Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 981 ggr
Jane-Lyzell
2011-04-07 20:16

Dr. Hahns blogg - Väldigt intresant!

http://roberthahn2011.wordpress.com/ 

april 4, 2011

Peter Gudmundson: Rektorn som stödjer smädare

Kungliga Tekniska Högskolans rektor Peter Gudmundson stödjer den skändande spökskrivaren ”Garvarn”. På hans högskola har smädare och mobbare en fristad. Åtminstonde om man smädar och mobbar personer utanför KTH som har en annan trosuppfattning än man själv har. Eller förfäktar en annorlunda vetenskapssyn. Det anonyma skrivandet får fortgå i hemlighet, på arbetstid, och utanför lagens råmärken.

Läs mer i länken……

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2011-04-07 20:41
#1

http://roberthahn2011.wordpress.com/2011/03/19/andliga-och-existentiella-behov-hos-svart-sjuka/

mars 19, 2011 · 9:50 f m

Andliga och existentiella behov hos svårt sjuka

Många människor diskuterar andliga frågor med sin doktor, och det gäller särskilt de med livshotande sjukdomar och de som är döende. Läkaren är den sekulariserade svenskens främste själasörjare. Doktorn är dock förbjuden att journalföra andlga samtal under en särskild rubrik.

Läs mer i länken oj så viktiga frågor…..

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2011-04-07 20:44
#2

http://roberthahn2011.wordpress.com/2011/03/26/nar-ar-det-%e2%80%9dratt%e2%80%9d-att-fora-krig/

mars 26, 2011 · 6:42 e m

När är det ”rätt” att föra krig?

En andlig tänkare söker svaren på hur man bäst skall leva sitt liv och vad som rätt och fel. Av min och min fru Marie-Louises andliga böcker framgår det tydligt att jag är pacifist. En naturlig fråga till en person som mig är då – kan det någonsin vara ”rätt” att föra krig? Jag är skyldig ett svar mot bakgrund av händelserna i Libyen.

Det är i skenet av min frus andliga förmåga som våra andliga böcker skrivits. Där finns en hel del att läsa om konflikter. Låt mig börja med att krig inte är något bra sätt att lösa en konflikt på. De orsakar mänskliga skador i en så stor omfattning att utomstående inte kan förstå dem. Eftersom vi, i de andliga böckerna, ständigt får veta att människan lever flera liv så betyder det att svårläkta krigsminnen kan bli en utmaning att hantera även i efterföljande liv. Jag använder mig själv som exempel på detta i boken Gudomlig väg. Av dessa skäl är det människans plikt att så långt möjligt undvika krig.

Läs mer i länken….

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

millam
2011-04-07 21:55
#3

Jag fastnade för delen om autism/adhd.. håller med, allt var väldigt intressant, speciellt då jag läst hans tidigare böcker också!

Neutralis
2011-04-08 02:08
#4

#0

Så, vad anser du om dina länkar? Vad sammanfattar dem, vad står du för, vad är din åsikt, vad är anledningen till att du klistrar in denna här?… Vad är poängen att du lägger dem här?

Hellas
2011-04-08 09:08
#5

#4 Neutralis, det är en ren information om att artiklarna finns att läsa vilket inte nödvändigtvis behöver efterföljas av Trådskaparens egna reflektioner snarare tvärt om, ofta är det till och med bra.
Nu ser jag att du skrev ditt inlägg sent i natt så jag väljer denna gång att tro du var för trött för att se hur det du skriver uppfattas.
Det är dock inte vidare trevligt formulerat utan man skulle kunna tro att du är jurist som söker efter svar som du sedan kan slå ner på.
Jag tror inte att du skulle uttrycka dig så om du samtalar med dina vänner eller din mor och jag föreslår att du inte gör det här heller.

Om du vill få en fin kommunikation och återkoppling är det bättre att du själv börjar med att beskriva dina egna reflektioner istället för att börja ett inlägg med utfrågningsprincipen.
Det är är inget debattforum utan ett Medialt forum som vänder sig till Mediala människor (inte till skeptiker).

Man måste låta betraktaren /läsaren kunna få göra sig en egen uppfattning om det som skrivs.

Det är jättebra initiativ till att länkarna läggs ut och inte någonting konstigt, snarare tvärtom, det skulle vara väldigt konstigt om informationen inte sprids på flera forum och kanske i pressen med.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2011-04-08 12:04
#6

4 tycker Helena svarat dig bra - kan tillägga att jag skrivit detta under rubriken "Länkgalleri"

det är alltså länkar jag tycker fler bör läsa - självklart tycker jag dom är bra skrivna hela Robert Hans blogg är mycket intresant - då med tanke på att han är läkare!

Mycket bra tankar om andlighet i läkaryrket - borde finnas fler läkare som han!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Neutralis
2011-04-08 12:16
#7

Aha, länkgalleri… då får jag be om ursäkt och snällt ställa mig i skamvrån. Skäms

Jane-Lyzell
2011-04-08 22:48
#8

Godkänd!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[walkinbeauti]
2011-04-09 06:20
#9

Bra tråd Jane,har precis mailat och beställt två böcker från dom som blir intressanta att läsa .

Toppen att du tar upp detta och som Helena skriver om pressen så hoppas jag innerligt dom får syn på detta Glad

[grinda]
2011-04-09 10:10
#10

Gillar Robert Hahn skarpt.

Tack Jane för länkarna.Kyss

Toyan
2011-04-09 18:35
#11

Tack och lov att det finns läkare som Robert Hahn och Bernie Siegel.

Har Marie-Louise och Robert Hahns böcker och tycker mycket om dom.

Bernie Siegels böcker har jag läst flera ggr.

Kärlek tro och helande,  Kärlek medicin och mirakel, titlar på 2 böcker av B. Siegel.

Hoppas fler här finner dom läsvärdaGlad

Jane-Lyzell
2011-04-12 12:13
#12

Ja tack o lovKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: