Annons:
Etikettoff-topic
Läst 522 ggr
Lena
2010-09-28 18:02

Söka bortsprungen katt

Vänder mig om hjälp till er här på Medialt då vi är smått desperata inne på Hittekatter.

Saken är den att en honkatt lyckades rymma ur sin bur direkt efter kastrering i fredags kl. 13:00. Det hela skedde på parkeringen utanför djursjukhuset i Kalmar.

På den här satelitbilden kan ni se hur området ser ut. Katten försvann vid parkeringen vid djursjukhuset (som är markerad med röd pil) och sprang mot grönområdet Gasverksgatan - Sandåsgatan. (gatunamnen blir synliga när man zoomar in satelitbilden)

Trots att flera personer sökt i omgångar är katten spårlöst försvunnen. I och med att katten var nyopererad och inte riktigt okey efter narkosen borde hon inte ha tagit sig så långt. Misstänker att hon ligger och trycker i närheten. Tiden tickar dock till kattens nackdel. Hon har dessutom två kattungar som väntar på sin mamma i ett jourhem.

Finns det någon som har förmåga att vägleda oss i sökningen?

Bild

Bild

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Annons:
[GunillaF]
2010-09-28 18:10
#1

Hej Lena!

Jag beklagar att katten rymt. Det är så jobbigt att inte veta.

Vi brukar inte leta efter saker, djur osv här inne. Inte ännu iaf.

Jag gör så här att jag låser tråden för inlägg och om det är någon som känner att de kan hjälpa dig på något sätt, får de PM:a dig om tips.

Ställ din fråga inne på Ön. Tror att de brukar kunna hjälpa till med dylika frågor.

Lycka till

Gunilla Glad

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: