Annons:
Etikettmedialitet
Läst 5125 ggr
[Linda-E]
2011-04-21 11:54

Spå i kaffesump

Hej!

Finns det någon som kan berätta hur jag ska göra när jag vill spå i kaffesump?
Är det något speciellt som jag ska göra innan?

Kram

Annons:
[walkinbeauti]
2011-04-21 12:14
#1

Är en amatör i frågan men en gammal dam lärde oss ungar lite som barn.Man använder kokkaffe  inte brygg ,kaffet ska inte silas och när du druckit ur koppen så bara sumpen finns kvar vänder man på koppen.Låter den stå en stund så sumpen fastnar.

Därefter vänder man och tittar,man får ha lite fantasi och försöka tolka eventuella bilder som sumpmönstret formar.Ofta kan det se ut som berg,dalar ett ansikte,djur mm.

Man kan även spå när man häller upp kokkaffet,använder ingen kaffesil utan antalet "bubblor" som blir ses som rikedom,mycket lika med stor rikedom,några få lika med sämre ekonomi.Glad

Hellas
2011-04-21 12:40
#2

Kul tråd, själv spådde jag i allt möjligt när jag var liten, stearin som droppades i vatten, sand som man kastade upp i luften och sedan lät falla ner på framsidan av händerna osv.
kaffesump har jag aldrig spått i men jag tror att man kan göra precis sim det faller en i smaken för stunden.

Tesump borde fungera det med :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Linda-E]
2011-04-21 16:12
#3

# 1 Tack, ska prova det.

Intressant att det går att läsa i allt.
Sand har provat att läsa i det var roligt.
Även socker att andevärlden skulle rita i det har jag testat. Fick se en gubbe i sockret.

[stass]
2011-04-21 20:26
#4

Jag tycker om att spå i kaffe, det har jag lärt mig av min mamma och det är en väldigt trevlig spåkonst. Traditionellt är det mer vanligt i öst europa.

Man kan faktiskt (även om kokkaffe är att föredra) hälla en matsked bryggkaffe i koppen och fylla på med kokhettvatten , röra om, låta det sätta sig , dricka upp till sumpen i botten. Det fungerar för mig.

Vända koppen gör vi ifrån oss utåt, och sedan vända tillbaka imot oss efter en stund.

strek som går hela vägen, de som ser ut som vägar betyder ofta en resa eller utflykt (för mig iaf), och just spådomen sträcker sig bara den närmaste framtiden i en vecka eller så. Bara en gång har jag kunnat se en sak som inträffade några månader senare i framtiden.

Rent traditionellt betyder högst uppe närmaste framtid och det längre ner längre bort i framtiden. Men för mig har det blivit mer korrekt att se den vänstra sidan som nuet och den mer åt höger som längre fram.

Ofta måste jag stirra ett tag innan jag förstår vad jag ser, som att se i en öppen eld och bli smått hypnotiser efter ett tag. Nå ett annat tillstånd, då kan jag börja knyta ihop trådarna.

Fokuserar man på en särskild fråga ska man tänka intensivt på den medan man brygger och rör om i sitt kaffe.

Man kan spå i Thè med, det är bara att göra sönder en thepåse om man inte har lösvikts the hemma.

avon
2011-04-22 13:03
#5

Jag spådde en del i kaffesump som barn och anväde då ungeför samma metod som stass beskriver. Jag har aldrig prövat något annat än kokkaffe.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus

Upp till toppen
Annons: