Annons:
Etikettredskap-hjälpmedel
Läst 2425 ggr
Stellster
3/30/11, 4:31 PM

Stenar och kristaller

Hej!

Jag var på Vattumannen här i Stockholm igår och köpte stenar. Jag köpte en sten för varje chakra. Jag kan inte namnet på alla men några av dem är Citrin, Ametist, Lapis lazuli, Aventurin, och Karneol. Kan ha fel på någon sten dock.

Hur som helst så undrar jag om någon här har tips på hur man kan använda dessa? Jag har en sten för varje chakra, kan dessa användas för att t ex bota huvudvärk, magont osv också?

Sen undrar jag om ni blir påverkade av dessa? Jag hade de sju stenarna brevid mig i sängen och fick en sådan sjuk migrän! Var tvungen att lägga undan dem för att kunna somna. Känner någon igen detta?

Tack på förhand! :)

Stella

Annons:
Hellas
3/30/11, 6:27 PM
#1

Jag älskar vackra stenar och visst kan de laddas med energi men jag har väl lite annorlunda tankar kring alla typer av verktyg, som ju även stenar är :).

Det är din egna tro och energi som gör stenarna verksamma så jag tycker att om du ska använda dem till tex. Chackrabalansering så lita på dig själv.
Om man läser böcker så kommer man finna olika åsikter överallt gällande hur stenarna verkar.

Lägg dem i en skål, blunda och se framför dig det chakra som ska balanseras, ta sedan en sten genom att känna in den….
Oavsett vilken sten du tagit så kommer just den vara rätt för det Chakra du Visualiserat.

Överhuvudtaget, använd din känsla, dina fingertoppar för att känna hur det känns.
Känns det bra är det just den stenen du ska ta därför att det är den DU tror på.

Mina händer börjar alltid Pirra och ju mer det Pirrar och sprider sig upp genom arnarna, desto mer säker blir jag på att det är rätt.

Nu kommer det förhoppningsvis att drälla in med fler tips och idéer men detta är mitt.
Jag vill så gärna att människan ska börja använda sin egna individuella känsla och kunskap för vi har den allihop.

Visst blir jag påverkad av stenar, speciellt kristaller och gärna de som inte är slipade och varför skulle vi inte bli påverkade?
Allt är ju energi i olika former, material och hårdhetsgrad.
Är man riktigt sensitiv så känner man av dessa energier.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaF]
3/30/11, 8:13 PM
#2

Bra råd Helena!Glad

Stellster
3/31/11, 12:54 PM
#3

Tack så jättemycket för dina tips! Jag ska testa!

Howliten
4/1/11, 9:11 AM
#4

Jag brukar blunda och be min inre vägledare hjälpa mig att välja den eller de stenar jag behöver bäst idag.

Sedan stoppar jag ner handen i skålen och tar först en och sedan ytterligare en sten osv tills jag tagit det antal stenar jag vill bära med mig under dagen. Eller ha vid mitt nattduksbord under natten.

Kristaller är så vackra. Jag ska på Prova-på-dagen-mässan (alternativ hälsomässa) i Kristianstad i morgon och hoppas att de säljer kristaller det här året också. Då kan det bli fler till skålen… Glad

Jag är glad. Är du?

[dandamimm]
4/1/11, 3:38 PM
#5

#4 Jag väljer också stenar för dagen som du. Är helt galen i stenar.

För något år sedan när vi gjorde nyt badrum valde jag stenar som gjorde att jag mår bra(för alla chakrana) och satte dem som ett konstverk inne i duschen. Nu känner jag att de hjälper mig att bli ren på fler plan än bara det ytliga när jag är där. Speciellt innan jag ska kanalisera eller arbeta magiskt på något sätt så duschar jag och visualiserar att stenarna renar mig.

Skulle eg. till mässan i K-stad imorgon men måste ställa upp och köra min dotter till en audition på precis motsatt håll så det blev inget med det.Gråter Men det blir ju fler. Det brukar vara trevligt där.

// danda

Upp till toppen
Annons: