthund och den lille var nog bara 4månader där!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

mejasmatte
6/14/11, 7:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Vilka fina hundar!!! Min Meja som dog i lördags var oxå en schäfer…..åhh,vad jag saknar henne…

Andina
6/14/11, 12:36 PM
#23

Ja, oh, Meja är så fin! 
Jag förstår att du saknar henne! Gråter Vi måste tillåta oss att sörja och sakna. Desto snabbare finner vi trösten i att de har det bra där de är, och att de faktiskt fortfarande just är!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Zynell
6/17/11, 11:50 AM
#24

Usch, verkligen hemskt när det blir så här, att fler av er är i min sits. Men tack för stödet!

Det underliga är att jag på sistone har drömt om just yorkshire terrier valpar. Flera dagar i rad nu. Glad Min Candy var en yorkshire terrier och jag vet att jag så småningom kommer att vilja ha en sådan vovve igen. De är så otroligt vackra - både till utseendet och sinnet!

I natt drömde jag om att jag hade fått en liten yorkie men jag kunde inte hitta rätt sorts mat åt honom.

Igår var jag omringad av en flock av valpar - allt från pudlar till yorkisar.

Jane-Lyzell
6/17/11, 1:02 PM
#25

Har köpt Kelp till min hund nu och tycker det gör lite nytta - tyvärr dog en katt på gården igår - min systers katt MaxGråter så han är hos min syster nu!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: