Annons:
Etikettpsychometri
Läst 7083 ggr
Hellas
2010-09-21 20:12

Psykometri - Öbergs övning!

Jag vet inte om det här egentligen går under namnet Psykometri men jag tycker ändå att det är en bra övning som kan göras hur svår som helst.

Ta fram en vanlig kortlek

Första övningen:
Dra sedan ett kort och innan du tittar på det försök att känna in, är det rött eller svart?

Eftersom man här har 50% chans att "gissa" på rätt färg så tycker jag att man ska vara ganska hård mot sig själv i antal rätt.

Andra övningen:
När du känner att det är dags att öka på svårighetsgraden kan man tex. börja känna in vilken familj i kortet tillhör.
Blir det för svårt kan du ta bort tex. klöverfamiljen så blir det enbart tre familjer till att börja med.

Denna övning kan man arbeta med ganska länge och likadant här, försök att arbeta så pass mycket med övningen så att du själv känner att slumpen inte alltför mycket ligger till grund för lyckandet.

Tredje övningen:
Nu är det egentligen bara att bygga på det hela.
Ta enbart en familj, den här gånen ska du arbeta med valören på kortet.
Bygg på svårighetsgraden allteftersom genom att blanda in andra familjer tills du har hela kortleken att leka med.

Jag kan väl ganska garanterat säga att jag själv inte gjort detta sedan barnsben och då var det nog en del fusk involveratSkäms.
Jag är ganska dålig på Psykometri men jag tror absolut att det går att öva upp!

Berätta gärna hur det går för er, ni som testar :D

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[GunillaF]
2010-09-21 20:23
#1

En jättebra övning Helena!

Jag läste någonstans att man kan "ställa in" kortleken på att t.ex när det är ett svart kort så känns det kallt och när det är rött så känner man värme från det.

Hellas
2010-09-21 20:34
#2

#1 Det kan man göra och har man svårt med att känna skillnad på värme/kyla så får man rikta in sig på olika typer av "pirr" i händerna eller observera vilken känsla man får i Solarplexus eller vilken bild man får upp i huvudet.

Det gäller att finna sin egen startknapp!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

JustMe08
2010-09-21 20:43
#3

Jag brukar försöka använda så många sinnen som möjligt när jag gör såna här övningar. Jag har inte övat så mycket på just kort men på färgband, kritor eller nästan vad som helst egentligen där flera saker har samma form men olika färg. Jag brukar t.ex associera grönt med doften av sommaräng, gult med smaken av citron, rött med den söta smaken av jordgubbar, svart med kyla eller sorgsna tankar osv…Det kanske låter konstigt men det brukar fungera bra för mig.Glad

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

Hellas
2010-09-21 20:55
#4

#3 Det var bra tips Mia, du satte ord på det hela :)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[TristanChi]
2010-09-21 23:25
#5

Jättebra övning!

Glöm bara inte att protokollföra både träffar och missar.

Bestäm även på förhand hur många försök man ska få i varje moment, och genomför alla.

Kerstina-61
2010-09-22 14:53
#6

Jättebra tips detta Glad
Nu ska de få det tufft nästa träff i cirkelgänget OskyldigGlad

Jag har gjort övningen, men det var väldigt längesedan. Bra att bli påmind om vad man kan göra för övningar.Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Hellas
2010-09-24 23:59
#7

Någon som börjat öva?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2011-01-05 23:28
#8

Skrattande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Skogshumblan
2011-01-06 08:56
#9

Suger som vanligt åt mig goda råd & tips som en mycket torr svamp. Ska leta upp en kortlek och sätta igång och öva.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

millam
2011-01-06 11:17
#10

Låter bra! Så fort jag skaffat ett kortlek ska jag försöka med!

Skogshumblan
2011-01-06 17:15
#11

Har prOvat idag. Blandade och kände att 10 kort var lagom att börja med. Skulle pricka in rött el svart. 4 rätt. Gjorde totalt övningen utspritt över dagen tre ggr och alla ggr 10 kort med 4-5 rätt varje gång.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[TristanChi]
2011-01-06 17:20
#12

#11

Det var ju nästan lika bra som att bara gissa, vilket borde ge 5 rätt i genomsnitt.

Skogshumblan
2011-01-06 17:24
#13

Kan tillägga att jag inte var särskilt koncentrerad för det var fullt liv runt mig så nästa tillfälle ska jag meditera och fokusera innan. Då tror jag steken vänder sig och jag har 6 rätt:) ja vaddå? Man ska ju tro att man är bra eller?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Hellas
2011-01-06 17:43
#14

#11 Jättebra tycker jag för att vara första gången, själv är jag inte alls bra på detta och skulle absolut behöva öva.
Det tar tid och åter tid att öva upp detta.
Tack för att du delar med dig Glad

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[TristanChi]
2011-01-06 18:00
#15

#13

Bra att du är envis och ärlig.

Om du kan få 6 rätt i genomsnitt över en hyfsad mängd försök (du måste bestämma antalet försök i förväg) är jag imponerad.

Skogshumblan
2011-01-06 18:03
#16

Så lite så. Ni delar så mycket med mig så :D

Ja alltså, jag har det som mål men är väl medveten om att det krävs tålamod och övning. Det första är jag Intr direkt känd för att ha mkt av;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Hellas
2011-01-06 18:25
#17

#13 Visst ska man tro på sig själv, det måste man ju göra, hur ska andra annars kunna göra det ;).

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Skogshumblan
2011-01-07 17:02
#18

MeditatIon är dopning!

Delade upp en lek som tyvärr saknade några kort. Delade upp de kort jag hade i tre högar, mediterade och bad mina vänner på andra sidan om hjälp att öva upp oss, för det är ju det övningen innebär. Skulle se kortets färg. Allt över hälften rätt var ok.

Resultaten blev;

5/12

9/10

7/9.

Två gånger såg jag dessutom rätt valör men det var nog mer tur än ngt annat.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[TristanChi]
2011-01-08 00:43
#19

Hur många kort?

Hur många försök?

9/10 är imponerande, men varför är det 12, 10 och 9 i de olika försöken? Jag kan rekommendera att dela upp de tillgängliga korten i två lika stora högar och jobba därifrån.

Hellas
2011-01-08 00:47
#20

#18 Jisses, har du gjort detta tidigare?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Skogshumblan
2011-01-08 11:01
#21

Nix har inte gjort detta innan jag försökte här om dagen.

Totalt var det 39 kort men ett kort gick bort för jag tappade det när jag skulle läsa av det och såg vad det var för färg.

Högarnas antal blev så för jag började med tre st tiohögar men sen blev det som det blev. Ska köpa en helt ny lek och öva för det här var kul!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
2011-01-08 11:08
#22

Nr 19: jag har ett försök per kort. Just nu jobbar jag med att känna färgen enbart. Tar ett kort i taget i handen och känner av det med tummarna, hör en inre röst som säger vad där är och vänder.

För mig funkar 10 kort åt gången bra just nu men det ska och kommer ändras i rakt med att vi ( mina hjälpare på andra sidan & jag) blir mer samkörda.

En intressant detalj är frekvenser. Fick flera gånger göra min " frekvensjusteringsgrej" för att hålla fokus. ( det är ett ljud jag av mig själv börjat göra då jag mediterar för att komma i rätt balans).

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Hellas
2011-01-08 11:35
#23

#22 Spännande, jag känner mig riktigt inspirerad av det du skriver.
Jag tror också det är bra att skynda långsamt och inte öka på svårigheterna för snabbt.
Jag behöver nog leta reda på en Lek jag med tror jag Skrattande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2012-01-04 12:56
#24

Glad

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Joppo
2012-01-04 14:19
#25

Intressant övning. Den skulle kunna användas rätt av i ett vetenskapligt test om någon känner sig manadFlört

En fördel med den är att man enkelt kan göra en stor serie av tester och på så sätt eliminera slumpens påverkan. Dessutom kan man med ett större antal tester även få fram ett positivt resultat även om förmågan hos den testade inte är hundraprocentig.

Om någon t.ex skulle göra 100 test á 10 kort och lyckas gissa rätt på säg 70-80% procent skulle i varje fall jag tolka det som en övernaturlig förmåga.

Jag önskar jag kunde räkna ut sannolikheten för att lyckas med 70 eller 80 % i mitt exempel, men jag är tyvärr inte tillräckligt matematisk skillad för det. Har vi tur så snubblar det kanske förbi nån smartis som kan räkna ut sånt.

[TristanChi]
2012-01-04 15:15
#26

#25

Om du blandar leken mellan varje dragning och gissar på rött eller svart är chansen att gissa minst 7 rätt av 10 c:a 17%. För 8 rätt c:a 5%.

Se binomialfördelning.

Joppo
2012-01-04 15:38
#27

# 26 Tackar! Jag får kika närmare på länken så får vi se om jag blir klokare.

Annons:
Skogshumblan
2012-01-05 09:19
#28

Oj den här tråden hade jag glömt. Väldigt kul & bra övning. Ska ta fram en lek senare och se hur det går! :D

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Hellas
2012-01-05 09:22
#29

#28 Jaaa, jag är jättenyfiken på hur det har gått för dig Glad

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Skogshumblan
2012-01-05 09:26
#30

Hellas, jag ha nog inte gjort denna övning sen sist jag skrev i tråden men jag har förhoppningsvis utvecklats under året;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

webbsmurfen
2012-01-05 10:34
#31

Jag brukar använda kortleken på följande sätt..

1a. Tittar på det första kortet sedan säger jag högre eller lägre tills hela leken är slut.. Alla fel läggs i en seperat hög

(Samma kort = högre eller lägre) Toppnoteringen här är 42 rätt av 52 möjliga.. Detta är jättelätt övning och borde ligga mellan 30-35 för de flesta..

1b Tittar på det första kortet sedan säger jag Rött eller svart tills hela leken är slut.. Alla fel läggs i en seperat hög (samma övning som 1a igentligen)

2. Tittar på första kortet.. sedan säger jag om nästa kort är hjärter klöver.. osov tills hela kortleken är slut.. Alla fel läggs i en seperat hög

3. Den svåraste av dem alla. Säga vilket nummer som dyker upp när du drar ditt kort ifrån högen. Alla rätt läggs i en hög

[TristanChi]
2012-01-05 10:53
#32

#31

1a: räknar du samma valör som träff eller miss eller inget alls?

Om du bara struntar i dem borde du hamna på 50% rätt i genomsnitt, liksom i 1b. Om ditt genomsnitt hamnar över 60% (efter "tillräckligt många" försök) är det fantastiskt och borde undersökas vidare.

Topp- och bottennoteringar är ointressanta ur ett statistiskt perspektiv.

1b, 2b: varför tittar du på första kortet? Inte för det spelar någon större roll, men det blir lättare att räkna ut sannolikheterna om du avstår.

Hellas
2012-01-05 11:02
#33

#31 Jättebra tips Glad.

Ja en Öbergs lek kan verkligen varieras i det oändliga och man kan göra det väldigt enkelt eller riktigt svårt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2012-01-05 11:10
#34

Det är viktigt att även i sådana här övningar förstå att det handlar om en stegvis utveckling vilket innebär att man behöver öva på en lagom svår/lätt nivå.

Det är ingen mening med att börja öva med de svårare varianterna om man inte först gått igenom de enklare stegen.

Att föra "protokoll" är ingen dum idé så att man själv kan bli sporrad av att man går frammåt i sin utveckling eller att man tydligt ser att man kanske behöver backa lite i svårighetsgrad.

Jag tror man ska sätta upp riktlinjer för sig själv om man nu vill öva upp sig i Psykometri. Det blir som att tävla mot sig själv Flört.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
webbsmurfen
2012-01-05 11:11
#35

#32

Samma valör beror på vilket humör man är är på. Du kan ju räkna det som en miss, eller träff (högre) eller om du är riktigt lat kan du säga att samma valör är både högre och lägre, men det räknas kanske som fusk :) Jag brukar ta träff högre, men som sagt en smaksak

Riktigt höga eller låga topp eller bottennoteringar kan faktiskt ändra statistisken en aning, Räknar man statistisk på detta får man köra väldigt många gånger. 10 gånger räcker inte för att få ett statiskt hållbart värde  Jag skulle vilja ha så många gånger det bara är möjligt för att förhindra fel. Men tiden detta skulle ta.. Jag brukar säga.. Ont om tid är det enda jag har gott om Skrattande

(1a) Jag måste ju se det första kortet för att veta om nästa kort skall bli högre eller lägre, annars har jag väl inget värde att utgå ifrån

(1b) där har du en poäng! Ingen aning, det har bara blivit så likadant på övning 2 faktiskt

Joppo
2012-01-05 11:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Jag frågade runt lite igår angående hur man räknar ut sannolikheten för olika resultat och då hade jag sån tur att en arbetskamrats bror gjorde några olika diagram till mig med hjälp av ett  statistikprogram.

Även fast det bara är gjorda 10 försök per diagram, så tror jag ändå att diagrammen ger en rätt bra av vilka resultat man kan räkna med rent slumpmässigt. De illustrerar också vikten av att utföra många tester för att få fram ett statistiskt rättvisande resultat.

Det vore intressant att se hur er statistik ser ut och jämföra dem med dessa grafer. Om ni till exempel lyckas pricka in 60% eller mer efter 1000 gissade kort så borde definitivt testa er under kontrollerade former.

Vem vet, kanske just du blir den första i världen med en bevisad övernaturlig förmåga?

[TristanChi]
2012-01-05 11:35
#37

#35

om du är riktigt lat kan du säga att samma valör är både högre och lägre

Eller bättre och ännu latare: inte räkna det alls.

Jag föreslår att du till en början renodlar övningen till endast 2b och struntar i att titta på första kortet. Då blir det jättelätt att räkna statistik och sannolikheter.

För att förbättra slumputfallet bör du också lägga undan halva leken efter blandning och bara köra med ena halvan (annars kan du med räkning av redan dragna kort förbättra dina chanser att gissa rätt, särskilt mot slutet). För ett optimalt försök bör du blanda leken mellan varje dragning, men det är jobbigt.

Riktigt höga eller låga topp eller bottennoteringar kan faktiskt ändra statistisken en aning,

Självklart gör de det, men de säger inget om eventuell paranormal förmåga.

Räknar man statistisk på detta får man köra väldigt många gånger. 10 gånger räcker inte för att få ett statiskt hållbart värde

Där finns hjälp att få. Konfidensintervall går lätt att räkna ut, men det kan göras i efterhand om det finns intressanta data.

Hellas
2012-01-05 11:53
#38

Det här kan vem som helst öva på oavsett om de anser sig vara extra intuitiva eller inte.
Så det skulle faktiskt vara roligt om en hågad skeptiker gav sig i kast med en enklare övning för att se om resultaten förbättras under en månads tid genom att göra exakt samma övning regelbundet.
Nu menar jag inte att resultaten ska visa sig bli extraordinära utan jag tycker det är intressant om man kan se att det sker förbättringar statistiskt sett om man övar på detta.

Vill även tala om att jag själv inte är ett bra ämne för detta, jag var nog duktigare förr emn idag har jag inte tålamod och envishet Tyst

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Joppo
2012-01-05 12:07
#39

#38 Det vore ju lite roligt iofsFlört Jag har en del väntetid på mitt jobb, så jag skulle kunna testa.

Hur ska man göra egentligen? Ska man bara koncentrera sig på kortet och sen på ren intuition få fram svaret? Eller måste man förbereda sig mentalt på något sätt om det ska göras enligt konstens alla regler?

[TristanChi]
2012-01-05 12:13
#40

#38

Nu menar jag inte att resultaten ska visa sig bli extraordinära utan jag tycker det är intressant om man kan se att det sker förbättringar statistiskt sett om man övar på detta.

En sådan effekt vore just extraordinär.

Hellas
2012-01-05 12:20
#41

#40 Ahh, ja dåså, då är det bara att sätta igång ;)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Hellas
2012-01-05 12:34
#42

#39 Jag själv är inte mycket för det här med att krångla till saker.
Ta fram en lek, dra ett kort, håll det mellan dina händer och visualisera, se inne i huvudet, vilken färg det är på kortet.

Man brukar säga att man alltid ska välja det man först "ser" börjar man att tveka så går man själv in och gör egna gissningar och det vill vi ju i det här fallet inte göra.

Börja med övning 1 och använd hela kortleken.

Det man sedan måste börja observera är hur man exakt "ser" de gånger man får rätt?

Kanske man både ser och känner i handen på ett visst sätt?
Det är ytterst små signaler vilket gör att det tar ett tag innan man börjar känna skillnad.

Första övningen:
Dra sedan ett kort och innan du tittar på det försök att känna in, är det rött eller svart?

Eftersom man här har 50% chans att "gissa" på rätt färg så tycker jag att man ska vara ganska hård mot sig själv i antal rätt. dvs.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[TristanChi]
2012-01-05 12:42
#43

#42

Eftersom man här har 50% chans att "gissa" på rätt färg så tycker jag att man ska vara ganska hård mot sig själv i antal rätt

Prestationskrav kan man med fördel vänta med tills man har testat färdigt. Det enda som krävs är disciplin att noggrant och ärligt föra protokoll över försöket.

Skogshumblan
2012-01-05 14:28
#44

HÅller med Hellas om att hitta sitt sätt, lära känna hur man själv känner och tänker när de är rätt. Och det där med att lita på första som kommer- absolut! Sen måste jag säga att det är trevligt och skönt med er "skeptiker" som håller till hos Sprituellt. Ni har många kloka tankar och jag gillar er kritiska läggning.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Joppo
2012-01-05 15:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Nu har jag börjat testa mina psykometriska kunskaper Skrattande Jag har gjort ett Google document spreadsheet där jag kommer att spara resultatet. För att få ett resultat som jag bedömer som statistiskt rättvisande tänkte jag göra 10 test á 10 kort i 10 dagar. Sammanlagt kommer jag alltså att testa 1000 kortdragningar.

Testet går till på så sätt att jag först blandar kortleken två gånger och sedan kuperar den. Därefter tar jag upp ett kort i taget och känner av vilken färg det är. Hitills har jag visualiserat en pendel inuti mitt huvud som antingen pekar mot svart eller rött. Därefter tittar jag på kortet och lägger träffarna i en hög och missarna i en annan. Efter att jag dragit 10 kort antecknar jag träffarna i mitt dokument och blandar sedan korten på nytt enligt sättet jag beskrivit ovan och börjar om på nytt.

Är det nån som vill battla? Det vore ju kul med en liten tävling mellan en skeptiker och en som tror på det övernaturligaFlört

PS. Som ni ser på det nuvarande resultatet är jag inte direkt nån naturbegåvning, så jag är nog ganska lätt att slåSkrattande

Hellas
2012-01-05 15:46
#46

Joppo, den där pendeln du visualiserar, dök den bara upp utav sig självt eller har du själv skapat den för att förenkla det hela?
Tips är, gör ingenting alls för så fort du är med och ordnar så går din medvetna sida in och stör ut din omedvetna intuitiva del.

Lägg även märke till om det kanske pirrar i händerna, pirrar det mer eller mindre när svart resp rött kort dras?

Superbra test, det kan inte göras enklare än så

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[TristanChi]
2012-01-05 15:49
#47

#45

Hoppas du har skrivit fel i cell M17. Annars är du övernaturligt dåligGlad

Det vore kanske bättre att redovisa resultatet i % i stället.

Joppo
2012-01-05 16:10
#48

#46 Bra fråga… Det är möjligt att det är min rationella hjärna som spelar mig ett spratt. Jag kan försöka med din metod imorgon, så får vi se om det blir någon skillnad på resultatet Flört

#47 Jag har lagt till en automatisk funktion i dokumentet som summerar värden från alla rutor vilket gör resultatet i nuläget blir missvisandeFlört Lite kul förresten om man i slutändan fick ett övernaturligt dåligt resultat… Undrar vad man skulle kunna dra för slutsatser då egentligen?

Anledningen till att jag inte har med en procentuell träffsäkerhet är att jag inte visste hur man gjorde en sådan automatisk funktion. Jag tänkte räkna ut det manuellt i slutet istället.

Annons:
[MargaretaA]
2012-01-05 17:24
#49

Det här blir spännande att följa Skrattande

Jag gjorde lite statistik på intuitionsövningar på en annan (dold)sajt och det visade klart och tydligt att samma 2-3 personer hade betydligt bättre resultat än de övriga. Tyvärr har jag det inte kvar då jag förlorade alla sparade filer vid senaste Windowskraschen - men kanske något att spinna vidare på här på denna sajt?

Hellas
2012-01-05 17:48
#50

Finns det intresse så kan vi absolut göra seriösa experiment.
Så mycket som möjligt fullt öppet men vi har även "Praktiken" som vi kan aktivera ifall det skulle behövas en mer privat del.
Just sådana här övningar lämpar sig väldigt bra att göra på Distans.
Det viktiga är att alla går in i det hela med Open Mind både åt det ena eller andra hållet och är fullständigt ärliga med sina resultat.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

JamesRandig
2012-01-07 00:45
#51

#38 Så det skulle faktiskt vara roligt om en hågad skeptiker gav sig i kast med en enklare övning för att se om resultaten förbättras under en månads tid genom att göra exakt samma övning regelbundet.

Nu menar jag inte att resultaten ska visa sig bli extraordinära utan jag tycker det är intressant om man kan se att det sker förbättringar statistiskt sett om man övar på detta.

Jag kan absolut tänka mig att prova för att bidra med statistiskt underlag. Men att göra det som någon slags övning känns väldigt konstigt. Det är som att öva på att slå tärning.

Ska det här bli intressant på riktigt måste dock även ni med uttalade övernaturliga förmågor gå efter ett riktigt protokoll. Du skriver i startinlägget luddiga meningar om att man ska vara ganska hård mot sig själv, att man inte ska låta slumpen avgöra för mycket etc. Bättre vore mer konkretat tips för hur man ska gå tillväga, vad som är ett bra resultat och vad som är enbart slump. Om man inte bestämmer på förhand hur det ska gå till eller om alla gör olika blir det svårt att säga någonting alls om resultatet.

Bra dock med tester! Så länge det genomförs seriöst, annars kan man ägna sig åt nåt roligare. :)

[TristanChi]
2012-01-07 01:02
#52

#51

Det har skrivits mycket, men pudelns kärna är att bara göra det.

Bläddra iväg, för noggrannt protokoll och redovisa, så blir alla nöjda.

JamesRandig
2012-01-07 01:12
#53

#52: Nej. Pudelns kärna är HUR man gör det. Som framgått av tråden görs det på flera olika sätt, man har olika bedömningskriterier mm. Blir inte speciellt överskådligt.

[TristanChi]
2012-01-07 01:18
#54

#53

Det görs inte alls att döma av mängden redovisade protokoll.

Joppo
2012-01-07 02:01
#55

Dagens psykometriska övning är utförd. Jag fick 49 träffar idag, vilket gör att jag sammanlagt har en träffsäkerhet på exakt 50 %. Hittills finns det med andra ord, inga som helst tecken på att jag har någon övernaturlig förmåga Skrattande Kom igen nu, jag vill ha lite motstånd!

Annons:
JamesRandig
2012-01-07 08:55
#56

#54: Ah okej, sorry, tyckte jag såg en del som skrev att de gjort det och visade sina resultat? Men det kanske var fler som bara sa att de skulle testa.

Jane-Lyzell
2012-01-07 12:06
#57

55 är det endast färgen du testar`svart elller rött? och gör du alltså 100 korts dragningar per dag?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2012-01-07 13:52
#58

#57 Jag tror att Joppo kör den enklaste varianten, dvs. endast färger.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2012-01-07 13:59
#59

55 jag antaar utamningen så klart- hoppas fler hänger på - bra träning, på psychicFlört

kommer ta en stund(måste hitta en vanlig kortlek först) återkommer!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2012-01-07 14:06
#60

#55, #59 Jane och Joppo, Kanske vi skulle ha en egen tråd för Utmaningen?
Då kanske fler ser det och blir sugna att vara med

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2012-01-07 14:32
#61

60 Jo det blir bra det - vi gör en egen tråd !

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2012-01-07 15:20
#62

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: