Annons:
Etikettpsychic-art
Läst 5559 ggr
Hellas
9/10/10, 11:20 PM

Att fånga själen på bild!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill berätta om ett tillfälle för några år sedan då jag förärades med en bild som en kär liten själasyster målat till mig Kyss.
Till saken är att vi aldrig har träffats i verkliga livet utan är internetvänner.

Jag fick min bild och blev så överaskad över hur själslig den var, jag var oerhört berörd av hur den kunde beröra mig så oerhört mycket.

Jag lade in den som skrivbordsbild på min dator och min man råkade få se bilden innan jag hade hunnit visa att jag fått den. Han uttrycker då spontant.
"Oj, vem har målat av dig"……..eller….jag ser ju att det inte alls är du men ändå så ser jag ju att det är på pricken du och ingen annan.
Efter det har flera andra personer uttryckt detsamma utan att få höra berättelsen.
Jag brukar ha den som Avatar eftersom det här är mitt JAG hur knasigt det än kan låta och fortfarande känner jag en så stor kärleksfull tacksamhet till min lilla systeryster Kyss.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
eleri-still-twinkle
9/10/10, 11:33 PM
#1

Kyss

Cristine
9/10/10, 11:44 PM
#2

För mej är det du Helena och en av de bästa Eleri gjort.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

eleri-still-twinkle
9/10/10, 11:45 PM
#3

Jag har målat till "Minna" oxå….jag ska ta ett kort och berätta. Det var oxå en mkt speciell målning:)

Kyss

Hellas
9/10/10, 11:48 PM
#4

Ja den skulle jag väldigt gärna vilja se, Thinka gmman är en så vacker själ!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

eleri-still-twinkle
9/11/10, 12:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Thinka var oxå väldigt speciell:). I min själa-storasysters Helenas fall så fann hon sig själv i målningen jag gjort…i Thinkas fall fann jag henne. Det är en mycket speciell känsla när det inträffar, ett slags "måste", när man målar.

Med Thinka kände jag följande mkt starkt under tiden jag målade (digitalt denna gång).

England, 1700 eller 1800-tal, en kvinna som är ute i "landskapet". Hon har ett smycke…en kedja med ett kors hon bär när hon "behöver det", från ngn som betyder väldigt mycket".

Thinka bekräftade det hela:)

Glad

Hellas
9/11/10, 12:16 AM
#6

#5 Ja, just ja, den bilden känner jag ju igen, den är helt underbar!

Sedan ska du veta, det jag gillar med just min bild är att du inte var medveten om det du målade, för dig var det en kvinna men jag är helt övertygad om att det fanns hjälpare som såg till att infoga lite mer Oskyldig

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
stina63
9/11/10, 12:24 AM
#7

Härlig bild på dej helena och på thinka. Glad

Jane-Lyzell
9/11/10, 1:24 AM
#8

Så vackraKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

pepsan
9/11/10, 4:10 AM
#9

Jag har bara sett avatarbilden du har, men nu när jag kunde se hela bilden, Wow vilken vacker målning!! Glad

Hellas
9/11/10, 11:40 AM
#10

#9 Ja, den är helt underbar

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Soffe
9/11/10, 4:31 PM
#11

Vackra bilder :-)

[MargaretaA]
9/11/10, 8:46 PM
#12

Ja Eleris bilder är verkligen vackra. man kan titta på dem hur länge som helst! Kyss

eleri-still-twinkle
9/11/10, 10:05 PM
#13

Goa ni ärKyss

Annons:
Vibeka
9/11/10, 11:52 PM
#14

Eleri hjärtat  har målat mig med och det känns verkligen som jag!!!! Är så lycklig över tavlan som pryder min vägg :) Kanske Eleri vill lägga ut den här så de andra får se? Flört Kyss

eleri-still-twinkle
9/11/10, 11:54 PM
#15

Min finaste Vibeka, det kan jag absolut göraSkrattande men jag får vänta tills i morgon, så jag får stöd av dagsljuset, min kamera har ingen blixtKyss

Hellas
9/11/10, 11:56 PM
#16

Hon är fin våran Eleri Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

eleri-still-twinkle
9/11/10, 11:57 PM
#17

Skäms Jag blir så varm i hjärtat!Kyss

Vibeka
9/12/10, 2:37 AM
#18

Ja men gumman det blir juh toppen Kyss

Ja Hon är….Fabuolus Kyss

Pluppis
9/12/10, 11:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Och då vill jag även lägga ut den målningen Eleri gjorde av mig. Den är så fantastiskt vacker och även jag känner att det är jag på bildenKyss

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

Hellas
9/12/10, 11:48 AM
#20

#19 Ja den minns jag också, den är otroligt vacker Pluppis och visst finns även du därinne i tavlan Glad!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Pluppis
9/12/10, 11:56 AM
#21

#20 Ja, det var som att se sin själ på bild då jag fick den.. Vanligtvis hänger den på väggen i vårt sovrum och inger ett lugn Glad

Eleri fångar verkligen själen i sina målningar.

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

Jane-Lyzell
9/12/10, 12:05 PM
#22

19 så finKysssom du!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Andina
9/12/10, 12:32 PM
#23

Vilka helt underbara målningar ni fått, och du gjort Eleri!
Jag blir alldeles hänförd av dessa bilder!

Du är en underbar kanal för dessa energier!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Pluppis
9/12/10, 12:37 PM
#24

#22 Tack Jane Kyss

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

chik
9/12/10, 1:59 PM
#25

ja vist är det fanntastigt att någon som man inte har träffat, bara kan måla en bild som blir så lik..kanske inte lik som ett foto.Men det tar fram jaget…

Hellas bild för mig som aldrig har träffat Hella är Hella, så som jag har lärt känna henne i skrift…

Sen dom andra Målningarna är ju bara så fina o sanna.Utifrån det jag har haft kontakt med Modellen…

Så vist kan vi snappa upp vårat "jag"

Lena.P är jag i verkliga livet.

Kerstina-61
9/12/10, 2:22 PM
#26

Så underbara målningar! Jag var hemma hos Eva-Britts (chakra) dotter och hon har en så vacker målning på väggen. Man blir glad då man ser den, kvinnan har ett stort hår i sprakande färger Skrattande Vet inte om du kommer ihåg den, Eleri?

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

eleri-still-twinkle
9/12/10, 7:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

*varm av alla ord*

Jo Kerstin, visst gör jag det :) Du menar denna donnan, eller hur?:)

Annons:
[outgrundlig]
9/12/10, 7:43 PM
#28

Underbart att se dessa bilder, verkligen själamålningar…dig pluppis kunde jag känna det på när jag såg din bild.

Tack för ni delar med er o du är så duktig Eleri!

Kerstina-61
9/12/10, 8:05 PM
#29

#27# JA!!! Visst är det den Skrattande Den är sååå vacker!!

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Soffe
9/12/10, 9:10 PM
#30

#27 Wow :-)

Pluppis
9/12/10, 9:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

#28 Ja Eleri prickade sååå rätt med sin målning! Och titta här vad hon skrev på baksidan av sin målning..

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

[outgrundlig]
9/12/10, 9:32 PM
#32

Jaaa, och det var ju den man såg, som hon fångat så fint…o som var du just där i denna bilden, underbart gjort!

eleri-still-twinkle
9/12/10, 10:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Kyss

Här kommer min senaste tavla gjord till fina Bybo :)

Det blev min tolkning av skördegudinnan Demeter. Jag målade henne med ett strå av vete mellan fingrarna och naken endast dold bakom sitt långa hår. Tavlan går i mörkbrunt, mörkgrönt, hennes mjölkvita hud och guld:)

*Kram på er*

[Spanaren]
9/13/10, 1:47 PM
#34

#33 Vilken fin själ du verkar vara och du får verkligen fram det fina i dina tavlor. Vem skulle inte vilja ha dig som en vän Flört

Glöm inte av att det finns en sajt som heter Konstnärer i fokus *ler*. Det är underbart att få titta på all skapande konst både där och här.

Pluppis i #19 så uppfattar jag henne också *ler*

Tack för ett underbart skapande av din innersta själ/ kram

Annons:
Jane-Lyzell
9/13/10, 5:46 PM
#35

33 det är bybo upp idagen så fin själKyss du är så duktig ElleriGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

eleri-still-twinkle
9/13/10, 8:16 PM
#36

#34 *ler* Tack

Jo jag vet om sajten, det är nog inte alls omöjligt att jag dyker upp därGlad, men jag är samtidigt så glad att sajtvärdar på andra sidor låter mig få visa målningarna hos dem <3

#35 Tack JaneSkrattande

[Spanaren]
9/13/10, 9:07 PM
#37

#36 Dina fina målningar ska visas upp överallt där du får Flört

eleri-still-twinkle
9/13/10, 10:02 PM
#38

Skrattande

[GunillaR]
9/13/10, 10:06 PM
#39

# 36 - Visst får du visa upp dina målningar på Konstnärer. Det är ju det som sajten är till för.

eleri-still-twinkle
9/13/10, 10:27 PM
#40

Kyss

Hellas
9/24/10, 12:46 AM
#41

Knuffar lite, kanske fler har fångat själen Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[GunillaR]
9/24/10, 1:09 AM
#42

Jodå, jag håller på med en målning just nu. Hoppas på att den blir bra och i så fall, jag får visa den här.

Jag har bett om att få en bild av en kvinnas guide, och har fått så. Först fick jag bilder i mitt inre och idag satte jag igång på målarduken, och hennes anletsdrag trädde fram.

Hellas
9/24/10, 1:18 AM
#43

#42 Spännande morgaine, då får vi ge oss till tåls Tyst

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaR]
9/24/10, 1:23 AM
#44

# 42 - Ja det tar lite tid med oljemåleri. Man måste låta torka mellan lagren.

Jag blir väldigt berörd när det händer att någon träder fram på det sättet. Så jag är precis lika nyfiken på vad det ska bli med ansiktet. Det andra försöker jag styra över Flört

Playja
9/24/10, 10:37 AM
#45

Tack Helena för "putten" då jag missat denna tråd.

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Vad kul att få läsa om er "mottagares" känslor och upplevelser hur ni känner för era konstverk som Eleri skapat.

Jag bara ÄLSKAR Eleris konst och som har så mycket själ så man blir varm i hela kroppen.

Några alster var nya för mig och Bybos är helt otroligt vacker!.. Kyss

Indiania
9/24/10, 1:13 PM
#46

Åh vilka underbara målningar Eleri, jag bara njuter Kyss

Ni är superfina alla porträttsmålningarna, Grattis till er också! Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Marina2
9/24/10, 1:18 PM
#47

Instämmer med nr.46!

eleri-still-twinkle
9/24/10, 4:23 PM
#48

Kyssx massor!!!

Annons:
[GunillaR]
9/24/10, 4:40 PM
#49

Jag kanske ska be om ursäkt för att jag kapade tråden. Det var inte meningen.

eleri-still-twinkle
9/24/10, 4:41 PM
#50

Har du kapat trådenFörvånadFlört Inte dåKyss

[GunillaR]
9/24/10, 4:45 PM
#51

Jo det gjorde jag. Tråden handlar om dina målningar och så kommer jag inklampandes.

Det var inte meningen, men jag håller på med en målning just nu och känslorna var stora igårkväll.

Vibeka
9/24/10, 4:47 PM
#52

Men smulan var är din tavla av mig?!?! vi måste dela med oss av din härliga konst  Flört

Förrästen stumpan i strumpan… DETTA kan du juh göra och ta emot själar och måla av eller via foto, eller via din intiution!!!!! visst hade du en hemsida för din konst?! SÅ får din andlighet utlopp!!  Glad

Kramar i kassar!

eleri-still-twinkle
9/24/10, 4:49 PM
#53

Gilla, den handlar inte alls om "mina" tavlor utan om "själa-målningar", även om det började med Helenas målning som jag gjort:) sen är det ju så att jag huserat en del bland godingarna här på ifokusFlört, så det blev en liten vernissage*varm* Men jag är övertygad om att alla vill se fler målningar av andra än bara mig*krama*

Så fortsätt känn stort vännenKyss

eleri-still-twinkle
9/24/10, 4:56 PM
#54

#52 Just det jaSkäms åh jag glömde alldeles Carina…jag ska ta en bild nu omedelbums!Kyss

Ja det hade varit underbart att kunna syssla med detta mer! Att få länka till en annan själ är en vacker gåva*varm*

[GunillaR]
9/24/10, 4:58 PM
#55

# 53 - Jo jag vet, det handlar om dina målningar och inte mina. Därför var det fel att kapa tråden. Så jag drar mig tillbaka nu. Flört

Annons:
eleri-still-twinkle
9/24/10, 5:01 PM
#56

Synd att du ser det så vännen, för du är en fantastisk konstnärinnaKyss

Hellas
9/24/10, 5:06 PM
#57

#55 morgaine, det handlar inte enbart om Eleris målningar utan det var ett exempel på en målning jag själv hade :) så självklart gäller allas eventuella alster, jag kommer att lägga in en själv så fort jag har gjort något att visa upp….vilket inte kommer att hända Skäms

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaR]
9/24/10, 5:08 PM
#58

# 56 - Tack vännen. Glad

Men jag har inga "godingar" härinne, har bara ett fåtal vänner. Och de vet var jag finns…….

eleri-still-twinkle
9/24/10, 5:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Här är Carinas målning på "tryck"*ler* Det är minst sagt ursel bildkvalité men min mobil kan inte bättre.

Däremot måste jag få berätta att det härliga med dessa målningar på tryck, är att samtliga är egentliga ENORMA. De är gjorda i ett format där de nästan kan bli lika stora som en mindre fondvägg och en dag hoppas jag att jag får se en av dem i det måttet, det hade varit häftigt Skrattande

eleri-still-twinkle
9/24/10, 5:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

En annan akryl-målning fann sin ägare på egen hand*ler* magiskt det där…hur det kan ske.

Vibeka
9/24/10, 5:49 PM
#61

Vad hindrar dig gumman?!?!??! KÖR HÅRT!!! Skrattande

Och självklart är juh ALLAS konstnärliga alster välkomna Morgaine!!!! Kyss Hur ska vi andra som bara kan rita sträckgubbar annars få ta del av det NI är ämnade att göra?!!? Kram

[GunillaR]
9/24/10, 6:44 PM
#62

# 57 - Säg inte det! Du skulle ju lära dig Psykic Art Flört

# 61 - Tack Vibeka. Glad

Annons:
Playja
9/24/10, 11:11 PM
#63

Vad underbart att ta del av era konstverk *lyrisk*

Jag älksar konst  å  det ni delar med er av till oss. Tack alla!

jaslinn
9/25/10, 2:48 AM
#64

Wow, vilka galet vackra målningar! Helt otroliga. Vad härligt att vara så kreativ.

Upp till toppen
Annons: