Annons:
Etikettmentalt-mediumskap
Läst 4823 ggr
Hellas
2010-10-31 01:34

Att tona in en annan person

I en annan tråd blev det lite prat om Coldreading där Solenn beskrev att hennes vän är så duktig på just detta.
Jag är själv väldigt fascinerad av hur skickliga många är men jag är tämligen söker på att det även är andra sinnen som arbetar då man "Tonar in" på en person.

Jag ställde frågan om vännen även provat med att göra det här på distans med en person h*n inte träffat och det visste Solenn inte vid det tillfället.

Den fråga jag nu ställer mig är:
Hur kan det vara "Cold Reading" om man inte använder sina fysiska ögon?
Hur kan det vara "Hot Readning" om man inte har en aning om vem man Tonar in mer än att man vet om det är en kvinna eller man (den skicklige behöver inte ens det).

Vad är det då som egentligen händer vid en intoning på distans där man kan plocka upp otroligt mycket information som är väldigt specifik.

Många anser till och med att det är enklare att göra en avlsäning på distans än då man träffar personen i fråga.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[Pirkkolino]
2010-10-31 01:56
#1

Jag vet att jag inte är rätt person att svara på hela frågan. Och det beror på, att jag gillar inte "avläsa" eller tona in människor "på beställning".

Men den vet jag, att jag kan helt spontant "läsa av", "tona in" en hel del av andra människor även att jag inte ser de. För att varje person strålar av sig energi, och energierna innehåller "information" av var och en.

Pirkko

Hellas
2010-10-31 02:08
#2

#1 Du fungerar nog som jag själv, ploppar det upp någonting så gör det men jag kan inte anstränga mig för att "se" Flört!

Jag håller med dig, jag ser det också som en typ av energiavläsning och argumentet med att det handlar om att det är de fysiska ögonen som läser av håller inte riktigt.

Däremot, jag tycker ju inte att det är speciellt "Övernaturligt" att läsa av och förstå energier, det gör alla utan att de alltid vet om det.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Pirkkolino]
2010-10-31 02:38
#3

#2 Helena. Enligt min tanke och känsla, det finns ingen "övernaturligt" alls i denna sak. Jag ser saker som personens egen känslighet att kunna skilja och känna energiers olikheter, och på det viset få viss information av andra.

 Jag känner så att även telepatisk förmåga att "läsa tankar" av dessa energier, inte heller har något med övernaturliga saker att göra. Visserligen telepati är parapsykologiskt, eftersom vetenskap inte vill godkänna telepatins existens. 

Alla människor, enligt min tanke, har förmåga att känna energier och läsa information av de. Men alla är inte intresserade eller involverade att tänka som vi gör.

Pirkko

chik
2010-10-31 08:09
#4

Om man läser Henrik Fexu… Bok Tankeläsning.Intressant.Har den på toa o sitter o försöker få in något i huvudet…

Så kan man ta fram en människa på dom orden som hon skriver..Helt sjukt..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mads
2010-10-31 10:59
#5

# 0 Jag tycker det är lättare på distans ibland. Och då vet man som du säger inte vem personen är, inte vad den heter och inte alltid om det är en man eller kvinna heller. Cold reading borde bara kunna användas om man står framför personen och kan läsa av kroppsspråk och dylikt ju.

Amor Vincit Omnia

Marina2
2010-10-31 11:12
#6

0# Jag tror inte att det är varken hot eller cold reading.

För min del så funkar det så här: Om jag får tillfälle till att läsa av en bild så känner jag för det första att jag verkligen vill läsa just den bilden. Menar med det att jag känner mig "dragen",manad att läsa av.

När jag sen tonar in så händer följande: Jag får till mig saker som jag bara rabblar på,skriver,utan att tänka. Får absolut inte ta med ditt logiska tänkande! Sen är det så för mig att jag "bara vet".

Men det kommer inte på beställning. Precis som att jag inte kan på beställning länka till en viss ande.

Energier tror jag absolut att det handlar om,men också Chicks inlägg här om att få till sig genom texten tror jag också på.

Det finns ju visssa medium som läser av just genom brev. Inte alltid det handlar om en privatsittning ansikte mot ansikte, eller per telefon.

Spännande och roligt hursom helst!

Annons:
jagealltidglad
2010-10-31 11:45
#7

#4 den har jag oxå läst, riktigt spännande. hehe

vet inte om mitt svar hör till tråden men

jag tror mig vara rätt bra på att tona in människor men jag behöver oftast ha dom vid mig elller höra deras röst, då känner jag av energierna riktigt bra..

på jobbet har många nu lärt sig att dom inte kan "dölja" något för mig så ofta kommer dom fram redan innan och säger att ja det stämmer jag mår si eller så idag så du behöver inte säga något.. detta är inget jag egentligen är medveten om att jag gör utan det bara blir..

Det händer även då och då att jag står i ex kön på ica och får känslan av att nu ringer snart h*n telefon och stax därefter ringer tfn, eller det står ett par bakom mig, så får jag känslan av att dom är osams om någonting, och kort därefter börjar dom munhuggas..

om det har något med coald reading att göra vet inte jag men jag känner en rysning i kroppen varje gång det sker och tänker "shit, va läskigt hur kunde jag veta det"

Värme och kärlek till dig för det är du värd

//jagealltidglad

Hellas
2010-10-31 13:38
#8

Telepati är för mig inte att läsa av en annan människa eftersom man vid en intoning/avläsning inte har kontakt med den individens sinne.

Telepati är mer som att arbeta som Medium, man komunicerar med en annan själ.
Att det då råkar vara en själ som inte befinner sig på andra sidan/i andra dimensioner har ingen betydelse.

#3 Fniss, jag är så korkad att jag egentligen inte tycker någonting är Övernaturligt, utan använder nog bara det ordet för att andra ska förstå att det handlar om medialt arbete Cool!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

sven-g
2010-10-31 20:31
#9

Ibland när någon pratar om något, känns det som att man förflyttar sig det blir som ett sug ett drag i hela kroppen. Vid dessa tillfällen kan jag med mycket hög träffsäkerhet säga vad den personen upplevt och sett, och även borde sett (detta är inte samma känsla som om jag medvetet försöker tona in på personen,kan aldrig vara så träffsäker då)

JustMe08
2010-10-31 23:34
#10

Jag tycker nog det är lättare att tona in om jag inte tittar på personen eller ens har denne i närheten. Jag tycker jag blir alltför påverkad av att ha personen framför mig och jag får då svårt att skilja på vad jag får till mig och mitt logiska tänkande. Jag är rädd att jag ska börja gissa helt enkelt.

Ibland händer det att jag tonar in på en person utan att det alls är min avsikt, men det gör vi nog lite till mans utan att vi tänker på det. Av nyfikenhet kanske, eller för att bättre förstå…

Mitt svar på din fråga (#0), Helena är: Nej, det kan varken vara hot- eller cold reading. Inte om man lyckas plocka upp specifik information och har en stor träffsäkerhet.

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

[Jeremina]
2010-11-01 02:37
#11

Jag fungerar så att jag kan tona in både öga mot öga och på distans!

daddysgirl
2011-01-15 01:04
#12

vill gärna veta hur jag kan öva på detta?

att kunna det ni gör..

kram

Thinka
2011-01-15 11:27
#13

Många gånger så tycker jag att det är "enklare" att tona in via distans, för där är det verkligen tillit till det man får fram, inte en chans till att avläsa anisktsuttryck eller kroppsspråk överhuvudtaget.

Så intoning via distans kan omöjligt vara coldreading.

Annons:
Hellas
2011-01-15 13:03
#14

#12 Det handlar om att arbeta med sin intuition och låta den egna energin sträcka ut sig mot den man ska läsa av.

#13 Jag håller verkligen med dig, det är betydligt enklare att inte behöva se personen man ska läsa av.
Jag anser också att Coldreading är stört omöjligt om man inte ser personen i fråga och Hotreading är egentligen inte heller möjligt om man inte har en endaste kontakt med sittern vare sig synlig eller via hörsel.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2011-01-15 13:40
#15

13 o 14 nej det kan det inte men det kan vara psychicFlört fortfarande!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2011-01-15 14:07
#16

#15 Det är väl Psychic eller kan det vara någonting annat?
Jag trodde inte att det ens kunde vara någonting annat Förvånad

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
2011-01-15 15:03
#17

16 kan ju vara ande kontakt medGlad(guider, eller anhörig)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2011-01-15 15:37
#18

16 sen menade jag att intonoing på distans inte kan vara cooldreding som Minna skrev - men att det är psychic!Flört

gillar inte de där utrycken - då det är skeptikernas påhittade ord!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
2011-01-15 17:25
#19

#18 Jag trodde psychic och cooldreading var samma sak Tyst

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jane-Lyzell
2011-01-15 17:42
#20

18 Cooldreding är något som mentalister och skeptiker rör sig med - vi medium är psychic vilket skeptikerna vill toolka som coold reding!

Vad jag för står är coold reeding när man fiskar information! och bygger på detta - vilket skeptiker tolkar som psychic -Psychic, vilket är avläsande energimässigt av information i människans aura.

två helt skilda avläsningar!

att man som psychic läser av kropsspråk hur personen motar det man säger är etik o moral inte coold reeding!

så mycket missuppfattningar där ute…..Rynkar på näsan vad som är vad!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: