Annons:
Etikettkurser
Läst 1536 ggr
Hellas
2010-09-27 14:39

Avknoppat från "När upptäckte du/Ni att ni var..."

Avnoppat inlägg från:
När upptäckte du/ni att ni var mediala?

#12: Solenn ställer bra intressanta frågor gällande utbildning till medium:

Min fråga är om alla mediala som anmäler sig till mediumkurser blir medium? 

Finns det annars statistik på hur många som går på mediumutbildningar som inte blir det? 

Vilka förberedelser bör göras innan en anmälan till mediumutbildning? Hur skiljer man medialitet från det vi alla uppfattar genom vår intuition? 

Jag undrar det för att mediumutbildningar är dyra och det borde finnas nåt som urskiljer en vanlig mänsklig förmåga från medialitet.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[Solenn]
2010-09-27 21:21
#1

Ingen som vill svara på mina frågor? Det finns ett stort allmänintresse för det här.

[GunillaF]
2010-09-27 21:52
#2

Jag kan bara svara utifrån mig själv. Jag är inte intresserad av statistik så därför har jag inte en aning om den biten.

Det du skriver om stort allmänintresse… Menar du att det är ett stort allmänintresse att gå mediala utvecklingskurser eller menar du att det är stort intresse att veta hur många av de som går kurser som blir medium? Eller?? Vidareutveckla din fråga så får vi se om det finns någon som kan svara.

På dina andra frågor ska jag svara för mig:

Alla som går på mediala utvecklingskurser blir inte medium. Det kan jag svara med säkerhet på eftersom jag känner många som gått kurser utan att bli medium.

Angående förberedelser så är jag också där osäker på vad du menar men att se till att laggt undan pengar till kursen är ju bra och att ha tagit ledigt från jobbet är också en fördel. Om man har nått vill sägaFlört

Medialitet är att ha kontakt med andevärlden och intuition är enkelt sagt: magkänsla.

Jag håller inte med dig om att utbildningarna är dyra. En hel helg med helpension brukar gå på 3000:- - 4000:-  Men det finns säkert billigare där man får ordna boende och mat själv. 

Det är ju också så att är man intresserad av något så spenderar man pengar på det. Jag är t.ex inte intresserad av att äga och åka skoter men jag tycker att de som är det kan köpa sina snöskotrar för 100000:- om de tycker att det är kul och det ger dem något.Skrattande

Hellas
2010-09-27 22:42
#3

#1 Ingen som vill svara på mina frågor? Det finns ett stort allmänintresse för det här.

Svar: Vad menar du med "Stort allmänintresse", är det MiF´medlemmar du pratar för?

1. Min fråga är om alla mediala som anmäler sig till mediumkurser blir medium? 

Svar: Nej, alla blir inte medium och det är även långt ifrån alla som vill bli fullfjädrade, arbetande medium.

2. Finns det annars statistik på hur många som går på mediumutbildningar som inte blir det? 

Svar: Inte en aning och jag är inte heller intresserad av det

3. Vilka förberedelser bör göras innan en anmälan till mediumutbildning? Hur skiljer man medialitet från det vi alla uppfattar genom vår intuition? 

Svar: Säger som GunillaF, ta ledigt från jobbet kanske och se till att man har sparat unan pengar till kursen.
Det är lite som att spara pengar och ta ledigt till en Weekendsemester

4. Jag undrar det för att mediumutbildningar är dyra och det borde finnas nåt som urskiljer en vanlig mänsklig förmåga från medialitet.

Svar: Jag anser inte det är dyrt att gå kurs, själv väljer jag alltid helpension 2,5 till 3 dagar.
Det finns inte ett enda pensionat som kan erbjuda en miniweekend fullspäckad med möjligheter för de pengarna (3000-4000).

Somliga lägger pengar på Gymkort, Vasaloppet, Vänern runt eller kanske Porslinsmålning och andra lägger dem på en mediumkurs.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Solenn]
2010-09-28 01:09
#4

Allmänintresse för det övernaturliga och mediumutbildningar menar jag med det och hur man kan veta om man är medial och att det finns anledning att gå dem.

Jag skulle aldrig betala för en speciell utbildning utan att veta att jag har de rätta förutsättningarna men det vet väl jag också att det finns dom som gör. Jag bara inte förstår varför. För mig räcker det inte med att jag kan känna på mig vilka jag möter och kan känna av healingenergi för att kalla mig medial för att bara ta ett exempel. Konstiga saker har säkert alla upplevt eller det som man inte kan förstå just då men det behöver inte ha med nåt övernaturligt att göra. Men den som tror sig vara medial och vill utbilda sig till medium eller bara gå en kurs och betala för den borde ha gjort nåt prov innan för att se om det är nån idé att betala så mycket som tiotusentals kronor. Det har jag sett att det kostar på flera hemsidor.

Nu skriver ni att inte alla blir medium men det finns mediumutbildningar som garanterar att du blir det. Vad är det som gäller? Har de bättre lärare där än på de ställen där inte alla blir medium eller vad är skillnaden. Det finns mycket sånt som gör en helt förvirrad.

Hellas
2010-09-28 01:32
#5

#4 Jag tror att det är endast de som håller i kurserna och som beskriver innehåll och utfall som kan svara på garantifrågor kring vad de utlovar.

Jag själv skulle aldrig välja en utbildning som lovar att man kommer bli ett Medium, eller en fantastisk Healer, för mig känns det inte seriöst men det är min åsikt och alla håller förstås inte med.

Jag tycker att är man nyfiken kan man först försöka leta reda på likasinnande, ofta finns det föreningar på den ort man bor i eller i närheten.
Ofta har föreningar medlemsträffar och kanske föreläsningar mm.

Sedan brukar det även finnas "Prova på" kurser, där man kan testa och se om det är någonting man verkligen roas av, det är ju inte säkert när det väl kommer till kritan.
Tex. min make är väldigt medial, han ser spöken (mot sin vilja), han är idag inte det minsta intresserad av att ens börja utförska den mediala världen.

Jag brukar rekomendera de som eventuellt känner att de är nyfikna att gå på en meditationskurs med inriktning på medialitet.
De brukar ofta vara en gång i veckan eller varannan vecka och är ofta väldigt givande.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Kerstina-61
2010-09-28 02:09
#6

#4# Jag tror det är långt ifrån alla som går kurs i mediumskap som vill bli medium eller jobba som det. De flesta, tror jag, vill gå kurs för de är nyfikna på om det finns något övernaturligt eller om det är fantasier de kanske upplevt. Kurserna ger ju så mycket mer än att bara bli medium. Det är en personlig utveckling som kan innebära mycket.

 För min del har den inneburit massor. Jag har utvecklat min självkänsla och från att ha varit livrädd för spöken och för döden så känner jag idag en tilltro och ett lugn som speglar hela min vardag.

Jag tycker inte det är konstigare att gå en medial kurs än att gå en konstkurs t.ex. Alla blir inte kända konstnärer för de går en kurs, men de kanske utvecklar sin egen personliga sida och mår bra i det. Och hur man ska veta om kursen är bra eller inte, ja det vet man kanske inte förrän efteråt.  Det är ju också säkert väldigt individuellt hur man upplever.

Men att kurserna skulle kosta tiotusentalskronor har jag aldrig varit med om. Kanske finns sådana kurser, men kan inte vara vanligt? Brukar ligga på några tusenlappar upp eller ned. Gå en datakurs så kostar den flera tusen kronor..inte så stor skillnad.

Har du själv gått någon kurs i medial utveckling? Hur har du, i så fall upplevt det?

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Upp till toppen
Annons: