Annons:
Etikettandlighet
Läst 1436 ggr
[Jeremina]
10/28/10, 9:57 PM

Hur kunde det bli så?

När jag var på en storseans förra året med ca 75 besökare så började jag testa en sak. Jag bad några från andra sidan som är nära och kära till mig att komma en efter en.

När det kommit 7 stycken började mediumet att må illa och var tvungen att avsluta seansen och fick gå på toa och spy.

Alla tittade på mig och var inte glada för de väntade på att få en kontakt. Nu hade ju några andra fått kontakt innan i alla fall. Det var inte min mening att förstöra utan jag testade bara om det skulle fungera.

De som följt mig på seansen tyckte att jag skulle be mediumet om ursäkt vilket jag gjorde efteråt. Jag hade lärt känna henne en del innan och hon sa att det gjorde inget och att jag hade inte gjort något fel.

Annons:
millam
10/28/10, 10:48 PM
#1

Nu hänger jag inte med..??

[Jeremina]
10/28/10, 10:53 PM
#2

#1 Jag tog kontakt med de på andra sidan som kom och presenterade sig för mediumet. Hon beskrev dem och sa deras namn och det stämde med 7 st som jag själv såg och hade kontakt med då.

Det jag menar och undrar över är t ex varför hon blev spysjuk och fick avsluta? Ville bara höra om någon hade någon fundering eller förklaring utfrån eget kunnande.

Jag kan inte förklara närmare Obestämd

millam
10/28/10, 11:10 PM
#3

ObestämdHmm..  det var nog det jag också undrade. Kanske berodde det inte alls på besöken, hon kanske var helt enkelt magsjuk av annan anledning?

Hellas
10/28/10, 11:19 PM
#4

#0 Vet du vad Jeremina, jag tror inte det hade någonting med dina vänner att göra som kom igenom och jag tycker inte det var snällt att låta dig tro så.

Hon kan ha varit oerfaren och haft svårt att hantera alla energier, hon kan ha ätit någonting olämpligt osv.

Det jag tycker är att man som Medium på en Demonstration inte ska ta in så många till en enda person i publiken och om det är så att två på raken varit till en person så skulle jag nog ha bett att om det fanns fler i kön till den personen så kunde de backa lite för att släppa fram andra vänner.

Men som sagt, inte hade illamåendet någonting med dina andevänner att göra om det inte var så att någon av dem haft problem med magen innan övergången.

Fast man ska ändå vara såpass närvarande som medium att man inte lämnar scenen, man ber dem istället att ta bort illamåendet.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Jeremina]
10/29/10, 12:49 AM
#5

#4 Det kändes inte kul Helena för de andra fick ju betala för hela tiden och hon slutade 45 minuter tidigare.

Den sista som dök upp innan hon spydde var min svärmor som dog av brusten aorta i höjd med mellangärdet.

Sedan den gången går jag inte på hennes seanser för jag känner motstånd.

Tack för ditt svar Helena!

Hellas
10/29/10, 1:38 AM
#6

#5 Ja det låter inte som en minnesvärd seans, men det är inte ditt fel, kom ihåg det Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[Jeremina]
10/29/10, 2:41 AM
#7

#5 Tack Helena för ditt stöd Kyss

chik
10/29/10, 3:18 PM
#8

Jeremina.Har läst o fattar inte.

Men det blev ju något som dom flesta kommer i håg.O det kan ju vara bra i det stora hela..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Solenn]
10/29/10, 4:35 PM
#9

Borde inte lägga mig i som inget begriper men om det nu skulle vara andar där är inte andar bara andar och varför skulle det spela nån roll om det kom sju andar till dig och inte till andra i lokalen. Blir mediet illamående om andarna vänder sig till bara en person istället för flera? Håll med att det låter mysko. Sitter du och tänker på nån är det inte cold reading mediet gör och inte andar som är där på besök? En vän till mig som kanlite sånt där säger att hon läser av mina energier när jag tänker på en speciell person. Mysko det med för hon brukar pricka ganska bra. Sånt här gör att det  här övernaturliga är lite intressant. Till skillnad från er tror jag inte på nåra andar men att det finns nåt som är övernaturligt verkar det som. Övernaturligt behöver det inte vara men hittar inget annat ord just nu. Hon har gjort det bara ett par gånger på mig men jag har lyssnat när hon gjorde det på andra. Där med stämde det ganska bra. Darren Brown är en mentalist som alla skulle studera, när jag gjorde det slutade jag helt och hållet tro på en andevärld. Skulle vara kul att höra vad ni säger om seansen han gjorde. Ni kan hitta den på skepticism.ifokus.

Hellas
10/29/10, 6:04 PM
#10

#9 Cold Reading/Psykic eller vad man nu vill kalla det för är riktigt roligt att se när det är någon som behärskar det till fullo som din vän gör och många andra mediala personer.
Den jag själv tänker på som är fantastiskt duktig är Terry Evans.
Det är inget övernaturligt men visst är det mystiskt ändå att kunna "läsa av" och få in bilder enbart av att se eller känna på en person eller ett föremål.
Har din vän provat att göra det på distans och på personer hon aldrig träffat?Det är förvånansvärt vad pricksäkert även sådana övningar blir.
Gissningsvis är hon nog även ganska duktig på att läsa av föremål och att lägga Tarot, det brukar kunna hänga ihop.

Nåväl, det var bara en parentes och väldigt intressant ämne i sig, jag tror att vi har trådar sedan tidigare men det kanske är dags att starta en ny sådan :).

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Jeremina]
10/30/10, 1:27 AM
#11

#9 Solenn jag är medial själv och har gjort många kanaliseringar så min fråga var varför hon blev illamående om någon hade en aning inget annat!

[MargaretaA]
10/30/10, 2:10 AM
#12

#10

Har din vän provat att göra det på distans och på personer hon aldrig träffat?Det är förvånansvärt vad pricksäkert även sådana övningar blir.

ja vart kommer den infon ifrån? Ser fram emot en ny tråd i ämnet.

[Solenn]
10/30/10, 3:23 PM
#13

# 11

ok, jag undrade bara för tycker det lät så konstigt.

# 10

Har frågat nu och hon hade inte gjort det på distans men hade en annan kompis som sagt nåt om energispår som hette nåt som jag glömt vad det var. Finns nån man i Värmland som gjort undersökningar med energispår, tror han hette Göte Andersson eller Pettersson. Ska fråga henne och återkommer om det. Har nåt med slagruta att göra men det vet jag inte än vad som menas med utan att det går att hitta vatten med den. Det skulle gå att hitta annat också med den. Låter för mysko för att jag ska tro på det. Skulle det stämma varför letar man inte upp människor med den. Vi består mest av vatten.

Annons:
Hellas
10/31/10, 11:40 PM
#14

#12, 13 Nu finns det en tråd om Cold Reading fast på distans kanske det inte är ColdReading?

http://medialt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=9b7cda80-cf40-4364-abd1-55e6a673ab45&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup#10

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: