Annons:
Etikettredskap-hjälpmedel
Läst 5723 ggr
[GunillaF]
2010-09-02 15:46

Pekare

Pekare (och pendel) är ypperliga redskap till att nå djupare lager av den kunskap som finns inom dig själv, redskap till självkännedom.

I dig själv har du den djupaste kunskapen om allt. Om dig, om världen, om universum. Allt detta som vi alltid genom alla tider sökt utanför oss själva finns inom oss. Har alltid funnits och kommer alltid att finnas där. Redo att upptäckas av den som söker efter det.

Egentligen behövs inte pendel och pekare för du vet ju redan svaren genom din intuition. Men det kan vara roligt att SE hur de rör sig.

Annons:
Cristine
2010-09-02 22:34
#1

Senast jag använde dem så frågade jag om kaklaren skulle komma den dagen och han dök upp 15 minuter senare.Glad

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
2010-09-02 22:37
#2

#1 Jaa, du ser! Flört

chik
2010-09-02 23:02
#3

Har pekare..O dom är lite av trollverktyg…Nu anväder jag dom inte så ofta.

sist jag använde dom var när jag hade besök av Ghost O Pia från forumett.

Dom fick  ställa två frågor var.Tyst i sina huvuden så ingen viste vad dom frågat o innan så hade dom frågat pekarna om jag o nej så det var klart.

O dom blev nöjda o lite imponerade av pinnarnas svar..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaF]
2010-09-02 23:05
#4

#3 Härligt Chik!

Jag letade reda på en vattenledning åt en fastighetsägare nu i våras. En gammal fastighet där det inte fanns några ritningar kvar. De skulle gräva och byta ledning och jag fann dem med hjälp av åekarna.

Jag såg på Tv, några äldre herrar som använde sig av pekare på älgjakten. Pekarna visade i vilken riktning älgen fanns!Skrattande

stina63
2010-09-02 23:11
#5

Testade pekare på 80 talet då fungerade de. Men nu fungerar det inte alls. Rör sig inte en millimeter om inte jag själv rör den.

JustMe08
2010-09-02 23:15
#6

Pekare är något jag är väldigt nyfiken på. Min pappa tillverkade ett par åt mig för många år sen och jag har funderat länge på att gräva fram dem ur mina gömmor. Kanske dags att göra det:)

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

Annons:
chik
2010-09-02 23:20
#7

Gunilla.vist är det helt otroligt när man bara kan gå o ta ut så??

I fosilföreningen har nästan alla gubbar pekar.Dom söker fram det som ligger i backen o inte går o se.o det fungerar..Bra!!För vi kan ta fram om det är gravrös eller odlingsrös.massa jobb som går bort.

Så Pekare fungerar!1Men hur är det ingen som kan säga..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Jane-Lyzell
2010-09-02 23:45
#8

Pekare eller pendel är en förlängning av ditt eget sinne/medvetande - du ställer in pekaren (pendel på uppgiften och ditt sinne sköter koncentrationen på focus och pendel/pekare visar fysiska resultat(synliga)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tuva-Lena
2010-09-03 02:34
#9

Jag såg det där programmet Gunilla! Roligt att se att gamla gubbar använder sig utav dem. Och dom kunde till o med skilja på olika frekvenser, alltså olika djurarter avger olika frekvenser. På det sättet hittade dom en bortsprungen hund också, eller hur..?

Vilket material är dom i pekarna?

#8 Om det är på det sättet så borde väl nästan vad som helst fungera? Då kanske man kan använda två skedar också t ex..? Obestämd Eller bara händerna..?

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[GunillaF]
2010-09-03 02:38
#10

#9 Kommer inte riktigt ihåg hela programmet men jag tyckte det om älgarna var intressant, gammal älgjägare som jag är.

Mina är bara av en tjock ståltråd som är tillböjda. Du kan använda bara händerna för pekarna är bara en förlängning av dina armar och händer. Det är intuitionen som du använder dig av (bara)!Flört

Tuva-Lena
2010-09-03 02:51
#11

#10 Gammal älgjägare!? Förvånad Tyckte väl att du hade vissa likheter med jaktgudinnan Diana, eller den grekiska motsvarigheten Artemis. Flört Ska du ut till veckan då..?

Nu måste jag testa också. Då kanske jag hittar en nyckel som bara fösvann på gården för ett par år sen..

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

signemo
2010-09-03 09:55
#12

HAr ett par som min käre gubbe fixade till, när han sa att han kunde ta ut strömledning . Alltså måste jag testa. Jojomen. Jag stövlade ut på gräsmattan och hade ingen aning om var elledningen gick. Men det vet jag nu.Glad.( KOllade med gubben o det stämde.

Kändes konstigt helt plötsligt så bara rörde de sig.

Kanske borde öva mer med dem

Var rädda om varandra

[GunillaF]
2010-09-03 10:05
#13

#11 Jag började jaga 1980 om jag minns rätt och la av 2005. Då tyckte jag att jag gjort mitt i skogen. 25 år i regn o rusk.Skrattande

#12 Vist är det härligt konstigt!Glad

Annons:
Tuva-Lena
2010-09-03 12:04
#14

#§2 Ooohhiii signemo! Vilken känsla! Tungan ute Låter magiskt! Glad

#13 Ja är så blödig jag, så jag skulle aldrig kunna skjuta ett djur.. Tyst Härom dagen läste jag en gratulationsrubrik i TÅ. En gubbe som hade skjutit 59 älgar genom åren! Varför måste tidningarna framställa det som om det vore en bedrift att skjuta ett värnlöst djur? Dom har ju inga vapen att försvara sig med.. Villkoren är inte direkt jämlika om man säger.. men jag fullt medveten om att en viss avskjutning behövs. Det är jippot runt omkring jag har svårt för.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Jane-Lyzell
2010-09-03 13:31
#15

9 njae kanske men det bör vara material som svarar bra på din energi - därför man ska se först om pendel eller pekaree vill sammarbeta med sin energi förstFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

signemo
2010-09-03 14:29
#16

Pekare ja. Kan man använda till till vad som helst.

Eller har olika människor olika fallenhet för att finna eller få svar på olika saker?. ( lät luddigt Glad)

ex. finna el, vatten ,borttapade saker, få svar på fråga

Var rädda om varandra

Jane-Lyzell
2010-09-03 23:16
#17

16 Det är ju just det som är det fina med olikheter och mångfalld alla har vi egna unika gåvor - alla kan inte vara bra på alltSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

signemo
2010-09-03 23:23
#18

En liten kvällsundran.

Det var ju inte alls konstigt att ta ut vad elen gick.

Kan det var lika enkelt med annat, bara jag tror på detSkrattande

Tack Jane för ditt fina svar o kunskap

Var rädda om varandra

[MargaretaA]
2010-09-03 23:49
#19

Jag blev jätteförvånad när jag lyckades få fart på mina pekare första gången (gjorda av ståltrådsgaljar). Fast jag har ingen aning om vad dom vill säga, de bara ger utslag på olika ställen i huset.

utom en gång när jag lyckades lokalisera en vattenkran på tomten som gubben hade sökt i flera dagar (jag har nog berättat om det förut).

När jag testar dem hemma nu så ger dom alltid utslag på vissa bestämda ställen, medan andra kan variera från gång till gång.

Cristine
2010-09-04 00:16
#20

Det är nog currykryssen Maggan, de bestämda ställena.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
signemo
2010-09-04 00:18
#21

Ja visst. Jag tror bestämt jag skall ut och gå med pinnarna i morron. GUbben kommer att tro jag är tokigSkrattande

Var rädda om varandra

[MargaretaA]
2010-09-04 00:36
#22

#20

ja kanske det ingen aning. Det är vid dörröppningarna och diskbänken. En gång frågade jag efter min guide. Då stod han vid köksbordet. jag tror han gör det fortfarande fast köksbordet är flyttat… om det nu är min guide så är det väl natuligt att hen "hänger" på samma ställen som mig Oskyldig

Jane-Lyzell
2010-09-04 01:08
#23

22 ha ha ha på klädhängaren då…. du är för roligSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2010-09-04 01:08
#24

18 varsegoooKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MargaretaA]
2010-09-04 01:10
#25

#23

ja det var det enda jag hade att tillåg för stunden Skäms

Jane-Lyzell
2010-09-04 01:13
#26

Ja man måste ju också ha förståelse för jordens magnetism och månens dragningsfält - currylinjer och hartmanlinjer som går längs hela jordklotet.

Även vattenådror och dess påverkan - det är mycket med energier posetiva o negativa. en hel vetenskap faktiskt.

ett enkelt tipps om man vill se om man har bra energier hemma är att sätta en ros (utan blad i vattnet) lite överallt i huset - är det fina dagen efter bra energier vissna , nja inte så bra energierFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2010-10-18 19:37
#27

Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[GunillaF]
2011-01-05 01:57
#28

Några fler som försökt sig på att gå med pekare?

Hellas
2011-01-05 20:58
#29

Jag vet ju att det finns många som testat detta och visst är det ett spännande redskap Skrattande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[ghostdoggy]
2014-07-15 12:43
#30

var en gammal tråd detta,har kört me pekare snart ett år å d e fortf lika intressant,nu e ju mina bara gj av koppartråd men fungerar utmärkt .kan ta ut vatten å vilket djup och tillåmed tala om riktningen i flödet,är ba fantasin som sätter gränser,börjar alltid med att kalibrera dem så d alltid står rätt ut från kroppen oavsett hur jag går,sen frågar jag vad ett ja är för mig och ett nej och alltid samma svar från pinnarna..ett ja å d går inåt å korsar varandra och ett nej å d svänger utåt..å när d ska räknas så svänger d inåt d x antal ggr..så spelar ingen roll om man letar vatten på djupet å man säger att d ska räkna 30 cms intervaller el 1 meter..alltid samma svar..d e kusligt exakt =) går även leta saker,man kan be pinnarna peka ut åt vilket håll man ska gå och när man är i närheten av saken el grejjen ska d gå ihop..var lite skeptiskt ett tag å trodde att jag medvetet styrde det,så satte plasthylsor så d kunde röra sig fritt utan att komma i kontakt med mina händer å kunde påverka dem medvetet..det intressanta är ju att om man mdevetet vinklar dem uppåt efter man kalibrerat dem så borde d svinga bakåt direkt,men man ser dem verkligen kämpa för att behålla sin position =)..och jag tackar alltid mina pinnar efter varje sak jag gör

[andtic]
2014-07-15 18:30
#31

Har inte använt pekare men sett andra ta ut elledningar och vattenledningar. Men däremot pendel har jag använt mig av.  går lika bra som pekare/slagruta.

Hmm. Kanske skall leta fram min pendel och gå ut i skogen och leta upp lite kantareller 👍

Jane-Lyzell
2014-07-21 11:24
#32

Pekare och pendel responserar endast på ditt eget medvetande/energi- vad du fokucerar på att finna- de är din förlängda mediala arm😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: