Annons:
Etikettövningar
Läst 3240 ggr
Kerstina-61
2010-09-20 21:32

Övningstips med dina vänner

Vi är ett gäng som gått kurs och nu träffas i våra hem och övar. Vi har jättekul! Bra att först ha gått kurs så man får grunderna klara. Att man lärt sig att skydda sig (jätteviktigt!!), öppna och stänga chakran, lära sig skillnad på att ha kontakt med andevärlden eller jobba Psychic mm

Några tips på hur man kan öva:

1. Sätt en av er på en stol med lögonbindel. Sätt en av er framför den med bindel utan att avslöja vem det är. Antingen kan man jobba psychic och be mediumet att berätta om personen "sittern" mittemot.Om det är man/kvinna, ev krämpor, annat som kommer fram om "sittern.
Alternativ 2 så gör man på samma vis, men länkar med andevärlden utan den som är medium får veta vem som är sitter.

2. Lägg foton/bilder i slutna kuvert och be de andra läsa av dem.

3. Gör likadan fast med papplådor. Lägg föremål i lådorna och någon  kanske får vara helt tom. Den övningen är svår! Man får INTE lyfta i lådorna, bara hålla händerna över.

4. Ställ fram en stol. Be någon i gruppen att gå ut. Någon av er andra sätter sig på den tomma stolen en stund. Personen får komma in sedan och sätta sig i samma stol utan att veta vem som suttit i den. Dret kan bli roligt då man kan få se att den personen som kommer in börjar göra samma gester som den innan, sitter kanske likadant.
Obs! Se till att rena stolen innan ni låter ny person sätta sig.

5. Åk hem till någon som du vet har besök från andra sidan eller aktivitet pga minnen från tidigare boende. Anteckna vad ni ser/ känner utan att berätta för varandra förrän ni är klara. Om du låter dinna vänner göra den här övningen så är det viktigt att du eller någon annan har varit där innan och känt av så det inte finns osaliga andar eller annan energi som inte ska vara där, som känns obehaglig. Då bör det rensas bort innan då det kan finnas risker då man kanske inte är så rutinerad. Däremot andar som hälsar på, ljusa energier är inte "farligt" känna in

Detta var några övningar jag kom just nu. Kanske dyker upp flera under kvällen. Men nu är det snart "det okända" och kl 21 ska jag sitta uppkopplad med Janes MUG-distanscirkel Tungan ute

Skulle vara spännande om det finns fler som vill dela med sig övningar vi kan använda oss av för att träna vår mediala förmågaGlad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Hellas
2010-09-20 21:37
#1

Tack Kerstina för alla övningstipsen Kyss!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaF]
2010-09-20 21:40
#2

Tack. Det var bra tips.

Kerstina-61
2010-09-21 00:54
#3

Säkert mycket av detta som känns igen för er som gått kurs mm.
Skulle vara kul om det kommer in mer tips Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
2010-09-21 18:13
#4

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

JustMe08
2010-09-21 19:26
#5

Vilka bra tips! Tack, Kerstina! Övning nr 2 har jag provat på flera gånger och det är riktigt kul att se hur mycket man kan få fram.

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

Hellas
2010-09-25 00:02
#6

Fler tips?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
chik
2010-09-25 14:26
#7

Kerstin..Tackar för bra tips.

Lena.P är jag i verkliga livet.

millam
2010-09-30 21:32
#8

Här kommer ett tips:

Sätt en skål med vatten på bordet. En håller för ögonen, under tiden doppar en av de andra sina händer i vattnet. Alla torkar/lotsas torkar sina händer.

Då får den som ska jobba öppna ögonen, känna på skålen och vattnet.. berätta hur den personen är som har känt på vattnet. Säga namnet också..

Bra övning då man kan hela tiden kolla sina egna reaktioner, hur man rör vattnet, om man tvekar, varför..roligt också!

[GunillaF]
2010-09-30 22:08
#9

#8 Det var ett roligt tips Millam! Ska testa det nästa gång jag har mina "träningsvänner" hos mig.Glad

[outgrundlig]
2010-09-30 22:24
#10

Papper o krita/pennor…..var o en ritar/tecknar en bild….fritt…ingen skönmålning alls utan bara streck o det man vill ha med på bilden.

Alla lägger sina teckningar i en hög eller en som samlar in dem.

Beroende på antal deltagare så delas man in i grupper eller är en grupp.

Man kan sedan ha som en storseans….en på scen…..som tar en bild i högen….o säger vad man känner…..o ev. känner in vem/var den sitter…..

Ja, lite kul tyckte jag detta var när det gick bra för mig då vi gjorde så. Glad

[GunillaF]
2010-09-30 22:25
#11

#10 Den övningen gjorde vi på en kurs jag gick. Den var bra!

Man får träna att stå framför andra och känna in!Glad

[outgrundlig]
2010-09-30 22:30
#12

Jaa, visst är den bra ja! Kul att du kände igen den. Glad

Men man kan ju även rita/måla i små grupper och sitta ned o säga vad man känner….vi har gjort så också…..o den som det är ger sig till känna när man är klar…precis som när man tolkar en bild, tryckt sådan.

Hellas
2010-09-30 22:39
#13

#8 Den övningen är helt ny för mig, det låter som en kul träning, tack för tipset :).

#10 Jag har gjort varianer av teckningar men inte denna, vilken bra idé.

Tack, det kan aldrig bli för många övnngstips!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[outgrundlig]
2010-09-30 23:05
#14

Nej aldrig, och det är ju så bra med detta att vi kan dela med varandra istället för att sitta o lura var o en på sitt ställeFlörtfniss

Upp till toppen
Annons: