Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1278 ggr
Jane-Lyzell
2011-05-30 14:21

Giftiga ämnen i tatueringar !!!!

http://www.expressen.se/halsa/1.2453693/giftiga-amnen-i-tatueringar-men-inget-forbud-nara 

I tatueringsfärgerna hittade man bland annat azo­ämnen, arsenik, bly, strontium, nickel, tenn och kvicksilverämnen som är helt förbjudna i kosmetika och andra hygienartiklar. Ämnena kan påverka arvsmassan.

Detta är ju inte klokt om man betänker även amalgan som inehåller kvicksilver - tillåts i våra munnar som "ofarligt!"

Då det är förbjudet i kosmetika och andra hygienarticklar då ämnet kan påverka arvsmassan!???????

Halååååå staten dags att vakna!!!!!!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[GunillaF]
2011-05-30 14:23
#1

Jag hörde om det där på TV igårkväll. Usch!

Jane-Lyzell
2011-05-30 20:52
#2

Rynkar på näsan Ja verkligen illa!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Indiania
2011-05-30 21:04
#3

Ja det finns mycket elände. Det finns halter av bly i de flesta läppstift också……Jag minns att Loreal var ett av läppstiften som var ok.

" Var nära naturen - var när dig själv "

[walkinbeauti]
2011-05-31 00:33
#4

Inte alls vettigt men tatureingarna sitte där dom sitter och jag lär väl göra fler kan jag tro trots gifterna men nog skulle man gärna se en lag om bättre färger.

Mysko att dessa ämnen inte får förekomma i sminket men i en tatuering som går så djupt in i blodet och kroppen ,skumt Förvånad

Jane-Lyzell
2011-05-31 13:08
#5

Ja tror man får kräva giftfritt om man ska tatuera sig mer!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[GunillaR]
2011-06-01 20:51
#6

Kanske man kunde försöka med blåbär {#emotions_dlg.wink}

Annons:
Jane-Lyzell
2011-06-01 21:47
#7

6{#emotions_dlg.laughing}

Jaaaaa!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[walkinbeauti]
2011-06-02 04:33
#8

 {#emotions_dlg.laughing}

[GunillaR]
2011-06-02 11:21
#9

Eller rödbetsaft!

Det finns ju massvis med ämnen från naturen som är färgstarka. Sen finns det ju även giftiga ämnen från naturen, men jag undar om färgväxter och gift finns i samma växt……… Moder natur har ju försett oss med det mesta som vi behöver, även till att smycka våra kroppar. 

Sitter och funderar på kol, om detta skulle gå att använda. För kol äter man ju då man ska neutralisera gifter i magen så det kan ju inte vara giftigt. Och detta är ju svart så att det "blir över".

Upp till toppen
Annons: