Annons:
Etikettpsychic-art
Läst 9816 ggr
Hellas
9/3/10, 4:41 PM

Psychic Art?

Vad tror ni?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[GunillaF]
9/3/10, 6:48 PM
#1

Förvånad Det va det värsta!!! 

Vad det än är..Hur han än gör.. Så är det förbaskat skickligt!Skrattande

Andina
9/3/10, 7:15 PM
#2

Ååååh, jag måste ta fram mina papper o färger!!! 
Jag blir helt fascinerad - och särskilt av att se konstnären själv, minspel och allt!

Är det inte Psychic så är det i alla fall Inspired!

Härlig film!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Hellas
9/3/10, 7:21 PM
#3

Jag skulle vilja kalla det för Trance Art, att mediet är i ett lättare förändrat medvetandetillstånd.
Likväl som man kan ge Trance Healing så borde man även kunna agera som ett Trance Art medium :D

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
9/3/10, 7:22 PM
#4

Vi får höra efter vad Jane säger, detta är ju hennes gebit, vem vet, det kanske är Trams Art också Flört

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Andina
9/3/10, 7:32 PM
#5

# 3- Ja, självklart måste det vara så :)

Fast jag tror att Psychic art över huvud taget är just lite av 'trance art'.
:)

(Jag blir så sugen på att leka med penna och papper igen… )

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Hellas
9/3/10, 7:38 PM
#6

#6 Ja det kan ligga något i det, jag får nog allvarligt fundera på en kurs för att lära mer :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
9/3/10, 7:58 PM
#7

Vist är det under Trans som detta sker - Trans Art var ju ett lustigt namnSkrattande

Många spiritister arbetar så här, särsklit ifrån den Brasiljanska kulturen. Och Alan kardec traditionerna.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Andina
9/3/10, 8:09 PM
#8

Skönt, Tack Jane, då finns det åtminstone en till som "tänker som jag" beträffande Psychic Art… ;) För det 'kan' inte vara nå't annat för mig :)

Jag gillar benämningen "Trance Art"…!

Jag vet inte varför jag inte tittat lite mer på och lärt mig om detta område - trots att det fascinerar mig så oerhört. Jag faller nästan ner i "känslan jag upplever att transkonstnären är i" när jag ser klipp som denna - eller, ja, förstå mig rätt… det känns så i alla fall.

Det skulle vara kul om någon ville skriva nå'n artikel om ämnet här inne också.
Och även annat från de olika spiritistiska kulturerna.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Hellas
9/3/10, 8:11 PM
#9

#7 WOW det vill jag prova, man borde kunna bjuda in "Art" guiden på samma sätt som man bjuder in andra guider.
Så fram med kladdkritor och fingerfärg *Fniss*.

Skämt å sido, vet du Jane om vi har någon här i sverige som arbetar på det här sättet som Gasparetto gör?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Vintersaga]
9/3/10, 8:49 PM
#10

#9 - Jag känner inte till om det finns någon här i Sverige som jobbar som Gasparetto gör - men min lärare Mia Ottosson från Karlstad arbetar som Spiritual Artist (psychic artist är väl lite begränsat i namnet tycker jag). Hon är inte i den här typen av trans när hon målar,  utan är i ett vanligt medialt tillstånd skulle jag nog säga - men inspirerad av hennes konstnärsguide förstås.

Hon kombinerar målandet med det mediala på samma gång i en sittning - förr i tiden var det vanligt att man hade ett medium som målade och ett annat som förmedlade kontakten. Utveckling sker alltså… Flört

Ni kan titta på hennes alster både på hennes hemsida och på facebook.

\Rickard

Hellas
9/3/10, 8:58 PM
#11

#10 Hej och välkommen hit Rickard:)

Ja Spiritual Artist låter fint, det håller jag med om.
Nu när du nämner det så vet jag ju att Mia Ottosson använder sig av detta och har gjort fantastiskt fina målningar som finns på hennes hemsida.

Då har jag ju ganska nära till en kurs om jag får för mig att gå en sådan, det skulle vara högst intressant att se om jag lyckas få ihop någonting, så obildad konstnär som jag är *läs urusel*.

Det du beskriver att hon gör provade jag själv på i utvecklingscirkeln jag går i och vi agerade medium men var samtidigt i ett inspirerat tillstånd där man bjöd in sin konstnärsguide.

Tack för informationen

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Vintersaga]
9/3/10, 9:05 PM
#12

Tack Helena :-)

Om du betänker att Mia själv knappt kunde måla streckgubbar när hon började för lite över 15 år sedan så finns det hopp för oss alla! Flört

Jag har själv gått två av hennes kurser och tyckte det var väldigt roligt - men jag har ingen talang för att måla så jag har inte tagit upp det igen. Däremot är det en fantastisk form av mediumskap för alla som är lite kreativa med pennan eller andra färgkritor!

Det här blir också en intressant sajt för lite fakta också känner jag…

\Rickard

Jane-Lyzell
9/3/10, 10:43 PM
#13

9 Ha ha ha ha …näe vi är nog lite för stela i sverige för detta tyvärr, man bör nog va sydlänning för detSkrattande men man vet aldrig, Jag känner tyvärr inte till någon som jobbar på detta sättet i sverige. Många duktiga Psychi art medium finns ju Richard har ju redan nämt MIa  och vi har ju här också Erika Andreasson och Marie Bendix. De två sistnämnda arbetar mer i trans tillstånd(lättare form) Och vad jag sett i Marie Bendix målningar så ändrars dom eferhand, av sig själv!

Jag hoppas vi får fram Andlig konst så som i Systrarna Bang(kan göra en artickel om dem sen) Men det var ju också i fysiskt mediumskap.

I england finns ju en del duktiga medium bla Jan Wise(datyn)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Anna-Helga
9/3/10, 11:34 PM
#14

Det här intresserar och fascinerar mig och jag kommer försöka mig på det framöver! Tungan ute

Hellas
9/4/10, 1:44 AM
#15

#13 Jamen nu vet du ju en bra exprimentell övning som kan användas vid något skojjigt tillfälle :).

Systrarna Bang´s historia ser jag fram mot för den är helt fantastisk!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
9/7/10, 8:46 PM
#16

Tungan ute

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Kerstina-61
9/8/10, 1:18 AM
#17

#10# Hej, Rickard! :-)

Jag var på en seans för Mia och hon hade målat ett underbart ansikte av en
en man. Det var sedan någon i publken som kände igen mannen.Häftigt! :-)

På forumträffen så hade Jane varit snäll och tagit med kritor så vi fick måla det vi fick upp. Men jag har verkligen ingen konstnärsådra så bilden blev inte detsamma på pappret som i mitt huvud men det var sååå kul GladSkrattande

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Bybo
9/8/10, 1:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Coolt. Något jag har funderat på att testa. det skulle vara härligt!  Skulle gå en  kurs hos Mia, men det bidde inget…*S Men, en gång testade jag nåt liknande och det var över internet.

En kvinna i England samlade i hop ett gäng, som vid samma tidpunkt skulle "rita/ måla. Och vi skulle känna in en av oss, som hon hade i ett kuvert framför sin dator. (nåt sånt)

Nån slags förberedelse/ritual hade vi ockå..men minns inte riktigt..och minns heller inte om hon tolkade våra bilder sen ( hon medial)  Nå väl, jag testade som sagt, för första och enda gången. Blev bara en massa krumelurer typ :(( Många av de andra fick till ansiktet och vette allt :))

Sätter in en liiiten bild på teckningen jag gjorde ujujuj…. ;))

Bybo
9/8/10, 1:38 AM
#19

Glömde….det var nog automatic eller insprerard typ….

Hellas
9/8/10, 1:51 AM
#20

Jättehärlig teckning Bybo jag hoppas verkligen att du kommer igång med din målning och ramlar in på Psychic Art Skrattande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[GunillaR]
9/8/10, 1:52 AM
#21

Jag skulle gärna vilja testa……………..men är lite feg……Tungan ute

Men man kan ju inte mer än att misslyckas.

Skulle vi kunna ordna med en övning av något slag?

Jag har varit snubblande nära detta många gånger, men aldrig i förväg bestämt att nu ska jag göra det. En gång så satt jag och lattja lite med ritblocket och kolkritorna. Min avsikt var att jag skulle få fram någon kvinna som levde på Jesu tid. Jag hade nämligen strax innan fått fram en bild av Jesus. Detta var alltså helt förutsättningslöst och mycket avslappnat.

Ganska snart såg jag vem det var som dök upp på pappret, nämligen min barndomsväninna, vi växte upp tillsammans, bodde grannar, träffade killar tillsammans. Sen tog det slut när hon gifte sig 18 år gammal. Det var ansiktet på hennes bröllopsfoto som jag hade tecknat av, men det visste jag inte vid den tidpunkten. Det såg jag något år efteråt när jag och min bror gick igenom mors grejor och där var en låda med lösa foton och tack-kort med foton.

Det var absolut ingen tvekan om vem detta var. Det första jag frågade mig själv - är hon död? Varför ser jag henne såhär? Eller vill hon att jag ska kontakta henne? Jag blev lite rädd!

JustMe08
9/8/10, 1:53 AM
#22

#18

Bybo, det du kallar krumelurer här tycker jag i stället var väldigt vackert.Kyss

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

Bybo
9/8/10, 1:59 AM
#23

#20 Jo, jag får försöka få tummen ur…som jag bör med det mesta  Oskyldig

#21 Visst har väl du visat den…eller är jag helt kokko? Och jo, jag kom på att jag skulle teckna en indian åt Elisabeth J, och sen när hon fick bilden, så sa hon _ Det är ju min guide Förvånad

#22 Va, gullig du är Kyss Iaf så läste hon av bilden, såg massor av symoler och känslor som stämde med personen vi kände in…*pjuh* Tur det iaf :))

Kerstina-61
9/8/10, 2:00 AM
#24

#18# Bybo, vännen, den är ju jättefin jue!!Skrattande
Jag tycker det ser ut som en sjöjungfru och undervattensdjur Jag har dykt en hel del och då ser man massa vackra djur där nere. :-)
Hur som helst så var det verkligen inga krumelurer, håller med #22# :-)

Hoppas du ramat in den och satt upp den Kyss

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Hellas
9/8/10, 2:04 AM
#25

#21 Vi kommer inom kort att prata ihop oss lite kring ämnen och planerade övningar på ett eller annat sätt, sajten är så pass ny nu så vi har fullt upp med att vänja oss själva :)
Men ditt förslag är noterat Flört

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Bybo
9/8/10, 2:04 AM
#26

#24  Ååh, tack söta Kyss snäll du med. Jag visste inte ens om jag vågade visa den här Tyst 

Och näääe, rama in…aldrig i livet höll jag på att säga, sa jag, säger jag ..*S Den ligger nånstans i mina "högar"

[GunillaR]
9/8/10, 2:04 AM
#27

# 23 - Jodå jag visade både Jesus och min väninna, tror det var på ÖN. De borde ju finnas där, men det är naturligtvis jättesvårt att leta fram dessa nu.

Annons:
Hellas
9/8/10, 2:07 AM
#28

Hörrni konstnärsbegåvade,

Har jag vågat rita så må väl ni också kunna göra det Cool!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Bybo
9/8/10, 2:08 AM
#29

#27 Jussst *pjuhh* :)) Dem var jättebra och skickligt utförda!!!

Jane-Lyzell
9/8/10, 2:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Gjorde ett så kallat blindtest i Andlig konst med Erika Andreasson (tror jag det var) Man skulle blunda och måla - det vart jag nog mest imponerad av av alla de bilder jag gjorde då! Lägger in det här;

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Bybo
9/8/10, 2:16 AM
#31

#30 Kanonfiiin. Ett konstverk juee!!! Kyss

[GunillaR]
9/8/10, 3:05 AM
#32

Helena, kan inte du lägga upp hur man sätter igång, om man ska ha penna eller pensel eller kolkrita och vad man ska rita på.

Vi skulle ju kunna ha en övning där tre-fem personer tänker på en avliden och att jag får prova om jag kan känna in någon och bara följa det jag får till mig.

Eller du kan börja en cirkel med oss som vill lära. Fast jag kan inte tala med andar………..

Nej nu rör jag ihop det, du vara boss så du bestämma!

Hellas
9/8/10, 9:57 AM
#33

#32 Det kommer bli en Temavecka för det så det ska nog kunna kladdas :)
Jag har dock gjort ett annan inlägg där jag beskriver hur jag gjorde första gången, kanske det är någonting du skulle kunna testa Flört.
Inlägget ligger under Psychic Art gruppen

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaR]
9/8/10, 1:19 PM
#34

# 33- Det ser jag fram emot Glad

Ska kolla på den andra tråden också.

Annons:
Erika-A
9/9/10, 1:11 AM
#35

#30. Känner igen den här Jane Flört. Visst var det när jag höll kurs upp på Ramsberg som du gjorde den här. Glad

Erika-A
9/9/10, 1:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Eftersom vi pratar om psychic art ger jag mig in i diskussionen och visar ett porträtt som gjordes under en workshop (andlig konst), som hölls på Ramsbergsgården i våras. Kvinnan jag tecknat porträttet till var inte närvarande i rummet utan endast hennes resesällskap som också var från Norge var där.
Informationen som kom fram var att han gillade att fiska, Hardangerfjorden och namnet Esbjörn samt att mannen dött av en hjärtinfarkt. Kvinnan förstod informationen förutom lite stavelseändringar. Han fiskade i Vardangerfjorden och hon förstod liknelsen till namnet Espen samt att han dött i hjärtinfarkt.
Bäst av allt är när hon skickade ett foto som hon hittat hemma Glad

[Vintersaga]
9/9/10, 1:20 AM
#37

#36 - Oj, det var en kanonfin bild du målat Erika! Här ser man ju hur tydligt som helst att andevärlden var närvarande - och att du som medium verkligen kunde förmedla informationen du fick till en bild som är otroligt lik originalpersonen!

Härligt med sådana bevis. Skrattande

Kram Rickard

Erika-A
9/9/10, 1:24 AM
#38

#37 Tack Rickard. Det är underbart med sådana här bevis.

Skickar även med kvinnans kommentar som hon vill att jag skulle sprida sa hon. (nedan) Glad

Dette er såååå bra. :))) Han er min morfar og det var min bror (Jan) Espen, han ville fortelle Erika om. Bare et par uker før jeg skulle til Ramsbergsgården, satt jeg med det albumet hvor de var ute å fiska. Det andre bildet stod i hylla m……i…, og det er vel ingen tvil at Erika har klart å få frem min morfar. Det er kjempebra :))Hun er jetteflink :))) Tusen takk Erike :)))
This is sooo good :)) He his my Grandfather and it was the Photo with him and my brother (Jan) Espen he wanted to tell her about. Only weeks before going to Ramsbersgården(in Sweden) I sat looking in an album and saw that picture. The other picture was on my shelf. and there is no doubt who she has painted!! It's fabelous:))) She's fantastic :))) Thank you so much Erike :))

Hellas
9/9/10, 1:25 AM
#39

#36 Vi är tacksamma för att du vill ge dig in i diskussionen Glad.
Oj, viken fin bild Erika och jag förstår att porträttet belv igenkänt, målar du i Transeliknande tillstånd och håller du egna kurser i just denna form av mediumskap?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Erika-A
9/9/10, 1:38 AM
#40

#39 Det är lite olika från gång till gång faktiskt. Men visst är det en lättare form av trans vissa gånger. Det brukar kännas lätt som om någon hjälper och styr handen. Det enda jag ska göra är att inte lägga mig i så att säga Glad Några gånger har jag också sett ett ansikte som blir på pappret så att jag kan fylla i.
Vid detta tillfället var jag påverkad helt klart. Hörde då efter all information som skulle förmedlas med bilden. Den norsktalande mannen var ju där och förklarade Glad
Jag håller kurser i detta och ska ha en kurs på Ramsbersgården fre-söndag i november.

Bybo
9/9/10, 1:40 AM
#41

# 36

Bilden var väldigt lik.

# 36  Oj, jisses amalia  ( Erika) eller nåt…. iaf skönt att du/ni vet  hur det blir när vi dör .

Oj, ska jag skriva, om er ni fina ;-)) Nääee…ska filura lite å återkomer…

Håller med föregående talare…

Annons:
[GunillaR]
9/9/10, 1:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Här kommer min Jesus. Fick leta efter blocket.

Denna bild fick jag först till mig i mitt inre öga. Jag satt och funderade en dag om hur egentligen Jesus hade sett ut, och så fick jag denna bilden.

Sen gick det några år och då försökte jag att med guidernas hjälp få fram Mästarens ansikte. Och här var det någon som styrde. Jag har målat med kolkrita så därför är den lite hård och inte så som man tänker sig att Jesus skulle sett ut.

Jane-Lyzell
9/9/10, 2:19 AM
#43

35 viste väll detSkrattande jag är ju en nörd i bevis - så för mig vart denna blintest ett bra bevis för andekontroll! tack Erika det var spännande!

Sen bilden du målade - fantastisktSkrattande så roligt när de blir igenkända!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
9/9/10, 2:20 AM
#44

42 tror nog Jesus likande mycket ditt poträtt, fintFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[GunillaR]
9/9/10, 2:38 AM
#45

Tack - Nu är detta väldigt svart och sotigt, men jag kunde ju renrita den. Det ska jag göra i morgon redan

Bybo
9/9/10, 9:49 PM
#46

#42 Jisses, vet inte varför, men han påminner om "min" Mo, som jag dejtade ett år  Han finns med i mitt fotoalbum)

#44 Jag tycker bilden är fin som den är :))

[Vintersaga]
9/10/10, 1:17 AM
#47

#17 - Hej Kerstin :-)

Ja, jag håller med dig - det är inte alla som är som gjorda för psychic art… och precis som för dig den gången blir det inte så som jag har tänkt mig när jag målar… Obestämd

Men det är väldigt inspirerande att se någon som kan det göra det på scenen - och när det då också når fram till rätt person är det fascinerande!

[GunillaR]
9/10/10, 1:52 AM
#48

# 46 - Jag håller på med ett mycket bättre porträtt nu och förväntas bli klar i morgon. När jag tecknade detta så var det väldigt snabbt och därför blev det kraftiga och grova drag.

Nya Jesus ser ut egentligen på samma sätt men bättre tecknad.

Annons:
LillMaria
9/10/10, 10:24 AM
#49

Jag var på en sittning med Hanne Angledahl förra veckan och hon målade en auragraph som var fantastisk fin. Hon gav också en klockren beskrivning till den.

Det är ju inga porträtt men mycket intressant. Kan verkligen rekommendera henne Hon har gjort sin utbildning hos Mia Ottosson som ni nämnde förut

Hon har bilder på sin hemsida som ni kan kika på

www.hanneangledal.se

[outgrundlig]
9/10/10, 1:51 PM
#50

Har kikat här och blir glad av att se era alster, spännande ämne dettaGlad o duktiga är ni!!

[GunillaR]
9/10/10, 5:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Så här blev min Jesus. Det är faktiskt sådan som den bilden jag fick för flera år sedan. Bilden har etsat sig fast i mitt minne.

Jane-Lyzell
9/10/10, 6:03 PM
#52

JättefinSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
9/10/10, 6:19 PM
#53

Jättefin Gilla Glad!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaR]
9/10/10, 8:45 PM
#54

# 52 och 53 - Tackar så mycket Glad

Det var skönt att få göra den. Det här skulle jag gjort för länge sedan.

Bybo
9/10/10, 10:07 PM
#55

# 51 Du är duktig. Jag tycker att båda bilderna var fina, men gillar nog ändå den första bäst..Nu ska jag ju inte vara nån kritiker, det var ju inte därför jag skrev. Den är fin, skulle jag säga :))

Annons:
stina63
9/11/10, 12:36 AM
#56

Vad fina teckningar ni har fått till er. Ska se om jag hinner i helgen vad jag får till mej…

Hellas
9/24/10, 12:49 AM
#57

Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Choklad
9/24/10, 8:47 PM
#58

Nu  blir ni väl sura på mig, men man kan måla utan att titta, detta kan man öva upp och en skicklig konstnär klarar det. och man ser ju att han kikar mellan fingrarna Flört

Missförstå mig nu inte, jag är helt övertygad om detta med psykik art, finns och fungerar…

U R us

Hellas
9/24/10, 8:56 PM
#59

#58 Det hoppas jag inte någon blir sur för, jag funderar ju själv på hur i hela fridens namn det går till.

Men jag känner att det där med att titta är en sak men det går ju så himla fort, kan man måla i den hastigheten Obestämd

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Choklad
9/24/10, 8:59 PM
#60

# 59

Tror jag nog att man kan rita så fort, om man har tränat . han är skicklig i vilket fall som helst.

U R us

Hellas
9/24/10, 9:04 PM
#61

Hmm Ja det är nog kanske så att man egentligen behöver se honom live för att veta om han är i Trans.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
3/21/11, 6:06 PM
#62

Måste bara få lov att puffa lite, det är länge sedan vi pratade Art!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Neutralis
3/21/11, 7:51 PM
#63

#61

Hur skulle någon kunna avgöra om han är i trans baserat på vad han målar? Jag vet att många tillskriver sig förmågan att kunna se om någon är i trans eller har kontakt med andevärlden, men det hävdar jag inte är möjligt utan bara ett sätt att förhöja sina egna förmågor.

Den senaste tidens avslöjanden borde vara en tankeställare avseende om någon med hjälp av sina andliga förmågor kan upptäcka om något är äkta eller inte. Nej, det krävs snarare lite sunt förnuft och logik vid en bedömning, där man får fundera om det går att åstakomma aktuellt fenomen utan andevärld… I detta fall svarar i alla fall jag: Javisst är det fullt möjligt.

Träning ger färdighet!

Hellas
3/21/11, 8:23 PM
#64

#63 Ja, det ligger mycket i det du säger!
Men oavsett så är han ruskigt skicklig!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
3/21/11, 8:42 PM
#65

63 Just detta som blir den tråkiga effekten  av avslöjande om bedragare - då tar alla allting för fusk och vågar inte lite på någon, jätte trist!Rynkar på näsan

64 Ja skickligt är det oavsettGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Neutralis
3/21/11, 9:02 PM
#66

#64

Ja absolut en naturbegåvning, påminner lite om de talanger som autistiska kan ha.

#65

Ja, då kanske vi börjar närma oss kärnan av problemet, där många andligt sökande köper de mest fantasifulla förklaringsmodeller utan att blinka(enligt mig).

Det är ju ingen större ansträngning att säga till någon att man har kontakt med dess änglar, tomtar, guider, vättar och till viss del döda anhöriga, som det inte krävs någon som helst vettig bekräftelse på.

Det är heller ingen större ansträngning att påstå sig veta hur saker och ting inom det andliga fungerar, eftersom det inte finns något facit.

När folk börjar uttrycka sig att de tror men inte vet, ja då har de lagt det personliga bekräftelsebehovet åt sidan och börjat granskat saker och ting nyktert… tror jag.

Edit: Justerade ett ord.

Jane-Lyzell
3/21/11, 9:44 PM
#67

66 håller med ska alltid finnas bevis - aldrig något jag ifrågasatt och tror ingen annan heller gör det ! Det som är tvisterna är om vad är bevis!? Bevis för mig är troligen inte bevis för dig etc…….

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

helenahi
3/22/11, 8:46 AM
#68

Men ett sånt spännande ämne, bevis skulle ju ialla fall mina närmaste få om jag skulle kunna måla ett porträtt helt plötsligt, oh vad spännande att prova på, meditera och be om hjälp, eller??Glad

tro hopp och kärlek...

[walkinbeauti]
3/22/11, 9:10 AM
#69

Man kan bara bli imponerad av era fina bilder.Min första sittning för Mia Ottosson innehöll en teckning av min biologiska far som jag aldrig sett och dog under 80-talet och min adoptivfar är fullt levande så där var det skicklighet i både konst och mediumskap Glad

Annons:
Hellas
3/22/11, 6:30 PM
#70

Jag har haft övningssittning med blyertspenna och block och kvinnan jag ritade blev igenkänd.
Till saken hör att jag är fullkomligt värdelös på att rita, speciellt människor.
Streckgubbar är det jag normalt kan göra men denna gång fångade jag tydligen de specifika drag som utmärkte just den här personen.

Hur kul som helst och en av de roligaste övningarna jag har gjort tror jag….eller nä, kanske inte.

jag skulle dock vilja prova att sitta i trans och se om det skulle fungera.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
7/22/11, 10:45 AM
#71

Glad

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: