Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1707 ggr
jessicangel
2011-05-30 11:40

Kanalisering

Hej! För ett halvår sen var jag hos en tjej som gjorde en kanalisering. Jag har inte tänkt så mycket på orden hon skrev, för jag tyckte det var så konstigt. Det var inte vad jag hade väntat mig.

Jag skrev ett antal frågor som jag trodde jag skulle få svar på, men det blev ju nåt helt annat.

Det var så stora ord, om Ängeln Gabriel och att jag var en stor ängel, mm.  Allt var så vackert och hon blev väldigt rörd. Vad ska jag tro?

Är det någon som håller på med detta eller kan hjälpa mig vore jag tacksam.

Annons:
[GunillaF]
2011-05-30 11:52
#1

#0 Jaa, det låter det….  Varför fick du inte svar på dina frågor, frågar jag mig?!

Om du tittar i länklistan längst uppe i listen så hittar du några medium. kanske någon av dem finns i din närhet eller kanhända någon av dem kan göra en kanalisering på distans.

Lycka till.Glad

[walkinbeauti]
2011-05-30 11:55
#2

Kanaliserar ofta min guide men mestadels är det för egen räkning och ibland för hemsidan.Det viktigaste är hur du upplevde denna om du fick till dig något som du kan väl känna igen och om du var nöjd eller inte efteråt.

Kanaliseringar med ljusvarelser som guider änglar kan vara ganska tunga i sina budskap och oftast riktar dom kanaliseringarna till många medans en privat sittning för ett medium mer riktar sig till sittern.Men även det är ju att kanalisra.

Kommer man privat tycker jag man ska få budskap från både anhöriga och guiderna,sån information vi kan ta till oss och väl känna igen.Inte alltid får vi svar på dom frågor vi kom för utan vi kan få nya redskap som andra sidan tycker just då är viktigt.Men visst kommer även svaren på våra frågor,dom gånger jag besökt medium har jag vart väldigt nöjd bortsett från några enstaka tillfällen jag gått därifrån ilsken som en bålgeting Flört

Det där med änglar kan vara svårt och jag skulle själv ställa kravet att få bevisföring som för mig håller och inte en sittning som enbart går ut på guider och änglar.Visst dom är ju med dom också men många vill ju ha anhörigkontakt och ett bra medium kan leverera detta.Även guiderna kommer med sån information vi kan känna igen och ta till oss och blir det för mycket om alla änglar och guider som finns med oss då tycker jag det är klent.

Våra guider vet så väl att vi behöver bekräftelse och det brukar dom genom ett bra medium kunna ge.Så det viktigaste med en privat kanalisering/sittning är om vi själva känner igen det vi får höra från andra sidan,bra bevisföring helt enkelt .

Hellas
2011-05-30 12:02
#3

Skulle jag själv vara på en sittning hos ett medium som börjar prata om Änglar och ge mig budskap från mina guider skulle jag vänligen tacka för mig.

Ett medium, för mig, ska först och främst bevisa att det finns ett liv efter detta genom att få kontakt med våra nära och kära.
De ska även presentera sådan information som gör att du som sitter vet exakt vem det är de pratar om.

Kram och lycka till

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

jessicangel
2011-05-30 12:40
#4

Ja, varför kunde hon inte svara på mina frågor? Ok, hon sa att ibland fick man inte dom svaren man ville ha, men jag fick ju faktiskt inte svar på något. Det var mest ord som att jag ska bara andas och andas och att jag har fått mycket stryk tidigare i livet (vem har inte det)

Våga tro på mig själv så ska jag få upptäcka allt vackert som finns.

Hon verkade ju trovärdig, men som sagt, jag fick ju inget vidare bevis. Jag tänkte inte på det just då. Jag blev mest chockad över budskapet jag fick.

[GunillaF]
2011-05-30 12:53
#5

#4 Jaa, det är ju oftast så att man kommer på efteråt, vad man skulle ha sagt och gjort. Visst är det typiskt.

Såna här gånger tycker jag att man har rätt att få sina pengar tillbaka om man har betalt något. Sedan kanske det skulle vara på sin plats att säga att man som medium, inte riktigt är i form alltid, ge tips om ett annat medium som man kan vända sig till.

[walkinbeauti]
2011-05-30 13:13
#6

Det där lät ju inte som någon bra sittning och kan bara hålla med om att i såna lägen ska man ha pengarna tillbaka eller som Gunilla skriver kunna hänvisa till någon annan om man möjligen för dagen är ur form.

Dom sittningar jag vart på har mestadels fokus legat på min guide men då har jag bett om det själv och han har gett mig sån information som bara jag själv kunnat känna till och verkligen tagit till mig av.Då är det i sin ordning men inte bara en massa prat om att andas rätt eller hur många guider och änglar vi har omkring oss,det kan bli mycket rappakalja om vart dom kommer från,ser ut osv.

Oavsett om en guide eller anhörig kommer igenom så ska det vara så starkt för oss att vi inte kan ta fel på den information som kommer och ett bra meduim fixar både guidekontakten och anhörigontakten under en sittning.

Får man inte ut det man vill och får en bra bevisföring säger jag som Hellas jag tackar för mig! reser mig upp och går.Glad Det har hänt ett par gånger att jag gått min väg och även krävt pengarna tillbaka.

Annons:
Andina
2011-05-30 13:24
#7

I min värld är det ganska "enkelt"…

Går jag till en person som ska ge (medial eller annan) vägledning så ska vägledningen vara relevant för mig och min situation. Budskapen ska förstås, till min situation i nuet.

Går jag till ett medium för att få andekontakt så ska jag få information som jag kan förstå och känna igen.

Jag själv pratar i princip aldrig änglar o d med människor som kommer till mig - för 'vad vet jag' egentligen? Jag kan se ljusfigurer o annat - men jag beskriver bara vad jag ser, tolkningen överlämnar jag helst till mottagaren.
Den som talar om vilken guide eller ängel jag har, kan jag ändå inte lita på, tolkningar är tolkningar, även av ett medium, sierska eller vad de är. Det, för mig, enda sättet är att själv på sikt komma underfund med vilka/vem jag har med mig från de "andra dimensionerna"…

#0 - I din situation som du beskriver, resa mig upp, begära pengarna tillbaka och gå därifrån.
Har jag frågat om vilka änglar och guider jag har med mig - då är det ju en annan sak.

Se'n måste jag också säga, att jag tycker det har gått "inflation" i änglar och guider…! Lite "vilken ärkeängel har jag med mig?", "vilken har den häftigaste guiden?"-känsla får jag av det…Bara det gör att jag sparkar bakut… Obestämd Kanske inte så smart av mig, men så är det. (Och för tydlighetens skull, jag sparkar bakut inombords…;) )

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[walkinbeauti]
2011-05-30 13:34
#8

# 7 Håller fullt med dig jag skulle aldrig säga vilka guider någon har med sig däremot kommer dom med något viktigt släpper jag självklart igenom dom men som sagt en sittning ska gå ut på betydligt mer än prat om enbart guider.

Vilka vi har det upptäcker man bäst själv även om jag ser vem som finns vill jag alla ska på sitt sätt lära känna dom.Har inte tänkt på det att det går "inflation" i guider men när du säger det så kan jag nog lagt märke till sånt ibland.Tur min bara är en enkel naturlig man och sånt slår jag också bakut för.Alla guider är lika bra för den dom följer men tyvärr finns ju syndromet min pappa är mycket starkare än din pappa,lika med guiderna ibland kan jag tro Skrattande

yamher
2011-05-30 19:03
#9

dessutom att du skulle vara en stor ängel… o som hon sa om dig o ärkeängel gabriel tja då skulle jag oxå dra öronen åt mig, verkligen trist med den upplevelsen!

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
2011-05-30 20:39
#10

Kanaliseringar är inte tillförlitliga - det är mycket mediumets eget sinne som är med och påverkar, tyvärr! och oftast mediumets eget ego som vill se bra ut!Rynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

sven-g
2011-05-30 20:39
#11

Många medium siare osv, men få är bra, gått inflation i mediala konsultationer. Vad som är rätt eller fel borde sittern veta.

När man går till ett medium, tex man har en önskan att få budskap från tex ett barn som gått bort. Först ska man aldrig tala om vem man önskar kontakt med, och får man då kontakt från en bull bakande mormor, borde man få pengarna tillbaka.

yamher
2011-05-31 06:43
#12

beror på hur mycket plats det egna mediumet tar vid kanalisering. Det finns dock de som kan lämna kroppen fullständigt…

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
2011-05-31 13:02
#13

12 då är det inte kanalisering längre utan fulltrans eller djuptrans!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: