Annons:
Etikettinspiration
Läst 2533 ggr
Hellas
9/8/10, 12:07 AM

Läxa, att Älska och Bejaka Jaget!

Vi har alla ett ansvar över det liv och det bohag vi en gång i tiden fick oss tilldelat då vi föddes till den här världen.
Att vårda Jaget och att vara lojal mot oss själva, inte svika den vi egentligen har allra närmast.

Att vårda den bostad, kropp, vi har genom att ära och beundra dess alla delar precis som de är.
Att inte fördöma och se ned på oss själva som om vi inte skulle vara värda all den uppmärksamhet och det kärlek som vi förtjänar.

Att våga leva livet i medgång och motgång och att våga ta ansvar för sitt liv med allt vad det innebär, det är livet.

Att våga ta kontroll och leva sitt liv är en kärlekshandlig till dig själv och till andligheten.
Ju mer du älskar dig själv desto mer finns det över att ge till andra.

Tänk på trefaldighetsläran!
Ge din själ den ultimata omvårdnaden och kärleken så kommer Du kunna ge ut 3 gånger så mycket till omvärlden.

Bejaka dig själv, tillåt dig visa känslor och då menar jag alla känslor, Glädje, Sorg Ilska samt alla mellanivåer.
Det är okej att bli riktigt arg om man är illa bemött och det är helt ok att bli väldigt ledsen.
Vi behöver inte vandra omkring småleende hela dagarna och vara rara och söta bara för att vi är andligt troende.

Älska dig själv och Bejaka dina känslor är en läxa som vi alla behöver arbeta med!

Många kramar!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[GunillaF]
9/8/10, 12:34 AM
#1

Så sant. Jag försöker, men ibland glömmer jag bort det.

Tack för påminnelsen!Kyss

JustMe08
9/8/10, 12:47 AM
#2

Fina och tänkvärda ord, Helena!

Jag själv har haft väldigt svårt för att visa ilska och har förr hellre gått från platsen/personen/situationen i stället för att säga ifrån. Eller så har jag gått emot känslan och inte visat alls vad jag egentligen känner. Men jag tror jag har börjat lära mig. Det är ju ganska respektlöst, inte minst mot mig själv, att inte visa att jag är arg och förbannad.

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

Hellas
9/8/10, 12:56 AM
#3

#2 Jag har också haft det enormt svårt med att visa framförallt ilska och ledsamhet.
Det slutade alltid med att bägaren rann över och jag blev hemskt arg och ingen förstod någonting alls.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
9/8/10, 12:59 AM
#4

Ja verkligen! Jag har gjort som du Maria, i många herrans år, men nu har jag tagit mig själv i kragen och står alltid upp för det jag tycker och/eller känner.

Efter en riktig örfil av livet självt förra året, så skämdes jag över att jag har behandlat mig själv så illa att jag inte har stått upp för mina ideal och rättigheter. Det har medfört stora förändringar, inte minst från omgivningen. Jag är fortfarande samma snälla och omtänksamma person, men nu ställer jag motprestationskrav samtidigt. En väldigt skön känsla, speciellt för egen del då förstås. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hellas
9/8/10, 1:07 AM
#5

#4 Där slog du huvudet på spik Tuva, du hittar alltid de rätta orden Kyss:

"Jag är fortfarande samma snälla och omtänksamma person"

Man kan många gånger känna att man kanske inte blir lika snäll eller omtänksam som tidigare, men det rä hur fel som hellst.
Jag är fullståndigt övertygad om att när vi äntligen blir tillfreds med oss själva och möter upp vårt Ego så kommer vi även kunna hantera situationer vi stöter på med ett mer ärligt och kärleksfullt sätt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
9/8/10, 1:43 AM
#6

#5 Exakt, inte minst ärligt och kärleksfullt mot oss själva, som du är inne på. Det ger ringar på vattnet mot omgivningen. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
JustMe08
9/8/10, 1:45 AM
#7

#3

Ja, visst, det är ju så det oftast slutar då - att bägaren rinner över och man blir arg vid, kan tyckas, fel tillfälle.

#4

Jag är också samma gamla Mia som förut men jag mår så mycket bättre när jag inte längre känner att jag måste vika mig eller gå undan.

Fast jag använder ju aldrig ilska som ett vapen för att skrämmas eller för att få övertag,Skrattande utan mer för att försvara mina ideal och min rätt att vara den jag är.

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

Jane-Lyzell
9/14/10, 12:07 AM
#8

så sanna ord - ja förnekelse är ju också vanligt i att vara medial - jag förnekade det under många år och ville vara som alla andra - men ackKyss fick nog vackert gilla min mediala sida med!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
9/14/10, 12:09 AM
#9

Jag har också förnekat så pass att det blev en av de orsaker till att jag blev utbränd

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Soffe
9/14/10, 8:22 PM
#10

Kloka ord som är väl värda att ta tillvara på..

[outgrundlig]
9/14/10, 8:32 PM
#11

Ja nog var det kloka ord detta, tack för demGlad

AnnL
9/15/10, 2:57 AM
#12

Så sanna och kloka ord Helena som jag allt för ofta glömmer bort. Ska bli skärpning. Glad

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

 

Hellas
10/10/10, 8:22 PM
#13

Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: