Annons:
Etikettermeditationartikel
Läst 3387 ggr
[LadyWinter]
2011-03-24 21:25

Vad hände?Skrämmande upplevelse.

Under meditationcirkeln i måndags hände något,jag fick in bilder…jag tjafsade med min mans syster…jag tappade balansen,och helt plötsligt var jag framför en mosaik påfågel,såg ut som golv eller dylikt..det kändes som jag svävade i luften..hade ingen kontroll på min balans,jag var där precis som jag sitter och ser skärmen här,jag skrek men det hördes inte ut..ta mig tebax ta mig tebax,det kändes illamående..jag kom tebax..såg hur det stängdes det jag kom ifrån…blev en stenmur och sen såg jag det som en vanligt bild utan att vara närvarande fysiskt.Vilken chock,har aldrig vart med om det i hela mitt liv.Jag pratade med cirkelledaren,hon sa att jag var väldigt djupt nere….och när jag kommer ner dit nästa gång ska jag inte försöka vara rädd,och skall försöka hitta balansen där..eller stadig mark och försöka se mig omkring var jag var nånstans.

  • Redigerat 2020-09-10 13:49 av Niklas
Annons:
Hellas
2011-03-24 21:44
#1

Det låter som en stark meditation du drog iväg på.
Du får försöka fundera på vad den ville säga dig, kanske kommer du tillbaka till samma plats igen och kan studera den lite närmare.
kanske är det även så att du inte ska dra iväg så långt bort nästa meditation.
Be din guide att hjälpa dig hålla meditationen på en lagom nivå :).

Men, man behöver aldrig vara rädd i sina meditationer så nästa gång hoppas jag att din förvåning inte blir så stor utan att nyfikenheten tar överhand.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[outgrundlig]
2011-03-24 21:52
#2

Bra tips om att be sin guide om hjälp!!

Att du skulle vara nere vet jag inte om det känns rätt för mig när jag hör det. Snarare att du varit med om något som skall upplevas och kännas på. Vad det är det kommer du en dag att förstå bättre.

Vad jag förstår av det du säger är att du har saker som du kanske tänker på just nu eller som någon vill uppmärksamma dig på…

Kanske din guide givit dig en tankeställare? Något som du kanske borde ta tag i som du inte gjort? Liksom då att du ser detta nu som en reflektion tillbaka för att du inte hanterat något som du borde gjort.

Detta är bara mina reflektioner :)

[LadyWinter]
2011-03-25 06:54
#3

#1  Jo jag ska försöka få hjälp med en guide att bromsa resan lite,det är ju det att jag har mediterat i ca 5 mån och inget hänt men har försökt att vara avslappnad och det tar ju tid det oxå att arbeta in det.Och så händer det här..det var den värsta grejen,nästan som jag var där fysiskt.Nu efter den upplevelsen kan jag ibland känna att när jag blundar att jag är på väg tillbaks igen nånstans,känner mig väldigt avslappnad och flyger iväg..jag tror man kan säga kanske att jag öppnat mig nu för meditationen.Förut såg jag inga bilder eller fick några budskap alls,men detta hände då.

#2 Ja hoppas att jag inte upplever någon annans tillbaka reflektion.Ja det är säkert nåt som ska uppmärksammas,kanske nåt jag borde gjort eller hanterat,visst jag har sinnet uppe för allt..och kommer säkert att känna igen så småningom,eller om det kanske är nåt som kommer hända,eller om någon guide ville visa mig något.Det var en kuslig resa,men är väldigt nyfiken…så jag får väl se vart det bär av på måndag igen.

[walkinbeauti]
2011-03-25 07:45
#4

Låter lite som om du gjort en Astral projektion vilket kan ske under djup mediation.Att din ande helt enkelt färdaes till denna plats och som tidigare inlägg säger att det har en betydelse av något slag för dig personligen.

Vet att första gången det hände mig i vaket och medvetet tillstånd blev jag lite smårädd men alteftersom åren gick så vande jag in mig vid denna UKU upplevelse.

Som Helena påpekar att man behöver aldrig vara rädd för sina meditationer,vi kommer alltid tillbaka oavsett om det är en astral projektion eller enbart en djup meditativ resa.Hoppas du nästa gång kan stanna i varandet och få ut något som för dig har betydelse.

Släpp all eventuell rädsla, andevärlden brukar inte ge oss mer än det vi klarar av Glad

[LadyWinter]
2011-03-25 13:10
#5

#4….Tack,nu fick jag ordet på det,ska kolla upp detta..ja det var verkligen en traumatisk färd att jag knappt hann med att förbereda mig.Ja jag ska försöka att inte bli rädd nästa gång,faktiskt började det hända igen när jag åkte bussen imorse..blev helt sluddrig..kändes som kroppen ville dras ifrån men hejdade mig som tur var.Skönt att veta att man kommer tillbaks i kroppen igen…Glad

Jane-Lyzell
2011-03-25 13:16
#6

En fråga hur mediterar ni?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
petermar
2011-03-27 22:06
#7

ahha det undrar jag med Tungan ute

[outgrundlig]
2011-03-27 22:59
#8

Nu blir jag nyfiken över hur ni kan undra över hur hon mediterar? #6 #7

Hur tänker ni?

Det finns väl inga meditationskivor från 2000-talet som har svaret på allt?  Handlar det inte om ens egna resa i sitt inre när man mediterar? Det är väl inte skivorna som ger en svaren på ens upplevelser? Det är väl de som skall trigga igång något inom en…o där startar ens egna resor. ????

Eller anser ni att de finns några rätt och fel i att uppleva sina egna resor?

petermar
2011-03-28 00:15
#9

#8 Oj då, det var inte så jag menade, är bara lite avundsjuk, själv så tappar jag andningen när jag börjar komma in i mig själv och har svårt att forsätta men det har jag skrivit i ett annat inlägg, det var inget påhopp ifrån min sida som du verka ha tolkat det snarare att det är väl dit man vill komma, det var lite självironi med mitt medelande men det blev väl fel

[Priscillapudding]
2011-03-28 04:02
#10

Allt är möjligt bara flyt med som Lisa Williams sa till mig en gång.Vilken kvinna vilket medium fantastisk, som får människor att må fantastiskt bra.

[LadyWinter]
2011-03-28 06:53
#11

Ja jag tänker inte säga hur jag mediterar förutom att jag öppnar chakran som vem som helst,det finns massor av meditationtyper…och ingen av dessa är fel….Glad

[outgrundlig]
2011-03-28 08:00
#12

#9 Ah, då förstår jagGlad

[walkinbeauti]
2011-03-28 08:24
#13

Tror inte man menade att det var något fel utan det finns så många olika meditationer som fyller olika syften.Som TS skriver chackrameditationen sen dom vi möter tex guiderna i,kristallmeditation,bergsmediationen (Terry Evans) Sen även trummresan är ju en form av meditation då man går ner i trance och färdas mellan världarna för att hämta kraftdjur eller kunskap.Det finns hur många varianter som helst att välja mellan.

Varje meditation har sitt eget syfte en del djupare än andra och eftersom TS drog iväg på en djup resa så undrar man nog därför vilken sorts meditation för just den hon gjorde kan vara så kraftfull att den hjälper oss tex förflytta oss astralt.

En del är kraftfullare än andra som går på djupet sen finns den lite lättare varianten men för det betyder det ju inte att den ena är fel och den andra rätt,när det gäller meditationsteknik bör man finna sin egen som för sig själv personligen passar bäst.Jag trivs med trummresan och är för övrigt lite dålig med mediation men just den resan faller mig i smaken medans andra resor passar andra.En bekant kan inte vara utan Terrys Bergsmeditation tex och den kan jag hålla med är både kraftfull och väldigt bra.

Syftena är att alltid försöka finna olika svar det har varje meditation gemensamt även om utformningen av dom ser olika ut och vi brukar alltid finna den sorten som för oss personligen passar bäst.Ingen rätt eller fel utan enkelt som med allt annat man finner den som passar sig personligen bäst,den kan vara en det kan vara flera Glad

Annons:
Hellas
2011-03-28 08:49
#14

Jag tycker det var väldigt intressant frågeställning kring vilken typ av meditation ni använder.
Vi andra lär oss massor på att få en sådan beskrivning, Medialt är blandannat till för att diskutera olika typer av metoder, vissa av dem fungerar sissådär, andra är kalasbra.

Dessutom, ju bättre beskrivning över vilken typ av meditation man använt dessto lättare är det egentligen att svara på TS frågor.

Har man tex. haft en Healingmeditation så ska man inte dra iväg på små egna resor men har man en meditation som tex. syftar på en regression kommer man troligtvis få sig en lite annorlunda resa osv.

Att fråga om vilken meditationstyp som används är mycket klokt och det borde vi andra självfallet ha gjort redan från början.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[LadyWinter]
2011-03-28 09:02
#15

Okej,jag förstår..det var inte menat att jag skulle avfärda er såGlad

Nä vi gör vanlig meditation cirkelledaren tar ner oss till lugnare plats och instruerar oss..innan,öppnar våra chakran och slappnar av..vi mediterar till bakgrundsmusik..i drygt 40 minuter.

Jag tror att vi alla är olika kapabla i meditation,jag råkade sticka iväg..dom andra i meditationen kunde inte sätta ord för det som hände mig,därför rådfrågar jag här.Ja det var kraftigt,det var som att åka något tivoli attraktion i super fartGladin real life.

Dom tror att jag är ganska öppen…kanske pga kommunikationen oxå från andra sidan som jag haft i drygt 2 år.Har även fått budskap att jag kommer att utvecklas mycket och dom vill gärna att jag forskar vidare med det jag gör.

Hoppas jag får en astralresa även idag,och denna gång ska jag inte bli rädd utan försöka hitta balansen så jag kan forska vidare vad som vill visas till mig…

[Priscillapudding]
2011-03-28 09:45
#16

#11 Så rätt,det finns som sagt vad aldrig någon meditationsform som är fel.En givande stund för sinnet och kroppen i avslappning.

Hellas
2011-03-28 14:08
#17

#15 Tack snälla för att du ville berätta, jag känner igen mig själv i din berättelse och visst blir man lite fundersam över vad som händer.
Du är nog väldigt öppen tror jag med och trygg med dig själv.
Det är inte lätt att verkligen kunna slappna av så som du kunde göra, det kräver en hel del tillit till sig själv och andevärlden.

Be din guide att vara med dig denna gång och vägleda dig, det ska bli spännande att höra hur det går så jag hoppas verkligen att du vill berätta igen Kyss!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[LadyWinter]
2011-03-28 15:31
#18

#17..Ska berätta mer,får väl hoppas jag kommer dit idag..på meditationen..och se var jag hamnar,blir lite nyfiken vad som finns där.Hörde att dom som ofta åker på astralresor har kunnat bada och dylikt där med andra astralresande,läste astral projecton for beginners,var tvungen att läsa den så att jag inte blir rädd om jag hamnar där igen…Glad

[walkinbeauti]
2011-03-29 07:21
#19

# 18 När man väl lärt sig atsralresandet kan vi göra vad vi vill under resorna.Cassandra Eason prickade in klockrent på vad jag och min tvillingflamma företar oss när jag astralt besöker honom och det var en rejäl bekräftelse för mig att jag inte enbart såg saker under meditation utan verkligen förflyttade mig astralt.Hon sa sånt hon omöjligt kunnat hitta på och efter det har jag börjat resa så gott som varje dag/natt och tid för någon annan än tvillingflamman på mina resor det har jag inte SkrattandeSkrattandeSkrattande

Ska bli spännade och höra hur gårdagen var för dig Glad

[LadyWinter]
2011-03-29 08:39
#20

#19..ja det lät intressant det du upplevt,ska nog oxå kolla upp den boken..vill försöka ta reda på så mycket om det jag upplevt och hur jag kan göra det bättre.Glad

Jo jag kände att jag drogs iväg igår på meditationen..det snurrade rejält i huvudet..jag började nästan trilla framåt,jag tänker alltid att nu svimmar jag.Vete katten men helt plötsligt satt jag fastlimmad och tittade ut i ett fönster..att det kan kännas så att man är där på riktigt..helt otroligt,jag såg att nått gått sönder såg ut som en skidlift i alperna jag såg när dom försökte rädda folket i den,hela den hade trillat ner i backen,troligtvis satt jag nog i en sån lift fast från andra sidan..sen åkte jag tillbaks igen,och sen var det dags igen..denna gången mådde jag avskyvärt illa hade huvudvärk..jag försökte streta emot..och jag kan lova att jag hade ont i armen..efter detta,kan man känna av defekter typ om man burit stenar eller gjort gymnastik eller skadat sig efteråt?Jag kände det hade jätteont av att jag försökt hålla emot med händerna för att inte åka ner igenObestämd

Cirkelledaren sa till mig att hon mått illa när hon stannat till hos mig,och hon fick det bekräftat av mig att jag mådde illa när jag var på väg till andra stället…så visst är jag på väg verkligen,och jag försöker ta det försiktigt,mycket energi går åt såna resor tror jag..fick ju sån väldans huvudvärk efteråt…samt att jag var lite ragglig efteråt.

Nån som känner igen sig?

Annons:
[outgrundlig]
2011-03-29 17:06
#21

Även jag får tacka för den fina förklaringen av de olika meditationstyperna. Förstår mera nu :)

LW…som du själv säger så är du öppen och vad jag kan se i ditt senaste inlägg o händelse är att du verkligen är där och känner det som var. På gott och ont och det kommer förmodligen att släppa på det mer och mer i takt med att du mediterar mer o mer t.ex. så att du lättare kan släppa på känslorna runt ikring händelser som du färdas till. Allt har sin tid så oroa dig inte för detta mer än Vet att du är just nu i denna begynnelsefas. Och du har nog ett stöd från andra sidan i detta så lycka till på din inre resa.Glad

Hellas
2011-03-29 17:35
#22

#20 Tack för att du vill berätta och visst är det spännande upplevelser man kan göra.
Yrsel avhjälps oftast med att man andas lugnt in och ut och samtidigt tänker orden "In" "Ut".
Fundera även på vad meditationen innebär för dig, allt har ett syfte och det är en inre resa som görs.
Har du funderat på att det inte behöver vara en Astralresa?
Att sitta och se ut genom ett fönster kan likaväl innebära att Du sitter i ditt egna inre Hus (din kropp) och blickar ut mot någonting spännande som ibland även kan kännas skrämmande innan man har koll på vad det är!

Det är så himla svårt att egentligen tycka någonting när man själv inte varit på plats och jag är glad för att du kan hantera det så bra som du gör.

Rent allmänt vill jag, utan att för den sakens skull lägga några värderingar i någons arbete, säga att som Cirkelledare har man ett otroligt stort ansvar.
Både före, under och efter en meditation.
Märker man att en deltagare går ner så pass djupt så att man fångar in energier av illamående så bör man på ett fint och milt sätt be deltagarna att hålla sig kvar där man ska vara.

Jag tycker att när man utför en meditation så gör man det i olika syften och det syftet ska alla sträva efter att hålla.
När man gör en vanlig meditation så är man "här och nu".
Man vet att man finns i rummet, man hör musiken eller rösten som vägleder i meditationen och drar inte iväg på egna små upplevelser eftersom då huvudsyftet försvinner.

Nu är jag inte den som lever som jag lär, jag får kämpa oerhört mycket för att verkligen hålla mig kvar i den vanliga meditationen men det är viktigt att man lär sig att styra upp detta och har kontroll på vad som sker.
Ibland kan det till och med vara så att vid några tillfällen får man se till att bara blunda och inte meditera alls….jag lovar, det är en utmaning i sig!

Är syftet att göra Astral resor så strävar man efter det med en cirkelledare som kan sin sak.
Är syftet att ta kontakt med nära och kära eller med Guider, ja då gör man det och går inte in i Trans.

Jag har varit "jättesträng" mot mina cirkeldeltagare och har haft full koll på att de inte "försvinner" iväg dit de inte ska.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[LadyWinter]
2011-03-29 22:11
#23

#22…Ja,nä jag andas lugnt och tänker på in och ut andningar,det är precis..när jag sticker iväg som illamående kommer pga rotationen eller den hastiga resan börjar.Först och främst koncentrerar jag mig och försöker se in i tredjeögat,det börjar flamma och eldliknande skepnader far förbi…och det börjar klia eller kittlas mellan ögonbrynen.Jag har inget jag strävar efter…har ju hållt på i drygt 6 mån med meditationen utan någon framgång,jag började vara med för jag hör röster..utanför huvudet,riktiga röster som pratar engelska med mig….början till clairaudience..så därför började jag där,tänkte meditationen skulle stärka mig.

Ja….cirkelledaren,skulle ta oss till en trädgård och vi skulle gå i den och heala oss,men jag hamnade inte där.Man kan säga att jag fått för lite info från början….meditationen har jag läst mig till själv,blev aldrig förklarad hur man skulle göra…så jag kan förstå om du som strikt cirkelledare undrar.Jag har berättat till dom vad jag upplevt,men ingen förklaring till detta har kommit tyvärr,så jag är förvirrad ibland.Obestämd

#21…ja jag hoppas att jag hittar det rätta sättet,jag ska börja utforska meditationen hemma oxå,bara för att veta hur långt jag kan gå…eller vart jag är på väg…jag får bli självlärd..och läsa mig till andras upplevelser och kanske hitta samband med andras upplevelserGlad

Jane-Lyzell
2011-03-29 22:17
#24

23 låter riktigt förvirrande i mina öronObestämd

Har inte din cirkelledare förklarat för dig hur du ska gå tillväga och vad som är vad i energier!?

Käns som ett andligt mishmash?

Hur hör du rösterna - som en externröst och vad säger dom ? och varför engelska?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[LadyWinter]
2011-03-29 22:53
#25

#23..nope inte ordagrant kan man säga.

Japp extern röster,ja dom säger inget illa eller nåt,dom kan säga mitt namn…kan även höra dom prata med varandra ibland.Fick mitt första budskap härom kvällen…låg och tänkte på något…och då kom mannen som är här och sa vad jag kunde göra…,vet ej varför på engelska,har alltid varit så.Har fått reda på hans namn oxå..efter ån och men.Men visst det har nog varit roligt för för cirkeln att jag vart där,hör ju de andliga när dom kommer in och stökar..och kan även ge namn till deltagare som stämmer..detta har hänt ofta nu det senaste.Hör röster under meditationen oxå…och andra ljud,som gråtljud fotsteg..andning.

Hellas
2011-03-30 08:53
#26

#25 LadyWinter, kommer du med på forumträffen i augusti Skrattande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[LadyWinter]
2011-03-30 11:26
#27

#25..kanske det,det kan hända mycket..är ju klart intresserad,det finns så mycket man vill prata om och söka svar på en del saker..vi får seGlad

Annons:
Jane-Lyzell
2011-03-30 12:31
#28

25 låter jätte märkligt och din cirkelledare borde kunna ge dig svar och vägledning om det som händer! Låter mera som du kommer in i ett claivoyant seende under meditation ……. märkligt förfarande!

Svårt ge råd per forum  med - när man inte har dig framförsig och kan se vad som sker - hoppas du kommer till forumträffenFlört så kanske vi kan titta närmare på vad det är!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[LadyWinter]
2011-03-30 14:32
#29

#28…Jo,cirkelledaren frågade mig om jag kunde beskriva hur dom ser ut som kommer andligt till cirkeln,nä sa jag jga har inte kommit dit ännu..och vet ej om jag kommer dit heller,jag kan bara höra dom..då sa hon att jag borde se dom,kände mig lite pressad,jag har tyvärr inte alls bett om detta något av detta som inträffar mig…så man kan säga att jag försöker förstå själv och läsa om mycket om vad jag kan känna igen mig nånstans.Har även hört bjällror eller klockor ringa i mitt öra..trodde dom skojade med mig att någon stod bredvid eller nåt,men det var inte så…bara jag hade hört dom,hon sa att det är mästarnas klockor som ringt för mig,lät nästan som tingeling klockor fast jättehögt..fick förklarat att dom gör så när dom ska ge budskap till mig,kan det stämma eller kanske hon har förklarat fel?

Jo det hade varit skoj att komma till träffen,såg att det blir övningar och dylikt..det hade passat mig perfekt att prova på,kanske jag har andra talanger jag inte vet om heller…som kommer shockartat,men vi får se vad tiden visar..Glad

Jane-Lyzell
2011-03-30 15:05
#30

29 det du säger nu är ju klart hörande - varför säger cirkelledaren då att duu ska se!?Förvånad

Mästarnas klockor låter flummigt i mina öron……..

Hoppas du kan komma på träffen så vi kan hjälpa dig reda ut!

men lite högre upp sa du ju du såg en massa saker!?…….

förklara järna!?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[LadyWinter]
2011-03-30 15:41
#31

#30..ja jag började se saker under meditationen..nyligen,och det var när jag drogs iväg..men annars under meditationerna jag gått på har jag ej sett saker.Men visst har jag träffat på några själar här hemma..eller vi stött på varandra kan man säga..jag har sett en klänning en kvinna snabbt när vi möttes i hallen kunde inte se hennes ansikte….såg klänningen i svart grå sotigt.Och sett skepnader…samt ett ansikte bredvis tv..hennes ansikte såg jag…och hon log mot mig,hon påminde om en tant med bulliga kinder..trodde inte mina ögon när jag såg detta..utan att meditera eller nåt.Detta som jag sett nu när jag mediterat har bara varat i drygt 2 veckor…att jag hamnat någonstans och ser i det jag hamnar.Du får hänvisa isåfall var det står att jag såg nåt…så jag kan förklara..

Hellas
2011-03-30 18:34
#32

#31 Du håller på att öppna upp dörrar och utvecka dina sinnen, det tror jag med och det är minst sagt oerhört omtumlande och kan även vara otroligt starkt innan man får balans på det hela.
Jag tycker det låter som en jättespännande resa du har framför dig och jag hoppas att du kan få lite bättre hjälp och vägledning än det du får på meditationskursen.

Nästa gång du ser eller hör någon….fråga vem det är ;)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2011-03-30 18:40
#33

Läste din presentation nu, du håller nog inte bara på att öppna upp, du är vidöppen!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[LadyWinter]
2011-03-30 18:56
#34

#33….ja det är omtumlande allt,oftast tror jag inte själv att det händer det jag hör och dylikt.Jo jag kanske är öppen helt…och nu kanske allt rasar ner på mig med en hast.

Jo under cirkeln som jag går på…har jag frågat i sinnet vem som är närvarande…och dom har sagt namn på sig själva..och jag har sagt det sedan vi avslutar meditationen till alla deltagare att vi haft besök av den och den….och dom kunde ta emot det,dom blev förbluffade..och jag med…andarna pratar med mig externt och även kan besvara mina frågor som jag ställer internt…och dom svarar externt ut,ja dom blev förbluffade att dessa var närvarande   och att de sa namnen till mig,kan höra om dom går med käppar och slår mot stolar eller hänger vid dörrkarmen och kikar in…jan kan känna närvarande att någon kommer,har även haft fysisk kontakt vid några tillfällen samt ett varnade finger på näsan..det gjorde ont,fick inspelat vid det tillfället en kvinna som säger..*vad säger du*..blev shockad

Annons:
Jane-Lyzell
2011-03-30 22:38
#35

34 Har även jag läst din presentation nu och känner igen dig sedan tidigare - då du har bett om råd förut om jag minns rätt - troligen på Ön om jag minns rätt!

Hmm ja kommer inte riktigt ihåg vad jag sa till dig då - men du har uppenbarligen fortsatt dina evp och verkar mera organiserat nu(lite) men det verkar som de i andevärlden bestämmer när och vem och inte du tvärt om!

antar det är därför du får in vem som heslst för du bjuder in vem som helst - håller du dören öppen till alla i ditt hem med? Vanliga fysiska människor?

För det som sker är att ibland har du mera avancerade själar där ibland  men även inte så utvecklade om man lyssnar på dina evp- som har lyckats blivit en del!

Ja du är ju troligen clairoudient som det heter - men det ska ske på dina vilkor - inte deras och under ordnade förhållanden är mitt råd - antrar det är samma råd som sist jag gav dig- att tränas upp i en trygg cirkel!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[LadyWinter]
2011-03-31 07:43
#36

#35…Ja du och jag diskuterade i höstas om detta här,då var jag förvirrad av det jag hörde,nu har det blivit en vana.Nä jag bjuder inte in vem som helst…men jag har inspelningar från cirkeln oxå..en präst och denna kvinnan som snärta mig på näsan och en som skriker åt mig och säger mitt namn,cirkelledaren bjuder in dom som vill bli hörda..så jag kan ju säga att det kan vara vem som helst…och jag vet själv att det är inte bra alls.Dom jag har här hemma är de vanliga som jag brukar ha,till och med min morbror har har pratat sagt sitt namn…några månader innan han gick bort och det,visste inte ens att han var sjuk..och ville förmedla mig,så det var ett budskap.Jo..jag försökte hitta en cirkel som du sa,men denna verkar inte trygg…och jag kan inte utveckla mig,för det finns ingen som hjälper mig om hur jag ska göra..hon kommer få panik när jag slutar,har funderingar på det känns som man är utnyttjad..det känns inte som att jag är där för min skull längre,jag står och stampar på samma ställe,jag såg nånstans där det fanns kurs i iFokus om clairaudient..jag missade den,hade gärna velat gå den..men det kanske kommer mer gång hoppas jag.

Jane-Lyzell
2011-03-31 18:42
#37

36 Byyyt cirkel eller cirkelledare - låter inte erfaret att bjuda in vem som helst!?

har ni öppningsbön och stängningsbön?

Vart bodde du någonstans? - så kan jag rekomendera någon till dig, phu blir mörkrädd när jag hör sådant här får pågå i cirklar av oerfarna cirkelledare! irsh!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[LadyWinter]
2011-04-01 08:48
#38

#37 Nja det går inte att byta henne,det är hennes cirkel sen 20 år tillbaks,detta är en sluten cirkel.Ja vi har öppmimg och avslutningsbön,men tyvärr efter vi läst avslutningcermoni..har jag ibland suttit ensam i meditationsrummet..och dom är fortfarande kvar,sist var det en man som som undrade typ om jag kan tänka mig en nokia..då min förra telefon saknade knappar,han såg väl att den var sliten…men denne ande känner jag igen han följer troligtvis med mig till cirkeln och kollar läget,har det inspelat..jag kan länka här..så hör ni,innan han pratar med mig är det en som säger Hannah,det kan väl inte vara sluten om dom fortfarande är där,oxå en gång vid julavslut när jag skulle lämna stolarna i meditationsrummet själv,det kröp i mig jag var ensam,men hörde barn där…jag bor i göteborg,skulle vart trevligt att få vara med i någon seriös cirkel.Glad

http://www.esnips.com/doc/04f6b97c-485b-4bab-aa44-5fe229757ed1/Hanna..how-about-nokia

Helle Eriksson
2020-03-19 10:11
#39

Finns det några böcker om cirkelarbete? /Helen

Jane-Lyzell
2020-03-19 11:27
#40

Håller på ock skriver en 😉

finns gamla böcker med inom den spiritualistiska rörelsen - säkrast antikvariat

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: