Annons:
Etikettmedialitet
Läst 14318 ggr
nannie1
2011-05-14 12:09

Andliga portaler

Är det någon som vet vad andliga portaler är o som kan förklara det lite närmare?Glad

Annons:
[walkinbeauti]
2011-05-14 12:29
#1

Det är lite svårt att förklara men på vissa platser finns sk portaler där andevärlden kan lättare komma igenom in i vår dimmenssion.Det finns även dom som har portaler hemma och då kan det bli väldigt jobbigt om det dygnet runt är trafik omkring en.

Har aldig med fysiska ögat sett en portal men mitt inre öga ger en bild av en rund lite gråaktig in och utgång.Där det finns leylinjer och currykryss brukar det vara ganska vanligt och det har nog en hel del att göra med energierna från leylinjer och currykryss.

Även vi människor påverkas av dessa energilinjer och fält,har man sängen står mitt i en leylinje eller currykrysset brukar vi få problem med sömnen på olika vis.Blir lätt trött stressade och irriterad samma sak om vi har en portal i vårt hem dräneras vi lätt på energi.

Man kan stänga portaler genom att visualisera hur ingången stängs för både ut och ingång,försegla den sen med ljus så bör den vara ordentligt stängd. Viktigt är att komma ihåg att se till så alla är på rätt sida och ingen blivit lämnad kvar innan man stänger.Lite svårt att förklara men en in och utgång som finns på flera platser där andevärlden har lättare att ta sig igenom än på övriga ställen det är en portal Glad

Ghosthunter
2015-11-22 20:45
#2

Haha….jag råkade hamna i denna tråden när jag googlade på hur man stänger en portal😃

Anledningen till det är att jag vill öppna en portal och eftersom jag inte hittade nåt matnyttigt om det, så tänkte jag att jag söker på att stänga en portal istället och min tanke är att man kanske kan göra tvärtom för att öppna?🤔

Nån som vet nåt bra sätt att öppna??

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Jane-Lyzell
2015-11-22 23:21
#3

2  Det bästa är intoning med din ledare(andliga) 10 minuter om dagen - samma plats , samma tid - tillslut får du en andlig portal där din egen energi har lättare ta kontakten med din ledare det kan ta allt ifrån något år till 10 år - det är det som är portaler - det är inte som i siensfictions det är film 😃

andra platser med sk portaler är kyrkor - andliga platser som tillber anden - spiritualistiska platser  där andligt arbete funnits i låång tid

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ghosthunter
2015-11-23 07:42
#4

Härligt långtidsprojekt….men tror jag hellre väljer ett snabbare sätt😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Jane-Lyzell
2015-11-23 10:43
#5

Finns inget 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ghosthunter
2015-11-23 11:31
#6

Jodå…Ouijaboard eller svart magi…men då kanske det inte blir så "gullefjuttigt"😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
lizaohman
2015-11-23 12:23
#7

#3  Jaså, kyrkor är andliga portaler, ja det kan man ju tänka sig. Jag går inte på begravningar men kände mig tvungen i helgen (för att stötta) och blev så förskräckligt illamående. Det kom och gick hela helgen. Till slut kollade jag vad som var så närgånget eftersom min andlige ledare var där också. Det var ingen jag kände. Måste varit en ande som passade att närma sig när en medial fanns i kyrkan, har jag tänkt. När jag mår bättre ska jag prata med honom. Men han får vackert vänta. 🤦‍♂️

Ghosthunter
2015-11-23 13:54
#8

Jag får väl flytta in i en kyrka😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Jane-Lyzell
2015-11-23 22:00
#9

7. dom gamla kyrkorna :-)  - bra disciplin😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2015-11-23 22:00
#10

8. Ja du kan ju alltid bli Munk 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ghosthunter
2015-11-24 08:12
#11

Ja, varför inte. Jag har varit munk i Vadstena i ett tidigare liv…..då kan jag nog bli det igen😃

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Jane-Lyzell
2015-11-24 12:53
#12

11, 🙂 aha - se där

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

wissan
2015-11-24 13:40
#13

Alla typer av kyrkor, tempel, heliga grottor, ashrams, moskéer, stupas, bönesalar, heliga lundar m.fl platser är portaler till andra sfärer. 
Nyckeln till att öppna dem är en själv….vilken ork  man har att hålla fokus, ihärdigt arbete, meditation mm 
De är aldrig stängda men kan uppfattas olika svagt, stark och intensivt beroende på hur medveten man är om dem och vad man gör själv. 
Om man inte vill känna sig påverkad så är det disciplin som gäller, att skapa en energivåg, en sköld, ett beskydd utifrån vad man är skolad i och den tro man har på just portaler. Men möter det man tror på, allt finns så länge man tror att det finns.

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

Annons:
[kajmal"]1
2015-11-27 14:34
#14

se ljuset i tunneln, det sägs att de som uppleft döden, och kommit tillbaka säger så,………………det stämmer, jag har tre dimmensionsportar i mitt hus. som mina besökare från parallelvärden kommer genom . det är 20 meter långa ljusa gångar mellan dimmensionerna, men som människa kan man bara färdas genom dem som död; det vill säga den andliga kroppen……………men som jag skrivit, parallelvärden kan föra över en levande människas medvetande, till en biologisk kropp i deras värld

Ghosthunter
2015-11-27 15:48
#15

Ja, det slås upp en tillfällig portal när man dör…..det är det som är tunneln. Men frågan är om den portalen stängs eller bevaras öppen, om inte själen går över till andra sidan och fastnar här och blir jordbunden?

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Jane-Lyzell
2015-11-27 16:32
#16

Ingen fastnar - en del väljer hålla sig kvar av olika anledningar - men ingen fastnar

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ghosthunter
2015-11-27 17:55
#17

Jag får nog lov att säga grattis till dig Jane🥳 Jag tror du är den ända med den uppfattningen!…ja, men kul att nån tänker annorlunda😉

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

NiklasTyreso
2015-11-27 22:13
#18

Min uppfattning är att det är lättast att få kontakt med dödas andar på deras gravar. I kyrkor är lättare att få kontakt med den kristna guden, i andra religioners helgedomar får man lättare kontakt med deras gudar. På gamla svenska förkristna kultplatser kan man fortfarande lättare få kontakt med de gudar och väsen som människor uppmärksammade där.

Ghosthunter
2015-11-27 23:07
#19

Tack NiklasTyreso…..jag kunde inte säga det bättre!🙂

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Jane-Lyzell
2015-11-28 00:01
#20

18. Låter som taget ur en skräck film 😀 Nja inte min sanning alls 😂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
NiklasTyreso
2015-11-28 15:14
#21

Jag misstänker att ditt synsätt Jane mer speglar modern spiritistiska tro och min uppfattning mer speglar ett hedniskt synsätt (som du uppenbarligen inte delar). Jag såg mitt inlägg som en utvidgning av det du Jane skrev i tredje inlägget, så det gör mig förvånad att du tycker det jag skev var som från en skräckfilm.

lizaohman
2015-11-29 16:18
#22

Nej, Ghosthunter, Jane är långt ifrån den  enda som tror sig veta att ingen fastnar. Av de kontakter från Andra sidan som jag hört berätta om vad som händer när man dör har ingen tagit upp något fastnande. Tvärtom så möts alla. Däremot har jag som medium varit med om att någon väntat någon eller några dagar tills jag tagit emot dem därför att de vill förmedla något till sina närmaste. Men sen säger det bara swoooosh så är de borta. De kan givetvis komma på besök efter att de gått över, av samma anledning.

Jane-Lyzell
2015-12-06 17:31
#23

så sant Lizaohman

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: