Annons:
Etikettandlighet
Läst 2312 ggr
Mads
10/5/10, 11:30 AM

Se framtiden ?

Vi pratar ju ofta om att känna av andevärlden när vi pratar om vår medialitet och kunna länka osv. Men att se framtiden då ? Kan ni det och i så fall hur ? Många kan väl med hjälp av verktyg som tarot kanske ?

Jag kan se ibland men då bara helt spontant. Satt på en tjejkväll förra sommaren och pratade med min väninnas lillasyster. Helt plötsligt dyker det upp i mitt huvud att hennes svärmor (som jag aldrig träffat) bar på en hemlighet som hon inte mådde bra av och att hon snart skulle berätta då det drabbade hela familjen. Lillasystern blev klart lite nervös och jag kände mig dum. Det är ju kanske inte alltid man ska dela med sig men samtidigt kändes det inte så dystert att jag inget ville säga. Någon månad efter får jag ett mail från lillasystern där hon berättar att svärmodern nu berättat för familjen att hon hade bröstcancer och tom startat behandling utan att berätta något för någon i familjen.

Annars är det mest småting jag känner av som att ett telefonsamtal ska komma, ett mail, en situation ska uppstå just denna dag osv…

Amor Vincit Omnia

Annons:
Hellas
10/5/10, 12:04 PM
#1

Jag själv känner inte att jag kan se in i framtiden, jag deltar ju nu i MUG så det ska bli väldigt intressant att se hur resultaten kommer se ut om 1 år då cirkeln växt ihop och utvecklats.
Min roll kommer säkert bara vara att ge de andra energi men det är fint det med Kyss.

Men jag tycker ju att det är ganska förunderligt att det finns förutsägelser som slår in och som är så träffsäkra.
Det behöver inte vara stora förutsägelser utan även de små, vardagliga, är intressanta, som din berättelse Mads.

Är det någonting du kanske skulle vilja utveckla, jag tror ju att får man dem spontant så borde det ju finnas lite mer potential att, även medvetet, kunna styra det hela.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Mads
10/5/10, 3:50 PM
#2

# 1 Ja visst är det märkligt, för man vet ju egentligen inte när man får sin föraning eller syn att det är just framtiden man ser den gången. Det kan ju bara bekräftas framöver så att säga.

Nja, vet ej om jag skulle vilja utveckla det. För jag vill inte se min egen framtid och det känner jag inte att jag gör nu heller. All medial förmåga fungerar ju som bäst genom att hjälpa andra och se, känna osv för andra.

Sen har jag nog varit på paus i min utveckling ett tag nu för jag har inte lyckats finna ett bra tempo. Antingen står det tvärstill eller så blir det hur mycket som helst på en gång.

Amor Vincit Omnia

[GunillaF]
10/5/10, 3:53 PM
#3

Vet inte om jag vill se in i framtiden….

Det har hänt att jag fått till mig saker som ska hända om bara en liten stund. Det har faktiskt gjort att jag vid några tillfällen har saktat ner och undvikit olyckor. Men jag vill inte veta vad som ska hända nästa månad,år…

Kanske att jag avskärmar mig därför. Vet inte…

Mads
10/5/10, 4:00 PM
#4

# 3 Jag menar nog mer att kunna se framtiden för andra..

För mig själv är det mest småsaker som att den personen kommer att starta en konflikt på jobb, idag kommer det brevet, nu ringer den personen osv. Småsaker. Att kunna se annat för mig själv funkar icke. Och jag skulle inte vilja kunna det heller för jag tror man skulle bli alltför påverkad av det och kanske inte leva i nuet så mycket..

Amor Vincit Omnia

Hellas
10/5/10, 4:03 PM
#5

#3 Man kan be om att inte få veta sådant som man inte kan göra någonting åt och/eller sådant som berör sig själv och/eller personer man känner.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
10/5/10, 4:08 PM
#6

Jag tror vi mediala får ändra synen och förstå varför vi får se in i framtiden i bland - synerna är där av en orsak - Framtiden är inte bestämd och kan därför påverkas. De vi ser är möjliga senarier och framtider och eftersom vi också får se det går det att påverka.Skrattande till en mera posetiv utveckling!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Mads
10/5/10, 4:16 PM
#7

# 6 Jag håller med om famtiden så sett att den inte alltid är bestämd men ibland är den väl ändå det ? Det jag såg förra sommaren hände ju, svärmodern hade redan fått sin cancerdiagnos och hon valde att vänta med att berätta för familjen då hon var så rädd men gjorde ju det till slut.

Jag tycker tex tarotkorten är ett bra verktyg att kunna ge råd och vägledning om vad som skulle kunna hända framöver Glad

Amor Vincit Omnia

Jane-Lyzell
10/5/10, 4:19 PM
#8

7 jo det är den ibland då vi talar om orsak o verkan. T ex att man vet att det blir jordskred om man sågar ned skogen, eller om man äter fel mat så…….

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Mads
10/5/10, 4:22 PM
#9

# 8 Förlåt men nu tappar du bort mig, att hon fick cancer kunde hon ju inte hjälpa och hon hade ju redan som sagt fått sin diagnos när jag fick detta till mig. Dock fattade jag inte att det var ju cancer, bara att hon drabbats av något jobbigt som hon inte kunde prata om.

Amor Vincit Omnia

Jane-Lyzell
10/5/10, 4:31 PM
#10

9 nu talar jag inte om din specefika sak du fick upp utan generellt. sjukdomen uppstod i någon form av orsak o verkan - vad det sen är är en annan femma?

Varför du fick se det du fick vet jag inte - men någon orsak var det ju, annars hadde det inte dykt upp - ibland förstår vi inte alla syner , men på något sätt fick du vara medhjälpare i detta!?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
10/5/10, 4:51 PM
#11

#9 Ibland kan man få en förhandssyn, som Du Mads, kanske för att just du skulle vara förberedd och kunna stötta direkt utan att först behöva gå igenom den första jobbiga känslan.
Kan ju vara så att du stått som den lite starkare för henne och andra runtomkring henne just för att du vetat om sjukdomstillstånden en tid innan.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Mads
10/5/10, 6:56 PM
#12

# 10 Okej, nu hänger jag med…lite långsam och trött idag Glad Jo det är ju klart att det kanske då blev lättare för familjen eller just denna lillasyster att hantera detta och vara lite förberedd.

# 11 Ja, så kan det vara. Nu pratar jag inte så ofta med henne men eftersom jag jobbat med cancer i många år så kunde jag ju stötta lite på det viset med kunskap och fakta.

Kram på er & tack för alla intressanta tankar !

Amor Vincit Omnia

Hellas
10/5/10, 10:43 PM
#13

#12 Är du trött idag Mads, kanske är det höst tröttheten eller så har du en förkylning på G som alla andra.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Mads
10/5/10, 10:54 PM
#14

# 13 Ja, först var liten sjuk för nån vecka sedan, sen jag, sen han igen i måndags samt lite kärlekstrubbel på det och misstrivsel på jobb så tänker jag nog inte lika klart som annars. Men det är bara att försöka boosta med energi och bara att sitta här på iFokus och byta tankar med er ger mycket Glad

Amor Vincit Omnia

Hellas
10/5/10, 11:08 PM
#15

#14 Usch, det låter inte avundsvärt, hoppas att Du hittar lite energi och lust snart, det är väldigt jobbigt att känna sådär en längre tid.

Själv deppar jag ju på hösten när mörkret kommer, mys i all ära men sommar är allt bäst.

Kram

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

JustMe08
10/6/10, 1:12 AM
#16

Jag har haft många varsel genom livet, liksom min mamma och mormor hade det, men jag har själv inte alltid varit helt bekväm med dem. Oftast rör det sig om vardagliga saker, men det har också gällt naturkatastrofer, olyckor eller att någon kommer dö inom kort.

Jag tyckte förut att det var väldigt jobbigt när jag t.ex träffade en person och jag gick omkring med vetskapen om att den personen var döende utan att själv veta om det. Jag har försökt att påverka utgången genom att försiktigt be personen att t.ex vara rädd om sin hälsa och sitt hjärta, utan att berätta om mitt varsel, men jag har inte kunnat påverka. Det har hänt ändå så det har väl helt enkelt varit meningen.

Med tiden har jag förlikat mig med mina varsel, de är en del av mitt liv och jag känner att jag klarar av att hantera det idag.

Jag minns en klok sak Helena sa till mig för några år sen, när jag hade det jobbigt av alla varsel och jag ifrågasatte vad detta skulle vara bra för. Minns du det, Helena? Du sa att om jag har hundra varsel i följd där jag inte har kunnat förändra utgången, kan den gången komma när jag verkligen kan förändra…just för att jag vet att lita på mig själv.

Klokt sagt och jag tog det till mig.Kyss

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

Hellas
10/6/10, 1:42 AM
#17

#16 Ja, nu när du skriver det så minns jag den meningen och det är skönt att du idag är tillfreds med allt du ser, Jag minns ju hur jobbigt du hade det.
Som Jane säger, det finns en orsak till att varsel kommer och det är inte alltid vi förstår varför.
Sedan har vi olika kall och uppgifter här i världen och vissa personer är mer lämpade för att sia in i framtiden än andra, det är ingenting vi själva kan bestämma utan det är andevärlden som ser det.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
10/6/10, 3:58 PM
#18

16,17 Kloka ord helena du sa den gången till Mia och vist är det så!

Jag har själv undrat över just dessa fenomen - vad det ska vara bra för , har tyckt de gör ju ingen nytta att som enskild siare se dessa syner- vem lyssnar!?

Därför tror jag mycket på just MUG! Har känslan av att ju fler siare/medium som tillsammans kan focucera och få fram specefika detaljer. blir mer tro på det vi kan se och göra och på det sättet får fler upp ögonen för den mediala sidan av livet.

Att nå ut till den enkla vanliga människan, att öppna deras sinnen för flera dimetioner om livet!

Sen tror jag på at meningen är att man ska sammarbeta som siare för framtidens bästa! och då blir alla syner tillsammans en mening och stark!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
10/10/10, 8:14 PM
#19

Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Mastre]
10/10/10, 8:58 PM
#20

Jenny Cockell använde regressionshypnos för att se sina framtida liv. Hon är mest känd för boken "Yesterday's children" om sökandet efter sina barn från ett tidigare liv på Irland. När hon upptäckte att hon kunde återkalla minnen med hjälp av hypnos ville hon pröva om det gick att se framtiden med samma metod… och det lyckades.

Väldigt intressant, även om jag själv inte skulle vara så pigg på att "öppna mina julklappar i förväg", så att säga.

Annons:
Skogshumblan
1/6/11, 6:17 PM
#21

Varsel ja det har jag alltid haft.

Jag kan också om jag får se åt någon känna in och se glimtar av framtiden. Vet i tr hur men är noga med att tacka mina vänner som gör det möjligt att se. Kan se om uppsåtet hos den som frågar är ärligt men inte annars. Känns tryggt faktiskt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: