Annons:
Etikettvägledning
Läst 7046 ggr
Hellas
10/12/10, 9:35 PM

Medium via Betallinje

Har Du erfarenhet av betallinjer då det gäller Vägledning och kontakt med medium?

Själv har jag aldrig provat men jag hör ju de som tagit kontakt den vägen med blandade åsikter.
Många tycker de har blivit lurade medan andra varit väldigt nöjda.
Några medium har ju börjat sin bana just via en Tarot linje eller liknande och det berättas om olika typer av intagningsprov.
Allt från inga tester alls till att seriösa arbetsprov måste göras.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Soffe
10/12/10, 11:07 PM
#1

Ja jag har provat många ggr o ringa till betallinje. Tyvärr är det ett dåligt sätt att ruinera sig själv på, men det är av egen erfarenhet. Oftast har jag väl upplevt det vara till bra hjälp, men inser mer o mer att jag kan hitta svaren själv oxå och inte bara vända mig till medium om allt + att jag har vänner som jag kan bolla med och på så vis hittar jag oxå svaren eller inte beroende på vad det är jag undrar över. Inte alltid man ska veta allt, då får man ingen info alls bara.

[GunillaR]
10/12/10, 11:16 PM
#2

Jag har gjort detta en gång. Vederbörande fick klart för sig hur mycket jag var beredd på att betala när vi satte igång.  Hon var mycket skicklig och kunde faktiskt ge mig den vägledning jag behövde för ögonblicket. Jag fick tipset om henne av en väninna.

Hellas
10/13/10, 12:08 AM
#3

#1 Så sant, det kan bli ruskigt dyrt och det är väl det jag tycker är mest oroväckande med alla typer av betallinjer.
Klockan tickar fasligt fort.
Vad härligt att du kommit till den insikten att det är dags att börja söka själv, det kan ta ett tag innan man hunnit dit Glad.

#2 Det låter ju bra med att man kan göra upp ett pris i förväg så slipper man bli chockad när teleräkningen kommer.
Det verkar ju ha varit på en av de mer seriösa linjerna.

Tack för att ni berättar Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Soffe
10/13/10, 1:20 AM
#4

#3 Jaa det är på tiden att jag kommit till den insikten mer, trots att jag nog vetat det innerst inne förut att jag kan och det vet jag beror på självförtroendet. Mest iaf.

Hellas
10/13/10, 10:39 AM
#5

#4 Skrattande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaF]
10/13/10, 10:47 AM
#6

Har inte provat och tror inte att jag tänker göra det heller. Det verkar vara dyrt.

Annons:
Jane-Lyzell
10/13/10, 1:58 PM
#7

Njee, betallinjer , hmm bara ordet betala-linjeObestämd är ju för att  få in så mycket pengar det går snabbt - bättre med fasta priser i sådana fall! så som någon skrev i tråden!(för igentligen inget fel i telefonreedings)

finns säker både bra och dåliga på dessa linjer- jag tror dock att de seriösa skapar egen telefon med fasta priser o kunder så småning om.

Känner en som jobbade för ett företag förut och hon tyckte det var jobbigt att de som ringde la ned så mycket tid för saker som igentligen inte ett medium eller siare ska svara på eller kan eller får.

Om jag förstod dem rätt så ville företagen att de skulle hålla kvar dem som ringde vist antal minutrar för effektivt käna pengar - men om jag mins rätt var det en polecy att det fick inte ringa för långa samtal heller?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Soffe
10/13/10, 3:21 PM
#8

Om det är något företag som tjänar pengar på det är väl Telia?

Jane-Lyzell
10/13/10, 5:19 PM
#9

8 nje, inte bara telia - det som har dessa telefonlinjer blir ganska täta med, på dem som jobbar för dem!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Soffe
10/13/10, 5:31 PM
#10

#9 Ok. Annars brukar det ju skyllas på att det mest är Telia som tjänar pengar på betallinjerna.

Jane-Lyzell
10/13/10, 6:29 PM
#11

10 vet jag ingenting omObestämd

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
10/13/10, 6:41 PM
#12

Jag har hört både och, dels att Telia tar så mycket pengar för att upprätthålla den här tjänsten och även att Företaget får in mycket pengar.
Vad som är rätt eller fel vet jag inte men det går ju att ta reda på om man är intresserad.

Jag tror att det finns både rötägg och sådana som är ärliga och verkligen vill göra någonting bra.
Tyvärr är det de förstnämnda som ofta förstör för de som verkligen vill vara seriösa

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Kerstina-61
10/14/10, 2:55 AM
#13

Jag har aldrig ringt något medium som har betallinje, men jag ska faktiskt ringa en man som har en tarotlinje.

En vän till mig har anlitat den här mannen under flera år och han är jätteduktig.Jag hade nog inte anlitat honom utan referens.

Han har, som Jane var inne på, ett fast pris. 10min, 20 min, 30 min osv…
Då vet man innan vad det kommer att kosta då man betalar in den summan som man vill ha tiden för. 20 min kostar 300kr. och det är inte så dyrt då man tänker att en sittning kan kosta 5-600kr för en timma för att träffa ett medium. Vet ett känt medium som tar 1200kr för 20 minuter!!

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Mads
10/14/10, 11:48 AM
#14

Jag har när jag var yngre ringt flera gånger och många gånger har det gått upp i priser som 700 kr för ungefär ingenting…de har bara babblat på för att få tiden att gå och jag har tyvärr inte fått så mycket ut av det. Men nån bra har jag stött på längs vägen, dock fler som varit av sämre kvalitet än bättre.

Amor Vincit Omnia

Hellas
10/14/10, 11:50 AM
#15

#14 Ja det låter ju verkligen som om det är vinst eller förlust med tonvikt på förlust Obestämd

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Jeremina]
10/14/10, 9:29 PM
#16

Jag pratade med en sk sierska (mest på skoj) för ca 10-15 år sedan via telefon och ca 75 % av det hon förutspådde har stämt.

Hellas
10/14/10, 9:47 PM
#17

#16 Hur var det för 10-15 år sedan, var det inte lite nytt då, idag finns det ju annonser sida upp och sida ner i vanliga tidningar men jag upplever att det inte var så för 10 är sedan?
Det jag funderar på är om de som startade upp detta då var mer seriösa än vad många linjer idag är?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Jeremina]
10/16/10, 4:52 AM
#18

#17 Det var nog nästan den enda som fanns då Helena. Jag tror att det var mycket mer seriöst då.

jagealltidglad
10/17/10, 10:42 PM
#19

jag har kontaktat ett medium vid ett par tillfällen aldrig någon som tickar pengar utan fast pris, hörde av mig till henne ett par gångr då det visade sig att det hon sa va sant..

hon kändes seriös men det finns nog av båda sorterna där ute, precis som ni skriver

Veronica

Värme och kärlek till dig för det är du värd

//jagealltidglad

lolloann
12/3/10, 9:56 PM
#20

Vill dela med mig av något jag skrev 2008 på övernaturligt om spålinjer. En del av er har kanske läst det och andra inte. Här börjar det:

Jag har varit fast i det här för flera år sedan. Mina telefonräkningar hamnade hos kronofogden. Och andra räkningar också. Skulden till slut var runt 50000. Kom nu ihåg att det även var andra räkningar så jag ringde inte för hela den summan.

Ibland ringde jag olika spålinjer flera gånger om dan, ibland några gånger i veckan. Jag var mycket deprimerad och hade inget socialt nätverk som jag kunde vända mig till. Till doktorn ville jag inte gå.Det här var den enda hjälp jag hade för att må bra en stund åt gången. Tyckte jag då.

Jag har också mött olika människor som 'spått' mig. En del var riktigt dåliga för att arbeta och råda andra. Jag själv har en egen tarotlek som jag brukar använda ibland. Men jag inser att jag skulle aldrig spå någon annan för jag kan verkligen för lite. Brukar tänka på dom jag ringde och kan tycka att de var till och med sämre att tolka kort än vad jag är idag.

Men jag har också pratat med människor som verkligen fått mig att se saker på ett annat sätt. Människor jag känt kan sin sak. Det märkte jag på att de frågade inte en massa innan utan det flödade ur deras mun direkt. Men det tog ett bra tag innan jag kunde skilja dem åt.

Ett telefonsamtal kostar ca 20 kr/minut. Men den som spår får ju inte hela den kostnaden.  Om man letar på internet efter medial rådgivning så finns det många som tar 500 kr för en halvtimmes telefonsamtal som du bokar i förväg.

Ringer du spålinjer så brukar samtalet brytas efter 30- 35 minuter ungefär. 

På spålinjen kan man få hjälpen man behöver direkt. För det är väl oftast i en fråga man vill ha svar på direkt, man ringer. Så var det för mig då. Ska man boka en tid och betala i förväg så får man vänta. Man kanske inte kan vänta. Det hände att jag ringde upp efter att samtalet brutits om jag tyckte att vi inte pratat klart.

Många av de linjer jag ringde finns inte idag. En del av dem är kvar och jag har varit ute på deras hemsidor ibland och ser att många av de som jobbade då finns kvar ännu.

Jag har skrivit ner vad som sagts och vilken linje och vilken jag pratat med. De papperen finns kvar. Har svårt att slänga. Tar fram dem ibland och läser. Skrattar åt några och ser vad som stämt i andra. Mest känner jag ändå en lättnad att jag inte behöver dem mer. Att jag kan tänka och känna själv.

Det finns medlemmar på iFocus som har eller har haft spålinje. Jag har pratat med dem också.

Det händer fortfarande att jag ringer ibland. Inte varje månad, kanske ett par tre gånger om år. Och dom känner jag stort förtroende för, faktiskt.

Det finns skrot och korn i alla yrkesgrupper. Så varför inte här?

Jag råder inte andra att ringa en spålinje eftersom jag vet vad det kan leda till. Men numera  pratar jag öppet om hur jag hade det om det kommer på tal. Jag skäms inte för det. Det är som vilket annat beroende som helst. Så ser jag det.

Jag är stolt över att jag betalat mina skulder och betalningsanmärkningarna är borta.

Det här är min åsikt om spålinjer och alla har vi val att göra i livet. Det här var mitt val.

Idag, 101203, händer det att jag fortfarande ringer en spålinje. Jag ringer alltid samma person och jobbar inte hon så får det vara. Ibland känns det som att jag vill ringa men nu kan jag känna och lita på min magkänsla när den säger ifrån. Det kunde jag inte då.

Min konsulent är jätteduktig och jag behöver inte säga vad jag vill ha hjälp med förrän hon redan har sagt det.

Ja det var lite om vad jag har för åsikt om spålinjer.  

Ha en bra kväll och trevlig helg på er.

Annons:
[Myy2000]
1/13/11, 3:20 PM
#21

Jag sökte jobb som "spåtant" på en väldigt seriös linje. Först hade de en uttagning där deras siare valde ut vilka som skulle testas vidare. Efter det så fick jag göra ett arbetsprov, där en okänd person ringde upp och bad om vägledning i tre olika områden. Det som jag såg visade sig stämma bra, men jag gick inte vidare eftersom jag var för långsam, det skulle bli för dyrt i förhållande till vad det gav för de som ringde. Jag upplevde dem som väldigt seriösa, de uppmuntrade mig att utvecklas vidare och kontakta dem igen när jag "fått upp farten".

[kvasthilda1972]
1/13/11, 9:02 PM
#22

Jag har precis fått jobb som medium på en spålinje, där fick jag först göra ett arbetsprov att se hur min chefs hälsa,kärlek,ekonomi och familj såg ut… Hon var heltyst under hela testet och sen berättade hon att jag klarat provet och blir anställd, hon gav mig bra feedback…

Jag kommer att tjäna 201 kr per samtalad timme inkl semesterersättning innan skatt…

Jag måste finnas hemma under arbetspasset som är 5 tim och har 4 ringsignaler på mig att svara på…

Jag måste också delta i distansutbildningar på bla tarotkort, pendling, nummerologi, horoskåp osv så jag kommer att sitta en del framför datan utan betalning…

Men som när det har med pengar att tjäna så finns det alla sorter….

Jane-Lyzell
1/13/11, 10:00 PM
#23

22 vilken linje är det? vem är din arbetsgivare?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Skogshumblan
1/13/11, 11:29 PM
#24

Jag tycker det är svårt. Förstår å ena sidan om de måste ha betallinjen för att kunna leva på den verksamhet de har men jag tycker det är djupt oetiskt att ha så skamligt dyra priser, och än skamligare om de som sitter där inte är ordentligt skolade/utbildade och på något sätt kollats innan de anställs.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Thinka
1/14/11, 10:51 AM
#25

Jag jobbar på en telefon linje och det är en blandad skara av människor som jag pratar med.

Inte är det alltid heller så "enkelt" för det är inte bara att vara medium utan även en medmänniska.

men det är upplyftande att verklingen få hjälpa någon som verkligen behöver det just då för stunden.

Jag fick genomgå en rad tester innan jag anställdes och lämna referenser.

Jag blir inte rik på detta.

Jane-Lyzell
1/14/11, 12:30 PM
#26

det behöva bra tarot tolkare på desa linjer - för uppenbarligen fyller det ett behov - men man måste väga sina ord i guldvåg menar det är så viktigt, alltid!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Thinka
1/14/11, 4:50 PM
#27

#26 så sant så! det är mkt tarot men även länkningar, drömtydningar och faktiskt så har jag fått skicka healing .

Annons:
Hellas
1/14/11, 5:35 PM
#28

#27 Sedan den här tråden startade har jag fått mer på fötterna kring telefonlinjer och det finns verkligen de som är seriösa och som Thinka berättar, man får göra en rad arbetsprov innan man godkänns.
Jag önskar er alla lycka till :D

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

rosami
1/19/15, 9:27 AM
#29

Jag vill bara påpekaatt de som har egna linjer , tjänar inte så mycket som ni tror !!Jag har egen linje  och jag får ungefär 12kr /min och sedan har det att göra med hur många minuter man får in. Och det kan variera väldigt mycket . Denna månad fick jag ut 4500 kr  och då var avgifterna betalda. Sedan tänker jag på om man ska ha en sittning eller reading ,kontakt med andevärlden så tar de som gör detta från 500 kr och uppåt för en halvtimme ungefär. På en betallinje så kan man reglera själv vad man vill ha för svar .Det finns många seriösa på dessa linjer och de behövs. Många ringer också för att prata bara och de säger själva att de vill prata   istället för att gå till en terapeut. Det finns många seriösa på betallinjer också. Och som det finns medium  också vidare som är både seriösa och även oseriösa finns det också.

Jane-Lyzell
1/19/15, 11:40 AM
#30

http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article20179675.ab

Allt fler söker nattligt psykstöd

STOCKHOLM. Hjälptelefonen Jourhavande medmänniska kunde förra året svara på fler samtal än tidigare. Trots det får många som ringer inget svar.

– Behovet är jättestort, säger ordföranden Valentino Berti.

I fjol tog de drygt hundra jourmedarbetarna emot 9 500 nattliga samtal, en ökning med 1 000 samtal jämfört med året innan.

– Det har alltid varit stort tryck på vår växel men vi kan nu hantera fler samtal. När vi pratar med våra så kallade uppringare så märker vi att ett stort behov av psykisk vård, säger Valentino Berti.

Ett samtal är i genomsnitt tjugo minuter långt och många som hör av sig har varit i kontakt med psykvården.

– Men den psykiska ohälsan är ofta inte tillräcklig för att vården ska vilja eller ha resurser att ta hand om dem och då hänvisas patienten till att ringa en telefonjour.

Eftersom Jourhavande medmänniska vid sidan av Jourhavande präst är den enda allmänna jourtelefon som är öppen på natten så blir trycket stort. Tiotusentals samtal blir obesvarade, det totala antalet påringningar i fjol var 159 106 och organisationen söker nu nya volontärer.

– Vi vill ha vanliga människor med vanliga jobb och en stor dos empati. Vår plikt är att lyssna och låta den som ringer få tömma sina tankar.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

rosami
1/26/15, 5:59 AM
#31

Jag vet att jourhavande medmänniska finns  och det är många som ringer den, men de som ringer mig , vill prata och även  ha en läggning.Jag förstår inte varför många är emot en betallinje . Flera som jag har stött på är väldigt anti mot detta. Men varför ska alla dras över en kam när det gäller detta. Jag säger till dem att de ska prata  med någon annan om jag inte kan hjälpa dem. Det är många som är väldigt ensamma och detta är kanske det enda alternativet för dem . Jag är inte ute efter att ruinera dem. En sak till så tar det väldigt på en .  Jag har en kund som jag fick ta tag i ordentligt angående detta Kunden ringde till och med och frågade vad de skulle lägga ut på en social sida.Jag är så trött på att alla ska rikta sin kritik mot att alla betallinjer bara luras.  Är det inte  också så att vi har egna val att göra. Jag står för mitt och jag är ärlig till dem och säger till även om de behöver annan  hjälp. Jag tar också emot privat kunder .Jag vill leva på detta men min betallinje har jag bara för att kunna få mat på bordet. Eftersom jag vill jobba med detta  och inte utnyttja personer. Vi som är ärliga  när det gäller detta behövs . Jag kan också tala om att många som har ringt mig , har tackat mig för att jag finns och de har även sagt att om jag inte har funnits så vet de heller inte hur de ska hantera vissa saker. Många har ringt och frågat om sin andlighet eftersom de inte har velat gått till ett  medium  och så vidare. De har även sagt att allt jag har sagt , har stämt till punkt och pricka.

rosami
1/26/15, 6:08 AM
#32

De har också sagt att hade jag inte funnits så hade de inte levt längre , många tycker det är bättre att ringa så här , för det blir personligt och även  tryggt för dem för de vet att jag finns där .

mixerkatt
1/31/15, 5:51 PM
#33

#17, Hellas

"…idag finns det ju annonser sida upp och sida ner i vanliga tidningar…"

Vilka tidningar har flest annonser till spådomsnummer?

Upp till toppen
Annons: