Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1794 ggr
[MargaretaA]
2011-03-12 23:40

Skicka hälsning?

Det vanliga när man söker kontakt med andra sidan är att söka ett medium, och med lite tur få hälsningar från nära och kära som befinner sig där.

men om man själv vill skicka en hälsning eller ställa en fråga till någon särskild - hur gör man då? Kan medium hjälpa till med det också?

Annons:
[GunillaR]
2011-03-12 23:59
#1

Jag är inget medium men jag tror att det kan fungera genom att du söker kontakt genom att rikta dina tankar till Universum, till den person som du vill ha kontakt med.

Men sedan är ju frågan om du vill ha en kommunikation med vederbörande eller bara skicka en hälsning. För om det är en kommunikation du vill ha så är det kanske bäst att kontakta ett medium.

Jag kan inte kommunicera med andar, men jag kan ibland se dem och kan absolut känna deras närvaro. Däremot så kommer vederbörande gärna till mig i drömmen om jag vill ha kontakt, men det blir ju ingen kommunikation där heller.

Nu kanske jag svamlade till det så här på nattkröken Flört

[MargaretaA]
2011-03-13 00:06
#2

Nej du svamlar inte. och jag vet att jag kan rikta mina tankar/frågor till vem jag vill - och kanske når dem målet - men jag skulle så gärna vilja få ett "kvitto" på det…. typ ett svar eller nåt….

[GunillaR]
2011-03-13 00:10
#3

Faktum är att jag en gång hade en slags kommunikation med min biologiske far (som jag aldrig träffat) Jag fick hjälp av en medlem att hitta honom genom släktforskning. Han var avliden sedan en tid tillbaka.

Denna kväll så tände jag ett ljus för honom och bad i mina tankar att han skulle komma och  hälsa på mig. Och jag fick faktiskt ett bevis att han hade hört mig. En slags kommunikation var det, men utan ord från hans sida.

[MargaretaA]
2011-03-13 00:20
#4

Ja jag fick också en hälsning från min far (som bytte sida i höstas) det var inte direkt till mig utan via en medial vän. Jag blev så paff och överraskad att jag glömde ställa FRÅGORNA. Det är därför jag undar nu - kan man ta dem i efterhand? och hur ska man göra då?

[walkinbeauti]
2011-03-13 06:25
#5

Gissar att du med kvitto menar någon form av tecken och dom kan vara på många sätt.Allt från tex en doft man kan känna igen med en person på andra sidan till en helt omotiverad vindpust i ett rum där inget vinddrag finns.Lätta beröringar i ansiktet håret axlar.En person som rökt tex kan man känna tobaksdoft från,min morfar gör sig påmind ofta så hos mina föräldrar som inte alls röker.

En parfym eller ett rakvatten som en person ofta använde kan svepa genom rummet utan att man själv använt någon parfym.Sen finns små genvägar att använda sig av om man tror sig inte ha kontakten själv vilket jag tror alla har men inte förstår hur man ska tolka kommunikationen.

Ett knep är att tända ett ljus och sitta framför ljuslågan och be dom att fladdra med lågan något min mormor gjorde så mamma nästan fick stora chockenGlad den var hon inte beredd på.

Det är ju inte alltid vi ser dom tyvärr och den jag brukar se är min guide som ofta visar sig i full figur men dom andra ser jag ytterst sällan och får då istället se på dom små tecken dom ger,kommunikationen finns men just seendet med blotta ögat är det sällan jag möter bortsett från min guide.

Det finns egentligen hur många tecken som helst att vara uppmärksam på.Det kan vara ett fotografi som kanske dimper ner omotiverat av den personen eller rent av byter plats och man inte vet vem som flýttat fotot.

Vet en person som var mycket för att samla änglabokmärken och hon gick över till andra sidan.Dottern som inte hade ett dugg intresse av bokmärken eller ens hade såna hemma fick i tid och otid märken som låg på dom mest konstiga platser som kylskåp eller köksskåp dom förvarade tallirkar i.Ställen man inte alls lägger bokmärken på.

Så tecknen kan vara många och vi får själva vara lite uppmärksamma och då har vi snart våra "kvitton" på att dom hört oss och finns nära Glad

Hellas
2011-03-13 08:59
#6

Jag kan bara hålla med ovanstående skribebter och säga att svårigheten eller enkelheten beroende på hur man ser det är att kontakten kan ske på så många olika sätt.

Det man även ska komma ihåg är att nyligen bortgångna personer kan ha svårt med att lämna klockrena hälsningar som man uppfattar.
De utvecklas även på andra sidan vilket gör att väldigt många inte har kunskap till att visa sig så påtagligt direkt efter deras bortgång vilket gör att vi som är kvar får leta efter de små subtila tecken vi får.

Det dröjde 35 år innan min far kom till mig via meditation men då han kom förstod jag varför det hade tagit sådan tid.
Jag själv hade inte varit mogen att kunna ta emot honnom tidigare.

Men till din fråga, det jag själv alltid brukar rekommendera är meditation då man vill komma i kontakt med andra sidan.
Det jag själv aldrig någonsin gör är att försöka få en speciell person att komma utan den som är viktigast för stunden besöker alltid mig.
För en nybörjare kan det vara en sak som är viktig…….det är att förstå att det här är på riktigt så det är inte helt ovanligt att man får besök av en person från andra sidan som lämnar "bevis" som man sedan behöver få bekräftat av en annan person.
I de fallen behöver man ju inte berätta om att man haft andebesök utan det går ju att ställa frågan lite helt appropå :).
De vägledda meditationsskivorna som finns är väldigt bra, jag själv rekommenderar alltid Iris Halls skiva.

Det man även kan göra är att då man lagt sig på kvällen be om att få besök om natten i drömmarna, viktigt är då att även be att få ha det minnet kvar.
Det här sistnämnda brukar inte fungera för mig men jag vet andra som har lyckats bra.

Det här med att få tecken om att man inte fantiserar är alltid svårt, speciellt då man är nära annhörig, väldigt ofta får vi tecken men som vi snabbt intalar oss om att det är inbillning, vilket det även kan vara, det får man inte glömma bort.

Men jag själv har upplevt att då det är "på riktigt" så VET man, det finns ingen tvekan innombords utan man har ett vetande som absolut ingen kan rubba på.
Det spelar i de fallen inte någon roll att det finns andra förklaringar till att man kan ha upplevt det man har gjort.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
2011-03-13 12:13
#7

4 du har fått mycket pra tipps här - om du känner dig osäker på kontakten själv - så skulle mitt råd bli att gå tillbaka till den mediala vännen som fick först igenom din far - han har ju visat att han kan kommunisera via det mediumet - tror du får bäst resultat där - där har du ditt kvittoSkrattande

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MargaretaA]
2011-03-13 13:25
#8

#7

ja många bra tips! Ska börja med att be om besök i drömmen. Det brukar jag få ibland, men då tror jag ju alltid att det "bara är en dröm" sedan minns jag sällan några detaljer heller.

tack för era svar allihop Glad

nyborjare08
2011-03-15 12:12
#9

Läkaren Elisabeth Kübler Ross har skrivit flera böcker om nära-döden-upplevelser och hur hon upplevde att hon fick kontakt med andra sidan. Fascinerande läsning! Hon menar att alla människor har ledsagare och att man, innan man somnar, kan ställa en fråga till dem och få svar i drömmen. Men man kanske får vara beredd på att svaret inte kommer i den form man hade föreställt sig. En bok är översatt (eller sammansatt, eftersom det egentligen är sammanställningar av några av hennes föreläsningar) till svenska och heter Döden är livsviktig. Rekommenderas varmt!

 

 

Upp till toppen
Annons: