Annons:
Etikettchakran
Läst 3361 ggr
Hellas
2010-09-03 16:51

Vissa chakran är svår öppnade

Upplever ni att under vissa perioder kan en del chakran vara svåra att öppna……..eller stänga?
Eller en annan variant jag hörde, h*n tyckte det var svårt att få till "rätt" färg!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Cristine
2010-09-03 17:40
#1

Jag stänger kronchakrat men det öppnar sig själv igen. Jag får nog göra som det engelska mediumet från tv.n ha mössa på.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hellas
2010-09-03 17:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Haha, ja vi pratade om det i en annan tråd, det kommer bli värsta hattparaden.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2010-09-03 22:53
#3

Nu kommer jag nog göra er besvikna - Men det går inte att stänga och öppna shackror. Det öppnas då du föds och det stängs då du fysiskt dör.

Chackran är livshjul/energin som håller din fysisk kropp igång(och andliga)

Du kan balancera chakror - då de vibbrerar i olika hastigheter och innehåller olika färkombenationer. Men stänger du dem då dör du! Kaputo fenitoGlad

Obalancer i chakror är inte ovanligt- vilket betyder att de inte har samma färgintensitet och vibbrationshastighet - antingen snurrar det för fort eller för sakta och det är det man kan balancera och harmonicera!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[GunillaF]
2010-09-03 23:00
#4

#3 Förvånad Ops… Men varför lär de ut hur vi ska öppna/stänga våra chakran, på kurserna vi går då?

Cristine
2010-09-03 23:02
#5

Ja nu blev jag också nyfiken..varför?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
2010-09-03 23:08
#6

#3

tack jane det var precis det jag ville höra. Då behöver jag inte lära mig det Skrattande

Jag har faktiskt försökt men det vill sig inte… Obestämd

#4, 5

kan det vara så enkelt att det finns olika "skolor"?

Annons:
signemo
2010-09-03 23:12
#7

Olika skolor Skrattande ja troligen lika många som vi är människor

Var rädda om varandra

Jane-Lyzell
2010-09-03 23:13
#8

4 Ja det kan man undra? Det är oftast ett tolkningsfel av att sakta ned energin eller höja energin - på något vis har det tolkats som öppna o stänga.'

Det spelar ingen roll igentligen vad man säger utan det jag vill poängtera är fakta om vad som händer vid stängning av chakror- det som lärs ut på kurser är endast en visualiseringsteknik - tills man förstår att det inte behövs alls!

Eller  för att lära sig diceplin. Igentligen behövs endast en av o på knapp när det gäller att koppla upp o stänga ned. Man säger nu är jag öppen och nu stängd om man så vill.

Tror inga arbetande medium använder sådana tekniker själva i sitt arbete med andevärlden. själv ber jag om att få vara ett redskap det räckerSkrattande

Att öpnna upp som det kallas är lätt - det svåra är att inte stanna där - så jag kan förstå att vissa skolor använder sig av den teckniken - vi gör det inte - då det försvårar och blir en enda lång sceremoni för att ta kontakt. Det är sedan svårt att arbeta bort - då man tror det måste varapå detta sättet.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Cristine
2010-09-03 23:37
#9

 Nu kanaliserar jag inte så ofta men jag trodde jag var helt unik i min metod när jag inte gör något alls utan frågar bara är ni där mina vänner.Skäms Så gör jag också med healingen fast där har jag en liten ceremoni med ljus, rökelse och musik.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
2010-09-03 23:43
#10

#9

Jag har fått för mig att man använder olika "sermonier" för att komma i rätt stämmning för det man ska göra och de kan vara helt individuella. Ungefär som artister som förbereder sig innan de ska in på scenen… var och en gör på sitt sätt och som de känner funkar för just dem…

signemo
2010-09-03 23:44
#11

Är det därför det känns som om det viktiga är att slappna av o koncentrera sig.

Jag har försökt att öppna o stänga. Men känner mest att jag gör det för fort. Att tjag springer för Däremot så känner jag mig i övrigt koncentrerad.bi de olika chkran. INte för att jag vill, utan bara för att jag har för bråttom

Kan det vara så att det är ett sätt att samla sig , skapa koncentration  på sig själv

Jag kopplar mest ifrån om jag tänker mig en sakta promenad på en grön äng, för att sen flyta iväg på ett moln i eller ovaför en sjö-

Var rädda om varandra

[GunillaF]
2010-09-04 00:01
#12

#8 Jaa, nog blir det en lång ceremoni alltid. Från början följde jag det här slaviskt (kronbladsöppnin/stängning) men det tar tid. Nu brukar jag bara sätta mig ner och slappna av och tala om att jag är "redo att arbeta" Flört

signemo
2010-09-04 00:02
#13

Precis så känner jag också Gunilla

Var rädda om varandra

Annons:
[GunillaF]
2010-09-04 00:08
#14

#13 Glad

stina63
2010-09-04 00:20
#15

Ibörjan var jag väldigt noga att öppna varje chakrablad från rot till krona. De tog lite tid. Idag räcker det att jag vet jag ska sätta igång kanalisera så är jag öppen. Eller så trycker jag på en knapp så öppnas alla och har en som jag stänger

Igår kväll tänkte jag att jag ska stänga ner kronchakran. sa Stäng Nu är jag stängd. Den stängde sej men den öppnade sig lika snabbt igen. Tillslut så lät jag den  vara. Tänkte den stänger sig väl tillslut.

Men när jag går igenom alla chakran så låter jag ett par blad vara öppen i rotchakran. Det är de som jag har fått lära mig.

[MargaretaA]
2010-09-04 00:33
#16

Är det inte litegrann som när man tar körkort t ex. Först måste man lära sig alla reglerna för att göra rätt. Sedan när man kan dom så vet man också vart det är okej att "fuska" lite? Oskyldig

stina63
2010-09-04 00:37
#17

FlörtKänns så mellanåt maggan

Jane-Lyzell
2010-09-04 00:58
#18

9 du är unik Cristine det finns bara en av digKyss men sättet du kopplar på din medialitet är inte unikt utan i mina ögon väldigt normalt! Kallas för att tona in.

söka rätt frekvens liksom (blir svaret till dig med signemo!)

10. så santGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2010-09-04 01:05
#19

12 jaa du en annan har ju setat på Cafepan i stockholm och kanaliserat ljuset igenom varige chakra(med höga mästare avatarer från indien) - herregud det tog hundra årSkrattande och sen var man fast i det som en ceremoni -vilket min första Reiki lärare sedan spädde på - jo mycket tid har gått tillspillo i knasiga seremonierFlört(inget är väll i onödan men) blir ju nästan som ett "ticks" ett måste hua!Rynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Cristine
2010-09-04 01:10
#20

#18 Skönt att höra JaneGlad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Hellas
2010-09-04 01:13
#21

Tack Jane för ditt inlägg Glad

Jag kommer att fortsätta harva med mina öppningar och stängningar, det är min diciplinåtgärd men jag håller med Jane, det handlar egentligen om visualiseringsteknik.
Ett Chakra kan aldrig vara helt stängt, man saktar bara ner energifrekvensen.
Jag tror att vissa ordval som används gör att man tolkar själva betydelsen av dem lite tokigt

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
2010-09-04 02:22
#22

Äntligen fick jag svar också! Jag minns då vi gick kursen - jag glömde nästan alltid att öppna mina chakror och skämdes lite över det Skäms - men det funkade ju ändå. Tyckte alltid att det gick för fort eller för sakta eller inte alls de gånger jag provade. Jag tycker det låter väldigt logiskt det du förklarar Jane, att dom öppnas när vi föds och stängs när vi dör. Kallas dom inte också för "livshjul"? Att stänga av kan man göra med viljan, likaså att öppna eller "tona in" som du förklarar Jane. Skönt ändå, att vi kan använda våra egna tekniker och att man inte slaviskt måste följa en speciell teknik. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Jane-Lyzell
2010-09-04 02:52
#23

22 Jo det kallas för livshjul och de slutar vibbrera när vi dör stannar upp!

Det är ju poängen med alla olika visualiseringstekninker att man ska hitta sitt eget sätt - herregud om alla var lika - vad tråkigt!

Tycker alla elever borde fråga sina lärare om de använder sig av det tekniker de lär ut självaSkrattande.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tuva-Lena
2010-09-04 03:12
#24

Pricken över i:et! Vad vet man..? Obestämd kanske mest är av gammal vana som man lär ut att man skall öppna sina chakran..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Andina
2010-09-04 08:56
#25

Åh, vad jag tycker denna tråd är viktig!
För jag håller med att det kan vara bra att använda sig av olika tekniker i början, för att få en känsla av vad det är som sker. Men se'n tar ju 'kroppen' hand om det själv.
För jag har också märkt att många fastnar vid att man 'måste' göra på ett visst sätt…

Själv tänker jag tanken att jag är öppen - och då börjar energin 'vobbla' i kroppen direkt, eller ber att få vara en kanal.

Men ibland - när jag känner mig för ofokuserad så kan jag använda mig av en visualiseringsteknik, o t o m använda händerna, för att öka farten på rotationen på chakrana.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Jane-Lyzell
2010-09-04 12:02
#26

25 kanon vist är det så AndinaGlad visualiseringsteknikerna är endast hjälpmedel! att nå till det tillstånd(förändrat medvetande tillstånd) där man vill vara eller ska vara!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tuva-Lena
2010-09-04 12:08
#27

Nu var det ett tag sen jag kanaliserade p g a "jordiska skäl" då.. hmm, men då vi gick kursen gjorde vi alltid en avläsning först, av personen vi skulle länka åt  - oftast i alla fall. Efter den så fortsatte jag bara med: Och nu när "jag har x på tråden", så kanske det finns någon på andra sidan som skulle vilja lämna ett budskap till h*n samtidigt..? Liksom frågande. Glad Och då tog det oftast inte lång stund förrän någon uppenbarade sig.

Fast jag vet inte om det skulle funka idag, har nog legat av mig en del.. Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Hellas
2010-09-07 20:43
#28

#27 Ibland känns det som om man slutar exakt som där man började eller så har till och med utvecklingen mognat så att det går bättre Flört!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Howliten
2010-09-07 23:23
#29

Tack Jane för ett enkelt utövande. Stänga och öppna har nte riktigt funkat för mig. Det slutar inte snurra.

Jag är glad. Är du?

Kerstina-61
2010-09-08 00:41
#30

Hej!

Kul med att nytt forum!Glad

Jag minns då jag gick bland de första kurserna och hade då glömt att "öppna" Då jag kom på det så smet jag in på toa och skulle börja med alla dessa kronblad. Det tog ju evigheter och de väntade ju på mig så jag slängde dit strömbrytare på alla chakran å klickade på alla färger i ett rasnade tempo hej å hå….Sedan då jag skulle stänga klickade jag av alla uppoifrån och ned, alla utom rotchakrat som jag lärt mig skulle vara lite öppet. Där satte jag en dimmer å bara dimmade ned den röda färgen :-)

Detta har jag sedan använt, men senare tid tänker jag inte alls på att jag öppnar eller stänger, det bara går på och av ändå. Då vi skrev om detta i ett annat forum så svarade någon mig att man absolut inte kunde använda strömbrytare, men jag tror man kan använda precis vad som helst, bara det känns ok och att det funkar bra :-)

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Hellas
2010-09-08 00:51
#31

#30 Haha, nu fick du mig att skratta, ja visst var det besvärligt med alla knoppar som skulle trasslas upp då man gjorde detta första gångerna.
Jag hade köpt Iris Halls meditationsskiva och antinge ha´nn jag inte med att öppna en blomma eller så var det klar på nolltid så idag använder jag antingen en strömbrytare till allihop samtidigt eller så har jag en dörr med lås på varje chakra.

Visst kan man använda stömavbrytare, rullgardiner, färgburkar eller det som känns ok. Det är ju ändå slutmålet som räknas :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

himlen
2010-09-08 00:58
#32

Hej!

Chakran ska inte öppnas hur som helst man bör vara medveten om vad man gör och hur man gör, det finns vissa meditationer för det / Himlen

Kerstina-61
2010-09-08 00:59
#33

#32# Kan du utveckla det, himlen?

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

stina63
2010-09-08 01:10
#34

*30 Kerstina de kommer jag ihåg också hur jobbigt det var att öppna chakrona ibörjan. Han inte med alltid. Men de där med dimmern gillar jag. Jag använder strömbrytare nu om nu inte mina chakran redan är öppna.

Annons:
himlen
2010-09-08 01:19
#35

Hej!

Kerstina-61 när man arbetar andligt med dess chackra ska man gå lugn tillväga och är man ny bör man ha en andlig mentor eller vägledare, det är inget och leka med gör man fel och det går för fort fram kan man må psykiskt dåligt,jag känner dom som jobbat med chackran sen 1965 och dom har gett mig råd och tips om hur man gör, det andliga arbete går djup in i människna väsensled och då måste man veta hur man går tillväga,det handlar om ett idogt arbete med sig sjäv / Himlen

millam
2010-09-08 01:36
#36

Vilken bra info, tack Jane! Och bra förklaring, detta har jag undrat över, trott att det var viktigt att man använde nån teknik i alla fall för att kunna "koppla upp".

Men samtidigt måste jag fråga, när jag stänger ner enl. vad vi lärt oss innan, känner jag att jag mår bättre rent fysiskt tiden efteråt. Om jag låter bli, känns det som om jag förlorar en massa energi och blir trött. Har detta samband? Eller vad är felet, varför känner jag det så, och vad kan jag göra för att undvika detta?

Ibland säger ju medier t ex Terry Evans i tv-program att nån är för öppen, och ska stänga ner personen, är det att han då balanserar chakran på den personen?? Han  t o m lär ut tekniker till vissa hur man gör, men det visas aldrig vad han lär ut.., 

Dumma frågor.. men hoppas på svar ändå..

Hellas
2010-09-08 01:43
#37

#36 Jag tycker det viktigaste är att man gör på ett sådant sätt att man själv trivs och känner sig bekväm.

Jag stänger också ner och jag vet att vid de tillfällen jag slarvar så har jag ett gäng själar som vill komma till tals, min disciplin är inte den bästa…..sägs det Skäms.
Det är mitt sätt att hålla disciplinen och det kommer jag att fortsätta med oavsett om det behövs eller inte.

Det enda felet man kan göra tror jag är att inte gå efter sin egna känsla.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Kerstina-61
2010-09-08 01:55
#38

#35# ja, visst, det är jätteviktigt att veta vad man gör då man arbetar medialt. Det är just därför jag går under utbildning sedan 3 år tillbaka. Så det vet jag och det håller jag med dig om, men vad jag inte riktigt förstår det är vad det är som är fel med att öppna sina chakran på "sitt" sätt som känns bra just för mig?

Det är väl ändå så (rätta mig om jag har fel) att då man är nybörjare så tar man det noga (kronblad för kronblad) för att man ska hinna med att förstå vad man gör och att man ska lära sig känna igen skillnaden på öppen och stängd.

Jag har jobbat en del ute med seanser i mindre grupp och går i lära hela tiden, men har ju nu lärt mig hur det känns då jag är öppen alternativt stängd. det sker blixtsnabbt nu. Menar du, himlen att det ändå är fel eller menar du att det är just nybörjare som ska lära sig på ett riktigt sätt?

Nu förtiden klarar jag mig utan att springa in på toan och öppna mig för det sker på automatik.

#36# Mitt svar på den frågan blir att då man är "öppen" så tar man in mer information, även intuitivt från omgivningen och om någon t.ex. skulle må dåligt  så kan man kanske känna av det.
Ex. Då jag går in i affären på fredagseftermiddagen, då ser jag till att vara stängd! Då finns massa människor i affären som är trötta, efter lång arbetsvecka, stressade och vill hem mm,och är jag öppen så tar jag in deras mående. men ser jag till att vara stängd (och ibland tar jag även till speglar som skydd för att jag inte ska ta in något) då blir jag inte alls lika trött efter mitt handlingsbesök Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

millam
2010-09-08 02:09
#39

Tack för era svar Helena-K och Kerstin-61, det låter ju vettigt det ni skriver, vettigt och ändå enkelt. 

Detta med utåtvända speglar använder jag också ibland, men då i syfte att hålla negativa människor på avstånd.. bra tips att använda det även vid andra tillfällen, som i affären! Jag vet ju att jag är en riktig svamp o suger åt mig alla möjliga känslor från omgivningen, men tänkte inte på att det kunde vara orsaken!

himlen
2010-09-08 02:20
#40

Hej!

När chakra är öppna känner man lätt av stämningar i sin omgivning, det har jag alltid gjort / Himlen

Tuva-Lena
2010-09-08 02:22
#41

Ett annat bra sätt är att "jorda sig", d v s man sätter sig helt enkelt ner på huk och lägger händerna på marken/golvet och visualiserar samtidigt att "nu är jag tillbaka där jag hör hemma.." Upplever man att man bär på ett överskott av energi så visualiserar man samtidigt att man skänker den till Moder jord, eller någon som bättre behöver den. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
Jane-Lyzell
2010-09-08 02:24
#42

36 Det beror nog på att du har lättare för att öppna upp än att stänga igen butikenSkrattande använd då  din stängning tills du känner att den inte behövs längre! gör det som är bra för dig!

När medier säger någon är för öppen betyder det oftast inte bara för öppen för andevärlden utan för öppen för alla energier. Just Terry har ju en bergsmeditation - som han går efter - vet inte riktigt hur han utvecklat den(har inte studerat det) Kanske någon här inne vet ?

Annars så blir nedstängning ungefär som du själv gör - jag brukar rekomendera dasslock eller järndörrar framför shackrorna.

Att öppna upp är ju som sagt inte svårt räcker ju att vara här inne på forumet eller läsa en andlig bok mm- det svåra för många är att koppla bort intrycken medialt när de inte ska vara där! Man får inte ge det näring, heklt enkelt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2010-09-08 02:26
#43

30 ha ha ha härligt Kerstina

Jag har nog öppnat upp på en o annan toa med i mina dar- jaha herre gudSkrattande asgarv!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Bybo
2010-09-08 02:27
#44

#30 *gapflabbar* Du är då för goo…hhihih…kan se dig stressa i väg för att komma ifatt!!!!

Men, det var gott att höra detta. För jag la ner blommorna, och tog först till med mina luckor…men nu har jag bara luckan på skallen kvar som jag säger ÖPPNA till hivar ute en lång tråd eller ljus så långta jag kan oi kosmos, och har även en liten sermoni, ja ni vet, beskydd, släppa igenom goda energier osv..och sen säger jag STÄNG och slår igen luckan..ja, jag använder handen också så att det stängs ordentligt *fniss*

millam
2010-09-08 02:28
#45

Låter bra Tuvan- tyvärr kan inte sitta på huk, undrar om det fungrar att ta till en jordhög t.ex och lägga händerna på,  stå eller sitta på en stol helt enkelt? Eller finns det alternativa sätt och jorda sig?

Bybo
2010-09-08 02:30
#46

Glömde: Ja, jag har ibland det lite krångligt med ett visst chakra. Det jag minns var då mitt halschakra bråkade öööh… Men, jag försökte balansera det, och jag tror att det "funkade"

Så, ibland går jag igenom dem och känner in typ…

Trollvind
2010-09-12 00:38
#47

Oj Jane vad glad jag blir att höra dig säga att man inte kan stänga sina chakran. Det har jag försökt att förklara i åratal. Tack!

Chakrasystemet fungerar ungerfär som vår andning. Vi kan ju inte stänga av den heller! Men vi kan tillfälligt lugna ner andningen genom att fokusera på det. Samma sak med våra chakran. Vi kan bara påverka dem på kort sikt.

himlen
2010-09-12 01:01
#48

Hej!

Då jag inte finner den djupa diskussion om chakra här slutar jag och skriva i just denna tråd, dett blir mitt sista inlägg på denna tråd, jag har min uppfattning om chakra och den håller jag mig till / Himlen

Annons:
Hellas
2010-09-12 01:39
#49

Hej Himlen,
Jag försår inte vad du menar och kanske missuppfattar dig, men bara så att du vet, det är Ni, inlusive dig själv som skriver och som avgör djupet på en diskussion i en tråd så vill du föra ämnet in i ett djupare perspektive så går det ju väldigt bra.
Man kan inte förvänta sig att andra skriver på ett djupare plan utan att själv bidra med kraft till det Flört.

Men visst är det skönt att hitta sin egna knapp som fungerar bra och har man gjort det finns det ju ingen anledning till att släppa den.
Här delar vi med oss av det man själv känner fungerar.

Kram och må så gott!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
2010-09-12 01:52
#50

#45 Du kan visualisera kanske…? fast då blir det nästan som att stänga med blommor eller luckor. Å andra sidan så kan du visualisera att dina fötter jordar sig genom rötter som fäster i golvet/marken - kanske..? Flört Alla sätt är bra utom dom dåliga. Tungan ute Du kan också själv bestämma hur du vill jorda dig, det är precis samma tanke med det som då det gäller om man vill öppna sina chakran. Ta din egen metod, det fungerar säkert lika bra. Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Hellas
2010-09-12 01:54
#51

Vill jag själv jorda mig riktigt ordentligt visualiserar jag att det, från fötterna, växer rötter ner i jorden Flört!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Tuva-Lena
2010-09-12 02:04
#52

Mitt i prick Helena! Tungan ute ha ha.. så gör jag också. Flört

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Choklad
2010-09-12 02:32
#53

#3

o tack för den förklaringen Jane! Kyss

U R us

Choklad
2010-09-12 02:38
#54

men nu är jag väl besvärlig här med mina funderingar.."livshjul"..ska de stanna när man "dör"???

vad dör? det är ju vår eviga "kropp" som "dör" då, och inte den fysiska?..men det är väl OT här? Skäms

U R us

Kerstina-61
2010-09-12 02:45
#55

#48# Jag håller med Helena-K Man kan inte förvänta sig att alla ska hänga med på allt man tycker. Det är ju det som är  vitsen med ett forum, kan jag tycka, att man får andras infallsvinklar och tankar….och man får respektera andras tänkande. Det är intressant om du vill utveckla dina  tankar, men respektera att inte alla tycker lika ;-)

Må väl!

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Tuva-Lena
2010-09-12 02:48
#56

Livshjulen finns inte kvar på kroppen när du dör, dom är energicentra och all energi har lämnat kroppen, så då behöver du dem inte. Men jag vet inte var den energin tar vägen.. Kanske in i en ny kropp..? Eller följer den med själen kanske tills man får en ny kropp? Intressant fråga Choklad! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Linda-E]
2010-09-12 10:15
#57

Har själv inte fattat grejen med att öppna och stänga. Gick en kurs där vi fick göra detta och sedan gjorde jag det hemma, men jag liksom inte tyckte om det så jag slutade med det. Det var för krångligt och tog tid. Jag tror att jag öppnar/stänger automatiskt, det går av sig själv liksom.

Jane-Lyzell
2010-09-12 11:59
#58

47 o 53 Kyss 54 lite som Tuva skriver - dina livs hjul har du med dig i alla  dina existenser, din energiSkrattande(motor)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

himlen
2010-09-12 17:31
#59

Hej!

Jag lägger in mitt sista inlägg här, jag tycker diskusionen verkar ytlig å något sätt, nej jag har min uppfattning klar och jobbar också med dom som ser på det här med chakra på ett betydligt djupare sätt än här tack för mig / Himlen

[GunillaF]
2010-09-12 17:48
#60

#59 Men om du tycker att vi har en ytlig diskusion så kan kanske du belysa det lite djupare. Vi är i olika utvecklingsfaser och jag iallafall, vill lära mer.

Jag, och jag antar de flesta andra, delar med oss av våra egna erfarenheter, inte av det som andra upplever, jobbar med etc.  Så jag välkomnar dina djupare kunskaper.Glad

himlen
2010-09-12 17:56
#61

Hej!

Hmmm GunillaF jag ska ta mig en funderare / Himlen

[GunillaF]
2010-09-12 17:59
#62

#61 Det vore trevligt om du bestämmer dig för att lära oss lite mer om det här.

Som jag ser det är ett forum öppet för alla, oavsett hur mycket man kan och det är var och ens ansvar att se till att det ligger på den nivå man söker.

Annons:
Jane-Lyzell
2010-09-13 17:57
#63

Alla har rätt till sin egen åsikt och att andra gör på sitt sätt himlen betyder inte att ditt sätt inte skulle vara bra Glad finns inga rätt eller fel igentligen!

Mångfald är bättre så vi får ett smörgåsbord här inne!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

himlen
2010-09-13 18:07
#64

Hej!

Det handlar inte om mångfald utan vägen dit, jag ser ingen mening för mig och delta i diskussionen här då den i mitt tycke är för ytlig för mig, / Himlen

[GunillaF]
2010-09-13 18:11
#65

#64 Jag har bett dig medverka och göra den här tråden mindre ytlig men du vill inte det?!

Tack för din medverkan ändå då.Glad

himlen
2010-09-13 18:19
#66

Hej!

Jag ska fundera på saken GunillaF / Himlen

Hellas
2010-09-13 19:33
#67

#64 OK, Lycka till och återkom gärna vid ett annat tillfälle!
Kram och lycka till Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Bybo
2010-09-13 20:36
#68

Måste bara be lite om ursäkt, för mina något flamsiga inlägg  :))

[GunillaF]
2010-09-13 20:38
#69

#68 Förvånad Vadå?? Vi måste väl få skratta och ha roligt! Det är ingen begravning vi är på ! Tungan uteKyss

Annons:
Bybo
2010-09-13 20:47
#70

#68 *skratt* Tack, men fick mig en liten tankeställare :)) Kraaam

[GunillaF]
2010-09-13 21:01
#71

#70 Kraaam o pôss

kingking
2010-09-27 19:05
#72

Det är för att man har obalanser är dessa balanser i god form då fungerar alla chackrorna i kroppen utmärkt…Flört

minda
2010-09-27 22:31
#73

Jo nej inte skall man behöva be om ursäkt för att man vänligt sinnat uttrycker sig själv, och berättar om tankar känslor och grejer och ger respons. Livet är glädje, kärlek bär glädje, så du Bybo fortsätt flamsa då du behöver det Skrattandeannars låser du bara in det och sen först kan det traggla till sig. Det här är ju just en perfekt plats för allt uttrycksfullt.

Jag väljer själv att dela med mig och vill peppa andra, och försöker ju förklara vad jag menar för att få en effektiv och klar kommunikation som möjligt. Missuppfattningar sker alltid det är mänskligt. Och i mitt tycke är ju utbyte av uppfattningar en av de givande grejerna i livet, så länge det sker med respekt. För då bidrar det ju till den "andliga evolutionen", och vill man ge det "goda" vidare så är man ju en pusselbit som tillför en valör på den stora helhetsbilde.

Och dessutom har vi alla egna uttryckssätt, orduppfattning och ordförståelse etc. som påverkar i hög mån om vad olika personer uppfattar som "ytligt" eller "djupt". NLP är bra att läsa för att lära sig mer om dessa fenomen.

Och lika olika som vi är på dessa vis så är vi nog i det mesta andra grejerna också. Potato potatoe, liksom.

Så flamsa du på bara!

Aura öppning/stängning så uppfattar jag mer som att göra sig medveten om det som pågår i ens energi hur den är/mår/ uppfattas av en själv, och har börjat med öppning/stängning nu varje dag för lite "uppladdning" men då jag stänger så är det som en yta PÅ auran och den fortsätter "flowa" på under denna yta, kan inte se kronblad eller så på mig, det passar inte min visuella bild av auran Skrattande

Har konstaterat att jag verkligen behöver denna dagliga rening och putsning och skydd för att minska att min energi går till spillo, eller som mina djurkort skulle slänga ut inför mig som lärdom i detta fall: skunken.

Som är välvilig och effektiv, men som ingen riktigt vill vara nära om det  "läcker" energi mot fel håll Skrattande

Upp till toppen
Annons: