Annons:
Etikettandlighet
Läst 1999 ggr
Bitchibella
2010-10-24 15:02

Lite frågor..?

Vad betyder det om man hör röster när man är mellan sömn- och vakentillsstånd? Precis när jag ska sova, ett starkt brus börjar det med, sen hör jag röster. Ibland hör jag exakt vad de säger, men ibland inte.

Sen har jag en fråga till. I vaket tillstånd kan jag ofta känna att jag är någon annanstans, ett annat land eller vad som helst, och sen är jag tillbaka "Här" igen. Vad är det?

Någon som vet? Jag vet inte om jag frågar på rätt ställe, men jag testar Oskyldig

Annons:
[GunillaF]
2010-10-24 15:13
#1

Hej Bitchbella.

Det kan ju vara så att du har besök från andevärlden. Du är precis lagom avslappnad och "öppen" när du håller på att somna. Du har inte en massa tankar som snurrar inne i huvudet då.

Du skulle kunna gå en kurs medial utveckling och lära dig lite om hur du komunicerar med andevärlden. Det gjorde jag för några år sedan och hade stor behållning av det. Glad

Hellas
2010-10-24 21:06
#2

Man är ju mer "mottaglig" då man är precis mellan vaken/sova stadiet vilket gör att man förnimmer andevärlden bättre.

Det som du känner i vaket tillstånd gällande att vara på annan plats kan jag inte svara på vad det är, men kanske någon annan kan.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Solenn]
2010-10-25 13:55
#3

Jag rekommenderar

http://www.filosofiforum.com/phpBB2/viewtopic.php?p=35536&sid=50ca7f1a90dbee0d8629bbabb9e336ae

Med det inte sagt att inte andar kan ta kontakt i olika sömnstadier.

Hellas
2010-10-25 15:04
#4

#3 Precis, tack, det är en viktig aspekt att ta med, allt är naturligtvis inte andevärlden och egentligen kan man inte veta förrän någonting sägs som man absolut inte kan ha någon vetskap i men som visar sig vara sant.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Bitchibella
2010-10-28 13:59
#5

#1

Tack, jag har funderat på det ganska länge, att utveckla den mediala sidan. Men gömt mig från den så att säga. Det pockar på uppmärksamhet ganska så ofta. Jag misstänkte att det hade något med det att göra, men ville få lite belägg för det, man känner sig lite ensam i det Glad Jag har skaffat lite böcker och läser, ju mer jag förstår, desto mer märker jag med mig själv att jag har något i mig som jag vill utveckla.

Skrämmande ibland när man hälsar (ta i hand) på någon och "känner" saker om personen, vissa vill jag inte hälsa på ens.

#2

Tack. Nej, jag vet inte heller vad det är, men hoppas på ett svar! Skrattande

#3

Det var lite rörigt för min del, jag förstod inte så mycket. Men tack för tipset.

[outgrundlig]
2010-10-28 15:17
#6

#0 Ett spännande områdeSkrattande som jag skulle vilja kalla Ens egen inre resa och utveckling…..

Vad allt detta är finns nog ingen levande som kan svara på egentligen, tror jag, för allt vi upplever är så personligt och från person till person. Och det som är upplevt av en själv blir ju lite det som man själv tror på.

Det jag själv upplevt är lite liknande ditt och har även läst andras erfarenheter av detta mellan vaken/sömn. Många bitar är lika emellan dessa personer men ändå skiljer upplevelsen dem åt. Ens egna upplevelser kan därmed stärkas då man läser om andras upplevelser och drar paraleller. Men glöm inte att lita mest på din egna upplevelse som kommer att leda dig framåt längs din väg.

Lite häftigt det du upplever med att vara i ett annat landGlad själv har jag inte erfarenhet av det.

Annons:
Bitchibella
2010-10-29 02:02
#7

# 6

Jag håller med dig, det är nog väldigt personligt, men att det finns vissa likheter. Det är spännande om inte annat, och lite skrämmande ibland.Förvånad

Det känns skönt att läsa om andras liknande erfarenheter, jag kunde känna mig lite "knäpp" nästan efter ett tag. Det här är inget jag pratar med vännerna om, inte vem som helst i alla fall. Lite känsligt, en del tar det som flummeri bara.Skäms

Ja jag vet! Och jag vet inte vad det är, och inte har jag heller hört någon annan vara med om det. Jag minns att när jag var barn så fick jag nypa mig i armen för att jag skulle "känna" att jag var på plats, för jag var någon annanstans. Såg andra människor som pratade, helt annan miljö, natur.. Svårt att förklara, men jag var "någon annanstans" och så kunde jag höra mina föräldrar ropa på mig, långt bort och då "kom jag tillbaka". Samma sak idag, fast väldigt mycket kortare perioder.. Någon dag kanske jag får veta vad det handlar om Flört

[outgrundlig]
2010-10-29 12:51
#8

#7 Ja tids nog så visar det sig var du varit o varförFlört

Men detta är ju något som sker även i ens vardag då man t.ex. står och pratar med någon o lyssnar……ibland kommer andra tankar in och man är inte där…utan i dessa tankar. Jag antar att du har lätt att även då komma i tankar från andra ställen vilket jag ser som ett positivt tecken att du har lätt för dig.

Att prata med andra om detta, jo det får man välja vem man gör det med. Och egentligen så är det ju ens egna erfarenheter så ingen annan behöver ju veta men det är kul att höra likasinnade som sagt så man ser mönstrenGlad Lycka till på din väg!

millam
2010-10-29 20:49
#9

Just att läsa om att andra ckså har erfarenheter som delvis stämmer överens med ens egna. Det där bruset som kommer, jag brukar känna det innan UKU (utanförkroppen upplevelse), men sen fortsätter det för mig på ett annat sätt, hör inte röster utan bara flyger iväg..

Om du får veta vad det är du upplevt, skriv gärna som info!

Upp till toppen
Annons: