Annons:
Etikettoff-topic
Läst 861 ggr
Skogshumblan
2011-03-22 20:46

Naturväsen - finns det förklaring till...

I området där jag bor känner jag av att det finns många små vättar/ tomtar. Hur kommer det sig att det finns så många just här, har inte känt av att det finns så många eller stark närvaro av det på andra ställen. Någon som kan hjälpa mig att få lite klarhet?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
[dandamimm]
2011-03-22 21:02
#1

Bor du nära naturen eller i stan?

Jag bor på landet med bara åker och skog runt mig och här kryllar det av småfolk. Skogen är ganska orörd och jag tror att det är lite av anledninge, att de får vara i fred. Sen tror vi ju på dem, hemma hos oss och då kanske det ger en trevligare miljö att leva i…

// Danda

Skogshumblan
2011-03-22 21:04
#2

dandamimm, vi bor i ett litet samhälle, nära skogen och området som sådant är gammalt jordbruks och skogsbrukslandskap.

Visst är det så att de säkert trivs där det finns många som tror på dem och ser dem. Flera av mina grannar, mina svärföräldrar bland annat, tror på det övernaturliga och har vett att respektera knytt och andar.

Men jag är så förvånad att jag som relativt "nyfödd" i höstas fick möta en av dem och att jag fått känna av de som bor här i min trädgård och nu också att det finns många i området jag bor i.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[walkinbeauti]
2011-03-23 02:38
#3

# 2 Det är nog så enkelt att du är öppen och mottaglig sen kan man vara hur "nyfödd" som helst men du har öppnat upp för andra världar och då får du ta del av dom.En person som förnekar allt detta han stänger automatiskt av sina kanaler och får då inte uppleva det som finns men inte alltid syns Glad

yamher
2011-03-23 07:48
#4

det finns områden som är som "naturreservat" för många av dessa väsen. har du tur och kommer till ett sådant kan det finnas mer än bara tomtar o vättar och till o med av andra väsen än vad som vi är vana vid i Sverige (pga brist på fredadeområden)!! De har ordnat så att områden som har chans att få stå orörda blir bebodda.

Vid fornminnen brukar de också hålla till vid som får stå orörda. Vi har en vattentäckt med skogsmark som har så vitt skilda invånare att det är riktigt farscinerande om man bara öppnar ögonen…

Alis volat propriis Oskyldig

Skogshumblan
2011-03-23 08:16
#5

Oj så spännande yamher! Än så länge har jag bara känt av tomtar och någon liten knytt- sort. Det är spännande nog att ha i sin trädgård. Förutom alla djur då;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

yamher
2011-03-23 09:51
#6

:) det ligger mycket i vår gamla sägen…

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
Hellas
2011-03-24 21:52
#7

Min första Reiki kurs för ganska många år var det en kvinna som pratade om tomtarna hon pratade med, eftersom jag själv aldrig upplevt småknytt så har jag svårt att ta till mig att de verkligen finns men samtidigt……kan jag se döda människor promenera runt så finns det säkert annat småknytt också.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Skogshumblan
2011-03-24 22:01
#8

Helena-K Ja du, det är mycket vi inte ser men som finns ändå. Lite som i visan "okända djur" ; Du tror inte på det här, eller hur? Men visan handlar om okända djur Många är långa och svåra att fånga, många syns inte men finns ändå Många är gula och fula och gröna och sköna och röda eller blå Många är stora som hus eller så, men de flesta är små, mycket små, mycket små Jag har aldrig sett dem med blotta ögat. Men känner och" bara vet " att de är här. "hör" deras sorl ibland. En rätt häftig känsla egentligen. Att bara veta och ha ro med att det bara är så.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

yamher
2011-03-25 15:57
#9

innan jag var "öppen" så orsakade den känslan som du beskriver mörkrädsla. Nu vet jag att jag kan se vem som finns där…

Alis volat propriis Oskyldig

Upp till toppen
Annons: