Annons:
Etikettinspiration
Läst 3745 ggr
[GunillaR]
9/25/10, 3:58 PM

Översteprästinnan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Översteprästinnan är nummer 2 i tarotlekens Stora Arkanan.  Översteprästinnan är inte mitt personliga livskort, men eftersom jag är kräfta så är hon på något sätt mitt kort ändå. Därför valde jag att börja med att måla henne.

Mitt personliga kort är nummer 7 - Vagnen

Och vad stor det personliga kortet / livskortet för då?

Livskortet representerar vad du behöver inse att du är, en uppgift du har att utföra , den utmaning du har att möta i livet.

Hur man räknar ut sitt livskort:

Vi säger att Lisa är född den 28 augusti 1973, alltså 28/8 1973.

28+8+1973 = 2009

2+0+0+9 = 11

Nummer 11 i Stora Arkanan är Rättvisan. Alltså har Lisa Rättvisan som sitt livskort.

Och här kommer Översteprästinnan

Annons:
Hellas
9/25/10, 4:39 PM
#1

Så vacker tavla morgaine, den är väldigt mjuk och harmonisk i sina färger och den tilltalar mig vädligt mycket liksom en annan tavla du gjort, minn site vad den heter, där själva slöjan nästan ser ut som ectoplasma.

Spännande att få lite information om Översteprästinnan och numerologi dessutom.
Är det någonting som du jobbat med också?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaF]
9/25/10, 4:45 PM
#2

Snygg. En ståtlig och majestätisk kvinna!

Intressant det med livskort.

När jag räknar ut mitt får jag siffran 24. Vad står det för då tro?Glad

eleri-still-twinkle
9/25/10, 5:01 PM
#3

UnderbarKyss

[GunillaR]
9/25/10, 8:01 PM
#4

# 1 - Tackar så mycket Kyss

Jo den där målningen kallade jag för Mångudinnan. Den blev till i inspiration. Det tog lång tid innan jag lät henne komma fram som hon ville.

Denna översteprästinna är egentligen inte någon andlig grej, utan mer som jag försöker att på mitt sätt tolka hur jag vill se tarotkortet Översteprästinnan. Kanske att jag lät lite hända som jag inte hade planerat. Bla de där hålen under armstöden. De bara blev till och sedan förstod jag att det är där hon gömmer sina hemligheter och sin visdom.

Numerologi är inget jag använder förutom när det gäller tarotsammanhang. Jag vill gärna tolka nummer och siffror som folk tycks bli "förföljda av", som att just det tarotkortet har något att berätta.

# 2 - Tack så mycket Gunilla Kyss

Det finns inte nummer 24 i Stora Arkanan, så därför får du ytterligare "splitta upp" siffran i 2+4= 6. Tarotkortet som är 6 i Stora Arkanan heter "The Lovers".

# 3 - Tack så mycket Eleri Kyss

Vet du vad? Det är väldigt mycket med måne och mångudinnor just nu, av någon anledning Flört

[GunillaF]
9/25/10, 8:05 PM
#5

#4 Tack!Kyss

Marina2
9/25/10, 8:49 PM
#6

Vackert! Tack även för info. Intressant det där med numerologi.

Annons:
eleri-still-twinkle
9/25/10, 11:10 PM
#7

Ja man kan ju undra, vad det handlar om*ler*

Anna-Helga
9/25/10, 11:37 PM
#8

5 är min siffra och det är alltså Översteprästen och jag vet precis vad det handlar om… Det är att jag som barn tvingades lägga lock på min medialitet och "sluta fantisera" tills jag blev stor nog att ta beslut för min egen skull och inte andras och våga öppna mig och gå min egen väg! Cool

Playja
9/26/10, 12:25 PM
#9

Ja… det är en v ä l d i g t vacker målning och du Gilla är fantastiskt duktig på att få fram det skira i slöja och klänning. *applåder*

Aha…  det var därför det var håligheter i armstöden! Fyndigt!  Flört Funderade på det faktiskt.

Tack för info om livskortuträkningen. Skall räkna ihop mitt å se vad jag får för något.

Jag tycker det är så skoj att få del av talang och kunskap så ett stor tack för du delar med dig! Skrattande

[GunillaR]
9/26/10, 1:28 PM
#10

Tack för berömsen, ni är jättesnälla. Kyss

# 8 - Anna-Helga, det börjar klarna nu här! Din livsuppgift är kanske att du ska hjälpa dem som liksom du inte fick lov att vara medial för föräldrarna, och som inte vågar plocka fram detta just därför. Du har ju en enastående förmåga att på ett varmt och mjukt sätt närma dig människor, stort tålamod och stor förståelse, så vem vore bättre än du på detta?

Intressant!

Anna-Helga
9/26/10, 4:28 PM
#11

#10 Tack snälla söta för dom orden! Ja, det ligger mycket i det, att hjälpa andra vet jag, men det är kanske t.o.m så specifikt som du säger!! Kyss

Kerstina-61
9/27/10, 12:58 AM
#12

#4# Fantastiskt att se era målningar, ni som kan. Jag kan inte ens teckna en sträckgubbe ;-)

Intressant med numerologi, att man kan använda sin livssiffra i tarot. Jag brukar ibland göra ett så kallat färghoroskop. Där använder man sig av sammma system för att få fram livssiffran.

Jag har nr 10 (eller siffran 1)  och eftersom sifrran också står för färgen röd, så får jag passa mig för att ha för mycket av den färgen omkring mig.

Vilket kort blir det som står för min livssiffra i tarot? Är det lyckans hjul eller magikern?

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Anna-Helga
9/27/10, 1:04 AM
#13

#12 10 är Lyckans hjul eller Livshjulet! Förändringar som leder till något gott… Avslut och ny start. Du sätter hjulen i rullning och lutar dig sedan tillbaka och bara hänger med… Tungan ute

Annons:
[GunillaR]
9/27/10, 1:07 AM
#14

 det blev felaktigt så jag tog bort inlägget - är trött i huvudet Skäms

Anna-Helga
9/27/10, 1:08 AM
#15

#14 Vad spännande! Vad är skillnaden och hur räknar man ut vad? Jag som har Översteprästen då, är det livs- eller själskort? Och vad är isf det andra?

Kram!

[GunillaR]
9/27/10, 1:13 AM
#16

# 14 - Jag svamlade i förra inlägget.

Det är helt rätt att Kerstin har 10 som livskortet, men att hon har magikern (1) som själskort.

Alltså, livskortet visar vilken uppgift du har att utföra och vilken utmaning du har att möta i livet.

Själskortet visar på vilka inre möjligheter du har att utveckla.

Så ska det vara och inget annat Flört

Anna-Helga
9/27/10, 1:15 AM
#17

#16 Hur räknar man ut vilket som är vad?

[GunillaR]
9/27/10, 1:17 AM
#18

# 12 - Kerstin, kan du inte berätta om färghoroskopet! Det låter spännande !

Hellas
9/27/10, 1:20 AM
#19

#12, 18 Färghoroskop, det har jag inte hört talas om heller, kan du kanske göra en nu tråd om det Kerstina Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaR]
9/27/10, 1:22 AM
#20

# 19 - Två själar samma tanke Flört

Nu måste hon ju berätta ! Glad

Annons:
Hellas
9/27/10, 1:40 AM
#21

#20 Jaq visst måste hon Tungan ute!

Nu har jag själv kollat Livskort och mitt är Sjärna /The Star

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Anna-Helga
9/27/10, 1:49 AM
#22

Räkna först fram ditt personlighetskort.

  1. Addera månaden, dagen och året för din födelse. Tex om du är född den 9 juni 1983 så blir det 9 + 6 + 1983 = 1998
  2. Addera nu resultatet från steg 1 1+9+9+8= 27 om summan är större än 22 som är stora Arkanan´s antal kort så lägger du ihop dem 2+7= 9.

Ditt personlighetskort är alltså 9 som är eremiten.

För att räkna fram ditt själskort så adderar du summan du fick i steg 2 alltså 27 det blir då ditt själskort som i detta läge blir samma som personlighetskortet.

Så svaret på min fråga är att både livskort och själskort är Överstepräst, hur jag än vrider och vänder på det! Glad

[GunillaR]
9/27/10, 1:52 AM
#23

# 21 - Åh den som är så vacker!

Vilken lek har du?

 Förresten om du går in på Tarotsajten så håller jag precis på att lägga ut alla korten från Stora Arkanan och stjärnan lade jag ut idag.

Kerstina-61
9/27/10, 2:38 AM
#24

#19, 20 Ja, jag tänkte faktiskt tanken.
Lägger ut den, när jag skrivit klart :-)

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Indiania
9/27/10, 1:03 PM
#25

#0 Underbart fint målat Gilla! Glad

Mitt livskort blev 1 Magikern.

Skall bli spännande att läsa om färghoroskopet Kerstina.

" Var nära naturen - var när dig själv "

Jane-Lyzell
9/27/10, 10:43 PM
#26

Vad fint - du kanske ska måla dina egna tarot kortKyss

Jag är 5

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[GunillaR]
9/28/10, 12:24 AM
#27

# 25 och 26 - Tack så mycket Kyss

Jag har funderat på att måla dem i Stora Arkanan, men alla 78 korten, det ger jag mig inte på - puh!

Fast å andra sidan så skulle jag vara fullt sysselsatt de närmaste åren Tungan ute

Annons:
JustMe08
9/28/10, 1:05 AM
#28

#0

Mycket vacker tavla, Morgaine!

#8

Jag har också ÖversteprästenGlad

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

[GunillaR]
9/28/10, 1:51 AM
#29

# 28 - Tack Mia Kyss

Om någon vill ha sitt kort målat så hör av er. Detta är väldigt nytt för mig och jag har bara gjort det som synes här i tråden. Det blir liten storlek på tavlan, 41x33 cm.

Jag skulle ju i och för sig kunna göra en till för att känna mig fram, i så fall Eremiten för den tycker jag är så vacker.

Översteprästinnan var så himla kul att göra, den var helt fri från förväntan och krav. Så - jag gör en Eremiten så får jag se om jag är färdig för business, eller inte.

Jane-Lyzell
9/28/10, 2:19 AM
#30

29 du får gärna måla mitt - överste prästen tror jag det ärKyss vad tar du?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[GunillaR]
9/28/10, 2:28 AM
#31

Det blir 400 kronor. Det är billigt men detta är bara en engångsföreteelese, En kul grej till mina vänner här, på Tarot, och möjligen på Insidan

Har du nummer 5? Ja det skulle vara kul! Det känns positivt. Jag ser inte honom som hård och dömande utan mer som en slags biskop eller kardinal

Jane-Lyzell
9/28/10, 1:55 PM
#32

Då beställer jag en dåTungan ute ser fram emot dettaGlad

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Indiania
9/28/10, 2:02 PM
#33

#31 Måste fråga dig Gilla när jag får slutsiffra 10 blir det 1 eller 10 då? ( 1+0 blir ju noll eller)

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaR]
9/28/10, 2:06 PM
#34

# 32 - Ja, så roligt - tack Glad

# 33 - Du får 10 som livskort och 1 som själskort.

Annons:
Indiania
9/28/10, 3:37 PM
#35

#34 Tack snälla Gilla för svar! Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

Upp till toppen
Annons: