Annons:
Etikettpsychometri
Läst 4663 ggr
Hellas
9/21/10, 8:31 PM

Temavecka - Psykometri på Distans....går det?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nja, det blir ju inte riktigt riktigt eftersom Psykometri går ut på att kan ska ta i ett föremål men visst går det att göra varianter.

Jag lägger nu ut ett foto till er som vill öva.

Jag kan givetvis verifiera vad som stämmer/inte stämmer vilket är A och O när man över att kunna få respons.

Jag vill inte att du gissar, det finns en historia bakom föremålet och även om Du inte får fram exakt så kan jag ändå se om det finns någon substans i det du får fram.

Eftersom jag vet att många inte vill öva "öppet" så är det ok att skicka PM till mig, det kan dock dröja innan jag hinner med att svara men jag gör så gott jag kan.

Självklart är det ok att även skriva direkt i tråden men som sagt, gissa inte utan försök känn in föremålet.

Förbered dig ordentligt det finns tips i Artikeln "Tema Vecka - Psykometri".

Lycka till!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[rore]
9/21/10, 9:32 PM
#1

Hmm, provar väl då,,,

Mamma, pappa,,

mormor, morfar,,

En oroväckande pirrande känsla straxt under naveln (?)

Skapande "äldre" kvinnohänder som efter en stund får sällskap av ett par unga släta kvinno händer,skymtar en skimrande guldring,, Händerna Arbetar tillsammans,,,,o var för sig

Ordet Magi,, dyker förbi,, men käns fel,, blir till Margit,, för att sedan bli till Magie??

Sjögrön,, djup,,, ryckningar på hand ryggen, som ger en matthetskänsla,, snudd på förlamande,,,,,,,,,

Tack för övningen

Marina2
9/21/10, 11:36 PM
#2

Får känslan av ett gammalt strävsamt par ,far  /morföräldrar. De känns väldigt trygga i varandra,varma känslor. Hon känns väldigt moderlig,många barn. Och barnbarn. Det känns som ett gammalt jordbrukspar,hårt arbetande. Får dock till mig att mannen är skadad på något vis.

De är verkligen mycket trygga i varandra. Mycket känslor som inte behöver så mycket ord för att de ska första vad de menar. De läser av varandra helt enkelt.

De är jordnära människor. De kan mycket om naturen och det andliga,utan att de egentligen "går ut o säger det".

Får också skapar känsla till mig. Kreativt.

Förstår inte varför Ryssland poppar upp?

Kvaser
9/22/10, 4:10 PM
#3

Hm…

Dessa 2 figurer gjordes i samband med att ngn var och hälsade på sin moster/morbror. Å de skulle förställa någons föräldrar "mamma och pappa" el "mormor och morfar".

De gavs bort i gåva, men har nu åter kommit tillbaka till den som gjorde dem i början. De 2 som är avbildade är mycket älskad och betydde väldigt mycket för individen som gjorde dem.

Jag får även en känsla av huvudvärk snett bak på vänster sida, med en av dem. Kan ha lämnat jorden med en hjärnblödning kanske, om jag nu tolkar detta rätt.

Nepp…nu e det blankt….får inte fram ngt mer….

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Hellas
9/22/10, 8:28 PM
#4

Spännande, jag skulle vilja säja så mycket att de är "Platsbundna" men inte som en ande förstås.
Jag återkommer förstås med återkoppling till er men inte nu, då blir det svårt för andra att försöka, ni är jätteduktiga och detta är väldigt svårt.
Det är mycket svårare när man ser på ett foto istället för att hålla föremålen i sin hand.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Kvaser
9/24/10, 9:26 PM
#5

putt =)

Att fela är mänskligt, att förlåta är gudomligt.

Hellas
9/24/10, 9:36 PM
#6

Ler, är ni nyfnikna Flört!

Det är ingen som har tagit det fullt ut ännu men som jag skrev tidigare så förstår jag varför ni känner vissa saker även om jag, som har facit i hand, tolkar det annorlunda.

De är alltså Platsbundna dessa figurer !

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Hellas
9/25/10, 5:09 PM
#7

Då ska jag berätta vad det här är för någonting.

För 50, 60 år sedan fanns det en udde som helt bestod av Tallskog.
Udden ägdes av en familj som började röja upp udden för att göra plats för fler hus. Som det då såg ut var det ett och annat hus men de kände att skogen skulle säljas och marken skulle förberedas och säljas.

Två av tomterna sparade de till sina söner och på den ena tomten hittade den gamla damen som ägde all mark 4 större stenar.

Dessa sammanfogade hon och med kärlek avbildade hon en familj och dessa symboler står idag fortfarande kvar på min tomt där stenarna hittades.

Detta skedde på 50-60 talet och vi är tredje generationens ägare av huset.

När vi köpte huset fick jag information om dessa figurer och hur de kom till.
De kan inte flyttas, det har de tidigare ägarna redan insett.
De här till platsen och ska så vara!
Den här platsen jag bor på utstrålar ett otroligt lugn och kärleksfull atmosfär och de flesta som kommer hit bara faller ihop….eller ja inte bokstavligt, men de sätter sig och förundras över att de helt plötsligt inte känner att de måste stressa vidare.
Folk åker inte härifrån Kyss

Att ni känt av en enorm kärlek förstår jag, den gamla damen som gjort dessa hade en stor kärlek för platsen och speciellt de tomter som avsattes för de älskade sönerna, den vackra platsen och sönernas avkomma inklusive andra människor som skulle komma att leva här.
Figurerna avspeglar allt detta.

------------------------------------------------------------------------------------

Rore:
Du är nästintill mitt i prick, jag är imponerad.
Skapande äldre kvinnohänder som överlämnade allt till nya friska händer!
Kvinnan överlämnade dessa tomter i arv till sina söner med hustrur för att fortsätta vårda och älska sin familj.
Magi, ja det ligger säkerligen en hel del i det
Sjögrön, djup, absolut, jag köper det med, detta är en gammal sjöbotten, jag bor precis vid en sjö och man ser fortfarande klara spår av sjöbotten i den jord som brukas.

------------------------------------------------------------------------------------

Marina2:
Likaså här, allt stämmer, jag bara väntade på att du skulle komma med mer, för jag tror att du nog kände mer men kanske inte ville skriva det ;)
Jag har inte lyckats få reda på någonting om Ryssland men jag ska luska lite i det.

------------------------------------------------------------------------------------

Kvaser:
Samma här visst stämmer det det du känt av förutom att figurerna aldrig lämnat sin plats.

------------------------------------------------------------------------------------

Ni är så himla duktiga, det krävs mod att våga se utanför ramarna och verkligen göra sådana här djupdyk.

Kram och tack!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[rore]
9/25/10, 6:14 PM
#8

Tack Helena för berättelsen runt figurerna och för feedbackGlad

Marina2
9/25/10, 8:39 PM
#9

Tack Helena för ärlig o fin feedback. O ja visst du har så rätt med att jag kände in mera! Detta är något att tänka på för mig och kanske andra också att alltid säga/skriva allt som kommer till en! Det är inte första gången jag gör det misstaget.

Tack också för att du berättar historien,förstår att det är en varm o fin plats att bo på!

Själv tycker ju jag att psykometri är skitkul!

Varm kram/Marina

Hellas
9/25/10, 8:42 PM
#10

Min egna mentor säger till oss att vi måste även våga sticka ut hakan och spotta ur oss det där som man inte riktigt vägar säga.
Ibland blir det rätt, ibland blir det fel men ju mer man övar desto bättre går det!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Marina2
9/25/10, 8:44 PM
#11

så sant!

Hellas
1/4/12, 12:58 PM
#12

Glad

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: