Annons:
Etikettmentalt-mediumskap
Läst 9370 ggr
Hellas
2010-09-14 20:22

Hur upplever du andevärlden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi upplever allihop andevärlden på olika sätt.
Hur gör du när du ska länka?
Länkar du planerat eller kommer andevärlden spontant, utan att du själv egentligen kan styra när de ska komma?

Hur känns det när du märker att du har en kontakt, får du sockerdricka i kroppen, känner du en smygande doft, stickning i näsan, pillande i håret……

Hur känns det för dig?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
stina63
2010-09-14 20:31
#1

Känns som sockerdricka i huvudet, Ibland så känner jag som om någon öppnar en dragtjedja runt på mitt huvud. En konstig känsla,

Ibland länkar jag planerat när jag kanaliserar till någon. Då får jag ofta till mej via känslor inom mej.
Ibland kommer dom spontant Men då kan dom prata med mej, Visa sig i film,

Mads
2010-09-14 20:33
#2

# 0 För mig sker det oftast spontant. Närvaro kan jag känna av även när jag inte länkar och många gånger blir jag inte klok på vem jag har här och det händer oftast bara när jag sitter här online. Pirret i hårbotten är klockrent och kommer alltid, antingen på ena eller andra sidan eller uppe på huvudet.

Sen kan besöken visa sig olika, genom dofter, bilder jag får fram, jag kan ibland se dem som en riktig person, skepnader, musik, röster osv.

Just nu tror jag att jag är lite halvt avstängd för jag har så mycket annat jag grubblar på så stackarna kommer nog inte riktigt igenom Glad Brukar känna på mig i kroppen när det är en bra dag att vara öppen och mottaglig för kontakt och brukar då tända alla mina ljus och göra det lite stämningsfullt här hemma.

Kramen

Amor Vincit Omnia

Hellas
2010-09-14 20:59
#3

Tack för att ni delar med er, det är så roligt att höra anda berätta hur "de har det".
Sedan är det ju så att många som säger sig inte alls kunna ha kontakt med andevärlden egentligen har det men de har en bild av "hur det ska vara" så de missar de tecken som finns.

Jag tror att de flesta ser inte en ande med sina vanliga, fysiska, ögon, utan det handlar om ett försiktigt litet pillande, sockerdrickakänsla (känner jag själv ingen) eller någonting annat.

Första gångerna jag mediterade i syfte att länka tyckte jag inte att det fungerade alls, det kom ju bara en massa ansikten fladdrande i en rasande fart så det fungerade inte Obestämd!
Vi började prata om det och det visade sig att nästan allihop hade dessa fladdrande ansikten.
Rådet vi fick var att försöka be om att de saktade ner farten och att den som hade det viktigaste budskapet skulle träda fram först……Det fungerade Flört!

Eller ja, nåja, det var väl inte de mest klockrena detaljrika beskrivningar som kunde ges men ändå….Det var någonting!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[outgrundlig]
2010-09-14 21:11
#4

Oplanerat - ja då känner jag bara av en tanke, en känsla, något som sägs och det kan även börja med att jag får sockerdrickskänslan eller löss i hårbottnen, rysningar på armen. De tvingar sig aldrig på mig så jag får obehag eller så utan väljer spontant att komma då det passar sig och jag är förberedd känns det som ändåObestämd

Planerat - hjärtfrekvensen går upp och ibland även lösskänslan i håret, då vet jag att jag har kontakt.

Det var lite av hur jag upplever det nuförtiden.

stina63
2010-09-14 21:14
#5

Känner igen de helena som jag hade det innan. När jag meditarade fick jag väldigt mycket till mej. Rasande fart så jag han inte med se vad jag såg, Som barn såg jag ansikten hela tiden så fort jag skulle blunda sova. Pratade med mej. De gjorde att jag inte ville blunda alls.

Så jag fick lära mig att fokusera på en sak som jag såg. Liksom zooma in de

Tuva-Lena
2010-09-15 00:32
#6

Ofta kommer dom spontant och som du säger Tina, precis innan man skall sova. Då fladdrar en massa okända ansikten förbi mig. Då jag länkar framträder personerna eftersom. DEt kan börja med ett ansikte men sedan kommer allt fler detaljer fram. Vet inte om jag kännner nåt speciellt i kroppen mer än förväntan möjligtvis. Flört Dofter, ljud och känslor däremot kan uppstå när det kommer spontanbesök. Jag minns speciellt en gång när jag ville att en bortgången vän skulle komma fram för att berätta vad som hände när han gick över. Jag bara grät och förstod inte varför, tills det gick upp för mig att det antagligen var så han kände det strax innan. Gråter

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Tuva-Lena
2010-09-15 00:53
#7

Måste berätta en annan grej också: Ni minns kanske frågeprogrammet "Fråga Lund" som gick på TV för längesen. Jag skickade in en fråga till en av professorerna som var experten på frågeställningar kring hjärnans upplevelser. Jag frågade hur det kan komma sig att man kan se eller drömma om människor man aldrig har sett, eller uppleva platser man aldrig har besökt. (På den tiden fanns det inget som hette andekontakter annat än hos dem som bedrev "svartkonst" förstås Tyst

Svaret jag fick var att jag förmodligen hade upplevt allting ändå och att hjärnan hade registrerat det, men att mitt medvetande inte hade gjort det. Jag visste ju att det var någonting annat, men det gick ju inte att övertyga dem om. Antagligen har jag alltså alltid haft såna upplevelser men att jag har rationaliserat bort dem.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

starcat
2010-09-23 11:01
#8

Intressant tråd!

Nu var det ett bra tag sedan jag kände andekontakt tydligt men när jag gjorde det så förändrades stämmningen betydligt. Svårt att beskriva med det kändes i hela kroppen, jag bara "visste" att nu är det något här! Hade en mycket intensiv period för ett tag sedan men nu är det väldigt lugnt på den fronten.

Det där med pirr i hårbotten känner jag ju av förstås…Har skrivit om det tidigare har jag för mig. Har fått för mig att det kanske inte är annat än just pirr, men skulle det vara andekontakt av något slag blir det ju mer spännande helt plötsligt Flört

chik
2010-09-23 11:39
#9

En intressant o svår fråga för mig.

För jag känner inget.Dom bara är.

Jag har svårt o sätta ord o skrift på det.Men jag bara vet o pratar i huvudet o ur munnen.-Pratar mycket med mig själv-eller om det är de mina jag pratar med.

kan inte svar.

Dom bara är runt mig.

Där i mot gör jag inte som många har själar som jag inte har någon kopling till runt mig som jag känner av.

Utan det är när jag är på plats som dom är med…

Lena som inte tänker bara skriver…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hellas
2010-09-23 22:08
#10

#8, 9 Ja ibland "vet man" bara, det sjätte sinnet har talat sitt tydliga språk.
Det är svårt att sätta ord på vad man känner, man bara vet….

Idag tycker jag själv att det kan kännas lite olika beroende vem som kommer.
De kan vara lite blyga, de kan vara väldigt påtagliga, de kanske inte heller är så utveckalde ännu att de kan visa en stark känsla hos mediet.
Oftast känner jag ett närmande bakifrån lite mer på min vänstra sida, man blir alldeles varm och det blir liksom "tjockt" i luften där de kommer.

Många gånger behöver jag be dem backa lite så att jag ska kunna ta emot energi och att de ska visa sig på ett sådant sätt att man kan se dem.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

starcat
2010-09-23 22:59
#11

Kanske en jättekonstig fråga men testar ändå Flört Har ibland blivit

kokhet om ett el. båda öronen tom. så att dom är röda, kan det vara ett tecken på närvaro??

[rore]
2010-09-29 13:17
#12

#0

Åhh vilken svår fråga.

För mig kan det variera otroligt mycket i känsla och jag har väldigt svårt att skilja dessa åt och att faktiskt fattaSkämsVad som är på G…

Ibland får jag kroppsliga symtom,, Åhh, dessa tycker jag egentligen inte om,, eftersom jag där kan fastna och tro att det är min egna kropp som spökarFörvånad,, obehagligt,,

Ibland får jag som bilder innanför ögonlocken,,

Ibland blir jag yrslig och det drar uppåt på hjässa

Ibland får jag ett otroligt starkt sug i mellangärdet

eller så får jag känslor som inte är mina,,

Känslan av att befinna mig under nått slags elektriskt fält är nog det vanligaste jag varit med om,, men det verkar som det avtagitObestämd

Kerstina-61
2010-09-29 14:07
#13

Spännande att läsa era upplevelser när ni får kontakt. :-)

Jag själv får en pirrande känsla vid vänster sida av näsan, vid näsvingen. Den sidan av ansiktet sticker också och domnar lite grann. Det är min "signal" att jag har en andekontakt vilket  är bra då man länkar för då vet jag att det är en ande och inte att jag läser av personen psychic. Sedan känner jag efter hur jag är kroppen, om det är mina känslor. Om jag inte känner igen dem, ja, då är det andens. :-)

Jag brukar inte få länkar spontant, men det har hänt. I synnerhet i början då jag kanske inte hade stängt ned mig. Men det räcker med att sitta här och skriva/läsa så har man ju öppnat upp Flört

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Hellas
2010-09-29 20:58
#14

#11 Om det uppstår i samband med att du försöker ta kontakt med andra sidan så tycker jag att du ska försöka ta känslan på allvar.
Börja kommunicera i dina tankar även om det kan kännas lite dumt till att börja med.
Berätta att du känner värmen och be dem visa sig på ett annat sätt så att du förstår vad de vill.
Till att börja med kanske du inte alls får något svar men ge inte upp utan var observant på om den känsla du först känt förändras, minskas eller kanske flyttar sig Glad.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2010-09-29 21:03
#15

Visst är det roligt att läsa om hur andra upplever kontakten.
Jag minns när jag började försöka styra upp min egna kontakt med andevärlden att det var så otroligt bra när jag läste en tråd där folk beskrev det hela och man fick många aha upplevelser!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

TezzD
2013-02-17 12:00
#16

"Återupplivar" tråden lite.

Nu har jag för andra gången känt en doft som försvann. 

För att svara på Hellas fråga i trådstarten så kommer andevärlden till mig när jag minst anar det, en stark doft! Som endast varar i någon sekund eller ett "tingel" i kroppen. Jag har varit med om detta förut men inte uppmärksammat det på samma vis, nu när jag anser mig "mer öppen" så kommer dofterna när jag MINST anar det. Förra ggn var det en doft av gammal människa (Trodde först att det var min mormor)
Denna gången var det en doft av rök (Brandrök) Jag trodde att det bramm någonstans och började "sniffa" efter vart ifrån det kunde komma, men just när jag börjar "tänka" på det så försvinner det!

Vad kan detta betyda?

Kram

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
2013-02-18 18:20
#17

16 att du har lätt förnimma dofter !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
2013-02-18 19:11
#18

Är det dofter "i mitt huvud" eller som vi pratat om förut att dom försöker kontakta mig? :)

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
2013-02-18 20:30
#19

18 kan vara både och 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

TezzD
2013-02-18 21:02
#20

haha ja det e ju sant 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Annons:
Iceland
2013-02-19 10:18
#21

Hmm ska väl försöka mig på att beskriva det. 🤔

Jag får väldigt ofta spontana kontakter, ofta av sådana som vill bli sedda eller hörda. 

Alltid känns det som om de kommer bakifrån. Ungefär som om någon trycker på i ryggen, oftast så känner jag mig väldigt varm i kroppen och därefter så kommer känslorna som anden vill att jag ska känna, beroende på vad den vill berätta. Ifall ni förstår hur jag menar? 

Ifall det är jag som vill att någon skall komma till mig så får jag öppna upp mig mer än vanligt. Hur jag gör detta, det vet jag faktiskt inte? Men i alla fall, även här så känner jag hur allt kommer bakifrån, fullt med olika energier som trycker bak i ryggen. Där av måste man nästan sortera ut för att finna den energi som man efterfrågade. Eller liknande.  

När jag väljer att de ska komma så är det som om jag sjunker in i mig själv, jag blir varm, börjar oftast svettas en aning, samt blir helt tung i kroppen. 

Efteråt så får jag alltid huvudvärk, det får jag dock inte om de kommer spontant. 

Känner att detta kanske blev lite rörigt nu..? Det är väldigt svårt att beskriva vad man känner när man får kontakt 😛

http://isabellarun.weebly.com/

yamher
2013-02-19 19:23
#22

spontan eller att jag själv söker något så upplever jag inget speciellt. Om de fysiskt tar i mig kan det kännas som ett pirrande. Vissa närvaror ger kalla kårar eller väldig värme (oavsett om man ser dem).

Ibland kan jag uppleva en impuls av något jag borde göra, läsa, höra eller se. Ofta har det betydelse för mitt lärande eller för kommande händelser. Då av min skyddsängel eller min mentor.

Alis volat propriis Oskyldig

Maria Katarina
2013-03-17 00:17
#23

#16: brandrök känner jag också igen, har vaknat av det flera gånger. För mig luktar det som kläder som luktar brandrök (vilken konstig förklaring :) och som försvinner några sekunder efter att jag blir medveten om det. På nåt sätt känner jag också av att det är nån. Någon gång har jag också känt av stark blomdoft. Rent generellt pirrar det i hårbottnet, när det varit nån bortgången närstående har jag känt värme. Sen ibland ser jag hur det glittrar och blinkar bredvid nån, men jag vet inte riktigt vad det är, om det är änglar eller guider eller vad. Det ska jag försöka ta reda på. :)

[kajmal--"]
2013-03-17 18:07
#24

hade besök i höstas av andar.  de pratade en hel del , en kille och en tjej..jag frågade om det fanns en dimmensions port oss mej . ja svarade de. oftast hörs dom som de talar bakom min vardagsrumvägg.  jag förklarade att jag inte förstod att använda porten.  då kom killen in i huset. jag kände hans närvaro när han stod i hallen.  katten tittade intensivt dit .  så hörde jag hur hans röst försvann längre och längre bort. så sa han innan han försvann. "du håller på i småskolan"   snopet, men jag tar det positivt

[kajmal--"]
2013-03-17 22:00
#25
Jane-Lyzell
2013-05-17 23:02
#26

Oj då 😮

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

blommain
2013-05-18 22:58
#27

Andevärlden har alltid kommit spontant till mig.Ingenting som jag själv kan styra.Har varit medial ända sedan jag var väldigt ung.Jag har aldrig känt något pirrande el.liknande i min kropp innan jag får se en syn,eller en ande.Jag är helt medveten om vad jag upplever.Och jag har aldrig blivit rädd för allt jag har fått uppleva.Bara en stor överväldighet vad jag får uppleva och se.Det är en gåva som man ska vara rädd om.I samband med syner så kan jag se auror i färg.Eller att en syn upplöses i ett glitter det är mycket vackert att se och uppleva.Men med åren så har jag märkt att min andlighet har tilltagit.Så jag tror att jag är på väg uppåt!

Annons:
Jane-Lyzell
2013-05-18 23:22
#28

27 VIST ÄR DET HÄRLIGT 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[lillalollo]
2013-05-19 10:58
#29

hmmm , jag känner mig lite mer fokuserad. trycker på olika ställen på kroppen. jag känner av krämpor och formas om så helt plötsligt kan det kännas som om jag har lugg fast jag inte har något. 

Om jag ber om andekontakt så brukar jag bli lite men inte mycket yr. använder mig av portvakt för det fungerar bäst för mig. 

När jag ber om en kontakt så är det rätt ovant jag e inte bra på det känns det som för jag har jättesvårt att förstå allt. bilder och känslor m.m och saker som berättas som jag bara hör halft så måste jag fråga om det stämmer för att veta om det stämmer. det är rätt jobbigt. Sen ibland så går det jätteenkelt med budskap men det är jättesvårt att få in vem det är som ger budskapet.

Om någon kommer in spontant så blir det ett tryck vid bröstet av lite rädsla för att jag känner att någon är på ingående. eller någon är i min lägenhet. men sen så går det över sen pirrar det eller blir kallt eller så trycker de på ens kind panna eller huvud men mest kinden. sen skiftar det ju från ande till ande. var längesen jag hade kontakt med någon på andra sidan nu.

blommain
2013-05-19 11:29
#30

28

Ja.Det känns fantastiskt!

Ghosthunter
2013-05-19 18:22
#31

För mig är det olika hur jag känner andarna. Jag känner närvaro, håret ställer sig upp, får rysningar. Jag tror det är olika hur andarna är….vilka signaler dom sänder ut. Den anden som var hos mig igår gav mig rysningar och jag fick tuppskinn. Men många gånger som använder jag mig av min aura som tentakler….jag expanderar eller liksom töjer ut min aura, och då kan jag känna om där är nån ande inom ca 3 meter ifrån mig.

Denna kom väldigt spontant…..annars brukar jag för det mesta få "kalla" på dom!

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Ghosthunter
2013-05-19 18:24
#32

Sen är det ju detta med pirrandet på kronchakrat och trycket på pannchakrat (tredje ögat) men det har hållt på nästan konstant i ett år nu och det ska tydligen vara andlig/medial utveckling. Men ibland verkar det reagera på andar också…..men svårt att avgöra då jag nästan har detta hela tiden😛

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

shiba123
2018-03-22 14:40
#33

Hittade en gammal tråd som jag tycker är mycket intressant. Känner igen vissa symtom som ni har beskrivit: det pirrar i hårbotten, vid den ena näsborren och så kan öronen bli mycket varma. Det kan även kännas som om någon kittlar mig under hakan med en fjäder. 
Det brukar även börja med att en grind öppnas bland molnen, och sedan ser jag mycket vatten. Hur upplever ni kontakten?

Jane-Lyzell
2018-03-22 22:45
#34

Oj det var en gammal tråd men lika intressant ändå 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: