Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1858 ggr
hmlg
2011-03-20 12:50

djurkomunikation tips sökes

Hej

Jag bor i Västerbotten och söker efter kontakter som kan vara till hjälp i utvecklingen av förmågan att komunicera med andra djur. Alla tips tas tacksamt emot. Jag har läst böcker av Emelie Cajsdotter och vill lära mig mer.

Annons:
hmlg
2011-03-21 18:56
#1

Skrev jag i fel forum för att hitta information om djurkommunikatiom?

Inga förslag?

Hellas
2011-03-21 19:11
#2

Hej,
Det känns väl som ett bra forum att använda sig av för sådana frågor, det kan dock vara så att tråden råkat halka iväg så att den inte har synts eller så har inte "rätt" person läst.

Jag själv är inte rätt person att svara, jag kommunicerar visserligen med djur men inte på ett planerat sätt utan "det bara blir" på ett spontant sätt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Sara-N
2011-03-22 07:40
#3

Hej! i healing i fokus har de en rubrik som behandlar just djurkommunikation! pröva släng in din tråd där så kanske du får fler svar!

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

 

Hellas
2011-03-22 18:34
#4

Vad säger ni, har någon av er andra några erfarenheter av Djurkommunikation?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Kerstina-61
2011-03-23 12:39
#5

#4 Ja, det har jag faktiskt.

För flera år sedan, innan jag själv utvecklat min medialitet, så bjöd jag faktiskt in Per Trollsveden till vår brukshundklubb i Mariestad.
Jag bjöd in publiken 30 minuter innan han kom så berättadse jag om mig och min hund. Hur vi levde, hur min familj såg ut osv. De fick också ställa frågor. Sedan då Per kom så visste de om mycket om mig och hunden, annars hade de inte fått ut så mycket av det ;-)

Skulle varit intressant att göra samma sak idag. Jag hade förmodligen inte blivit så imponerad idag. Då gick det ganska bra för Per. Det han missade var att min hund var halt och det var det enda man kunde se med blotta ögat, så det var lite komiskt. Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[GunillaF]
2011-03-23 12:55
#6

Precis som Sara-N skriver i #3 så finns det lite inne på Healing i länkarkivet

Annons:
Jane-Lyzell
2011-03-23 14:21
#7

vad är ditt mål? med att lära dig ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

hmlg
2011-03-23 17:01
#8

#7 Jag har tre olika mål som egentligen här ihop. Är en aning rädd att skrämma bort eventuella tips nu, men jag ska vara ärlig.

1 Hjälpa djur

2 Föravidare budskap som djuren har. Om ett annat sett att se på saker.

3 Jag vill använda mina erfarenheter och göra konstvideo av dom. Det är ett bildberättadne som jag sysslar med. Jag tänker absolut inte gå in i om det är äkta eller falskt. Jag är intresserad av att skapa bilder. Jag är konstnär.

hmlg
2011-03-24 16:15
#9

Skrämmde jag iväg tips nu iaf.

Vill bara väl. Som sagt.

[GunillaF]
2011-03-24 16:16
#10

#9 Av mig fick du tips i #6

hmlg
2011-03-24 16:51
#11

#10. ja just det. Det tackar jag för. Hittade inte länk-arkivet där när jag läste det du skrev, ska titta igen:) Stort tack!

hmlg
2011-03-24 16:55
#12

#10 NU hittade jag länka. Har inte riktigt orienterat mig på iFokus än:)

Jane-Lyzell
2011-03-24 17:04
#13

8- Låter kul

Vilka djur  då - alla djur eller vilda djur?

 På vilket sett vill du hjälpa djuren?

2. djurens budskap - annat sätt se på saken?

3 konstvideo låter fint Skrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
hmlg
2011-03-24 20:07
#14

#13. Jag vill hjälpa djuren, kanske mest genom att se deras bilder, om det nu är möjlig för mig. När jag läste Emelie Cajsdotters böcker så skriver hon mycke om hur vissa djur berättar om myket vacker kunskap och syn på livet. I och med att jag själv har en kännsla av att mänkigheten är ute och vandrar på väldigt svag is iställer för att gå på JORDEN så intresserar det mig vad andra djur skulle ha att säga om livet.

Jag har kommit att arbeta med konstvideo där jag säger att det är intuitiva bilder, jag vill sällan svara på varför si och så. Men om jag skulle dra igång ett sådant projekt där jag lär mig och utvecklar mig i att lyssna till bilder som andra kommunicera med så skulle det kännas som jag hade mer att komma med. Det är en stor utmaning, det kommer alltid ifrågasättas om det är sant eller vetenskapligt eller vad det är. Synd, för det där bilderna är viktiga.

Playja
2011-03-24 20:30
#15

Konstvideo säger du! Låter intressant och spännande. Skrattande

Har du någon klar sådan som du kan visa upp kanske? *nyfiken*

hmlg
2011-03-24 21:28
Skogshumblan
2011-03-24 22:06
#17

Det där du skriver om djuren och lära oss förhålla oss på annat sätt fick jag gåshud av. Käre tid vad min kompis ena häst var på mig och jag fagre ingenting förrens jag frågade och fick förklaringen av hästen. Klockrent!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jane-Lyzell
2011-03-25 13:31
#18

14 -15 fina videos du görGlad

Tycker det är viktigt förstå med våra vänner djuren att det mest är avläsningar vi människor gör rent psychic på dem(läser deras energi)

djur pratar inte som vi gör - de talar med känslor och instingter och behov - att vi människor sedan tolkar det männskligt i ord är en naturlig del efter som vi är människor!

Om du ska tala med djur behöver du först komma i kontakt med din Djurkommuniktaions guide - (en tolk) som kan förmedla lika emellan dig och djur åt båda håll!

Däremot kan du rent telepatiskt och emetionellt - tolka direkt ett djurs känslor, instingter och behov - där räcker det med endast dig själv!fast kom ihåg då att ditt sinne tolkar dessa signaler männskligt!

obs , bäst tillägga detta är min sanningFlört

Lycka till Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Skogshumblan
2011-03-25 13:35
#19

Jane , jag håller delvis med. Min erfarenhet är att jag mest får bilder eller tex ont i den kroppsdelar som motsvarar där djuret har ont om jag "på egen hand" kommunicerar/ läser av ett djur. Bfr jag våra guider att hjälpa oss kommunicera hör jag röster som berättar saker eller får till mig information som att jag helt plötsligt bara vet eller vanligast mina händer bara skriver utan att hjärnan är "med".

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jane-Lyzell
2011-03-25 13:38
#20

19 Att känna in var djuret har ont = psychicFlört

resten är ju med guide som du beskriver!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Skogshumblan
2011-03-25 13:51
#21

Oh har det ett namn? Blåbär som jag är…. ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

hmlg
2011-03-25 15:06
#22

#18. Jag kaske är ute efter något annat eller är jag bara på hal is. Jag tänker att djuren kanske skulle förmedla bilder. Eller så har jag förstått det som att andra upplever det. Då jag läset böcker av Emmelie Cajsdotter och Amelia Kinkade.

Jane-Lyzell
2011-03-25 15:20
#23

22 Nu har jag inte läst deras böcker så vet inte kan bara ge dig min erfarenhet av detta - vist ser man bilder men det är omformat i männskliga bilder……..hur ska vi annars förstå……vi talar inte samma språk!

Däremot kan du med remot seende bli ettt med djuret och se det djuren ser- se med djurens ögon - te x vid djur som springer bort/saknade….

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

hmlg
2011-03-25 17:18
#24

#23 Jag trodde man var tuvngen att bli ett med djuret och se det den ser för att kunna ta emot deras bilder. Hur som helst, det är precis det jag är intresserad av.

Skogshumblan
2011-03-25 19:25
#25

Ett med djuret? Nä för mig räcker det att fokusera mig (meditation) och be dina och djurets guider om hjälp att få prata om djuret vill:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

hmlg
2011-03-26 09:03
#26

#25. Jag har ju själv ingen som helst erfarenhet:) Så det är riktigt bra att ni reder ut och förklarar hur det fungerar för er. Både du och Janne-Lysell. Tack

Skogshumblan
2011-03-26 09:49
#27

Tack själv, jag får ju tankar & idéer av dig:) det är bara att prova dig ram helt enkelt och lycka till!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Hellas
2011-03-26 16:08
#28

Det är det här som är så roligt, någon ställer en fråga och på det sättet börjar vi tänka och komma fram till sådant som vi annars kanske inte skulle ha kanaliserat ut.!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Priscillapudding]
2011-03-28 04:31
#29

Djuren kan förmedla bilder just då eller längre tillbaka i tiden. Är du konstnärlig kan du måla av om du kan snappa upp djurens bilder.

hmlg
2011-03-28 09:45
#30

#29 Hur mottar man bilder då?

[Priscillapudding]
2011-03-28 09:58
#31

Hur ska man förklara bilderna dyker plötsligt upp bara.

Skogshumblan
2011-03-28 10:05
#32

Ja de kommer bara till en, ord, bild eller känslor.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

lwic
2011-03-28 21:37
#33

Carola Lind -mycket duktig djurkommunikatör - har gett ut en CD med såväl meditation som tips för djurkommunikation. Med CD:n följer ett fint kurshäfte. ( kostar under tvåhundra spänn med frakt) "upptäck din telepatiska förmåga att kommunicera med djur"

Jag fann skivan genom det vanliga biblioteket.

köpte den genom: www.equibalance.com

"nu leder adressen till ett systerföretag i Tyskland Men goggla på Carola Lind hittar du henne säkert. Hon har gett ut flera böcker.

Genom den kursen har jag lärt mej en hel del. Så vare sej du bor i västerbotten eller någon annanstansi vårt härliga land finns alla möjligheter att fördjupa sej i ämnet.

!

hmlg
2011-03-29 08:49
#34

33#

Jag köpte en cd av henne på adlibris. En e-bok. Lyssnar offta på meditationerna, men häftet har jag inte tittat i än.

Annons:
lwic
2011-04-01 11:53
#35

Jag har stort utbyte av meditationerna. Häftet ger en hel del om du vill öva på djurkommunikation. Carola Lind bor numera i Tyskland men har ej "glömt"Sverige. Hon finns också på Facebook..

lwic
2011-04-03 10:43
#36

Penelop Smith har forskat i ämnet i fyrtio år och skrivit en hel del i ämnet. En av de grundläggande böckerna heter:Hur man pratar med djur. (Finns också på bliblioteket, I varje fall mitt Glad )

#33) Varför har du inte tittat i häftet? Där får du ju tips om hur du skall gå till väga!

hmlg
2011-04-03 20:34
#37

#36 Har sneglat på penelope smith tidigare men inte förstått att hon har sån omfattande kunskap/erfarenhet, ska beställa nån bok…

Klart jag borde titta i häftet, har varigt andra skaer som kommit imellan bara.

Om man ska gå en kurs, vart ska man då vända sig tycker du?

[GunillaF]
2011-04-03 21:28
#38

#37

Om man ska gå en kurs, vart ska man då vända sig tycker du?

http://healing.ifokus.se/links#4d7124c4b9cb4621410475ad-1

hmlg
2011-04-04 19:15
#39

#38. tycker inte att någon av länkarna där om djurkommunikation är något som jag tänkt mig. men tack för tipset.

[GunillaF]
2011-04-04 21:07
#40

#39 Nähä, ok.

lwic
2011-04-08 12:22
#41

#36) Jag googlade på "Djurkommnikation, kurser" och fann massor….

Annons:
hmlg
2011-04-08 17:13
#42

#41.Jo jag använder google flitigt. Tycker det är svårt att hitta en riktigt bra som med allt. Man vet inte riktigt vad som är bakom det där hemsidorna. Ska jag investera pengar i en kurs så vill jag ha en kännsla för att just precis den kursen är rätt för mig om du förstår. Lite råd och tips brukar hjälpa på vägen till att övertygas om att en viss kurs är bra.

Hellas
2011-04-08 18:27
#43

#42 Det låter klokt tycker jag, det är bra om man går på rekomendationer istället för att bara ta en i luften.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Junction
2011-04-20 08:51
#44

Mitt tips är Guje Lindwall, som även kallas för "djurens Saida".
Hon finns i Östersundstrakten mig veterligen.

Upp till toppen
Annons: