Annons:
Etikettandlighet
Läst 3656 ggr
Hellas
10/5/10, 12:48 PM

Nyttan av att se Auran?

Vad har vi för nytta av att kunna se eller förnimma Auran i Mediala sammanhang?
Ofta upplever jag (rätt eller fel) att det mest pratas Aura när vi arbetar med Healing men visst kan man använda det i andra sammanhang också?

För min del, som bara ser vitt ljus och inte färger, har det varit väldigt viktigt då vi pratar i mediala termer.

Mitt Auraseende har samtidigt underlättat mitt seende av andevärlden och av guider då de kommer in i en annan persons kraftfält.

I den cirkel jag har i meditation ser jag väldigt tydligt då varje deltagare har besök, jag börjar även kunna se skillnad på om det är en guide eller en annan besökare.
Jag går inte in och ser hur besökarna ser ut utan det man ser är hur energierna blandar sig och att det är olika energier som kommer in.
De kommer även från olika håll.

Jag ser det ju enbart som vitgult genomskinligt ljus men det är fantastiskt vackert och vi kan sitta i ett ganska mörkt rum med tända ljus och man ser då hur det faktiskt blir ljusare i rummet.

Har ni fler exempel, berätta gärna hur du ser auran?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
10/5/10, 4:16 PM
#1

Ja guiders energier är ju oftast ljusvarelser så deras ljus man ser(energi) har sett ängla energier med mycket vackert och imponerande, kan se vingar ibland t o medSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
10/5/10, 5:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Änglar har jag aldrig sett och det är nog inte många förundrat att träffa på dem men det skulle vara underbart att även kunna få se dessa varelser.

Däremot så är jag glad över att ibland få se guider och hjälpare eller vad man nu vill kalla dem.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Soffe
10/5/10, 7:17 PM
#3

Jag har en fråga om det är okej att jag ställer den här? Oftast när jag känner av djur o människor, så får jag in färg som antagligen är från auran, men jag ser den i mitt inre, inte på riktigt s.a.s
Kan det betyda att jag då kan lära mig se färgerna på riktigt? Jag menar som när man ser andar fysiskt..

Hellas
10/5/10, 8:10 PM
#4

#3 Jag läste av en person för några år sedan då jag också helt plötsligt så dennes aura med mitt tredje öga vilket förvånade mig väldigt mycket.
Jag frågade ett medium om detta som då berättar att hon aldrig har sett färger själv utan endast ser aurafärgerna på det viset och troligen kommer hon att få ha det på det viset.

Så jag tror att man kan se aurafärgerna i sitt inre likväl som man kan se med de riktiga fysiska ögonen.
Vi får se om kanske någon annan kan svara bättre på din fråga :)

Jag har tyvärr inte upplevt den tydlighet med färger igen som jag gjorde den gången men vem vet, kanske det kommer tillbaka när det behövs.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

minda
10/6/10, 12:23 AM
#5

Jag ser hittils mer "inre" färger. Ljus (entonigt) sådär annars. Har faktiskt böjat se mer "utanför" på senaste också…spännande tider jag lever i! Skrattande

Jag ser dessutom till exempel smärta i en skild färg än vad den "är" enligt böckerna. Tog en tid att fatta sammanhanget, men jag har arbetat en del med konstterapi och där kommer det ju fram att vi alla upplever alla färger på olika sätt, så jag tror att det beror på det.

För endel så är tex rött en "bra, trevlig och trygg" fär emedan den för en annan är "kraftig,farlig och agressiv" som mer stämmer in på dess klassiska beskrivning

SÅ de färger jag "innanför" snappar upp speglar jag också med min egen "färguppfattning". SMärta var den kanske enklaste att "lösa", för jag ser samma då jag själv har mer ont. Men detta betyder inte att den andres själva chakrafärg skulle vara just den som jag ser, men att jag tolkar med "mitt filter" dennes känsla. Så ser jag då denna smärta så balanserar jag med sådan färgenergi som är anpassningsbar till det stället.

Soffe
10/6/10, 12:41 AM
#6

#4 Tack för ditt intressanta svar :-) Jag känner att det borde väl fungera lika bra att se auran i sitt inre som fysiskt..

Annons:
Hellas
10/6/10, 12:45 AM
#7

#6 Tänk det tror jag med Cool

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jane-Lyzell
10/6/10, 4:09 PM
#8

3 andevännerna har lätt att visa oss färger - att komunicera med färger - så det jag skulle i första hand tolka det som är att de har lätt att visa dig färg - sen är det upp till dig att tolka färgens betydelse. Tex. om du plockar up rosa färg, vilket då kan tolkas som antingen en blockering i hjärtchakrat eller att personen ytrycker sig utifrån hjärtat -

Om i healing situatuion kan det tolkas som personen behöver healing till hjärtchakrats parti och i en privatsittning att andevärlden kommer med kärlek - så färger kan tolkas på många olika sätt - lär så mycket som möjligt om färger och dess nyanser och betydelse.

Om det leder till auraseende´ja kanske men inte alls säkert - snarare andevännernas sätt kommunicera med dig!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

stina63
10/6/10, 8:50 PM
#9

Enda gångerna som jag ser auran är när jag mediterar. Ibörjan så såg jag ofta ljusvarelser vitt ljus runt dom, eller enbart vitt ljus.

Soffe
10/7/10, 4:06 PM
#10

#8 Ok. Så det är inte genom intuitionen vi ser färgerna? Annars hänger jag med på va du menar :-)

Hellas
10/29/11, 9:25 AM
#11

Skrattande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Legaata
1/25/12, 6:47 PM
#12

Kan själv inte se aurafärger, men har ju läst en del om det. Och nyttan är väl den att aurafärgerna visar en persons intressen och livsväg. Finns ett medium vid namn Pamala Oslie som skrivit en hel bok endast om aurafärger och olika kombinationer och vad de betyder. Hon har också gjort en test på sin hemsida med vilken man kan testa vilka aurafärger man har.

Jag har läst att även regioner, länder, städer etc har egna aurafärger.

I fall ett chakra är blockerat, så kan det synas i att motsvarande aurafärg inte finns med alls.

Jag har också läst att auran fungerar som en form av etersikt immunsystem eller vad man ska säga. Auran ändrar också storlek beroende på om man mår bra eller dåligt. Om man mår bra expanderar de olika auraskikten, medan de sjunker ihop om man mår dåligt eller tänker på något negativt.

Detta har jag själv sett under en demonstration under en föreläsning, och jag var inte den ende att se det heller.

[skymningsaga]
1/25/12, 7:40 PM
#13

Ja har aldrig sett i fysiska ögon bara med 6e sinnet.

Ibland när jag har svårt för att förklara hur jag ser personen så säger jag." Ja men denna är ju så grå i ansiktet" eller" hon gnistrar ju så vackert" elle"r ja men dessa två är som pärlemor ju. " Eller "han är röd"

Ja är inte öppen heller med allt om medialitet i mitt liv så. Kan inte förklara när de frågar hur jag menar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: