Annons:
Etikettandlighet
Läst 2591 ggr
solvinge
3/22/11, 9:19 AM

Andevärlden?

Jag vill gärna höra vad ni tror, när jag har tänkt på " Andevärlden" så har jag tänkt att det är de döda på andra sidan, inte änglar och guider.

För mig har andevärlden varit de med lägre energi. Eller räknar ni in allt?

Annons:
[walkinbeauti]
3/22/11, 9:34 AM
#1

Klurig fråga Glad har inte tänkt så utan alla för mig finns på samma ställe åtminstonde guiderna som en gång vart fysiska levande personer men änglarna däremot vet jag inte men tror även dom finns på samma sida.

helenahi
3/22/11, 9:37 AM
#2

För mig är alla de döda på andra sidan, våra guider och änglar inräknade, både hög som låg:) kan ge hjälp vid behov.FlörtJag tror att även en enkel och god människa kan hamna där det är hög energi, ett stort och kraftigt energifält…

tro hopp och kärlek...

Jane-Lyzell
3/22/11, 11:23 AM
#3

Nu ser jag inga "döda" utan högst levande personer på andra sidanFlört

Men vist finns våra Guider och andra väsen där med - bara det att det finns många olika nivåer eller plan - där man är med likasinnande i energi!

därför så viktigt med utveckling , ellerObestämd

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

solvinge
3/22/11, 12:36 PM
#4

Tack för alla svar nu förstår jag bättre, javisst är det viktigt med utvecklingGlad

Zynell
3/22/11, 10:58 PM
#5

Jag tänker så här. Titta bara på den värld vi lever i och hur olika två länder kan vara, trots att de i stort sätt är väldigt nära varandra. Sverige VS Polen till exempel.

Vi har gigantiska variationer i precis allt här! Man skulle kunna kalla det olika "nivåer". Glad Därför tror jag att eftersom vi nu har "allt" här, så varför skulle vi inte ha det där? Jag tror också att vi kan färdas mellan olika nivåer där på andra sidan, likväl som vi här på jorden kan resa till Afrika, Kina eller en liten by i Dalarna.

yamher
3/23/11, 7:57 AM
#6

Precis #5!!!

det handlar inte om nivåer man förtjänar att komma till osv. Vi e alla ganska så lika så det blir snarare som att resa till olika platser. Om ni ser dem på andra sidan mer som vi människor på jorden. Vi är alal olika men i grund o botten är vi ganska så lika. Vare sig du e chef för Volvo eller arbetslös. Vi har alla olika uppgifter att fylla. De som aldrig vandrar på jorden har sina arbetsuppgifter på andra sidan av olika art. Det handlar inte om frekvenser på energier eller energier generellt (det e bara vad en del medium upplever det som när de från andra sidan kommer hit). Det e mer komplext än så o mer verkligt än energier….

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
solvinge
3/23/11, 8:09 AM
#7

#5 o 6

Intressanta tankar, varför inte det verkar rimligt.Glad Tack!

yamher
3/23/11, 9:57 AM
#8

ibland gäller det att öppna ögonen och se och ställa de rätta frågorna. Sanningen om andra sidan finns på en armlängds avstånd bara man vill se. Framförallt se bortom ljuset för ljuset är vårt skydd från "verkligheten" eftersom de flesta inte skulle klara av att hantera verkligheten…:)

Och det finns egentligen inget konstigt med det på andra sidan utan vi hänger ihop med den på ett naturligt sätt och ändå är det så komplext och större än vad vi någonsin kan greppa… Även för många själar på andra sidan så kan det vara så skyddat att de inte själva vet hur det hänger ihop!!

Därför e det inte konstigt att det finns så många "svar" etc när många mediala inte kan mer än skrapa lite lite grann på ytan.

Alis volat propriis Oskyldig

Zynell
3/23/11, 11:38 AM
#9

#8 Ja, det är nog så och det kan vara ett jäkla problem när man är vetgirig som jag hehe. Flört

yamher
3/23/11, 1:03 PM
#10

varit där oxå omedial och otroligt vetgirig men haft svårt att alltid bara köpa saker rakt av i böcker så jag har vandrat min egna väg. Efter jag själv blivit "öppen" har jag insett att det har varit rätt förmig att finna pusselbitar och fått dem bekräftat sedan med mina egna ögon….

Alis volat propriis Oskyldig

Hellas
3/24/11, 9:48 PM
#11

Bra tråd, jag puffar och ger den en chans till…..eller två Skrattande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

solvinge
3/25/11, 9:01 AM
#12

Ja det skulle vara roligt att ni som sett och hört mer hur det är berättar era upplevelserGlad

Indiania
3/25/11, 11:54 AM
#13

För mig är allt energi på andra sidan, våra nära och kära, guider och Änglar finns både där och här.

Det är härligt at få förnimmelser och bekräftelse på det jag tror på men för mig finns inga rätt eller fel.

Det som är sant för den ene kanske inte är det för den andre…..det gäller att hitta sin egen sanning. Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Annons:
Upp till toppen
Annons: