Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1219 ggr
[Solenn]
5/1/11, 7:54 PM

Hur vet ni att just ni har rätt?

Ja hur vet ni att eran tro som ni skriver om här inne är mer rätt än den som nån annan lär ut? Vad avgör att ni tror det ni gör och hur ni kan vara så säkra på att just ni har rätt och inte dom andra som ni skriver om i andra trådar och dömer ut som oärliga? Dom tror på sitt och kan bevisa det lika lite som ni kan. Dom har sina vapendragare som ger dom rätt och här inne håller ni med varann. Har mailat med en som har åkt i ett tefat och sett ett landa och hon vet att det är på riktigt men ni skriver här att det inte stämmer. Hon säger att ni missförstått det här med att ha kontakt med andar för det är utomjordingar och att en del av dom roar sig på mediers bekostnad och låtsas vara nån de inte är.

Annons:
[Solenn]
5/2/11, 10:10 AM
#1

Ingen som har nåt svar på min fråga? Jag vet så mycket att vi är många som undrar över det svaret - hur vet ni att det ni tror är mer rätt än det andra tror? Det undgår ingen som läser att ni tror er veta varför ni tror det ni gör och att det andra tror är fel och logiskt sett är det vad klienterna betalar för. Frågan borde därför vara enkel att besvara och kan inte ses som oförskämd.

Denna kommentar har tagits bort.
nyborjare08
5/2/11, 10:35 AM
#3

Det är svårt att veta vem/vilka frågan riktar sig till eftersom den inte verkar rikta sig mot några odefinierade "ni". Och då blir det förstås också svårt att svara. Glad

För min egen del så vet jag bara om vad jag själv upplever och att det är sant för mig. Men också att jag utvecklas och vill utvecklas hela tiden och förhoppningsvis får uppleva mer och andra saker.

 

 

yamher
5/2/11, 11:17 AM
#4

att vara medial är ett område som är svårt att jämföra. Med risk att bli kritiserad av andra mediala ska jag försöka förklara några av de faktorer man måste ta hänsyn till.

Först måste man förstå vilka gåvor (om vi kallar det så) som finns. Allt från kåren längs ryggen till fullt tillträde att gå in i ljuset och däremelln har vi allt egentligen.

Det handlar om att våga se objektivt eller i alla fall vara lite nykter och försöka att inte bara se det man vill se. En del medium stannar där. De vill inte längre, vågar eller nöjer sig med att plocka ut det som passar för dem. Och hur vill man att det ska se ut? trygghet? Mediumet kanske inte klarar att ta in verkligheten utan att det känns tryggare att stanna osv,

För den vanliga mediala personer är det oftast som att skrapa lite på ytan på ett äpple, uppelvelserna kan skilja sig fruktansvärt mycket beroende på var man "skrapar" och hur man själv tolkar intrycken (man kan se samma sak fast tolka det olika).

nästa faktor spelar in vem som finns på andra sidan och hjälper. Eller kommunicerar med den mediala. Man måste förstå att det finns vitt skilda erfarenheter och viljor på dem med. Och personligheter. precis som här, det finns bra lärare, lärare med humor, andra som saknar verklighetsuppfattning och saknar erfarenhet, kunniga, lärare som vill låta "eleven" testa på lite själv eller bara dikterar. Den som hjälper på andra sidan kanske inte har förståelsen av hur allt hänger ihop, vad blir informationen då som den leverar? Sedan finns det naturligtvis de mediala som kan se och själv befinna sig på "andra" sidan och "se o lär" konceptet.

Om man lägger ihop detta med vår historia där vi under årens gång på ett eller annat sätt försöka ta avstånd till det vi känner till om andra sidan med kyrkan från 500talet ungefär och framåt samt vetenskapen som kommit under de senaste 500 åren). Tyvärr drivs en del också av ett penninglyste så det är lätt att sprida falsk information när många vill ha svar som vi trotts allt en gång har suttit med.

Kan man ta med detta och vara lika källkritisk med vad man får fram och alla mediala skulle kunna sammarbeta utan dessa "fack" så skulle vi ha ett väldigt vackert i stort sett färdig lagt pussel.

Så det kommer alltid att finnas våra "egna" sanningar (mer eller mindre från verkligheten) framtill vi kan sammarbeta och eller nyktert förstå sina egna begränsningar/möjligheter. Och självklart dömer många ut andra som inte "passar" in om man inte är intresserad att förstå att det kanske finns ett annat perspektiv, andra erfarenheter osv

Alis volat propriis Oskyldig

yamher
5/2/11, 11:19 AM
#5

jätte bra fråga faktiskt. Bra att den togs upp!

Alis volat propriis Oskyldig

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[GunillaR]
5/2/11, 11:35 AM
#7

Vem har rätt och vem har fel?

Är det verkligen detta det handlar om?

Det kanske mera handlar om vad min egen sanning är och vad någon annans sanning är. De kanske inte alls är samma men ingen av oss har rätt eller fel.

Vad som är sant för en person behöver inte vara sant för en annan. Det beror ju helt och hållet på två faktorer; dels ens egna upplevelser och dels vad man tar till sig i sitt hjärta.

Vad och vem som man tror på är egentligen inte väsentligt. Det väsentliga är att det man tror på är ens egen sanning och inte någon annans sanning.

[walkinbeauti]
5/2/11, 1:40 PM
#8

# 7 Mycket bra skrivet av dig kan bara nicka med, för det är ju verkligen vår egen sanning vi alla själva bär på oavsett om det är andligt eller något annatGlad

Elpida
5/2/11, 3:26 PM
#9

#7 Precis Gunilla - kunde inte skrivit det bättre själv!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Mads
5/2/11, 4:25 PM
#10

Har någon påstått sig ha mer rätt än någon annan här undrar jag ? Tycker var och en kan få vara salig i sin egen tro oavsett vad..

Amor Vincit Omnia

[Solenn]
5/2/11, 5:24 PM
#11

# 10

Javisst, i tråden Andlig sanning/villoläror döms de ut med annan tro än skribenternas.

# 4

Intressant!

# 7

Förstår inte varför det inte skulle vara viktigt att veta vad det är man säljer och påstår att det är sant????? Det klienten betalar för ska givetvis vara det som påstås. Bara en fråga, om du kommer till nån som vill sälja en egentillverkad salva för 500 och som påstår den är verksam mot akne, visst skulle du fråga efter bevis för det? Skulle du nöja dig med svaret att det är tillverkarens tro och att det borde räcka???

Hellas
5/2/11, 6:43 PM
#12

#0 Alla är saliga i sin tro!

Medialt iFokus inriktning finns att läsa i "Om Sajten!"

Har Du ett genuint kärleksfullt intresse till det Mediala området och har kommit en bit på väg in i den Mediala mångfalden, ja då har du funnit forumet som passar dig.
Medialt iFokus kommer framförallt fokusera på medialt arbete och mediumskap.
Du kan bygga dina egna nätverk och även hjälpa andra i sitt sökande efter utveckling och likaså få hjälp att komma vidare i din egna.
Är du intresserad av att vidareutveckla din medialitet och se vart det leder, ja då kommer du att trivas här.Vi alla hjälper varandra framåt!

Du möter likasinnade och kan diskutera medialitet och mediumskap med andra som liksom du själv har sin tro på att det finns ett liv efter detta.
Forumet vill även ta upp frågot kring olika typer av mediumskap, allt från det Andliga mediumskapet till Fysiskt mediumskap, ett annat spännande område är Psychic Art.

Vi som arbetar med sajten kan inte allt och ser fram mot att utveckla Medialt iFokus tillsammans med dig till en bra och rolig plats som alla likasinnade känner sig välkomna till.
Det finns ett särskilt intresse att fånga in dig som aktivt vill utvecklas men som kanske inte riktigt vågat ta steget ännu eller kanske inte har möjlighet att gå kurser eller cirklar.
Ja alla är välkomna, såväl nyandliga som de mer erfarna som varit med i många år.
Väl mött önskar vi som arbetar på Medialt iFokus

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: