Annons:
Etikettpsychometri
Läst 7134 ggr
Jane-Lyzell
10/6/10, 10:10 PM

Förtydligande Energispår!!

Plats minnen - psykis energi - psi. Vanligt förekommande 80-100 %

Minnen stannar kvar i hus , lägenheter och platser vilket sensetiva personer kan plocka upp- många misstolkar detta som spöken/andar, då det igentligen endast är minness energi och det kan kännas verkligt.
Det kan både vara minnes energier av döda och levande personer. som bott eller befunnit sig på platsen , huset etc.
Många gånger ångest eller annat som sitter i väggar o tak - bästa botemedel här är att renovera, för att få bort detta.
Inget medium behövs här då det inte rör sig om andlig aktivitet.

http://spiritualism.ifokus.se/articles/4d71383ab9cb46223304ff17-spoken-vad-ar-det

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Hellas
10/6/10, 10:27 PM
#1

Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

stina63
10/6/10, 10:49 PM
#2

Tack Jane. Behöver ibland bli påmind om de. Glad

Kerstina-61
10/7/10, 1:11 PM
#3

Har erfarenhet av att de (som anlitat medium för aktivitet) blir besvikna då man säger det inte finns några spöken, utan "bara" minnen i deras hus. De VILL att det ska vara andar och spöken. Men minnen i väggar mm är inte kul att höra för dem.

Jag vet något medium som sa att h*n funderade på att säga det är andeväsen bara för att göra dem nöjda.

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Kerstina-61
10/7/10, 1:12 PM
#4

Jag glömde ju tacka dig, Jane för detta är så intressant och viktigt att känna till Kyss

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Marina2
10/7/10, 1:27 PM
#5

Tack Jane!

3# Ja det där har man ju hört och sett på tv att dem så gärna vill det. värre då om mediumet skulle känna sig "tvingad" att hitta på. Tänk folk blir aldrig nöjda!

Jane-Lyzell
10/7/10, 6:54 PM
#6

Kyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[MargaretaA]
10/7/10, 7:57 PM
#7

Kan även dessa "minnen" bullra och banka och flytta grejer?

[rore]
10/7/10, 8:28 PM
#8

Kanske är jag ute och svävar i det blå med mina funderingar, Men jag behöver sätta ord på dem..Obestämd

Detta med energispår,det kan som jag förstått det leva kvar i tex en bostad efter att "man" flyttat därifrån,,,,,

och de som flyttar in efter "oss" kan känna av det,,

ungefär som om vi lämnar skuggor av tunga energier,,efter oss.  Som känsliga individer kan snappa upp,, och uppfatta som obehagliga andebesök…

I min tankegång av denna fundering,, så käns det som att dessa energispår,, borde vara en återkommande upprepning,,i själva energispåret?

Ähh, det låter ju helt galet,, när jag skriver,, men jag hoppas ni förstår hur jag menarSkäms

Hellas
10/7/10, 8:51 PM
#9

#7 Energispår orsakar inte (vad jag vet) fysiska fenomen eller poltergeist så jag själv skulle tolka flyttande av saker och bullrande för eventuell andeaktivitet.

#8 Precis så är det, energispår kan sitta kvar väldigt länge så är man väldigt sensitiv kan man känna av en person som bott på en plats för oerhört många år sedan.

Det är därför man spontant ofta känner då man går in i ett riktigt gammalt hus att det är "liv i väggarna" och man kan nästan se framför sig hur människor levat där, fött barn slitit och avlidit.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

chik
10/7/10, 10:09 PM
#10

Energispår.kan vara så gamla. var o traskade runt på en plats många gånger för att jag kände av där,-bara kände.Så jag åter kom ofta till just den platsen i skogen ofta..O min lycka blev stor när jag rotade fram en hästsko.som har blivit daterad tidig 1700tal..Så då hade jag känt av Energin.o fått bevis på att jag hade rätt.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[rore]
10/7/10, 10:17 PM
#11

Häftigt Chik!!

#9

Det jag fnurlade på i min text Helena.

Var om vi som levande människor kan lämna energispår efter oss, när vi flyttar ifrån ett ställe. Låt oss säga att vi levt under stor svår känslomässig press.. Kan även dessa energier lagras på plats??

Eller följer sådan energi med oss??Obestämd

Hellas
10/7/10, 10:17 PM
#12

#10 Så skönt att få den vissheten, det är i sådana ögonblick man inte bara tror utan vet att det finns någonting mer än vi själva.

Kram

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
10/8/10, 1:25 AM
#13

7 Ja , som en minnes energi, men knappast som ett energispårGlad

Minnes energi är mer av:

Spöke- eller Gengångare! Ovanligt förekommande 2%

Till skillnad mot de andra nämnda så kan du inte få någon kontakt med en gengångare, det är oftast traumatiska händelser som återspelas år efter år, samma tid efter tid.
Det finns ingen själ eller ande i detta utan det är avtryck i tiden som likt en film återspelar samma händelse exakt om och om igen.
Det kan vara både bilder och ljud. Händelserna är alltid kopplade till en viss byggnad eller plats. Ofta rör det sig om dramatiska scener.

Alla kan inte se detta utan det verkar som att bara vissa personer är extra sensitiva för det.
Detta är det som dom flesta kopplar till återkommande spök händelser i slott och fältslag. Finns inget att göra åt detta, förhoppnings vis är det något som försvinner av sig själv när det är dags eller tillräckligt lång tid har för flutit.
Se det som en påminnelse av vad vi människor inte bör göra gentemot varandra!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
10/8/10, 1:28 AM
#14

11 som sensetiv känner man av om någon med starka känslo yttringar bott på en plats. Har lite med hur lång tid personen bott på ett ställe med , ju längre tid med problematik desto mera spår.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tuva-Lena
10/8/10, 2:40 AM
#15

Jga roade mig med att gå på museum när jag bodde i S-holm. En upplevelse som jag minns som igår var när jag såg Karl Xll:s uniform med kulhål och allt. Plötslig befann jag mig på platsen för slaget där han dödades. Jag fick ångest och blev riktigt rädd så jag blev helt enkelt tvungen att gå därifrån. Kände dofter och hörde knallar, ja nästan som jag hade varit med på slagfältet. Förvånad Trodde att jag hade fått hjärnspöken..Tyst

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[rore]
10/8/10, 10:13 AM
#16

#13 #14

Tack Jane

Jane-Lyzell
10/8/10, 2:00 PM
#17

15 det var clairvoyance i samand med psykometriGlad och troligen minnes energi också- många gånger går dom i varandra, fast inte alltid!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MargaretaA]
10/8/10, 2:03 PM
#18

tack för förklaringen Jane, nu fattar jag lite mer (tror jag) Glad

Jane-Lyzell
10/8/10, 2:05 PM
#19

18Kyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
1/4/12, 12:57 PM
#20

Glad

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
camasufri
11/3/12, 11:29 PM
#21

Frågvis i farten igen…….

Med tanke på detta måste jag då fråga.

Detta med minnessenergier, kan det vara orsak till att man vantrivs och mer eller mindre är deprimerad i sin lägenhet?? Förvånad

Jag är normalt sett en glad och positiv person som gillar ordning och reda hemma. Men i den här lägenheten känner jag inte för någonting!

Och vad gör man då om man bor i hyresrätt? Inte det lättaste att renovera som man vill i en sån………..

/ Carina

Jane-Lyzell
11/4/12, 1:17 AM
#22

21 Vist kan det vara så - tyvärr- försök inred med frächa blommor och spela mysig musik - be också de gamla energienra släppa lägenheten!

se roliga filmer skratta mycket så ska du se det vänder till din fördelSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camasufri
11/5/12, 6:27 PM
#23

Måste ha klarhet……..

Apropå detta med minnesenergier och annat……

Låg ner och gjorde en variation på Hellas fontän men eftersom jag hade funderingar kring detta med energierna i materia så lät jag energin som skulle rena mig också flöda över från alla håll i sakta mak genom lägenheten och ut genom ytterdörren (vart den sen tog vägen har jag ingen aning om Oskyldig )

Ser allt som får krypa in i varje skrymsle, under lister sköljas över väggar, möbler osv sen kommer den till en fåtölj som jag fått av en granne som i sin tur fått den av en granne…… och där kämpar detta ljus envetet att tränga in med stor svårighet kan jag säga, i samma veva börjar det kittla på min högra axel, och jag får "tvinga" ljuset därifrån för att ta sig vidare för Hellas jordeljus  var ju in antågande! Hade jag vetat att stolskrället skulle varit ett sådant problem hade jag ju saktat ner flödet….. men den fick sig ett stänk av den rosa kärleksenergin också

När jag sen var klar funderade jag på detta med stolen. Och kom fram till att det faktiskt har varit så att jag inte varit nöjd med bostaden men den funka. Men sen stolen kom in har lägenheten verkat mycket dystrare…….

Så nu ska den ut!

Ja tänk som det kan vara!

Krammen

/ Carina

Jane-Lyzell
11/5/12, 6:50 PM
#24

23 HärligtSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

camasufri
11/6/12, 11:06 PM
#25

Måste berätta att jag slängde ut stolen.

När jag kommer tillbaks in i vardagsrummet är luften, ljuset, energin ja allt helt annorlunda, lättare….. Det var lättare att andas, men efter en stund fick jag huvudvärk.

Nu är allt precis som det ska vara Cool

Tack för den upplysande informationen Jane!

/ Carina

Jane-Lyzell
11/6/12, 11:44 PM
#26

25 Vad skönt - hoppas huvudvärken försvinner med Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Miisala
3/25/13, 8:42 PM
#27

Åh, det kan ju förklara min förkärlek till äldre möbler & second-hand. Jag brukar alltid förklara att det tilltalar mig just p.g.a att det finns både själ & historia i varje föremål.

Kan avslöja att jag går igenom en rätt tung period & det sätter sig i varje hörn. Köpte en koffert för någon månad sen & så fort den kom på plats så har jag känt mig lite lättare för var dag som gått. Växter lättar också mitt sinne. Dagens aha-upplevelse!

Annons:
Tuva-Lena
3/26/13, 1:01 AM
#28

#27 Har du tänkt på, att i gamla secondhandföremål kan det finnas energispår kvar..? Kan ju vara en av anledningarna till att du upplever tunga perioder också, alla gamla och ev tunga energier som du omger dig med, som dessutom krockar med varandra.. renar du föremålen innan du använder dem?😇

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Miisala
3/26/13, 11:00 AM
#29

Jag är en rookie inom den här genren & har bara tagit steget att släppa på min skeptiska sida & låta nyfikenheten ta över. :)

Jag fick just lära mig att jag är en sån som känner på allt jag köper, energin & det där. Har en väldigt stark magkänsla & tar bara hem sånt som verkligen känns rätt för mig. Mina tunga perioder beror på yttre omständigheter, men kan nog påverkas av energier som jag missat. Kan man rena, men ändå ha kvar själen i ett föremål?

TezzD
3/26/13, 1:01 PM
#30

Detta är bara såå intressant! 
Jag har på senaste tiden bara kommit in och läst lite men inte "visat mig" Men nu måste jag ju bara säga att NU FÖRSTÅR JAG äntligen!
Tack Jane! 😃 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Jane-Lyzell
3/26/13, 1:27 PM
#31

Vet jag skrev någon gång om hur jag köpte ett par begagnade skor på Myrorna - shit kunde inte ha dem blev den gamla gumman som haft dem varige gång jag satet dem på mig 😃

Varsegoo Rosali och bra svar Tuva-Lena

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Iceland
3/26/13, 3:33 PM
#32

Detta är anledningen till att jag bara ÄLSKAR riktigt gamla hus. Gärna om de är lite halvt övergivna med. Älskar att komma dit och bara känna av alla minnen. 

På sådana platser brukar det oftast finnas en hel del minnen! :)

http://isabellarun.weebly.com/

TezzD
3/26/13, 8:48 PM
#33

Häftigt med skorna, jag får nog ta och slänga lite beg barnkläder smo jag köpt för i vissa plagg e dom goda o glada och i vissa, sura och tvära, hooho 😉

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Stina nyfiken
11/19/13, 6:44 PM
#34

Jag hade en väldigt stark känsla av det var tungt och deprimerande i vårt vardagsrum. Det var ganska fult överallt när vi flyttade in, så det var inte det enda rummet vi behövde måla om. Men den tunga känslan hade jag bara i vardagsrummet. Jag vet att jag sa det till min man, men han tror ju inte på något.

När jag efter något år mötte de som bott i huset berättade kvinnan att hon fått cancer under tiden i huset och legat mycket av tiden i vardagsrummet. Jag visste det, tänkte jag. :)

På något sätt kändes det bättre efter att jag visste vad som hänt där. Det spökade inte eller något, utan var bara en tung känsla, som att allt var kvävande och för stilla.

Vi renoverade ett par varv och har haft mycket skoj i rummet. Jag satte upp en tapet som reflekterar ljus med förhoppningen att det på något sätt skulle kännas som om energin i rummet rörde sig igen. Det har hjälpt, men det känns som det var segt. Jag målade om säkert tre gånger utan att det hjälpte, men med hjälp av metalldekorationer och den reflekterande tapeten jag beskrev, så känns det äntligen bra. Nu känns det som energi finns i rummet.

Det var roligt att läsa alla inlägg i ämnet! :) Det här är väl det enda stället man inte anses knäpp på när känner sådana saker. :)

Annons:
Jane-Lyzell
11/19/13, 9:14 PM
#35

34 Tack för ditt inlägg - nä här behöver du inte känna dig knäpp :-) - välkommen i klubben i så fall🙂

Vad skönt du fick bort den gamla energin så du nu kan känna er egen - härligt ! och som du säger ibland sitter det djupt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Stina nyfiken
11/21/13, 7:27 PM
#36

Tack Jane! Det är tur man inte är ensam i alla fall. Ja det tog lite tid innan det rättade till sig här. I början tänkte jag att det var så tung energi så den på något sätt skulle smitta av sig på oss så vi skulle börja må dåligt. Men det hände inget sådant och jag är tveksam om det ens kan det. Jag är också nyfiken på om man kan rena föremål från dåliga energier, som någon frågade längre upp. Är det någon som vet hur?

Jane-Lyzell
11/21/13, 10:01 PM
#37

36 Tyvärr kan man påverkas negativt av just dessa minnesenergier om man är välldigt känslig - och inte vet vad känslorna kommer ifrån är det lätt hänt tro det är ens egna!

Har man dessutom rädslor för det övernaturliga kan det bli lite knepigt - vist påverkas vi av vart vi bor - men som tur är är det inte ofta så kraftiga minnesenergier sitter kvar så länge efter att nya personer flyttar in - om det inte ändras med nya familjens energi - så är just renovering ett bra sätt !

göra rent brukar vara bra med gäller även saker - tyvärr svårt tvätta skor !😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Stina nyfiken
11/22/13, 4:18 PM
#38

Ha, ha… Ja de där skorna du skrev om skulle jag inte vilja ha. Hellre ett par efter någon glad ballerina eller något i så fall. :)

Upp till toppen
Annons: