Annons:
Etikettvägledning
Läst 2475 ggr
Hellas
9/3/10, 2:40 PM

Vägledning!

Ja vad är vägledning egentligen och är det skillnad på vägledning och Mediumskap?

Själv har jag en enkel regel, när jag agerar medium så pratar jag med min energi uppåt.
När jag vägleder arbetar jag med min energi riktad mot den person som ska vägledas, handlar det om vägledning i Tarot så riktar jag min energi mot sitter och mot kort, det brukar benämnas "att tona in".

Alltså:
Medium: Energi Uppåt
Vägledning: Energi Fram mot sin klient

Självklart finns det mycket mer att skriva om detta men jag är ju den enklare sorten såp jag nöjer mig med detta.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
9/3/10, 11:04 PM
#1

Som medium bör du ha både kontakt uppåt med guider samtidigt som du läser psychic vid vägledning - det är det som skiljer  andliga medium ifrån psychic mediumFlört Man kan ju välja naturligt vis hur man vill jobba!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anna-Helga
9/3/10, 11:32 PM
#2

För att få rena andliga kontakter tränar jag på att känna in uppåt och lite bakåt… Det fungerar bra för mig!

Jane-Lyzell
9/4/10, 1:16 AM
#3

2 hur menar du då? och i vilken situation?Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
9/4/10, 1:29 AM
#4

Jag tror att vi alla gör på olika sätt för att nå optimal utdelning.
Guiderna har vi ju alltid med oss och jag är helt övertygas om att när jag länkar så jobbar även min intuitiva sida av sig själv.
Likväl som guiderna finns med då vägledning ges.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
9/4/10, 1:48 AM
#5

4 det tror jag med  och att i gentligen så är det ju inte vi som bestämmer hur - men däremot kan man se skillnad på psychic och medium i just detta!

Sen betyder ju inte det att det ena sättet är bättre en det andra - bara olika sätt att arbeta på!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
9/4/10, 1:53 AM
#6

#5 Precis, för min egen del har just disciplinen av att försöka öva antingen det ena eller det andra lärt mig hur det ena eller det andra arbetsättet skiljer sig från varandra och att man dessutom kan se till att de arbetar tillsammans.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
9/4/10, 1:58 AM
#7

6 ja men då har du också båda formerna av medialitet och kan se skillnaden - en som inget vet och tror de har andekontakt fast endast jobbar psychic(inget fel i det ) kan blanda ihop och tro sig ha andekontakt.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[outgrundlig]
9/5/10, 9:32 PM
#8

Intressant att ni diskuterar detta då det hjälper mig att se skillnader, minnas hur det känns olika, fastFlörtbehöver naturligtvis mera erfarenhet för att veta 100%.

Tänker nu på när man pratar med någon, lyssnar o stöttar, en vän, och plötsligt så känner man andlig info som skall fram eller en bekräftelse som skall fram t.ex.

Jane-Lyzell
9/5/10, 9:36 PM
#9

8 Härligt att du kan känna skilnaden - ja precis så är detGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[outgrundlig]
9/5/10, 9:38 PM
#10

Tack JaneGlad

Hellas
9/5/10, 9:48 PM
#11

#8 Jag tycker det är väldigt viktigt att man försöker träna de olika sinnena, så gott det går, separat för att lära känna dem och förstå hur de arbetar och även kunna förstärka och väcka det som kanske inte är så utvecklat för tillfället.

Jag känner igen det du nämner, visst är det ofta så att man tröstar en vän och känner att det kommer besökare som vill stötta och hjälpa.
Jag brukar inte leverera den informationen, det är inte alltid så att den man tröstar vill få sådan information + att man då även behöver lämna bevis på att man verkligen har kontakt från andra sidan.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[outgrundlig]
9/5/10, 10:02 PM
#12

#11 Jaa och en cirkel kan nog göra sitt till där som jag förstår.

Beroende på vem det är så brukar jag, om jag får andeinfo, ja då frågar jag…kan det vara såhär……? De brukar då titta till lite extra o ler, Jaaa så är det. Då har de ändå fått ett vist ord på sin väg även om de inte kanske kan ta till sig att det är från andarna. Sedan beror det ju på vad det är som sägs naturligtvis men andarna brukar, tycker jag, vara väldigt goa med sina känslor o råd, sedan kan man själv göra om det så att det förstås beroende på vem man har framför sig.

T.ex. Anden visar mig att h*n är ledsen över det som min vän pratar om, h*n vill säga att h*n ångrar.

Jag kan då fråga, Tror du/Ni att detta var avsiktligt gjort av h*n?

Jag har inte mycket erfarenhet mer än med mina vänner bara så du vet.Flört

Hellas
9/7/10, 8:41 PM
#13

#12 Jag tycker att det kan vara svårare att träna på nära vänner än på helt främmande människor vilket jag tycker är synd.
Jag har inte ens tränat på min man, kanske är dags att ge honom en sittning Skäms.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[outgrundlig]
9/8/10, 5:53 PM
#14

#13 Jo, det är svårare för det kommer ju liksom bara lite andeinfo som en puff när man lyssnar på ens vänner och det är ett val och ett trixande att få in info på ett fint sätt beroende på hur andlig personen är.

Hua, ja det är en utmaning Helena, att ta honom. Om inte annat för att erfara o veta hur det är.Glad

Hellas
9/16/10, 7:22 PM
#15

Vi gjorde en övning häromveckan som jag tyckte var väldigt svår.

Vi jobbade två och två, den ena var medium, den andre sitter.

Vi skulle till att börja med dra varsin bild och mediet läste intuitivt av bilden, efter ett tag skulle man växla över till att ha en länkning och det var just den här överväxlingen som jag själv tyckte var jättesvår att känna av när exakt den skedde.
Detta var en riktigt bra övning som jag själv behöver få göra mer för att kunna bli mer säker på det jag gör.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[outgrundlig]
9/16/10, 7:38 PM
#16

Den verkar ju vara en bra övning på just detta att känna när växlingen sker…..häftigt!

Hellas
9/16/10, 8:18 PM
#17

#16 Ja det var en väldigt bra övning och det finns ju fler men denna behöver jag själv jobba lite med *kul*.

Det bästa är om man även har en cirkelledare som verkligen ser när man växlar över eftersom det till att börja med är svårt att veta det själv.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
9/16/10, 8:37 PM
#18

17 det är just det - du använder samma verktyg när du arbetar psychic som länk ! Verktyget är DU !Gladi båda fallen!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
9/17/10, 8:49 PM
#19

Min lärare i cirkel jag nu går sa att då man jobbar psychic, då använder man sig av solarplexus och då man jobbar med andevärlden, då använder man sig av 3,e ögat.

En del tycker det är "fusk" att arbeta psychic, men jag tycker det är jättebra att kunna båda. Men man måste vara ärlig och tala om vartifrån man får informationen. Jag kan inte säga att gamla mormor säger du har magproblem om det är jag som tar upp informationen…

Jag var på en seans och hon säger till min vän att hans pappa talar om att min vän haft med hästar att göra och att han sett det arbete han utfört. Men hans pappa lever i allra högsta grad. Då blir det fel!Rynkar på näsan

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Hellas
9/17/10, 9:00 PM
#20

#19 Precis så fungerar mina chakran och man känner väldigt tydligt att ett chakra aktiveras lite extra.
Jag tycker inte heller det är fusk men som du säger, man måste ju vara ärlig mot sig själv och sin sitter eller publik huruvida man arbetar med det ena eller det andra.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
9/17/10, 9:22 PM
#21

19 - 20 japp fast ditt verktyg är det samma oavsett hur du jobbar - det är du och dina sinnen som tolkar precis på samma sätt oavsett länkning eller psychic!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Myy2000]
1/13/11, 4:01 PM
#22

Åh, så intressant att få följa era kommentarer. Nu förstår jag lite bättre vad som är vad, och vad det är som händer!

Ibland kan jag spontant få in information från andevärlden, då känns det mer som ett tryck över trummhinnorna, eller som det liksom "drar" i hjässan.

Andra gånger känns det som ett sug i magen, som om man lyssnar på en person med hela mag och bröstområdet

Men jag känner mig ändå fortfarande lite förvirrad över hur det fungerar. Finns det dessutom som ett slags "bibliotek", som man kan koppla upp sig på? Av någon konstig anledning brukar jag få till mig rätt avancerad teknisk och vetenskaplig information.Obestämd Lite småkomiskt eftersom jag inte har några sådana kunskaper alls, utan är väldigt "obildad". Men maken är glad, han får hjälp med att lösa sina konstruktionsmissar.Skrattande

Vid ett sådant tillfälle blev jag visad en artikel om neutriner(tror jag det hette) med foto över en konstig sorts anläggning. Tre veckor senare såg jag samma foto och artikel i det nyaste nummret av illustrerad vetenskap. Hur i hela friden gick det till, och vad var det som hände???

Kan andevärlden visa bitar ur framtiden också, eller var det något annat?

Vad tror ni?

Upp till toppen
Annons: