Annons:
Etikettinspiration
Läst 1892 ggr
Hellas
2010-09-28 21:52

Vad gör dig inspirerad?

Ja vad blir du inspirerad av för det är ju oftast inte så att en inspiration bara kommer som ett brev på posten……eller?

Man kan ju bli inspirerad av ett ord, en färg eller man blir inspirerad av att se andra vara inspirerade.

Inspiration smittar helt enkelt av sig och det märker man inte minst på ett forum.
Är det någon som berättar om en upplevelse som tagit djupt intryck och som inspirerat personen så lyser det riktigt i texten, ja man kan se Rubriken glöda mer än alla andra inlägg och vips så har man flera trådar som riktigt flödar ut i inspirerade idéer och engagemang.
Folk hjälper varandra frammåt, tipsar, testar och berättar.

Visst är det underbart!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[GunillaF]
2010-09-29 00:16
#1

Jag är en nyfiken person så tillvida att hör jag eller ser något som någon testat som jag inte försökt mig på tidigare, så vill jag genast försöka. Jag vill lära så mycket det bara går.

Glad

jaslinn
2010-09-29 00:38
#2

Ibland vet jag väldigt tydligt vad som inspirerar mig. T ex om jag pratar med en vän som har samma intresse och man känner hur samtalet flödar och man blir varm och glad och vill ge och få ny kunskap.

Men ibland har jag ingen aning faktiskt. Då kan det vara att jag sitter på nätet och någon liten till synes obetydlig sak fångar mitt intresse och sedan följer jag känslan o vips går timmarna medan jag är uppslukad av något nytt!! :) Håller med Gunilla lite där, att få lära nytt och mer…..det är spännande och väcker inspirationen.

[Spanaren]
2010-09-29 11:59
#3

Jag måste var lyckligt lottad för jag vaknar nästan alltid upp med ett leende på mina läppar.

Det gör mig lycklig att ta ut hunden och gå i naturen och ha min kamera över axeln och bara se på alla underbara motiv som finns att få om jag bara tittar efter och då väldigt noga Flört

Skriva, blogga, läsa, laga mat och prata om allt mellan himmel och jord osv. Nya tankar och ideér kan få min huvudknopp att inspireras ännu mera och då främst i min skrivande värld.

Ett ledord som jag har på min hemsida är: "Spanaren som bara är"

/kram

chik
2010-09-29 12:11
#4

"Inspirerad""Blir jag när jag som du säger sitter här o kollar trådar o det ena ger det andra.

Sen i detta Okulta ämne känner jag ett stort behov av o söka vidare.Jag vet att det inte finns svar på allt.Men i bland så blir man nöjd för stunden..

Sök så finner du!!!

Lena.P är jag i verkliga livet.

Marina2
2010-09-29 12:52
#5

Inspirerad för mig är det lycka att känna bubbel av glädje i magen och gå på dem känslorna vad man vill prova/göra.

Jag inspireras också av vandringar i naturen. Även av andra runt omkring.

Det är så strot så svårt att sätta ord på det..

Indiania
2010-09-29 14:15
#6

Mär jag blir inspirerad handlar det ofta om ord eller musik och naturligtvis så inspirerar naturen mig.

Jag blir också inspirerad av medmänsklighet och mycket annat! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Annons:
[GunillaR]
2010-09-29 16:55
#7

Jag blir inspirerad av väldigt mycket. Det kan vara ett ord jag hör, en bild jag ser, en berättelse, en liten detalj eller något stort. Musik kan vara mycket inspirerande.

Hellas
2010-09-29 22:56
#8

Tack för alla fina svar!
Själv blir jag också inspirerad av mycket men de häftigaste inspirationstillfällena är vid de tillfällen jag inte alls räknar med det.

Att bli inspirerad av sådant som man egentligen inte alls har intresse av är en härlig aha upplevelse.

Jag blir även inspirerad av andra människor som brinner för det de arbetar med och tror på, det är oerhört facinerande att möta människor som verkligen trollbinder och inte bara får fram sitt budskap utan släpper in andra människor i deras värld för att låta inspirationen växa.

Det är fantastiskt inspirerande att se på konst och trots att jag själv inte kan måla så får jag ändå en konstig känsla att jag skulle vilja åka iväg och köpa ett staffli, en basker och målarpensel.

Inspirationen är en enorm drivkraft och jag tror att har man den så kan man nästan åstadkomma vad som hellst så håll den levande och låt den smitta av sig till andra medmänniskor!

"Som ringar på vattnet"

Kram

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Mads
2010-09-30 12:25
#9

Jag blir inspirerad av de där små glimtarna som livet kan bjuda på, att verkligen leva här och nu så man inte missar dem. Kärlek inspirerar, glädje, skratt, en härlig höstdag med strålande sol och härligt hög frisk luft, en vacker måne om natten omgiven av ett oändligt antal vackra stjärnor, ett träd med löv i höstens alla vackra sprakande färger, ja det finns ju hur mycket som helst egentligen !

Amor Vincit Omnia

Upp till toppen
Annons: