Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2687 ggr
[walkinbeauti]
2011-04-06 07:15

Små enkla tecken från djuren

Många undrar om djuren finns med oss och visst gör dom det,en liten enkel händelse som utspelat sig under veckan är att på min katt Currys urna sitter en liten boll fasttejpad.En boll som han älskade och fick med sig i lådan dagen då han avlivades.Urnorna står inlåsta i ett gammalt glasskåp just för att ingen katt ska kunna komma åt.

För några dagar sedan hittade jag denna blåa boll i sovrummet med tejpbiten fortfarande kvar,lägger den i en låda i skänken och tänkte den får ligga där tills vidare.En skänk med tunga lådor man måste anstränga sig för att öppna.Nu på morgonen när jag damsög hittade jag denna blåa boll med tejpen fortfarande kvar.Ingen annan än jag har vistats i mitt hus på senaste veckan men någon såg till att denna boll ska flytta på sig.

Tudor min yngsta är en inkarnation av Curry så någon anser han ska ha den bollen även i sin nya fysiska kropp nu har jag lagt den i lådan igen (långt in) och väntar med spänning om den åter igen dyker upp en tredje gång Glad.

Såna små enkla tecken kan vi känna igen våra djur på och ibland kan jag även höra att det knapras torrfoder vid matplatsen och ingen fysisk katt finns i närheten av matskålarna.Inte för dom behöver äta utan ger oss ljuden så vi känner igen dom.

Min lilla fråga till er blir är det någon annan som har någon andlig upplevelse att dela med sig av som rör ditt husdjur ? berätta gärna, det kan ge tröst till många djurägare.

Allt gott i ljus Glad

Annons:
Jane-Lyzell
2011-04-06 14:00
#1

Intresant - ja inte har jag mist någon av mina djur det är alla andligen med mig!

Jag har alltid haft en otrolig kontakt med djur enda sedan jag var liten - så inte slutar den bara för deras fysiska hölje gått till jorden!

Jag har varige natt mina katter sovandes på mig(andligen) särskilt katterna känner jag så! mina ande hundar hör jag och en speciell epesod med en golden retriver jag hadde  som ung var så här;

 En G o l d e n Retriever med fin stamtavla "Teathers Wendy"
(nog blev hon min lärare alltid!).
Jag var över lyck l i g , men lyckan varade inte så
länge, två år u n g e f ä r , sedan blev hon sjuk och
tvungen att avlivas,

Det var en mörk dag i mitt liv. Jag var förkrossad, otröstlig. Så
Wendy bestämde sig att komma tillbaka till mig och vara
hos mig tills jag inte sörjde henne längre. Det här var nog
den första kontakten med fysiska fenomen som jag
upplevde då, men inte tänkte i dom termerna än.

På den tiden hade jag en gammal fjädersäng som var som
en hängmatta i mitten, Och då Wendy fanns i livet så sov
hon alltid under sängen precis där madrassen hängde ner
som mest, och varje gång hon vände på sig så lyftes
madrassen. Detta fenomen fortsatte efter det att hon gott
över till andra sidan, under ett års tid, tills jag bytte säng, då
upphörde det och jag var botad i min sorg. Det var en
enorm tröst att ha fortsatt kontakt med henne så lång tid
efter hennes övergång – det kändes naturligt!

(utdrag ur min bok)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Skogshumblan
2011-04-06 14:43
#2

Ohh vad mysigt att läsa om era upplevelser! Blir varm inombords:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Hellas
2011-04-06 18:49
#3

*Ler* vilka underbara berättelser, jag själv har ingenting sådär direkt att berätta mer än att jag förnimmer mina djur och ibland kan se dem i mina nu levande katter. Det är som att de överskuggar katterna precis som vi kan bli överskuggade Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaR]
2011-04-06 19:31
#4

När min katt dog, en katt som jag hade från hon var tre månader till hon blev 17 år, så var jag utom mig av sorg. Den första veckan kunde jag inte ens prata med någon annan människa, jag kunde inte gå in i affären och passera hyllorna med kattmat. Det var fruktansvärt tungt. Men efter några veckor så började det synas och även kännas en katt kring mig. Och då kände jag att det var min lilla älskling som tittade till mig och som hälsade.

Tre månader efter så skaffade jag en ny liten prinsessa. Det var en femåring som hade "blivit över" vid en skillsmässa. Hon levde tio år tillsammans med mig, men drabbades av en besvärlig livmodersinflammation och jag valde att låta henne gå över till regnbågslandet. Även denna gång var jag alldeles förtvivlad för saknaden var mycket stor. Jag kommer såväl ihåg när jag satt precis här framför datorn då jag plötsligt ser en svart "boll" som for runt här i rummet. Och jag visste med ens att det var min förra katt som var här och tröstade mig.

Nu har jag ytterligare en liten prinsessa som blir två år i maj månad. Och jag tror absolut att hon är en reinkarnation av första missen. Hon har så mycket bus och hyss för sig och beter sig likadant som henne. Hon är en hittekatt som föddes i ett stall. Jag fick kontakt med henne genom sajten Hittekatter  här på iFokus. Det var bara ett infall då jag skrev till sajten och hittade en bild på denna lilla sötnos. Jag föll som en fura, hon var min och hon fick komma hem till "mamma".

[GunillaR]
2011-04-06 19:42
#5

Jo jag måste ju berätta detta också!

När första katten dog så kremerade jag henne och begravde askan på ett visst ställe i Malmö (som för övrigt inte är tillåtet för djurbegravningar)

Nu skulle jag ta bussen dit och besöka henne och lägga en blomma där på hennes "grav". Jag var väldigt ledsen och visste inte om jag skulle klara av att överhuvudtaget gå dit. Efter att jag gått av bussen och skulle korsa gatan så stannade jag till på mittremsan av gatan, en gräsmatta. Jag funderade på att ta bussen hem igen. Då kommer där två stycken korpar och slår sig ner framför mig. Den ena korpen gick fram och ställde sig tio cm framför mina fötter medan den andra korpen började "dansa" framför mig. Den gick runt som i en åtta och rörde sig precis som att den dansade, och så lade den sitt huvud på sned och tittade på mig. Jag fick en sådan frid ifrån dessa två stora svarta fåglar, så jag bestämde att fortsätta och inte åka hem. När jag hade gått över gatan så flög korparna iväg och istället möttes jag av massvis med olika småfåglar som flög framför mig och tjattrade väldigt mycket, som om de skulle följa med mig. Jag blev så glad och varm om hjärtat med dessa fåglar som hjälpte mig.

Ja, fåglarna har jag ett speciellt förhållande till, det finns väldigt mycket att berätta.

Jane-Lyzell
2011-04-06 22:17
#6

4-5 vad fint och jag håller med våra vänner fåglar hjälper till mycket ifrån våra andevänner!Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Woozy]
2011-04-06 22:24
#7

#0

Våran gamla hankatt fick vi ta bort.

Det började med att vi kände nån som gick på täcket. Är säker på att det var katt-tassar.

Sen en natt så såg jag en helt kritvit katt vid sängen. (hankatten var nästan helt svart när han levde).

Sen har jag sett hankatten som svart ett antal ggr i lägenheten.

Det har även krafsats i kattlådan nattetid utan att nåt synlit varit där. (ser kattlådan från sängen).

Sedan ahr jag sett honkatten några ggr oxå (syskon till hankatten).

Första gången jag såg honkatten som ande var dagen vi skaffade nya kattungar. kattungarna låg i en sån där liten mysig ullig rund korg bredvid sängen på golvet.

Jag la mig på mage för att jag ville kela lite med kattungarna. Då satt honkatten under sängen och tittade på de nya kattungarna. Honkatten vände sig mot mig och tonade bort.

Tror honkatten "godkände" de nya små liven… Glad

[walkinbeauti]
2011-04-07 06:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Helt fantastiskt magiskt underbart att höra era berättelser om upplevelser med andedjur.Man blir alldeles varm i hjärtat och när man pratar om detta så visar det sig ofta hur många som på något vis kännt av sina djur efter bortgång.Tom en Kristen bekant berättade om sin katt som ger sig till känna och den personen har det urjobbigt med allt vad andebesök heter men katten den finns med henne Glad

Något jag inte tänkt på kommer till minnes just nu på morgonkröken,när Curry var sjuk och gick på antibiotika så låg han för sig själv på en garderob.Ville liksom inte vara med.Men en morgon när jag vaknade så hade jag både Mose och Curry med mig i sängen.Min första tanke var att Curry blivit bättre och jag flög upp och skulle krama om honom i lycka men fick bara krama luft medans jag kunde känna Mose fysiskt.Trodde då att han gått över och rusar in till garderoben där han låg men han var vid liv och då förstod jag att nu var det dax han behövde få komma hem och vi skulle inte kämpa mer utan befria honom.En astral förflyttning skulle jag tro då han syntes lika tydligt som Mose som är frisk och fullt levande fysiskt men jag kunde inte ta på katten utan det var bara luft medans Mose kunde jag som vanligt känna.

Någon dag senare var allt över och jag bad Curry ge ett tecken på att han kommit till rätta.Väl hemma med kattkroppen fick dom andra fem se honom så dom skulle veta vad som hänt och Salamandra som stod Curry väldigt nära försökte leka med honom där han låg i lådan.Jag började ta lite kort och vid en bild kännde jag som en tryckvåg som knuffade mig bakåt men tänkte inte så mycket mer på det och fortsatte ta bilder från samma avstånd sekunderna efter.

Lägger in bilderna i datorn och ser till min förvåning att ena bilden så finns en ljus aura kring katten medans dom andra helt saknar denna dimma och då visste jag att nu är han över och på rätt plats.Sällan får jag andebilder har endast en och denna på Curry som gav mig tecknet att Mamma jag är hemma nu Glad Lägger in bilden här.

Vad fantastiska djuren är både i fysisk och andlig form.

[walkinbeauti]
2011-04-07 06:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Bild tagen sekunderna efter och ingen tillstymmelse av någon aura Förvånad

[Woozy]
2011-04-07 07:37
#10

#8

Har sett den bilden på annan sajt. Tycker denna bilden är helt otrolig.

Givetvis tycker jag det är jobbigt att se döda djur, men denna bilden ger mig kraft. (hoppas du förstår hur jag menar).

Får man fråga när dessa bilder togs? Jag menar hur lång tid efter.

[walkinbeauti]
2011-04-07 07:57
#11

# 10 Hade den i en tråd på ÖN för ett tag sedan och bilden togs kanske en havtimma/timma efter avlivningen.

Förstår så väl hur du menar och den ger ett lugn kanske för att man kan se ljuset och känner livet går vidare utan fysisk kropp Glad

[Woozy]
2011-04-07 08:07
#12

#11

Tack för ditt svar..

Glad

[walkinbeauti]
2011-04-07 08:12
#13

#12 Säg till om det blir för jobbigt att se bilden då tar jag bort den,det är ju inte meningen någon ska känna sig illa till mods i tråden låter den vara liten bild så länge så kan den som vill öppna den.

Men hojta till om det blir jobbigt Glad

Annons:
[Woozy]
2011-04-07 08:19
#14

#13

Det är absolut ingen fara alls..

Tycker om katter så mkt bara…

Har själv en videofilm med antagligen honkatten på. Jag filmade kattungarna och på filmen så sitter det en vit/ljus halvtransparent katt på golvet och tittar…

Som sagt, ingen fara alls..

Glad

Skogshumblan
2011-04-07 08:32
#15

En liten fråga som har med djur att göra… Kan djur välja att vara kvar hos oss för att beskydda oss? Alltså stanna kvar och vara någon människa eller djur till hjälp?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[walkinbeauti]
2011-04-07 08:37
#16

# 15 Det kan dom säkert göra och jag tror deras livsplaner liknar våra att dom har sina uppgifter.Ta tex det man läst om äldreboende där katter gärna ligger hos en döende person.Läste någonstans på forumet tror jag det var om att två åldringar låg nära döden och katten som fanns på hemmet vankade mellan dessa två.När den ena dog stannade katten kvar hos den andra tills den lämnade och somnade in.

Så nog kan dom hjälpa på många vis ,vackert inte sant Glad

Skogshumblan
2011-04-07 08:49
#17

Väldigt! Tack, då förstår jag lite bättre varför min väns sedan länge döda häst kom för att vaka över sin sjuka hästvän som levde men inte mådde bra alls. Och varför sonen är så rädd för hundar;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Woozy]
2011-04-07 10:19
#18

#15

Jag tror det kan vara både och faktiskt.

Ibland så har jag sett spök-katter som inte verkar ha sett mig, utan de har bara gått målinriktat mot sin destination.

Jag tror inte det är nån skillnad på levade eller döda djur. De brukar oftast skydda oss så gått det går. Glad

Skogshumblan
2011-04-07 10:35
#19

Woozy, instämmer helt, de vill alltid skydda oss. Skönt att de finns.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Ians
2011-04-07 10:54
#20

Jag gråter mellan inläggen…men inte av sorg utan av att jag övervälldigas av vad dessa djur älskar oss…trots allt!

Så de bryr sig om att förmedla sig med oss efter de bytt liv!

De sträcker en kärleksfull tass mot oss från andra sidan!

Annons:
Jane-Lyzell
2011-04-07 15:25
#21

7 Wozzy och du e inte medialTungan ute vad är då det du beskriver?Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[stass]
2011-04-07 16:17
#22

Jag har haft en upplevelse om min före detta sambos hund som inte längre finns med oss. Men den utspelade sig innan jag träffade henne eller honom.

En natt hade jag en obehaglig dröm, när den började bli lite väl hysterisk och jag fann mig inlåst i ett hörn hör jag en hund skälla rakt i mitt öra. Ett varnande, högt och tydligt skall i samband med en bild på en svart hund jag inte visste rasen på. Det var det som väckte mig och jag kunde fortfarande känna andedräkten i mitt högra öra, den var liksom varmt innan jag slog upp ögonen. Jag blev lite obehaglig till mods och förväntade mig se en hund när jag öppnade ögonen men icke! För vi har ingen hund och hade aldrig haft.

Ca en månad senare träffar jag min föredetta sambo för första gången och vid hans sida sitter en svart schäfertik.

Jag saknar henne.

[Woozy]
2011-04-08 08:59
#23

#21

Lite kanske… Tungan ute

[walkinbeauti]
2011-04-08 09:09
#24

# 22 Visst är det så vi saknar dom rent fysiskt och uderbart att läsa era upplevelser kring djuren dom ger så fantastiskt mycket.Bara igår fick föräldrarnas katt 13 år diagnosen njurfel så hon går samma väg som Curry gjorde.Men vi försöker med antibiotika och hoppas Glad

# 23 Woozy lite medial skulle vilja säga du är väldigt öppen Glad

starcat
2011-04-08 09:13
#25

Minns en underlig händelse en gång när jag och barnen gick till dagis ca 100m innan vi är framme landar en duva brevid oss. Den följer oss hela vägen fram och går brevid oss hela tiden. Går in på dagis och är där inne ca 5-10 min. När jag kommer ut igen så är duvan kvar!! Den följer mig ett par meter sen ger den sig av! Märkligt.

När vår katt blev sjuk i juvertumörer var vi tvungna att avliva henne vilket så klart var jättejobbigt och jag var såklart ledsen över det. ´Kommer ihåg att jag drömde så vackra Drömmar om att hon "talade" om att hon hade det bra riktiga feelgood Drömmar var det Glad

[Woozy]
2011-04-08 09:14
#26

#24

(Viskar för att inte göra OT. Ja kanske på hemmaplan).

Jane-Lyzell
2011-04-08 11:59
#27

22 och 25 gud vad vackertKyss

26 visk, pst om du är det på hemaplan är du det även på bortaplanFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Woozy]
2011-04-08 12:16
#28

#27

visk visk.. Tungan ute

Skogshumblan
2011-04-08 12:39
#29

Haha, leker vi "dra woozy ur garderoben eller?! ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Woozy]
2011-04-08 17:20
#30

Tungan uteSkrattande

siddelina
2011-04-08 19:48
#31

Härlig berättelse om bollen och kissen Skrattande.

För något år sen såg jag i ögonvrån en svart katt som gick på fönsterbrädet och försvann bakom gardinen. Jag blev väldigt förvånad när jag tittade efter för fönstret var tomt och det fanns ingen katt. Eftersom jag själv har en svart katt och trodde jag att det var Leo, men han ute och hade inte kommit hem Förvånad.

En annan lustig sak är att jag verkar vara en magnet som drar till mig hemlösa katter. De kommer till mig och vill ha hjälp och eftersom jag är en sådan enormt stor djurvän, står jag inte ut med att se de sorgsna ögonen och bedjande blickarna. Just nu är det Bamse som bor hos mig. Han kom i vintras och frös så han skakade. Han går lite som han vill, men vill gärna vara inne och sova på soffan. Jag kallar Bamse för min skyddsängel, för att han en dag när jag var väldigt ledsen och nere kom in med en pytteliten vit fjäder i sin päls. Det var kallt och snöade ute och hur den lilla fjädern hade hamnat i pälsen har jag ingen aning om. Jag har en konstig känsla av att Bamse är speciell. Hur och varför vet jag inte, men det visar sig säkert så småningom.

Skogshumblan
2011-04-08 23:47
#32

siddelina, jag ryser när jag läser om din Bamse och fjädern. Vilken mäktig upplevelse att få vara med om och Bamsen som får vara så speciell i just ditt liv.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[walkinbeauti]
2011-04-09 06:43
#33

# 31 Jag gör som skogshumblan ryser och myser.Just fjädern står för så oerhört mycket inom den Indianska traditionen.Några exempel är just helande,liv,ande,bön mm.Använder flitigt den inom Shamanismen och att din katt kom hem med en fjäder kan du känna enbart glädje med för den representerar så mycket gott och står i kontakt med alla fem elementen,jord eld vatten luft och ande.Glad

En liten kul händelse i julas var att jag sagt ifrån allt vad julklappar heter om det inte går till behövande människor och naturen.Grannens barn kom med en inslagen fröpåse från sina undulater och i det paketet låg en blå fjäder från fågelburen utan grannens vetskap,tolkning det var från djur till natur och det vi sänder ut kommer trefalt tillbaka.Blev så glad för den lilla fågelfjädern och utefåglarna fick sig en riktig fest ,fjädern är en stark symbol för just det goda.Glad

Zynell
2011-04-10 22:59
#34

Oj, var ska jag börja?

Jag har haft djur, framför allt katt och hund sedan jag föddes. Det har alltid funnits något djur i familjen.

Samma dag som vi tvingades avliva vår katt Maxi fick jag och min mamma en hälsning från honom. På kvällen den dagen när vi gick mot bilen kom det plötsligt en främmande katt emot oss. Den strök sig mot mammas ben och sedan mot mina innan den gav sig av. Mamma sade att hon hade sett den katten förut, men att den var så skygg av sig att den sprang sin väg så fort man såg på den - men inte denna gång.

När jag var barn hade jag ett marsvin Wanda. Hon dog av någon sjukdom som jag idag inte minns vad det var, men jag var där när det hände. Jag var kanske 9 år. Samma natt, när jag låg i min säng, hörde jag henne prata och gå omkring för en kort stund innan det blev tyst.

Min mamma tvingades avliva sin ettåriga rottis Nikita. Senare kom Nikita tillbaka och sade adjö genom att krafsa på ytterdörren så som hon brukade göra för att få bli insläppt.

Annons:
Jane-Lyzell
2011-04-11 11:22
#35

Ryser och myser  jag med!- tack för alla häärliga berättelserKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[walkinbeauti]
2011-04-11 12:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

# 34 Säger som dig var ska man börja det är ju så många upplevelser med djur från andra sidan att man ibland glömmer bort en del man vart med om.Vacker att läsa det du skriver Flört

Fick ta bort min Mowglii idag på förmiddagen efter en tids sjukdom,17 år lite drygt och det blir intressant och se om han gör sig påmind.Han fick somna in i mina armar och det känns skönt,man ser verkligen att när anden som är liv lämnar kroppen så är dom inte där det ä bara det fysiska skalet och att anden verkligen är den som ger liv.

Nu har han det gott och ränner runt med sina vänner och väl förunnat efter ett långt bra liv som slutade med sjudom som tog all hans fysiska kropp.Så här såg han ut som frisk katt,en liten myspysgubbe Flört

[GunillaF]
2011-04-11 12:49
#37

#34 Jag beklagar men det är som du skriver. Nu kan han raca med de andra katterna och slipper ha ont.

[walkinbeauti]
2011-04-11 13:14
#38

# 37 Känner jag Mowglii rätt blev det fullt ös från början och tid för Matte och ge tecken lär han inte ha på ett tag det får jag nog vackert vänta påSkrattande

Jane-Lyzell
2011-04-11 14:36
#39

KyssGråterGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[walkinbeauti]
2011-04-11 14:43
#40

#39 Det är ju precis så det är både sorg och glädje,glädjen för hans frihet sorgen Mattes problem inte Mowgliis han tycker bara jag är dum om jag sörjer nu när han har det så gott  så det får bli både och GråterGlad

Jane-Lyzell
2011-04-11 14:50
#41

40 Ja det var enklare trycka känslan med smilisarna - du får en stor kram för även om vi vet våra vänner har det bra på andra sidan så är det smärta i hjärtat en då!Gråter

 kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[walkinbeauti]
2011-04-11 15:02
#42

Kram snälla Jane tycker det var gulligt att använda dom glada och sorgsna gubbarna,en bild säger ofta mer än ord Glad

Hellas
2011-04-11 17:53
#43

GråterKyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

siddelina
2011-04-11 20:39
#44

#32 Jag är tacksam för Bamse och han är en väldigt mysig katt. Känslan som jag har är att det är nödvändigt att ta hand om Bamse. Han har något att tillföra mig och mina andra kissekatter. Svårt att försöka sätta ord på min känsla som jag har.

#33 "Just fjädern står för så oerhört mycket inom den Indianska traditionen.Några exempel är just helande,liv,ande,bön mm.Använder flitigt den inom Shamanismen och att din katt kom hem med en fjäder kan du känna enbart glädje med för den representerar så mycket gott och står i kontakt med alla fem elementen,jord eld vatten luft och ande."

Intressant det du skriver om shamanismen, då jag dras till den traditionen och känner att just den shamanska vägen är den andliga väg som jag vill vandra. Jag är precis i början och vet inte riktigt hur jag ska utveckla mig inom shamanismen …

[walkinbeauti]
2011-04-12 02:10
#45

# 43 Tack snälla Flört

# 44 Ett tips om nu boken finns kvar ute i handeln kanske Vattumannen har den den heter Shamanens väg av Harner Michael utgiven 1989 ,den boken kom jag i kontakt med under tidigt 1990 tal och blev min resa och "frälsning" inom Shamanismen.Den skrevs av en man som fick möjligheten att leva med Shamaner,kanske lite trögläst ibland men annars oerhört givande och en bra start att komma in i den Shamanska filosofin.Glad

I min iver har jag trott Tudor var inkarnation av Curry men efter att Curry manifetserat sig inser jag att där tog jag fel trots deras slående likheter,enligt andra sidan var jag så enkelriktad att jag låste mig och inte lyssnade på hur det verkligen låg till så den blå bollen den var det nog Curry som flyttade runt på och nu är den i Tudors ägo.Så kan det gå ibland gör även andevärlden en ny vändning åt oss det lyckades Curry ordentligt med Flört

siddelina
2011-04-12 07:18
#46

#45 Tack för tipset. Ska jag kolla direkt Skrattande

Upp till toppen
Annons: