Annons:
Etikettmentalt-mediumskap
Läst 2890 ggr
Hellas
10/12/10, 9:46 PM

Rädslor

Vad har Du för inre rädslor som hämmar dig i din mediala utveckling?
Hur tror Du att dina rädslor på bästa sätt skulle kunna lösas upp?

Eller hur ar någon av dina rädslor sett ut tidigare och som du nu har kunnat lämna efter dig eller kanske är på väg att ha lämnat?
Hur gjorde du för att kunna släppa på din rädsla?

Kanske kan just din berättelse bidra till att någon annan kan få lite hjälp med sina rädslor?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Soffe
10/12/10, 11:03 PM
#1

Min rädsla är nog att uppleva andevärlden och annat medialt för starkt, för det är just vad jag gör ibland när jag är som mest öppen.
Jag gör väl felet ibland att jag går in för mkt i det känslomässigt och då kan det bli mest jobbigt beroende på vad det är jag känner..

Hur det på bästa sätt kan lösas upp är väl att få stöd, ha någon att prata med när man upplever saker o så.. Det känner jag skulle kunna hjälpa mig på bra sätt..

Hellas
10/13/10, 12:41 AM
#2

#1 Soffe, tänk så väl jag känner igen det du skriver om, det har varit en av mina rädslor också och det släppte inte förrän jag fick hjälp.

Idag har jag ett dåligt självförtroende att brottas med, jag är van att ha kontroll men i mediumskapet handlar mycket om att släppa på kontrollen och inte styra så mycket själv, dessutom så kan man misslyckas och det är också lite jobbigt.
Det jag behöver är stöttning och även någon som "tvingar" mig att ta ut stegen och inte hela tiden välja den bekväma trygga världen.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

JustMe08
10/13/10, 1:00 AM
#3

Jag går också omkring med rädslor, eller vad det nu är. Inte för andevärlden, den rädslan har jag kommit över helt. Nej, jag har i stället en spärr som slår till när jag ska prestera på beställning. Jag begriper inte varför, jag vet ju vad jag kan, men ändå finns den där och jag håller på att nysta i vad som kan vara orsaken just nu.

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

Hellas
10/13/10, 1:07 AM
#4

#3 Ja det är en jobbig rädsla tycker jag själv också eftersom det handlar om en personlighet man byggt på sig sedan många år tillbaka.
Man vill inte göra fel helt enkelt och ska vara så förbaskat duktig jämt Obestämd

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Soffe
10/13/10, 1:18 AM
#5

#2 Det är därför det kan va så skönt o prata med liksinnade :-) Jag har oxå självförtroende o även självkänsla att brottas med och jag är så glad att jag lärt och lär mig mkt, att jag fann den vägen, insikten. Det ger mersmak :-)

[GunillaF]
10/13/10, 1:26 AM
#6

Jag har nog en eller flera skruvar lösa för jag är inte rädd för något…Tyst inget jag kommit på iaf.

Har kanske inte stött på något som är skrämmande än.

Jag är inte rädd för något som har med andevärlden att göra och jag är inte rädd för att göra bort mig.

Annons:
JustMe08
10/13/10, 1:28 AM
#7

#4

Det tror jag är en av de största orsakerna. Jag är livrädd att göra fel och med den tanken malandes i huvudet slår spärren till. Ultimata situationen för mig har varit när jag inte vet om i förväg att jag ska prestera, utan det har kommit som ett överraskningsmoment. Då har det funkat. Men så kan man ju inte jobba liksomSkrattande

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

[rore]
10/13/10, 10:15 AM
#8

Hämmande rädsla/rädslor??

Jag har varit rädd för det mesta och det har hämmat mig både på det vanliga mänskliga yttreplanet och även det andliga…

För mig går verkligen personligutveckling och medialitet (andlighet) hand i hand.

Jösses vilken otrolig kamp det varit genom åren som gått,, Det jag har lärt mig genom mina rädslor är att jag blir inte fri förän jag utmanar dem och ser med sanning på dem,,

Det var inte förrän jag slutade fly från mig själv och det som skrämde mig,, som jag kunde ta till mig livet och börja leva,,

Tidigare överlevde jag bara.

En smärtsam men även en oerhört befriande resa,,

Elpida
10/13/10, 10:52 AM
#9

Jag är nog mest rädd för att inte kunna, att få höra att jag inte är medial för fem öre… Lite rädd för att släppa på innan jag har tillräcklig kunskap för att hantera det som kommer, fast det börjar avta nu =)

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

starcat
10/13/10, 1:58 PM
#10

Oj intressant! Vet faktiskt inte vad som"hämmar" mig riktigt.. Har gått en medial utv. kurs och trots att jag stort sett prickade in det mesta rätt fick det mig att börja tvivla ordentligt. Hur det går ihop har jag inte riktigt koll på än…Obestämd Så jag tror att ett smygande tvivel är min största rädsla just nu..

Eller min överanalytiska sida kanske är det som "spökar" mest Flört

För mig känns det viktigt att det är 100% säkert att det är andevärlden jag upplever och inte mina egna fantasier. Oxå en grej jag brottas med just nu.

Jag tvivlar inte på allt jag upplevt men funderar mycket på om det verkligen kan vara så??

Ha ha ja det blev mycket funderingar på en gång Flört

Marina2
10/16/10, 1:35 PM
#11

Jag var mycket rädd som barn och upp i vuxen ålder,för att möta se andevärlden så fysiskt och så snabbt pang tjong på! Överaskningsmoment. De kom så nära och så tydligt. Mörkrädd!

Hur jag har gjort för att nu våga ta itu med det och möta andevärlden? För min del har information och egna upplevelser med kunskap och råd fått rädslan att ge vika. Att utmana sig själv ganska så mycket också skulle jag nog vilja säga.

Att ta det lugnare  i sin egen takt,inte ha för brått,det har jag haft svårt med. Menar med det med kurser o cirklar allt behöver inte hända på en gång. Det ska ges tid att skjunka in också.

Avlslutar med att säga att jag nog är lite mörkrädd ännu,men jag går ut på natten med hunden utan ficklampa ner till stranden,ja det kan jag få för mig.. Ha det framgår ännu tydligar för mig när jag skriver att det inte fick kännas instängt inne med "möten".!

Jane-Lyzell
10/16/10, 2:25 PM
#12

Att bli sviken av mediala vänner - sten i hjärtat! vilket tappar tilltron till sig själv till dem och andevärldenGråter

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
10/16/10, 7:16 PM
#13

#12 Ja, det är i den här branchen det värsta tänkbara *Krama* Gråter

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
10/16/10, 7:41 PM
#14

13KyssGråter

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kerstina-61
10/17/10, 4:58 AM
#15

#12 *kramar om*

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Marina2
10/17/10, 2:15 PM
#16

12# Kram på dig Jane!

Jane-Lyzell
10/17/10, 3:21 PM
#17

TackKyssGråter

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[GunillaF]
10/17/10, 3:23 PM
#18

Tror att vi är många idag som känner oss illa till mods och besvikna.

Kram från mig till dig Jane och till alla andra!

JustMe08
10/17/10, 3:37 PM
#19

Jaa, idag är det tungt och ledsamt må jag säga…

Stoor kram till alla!

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

Jane-Lyzell
10/17/10, 3:54 PM
#20

KyssGråter Tack!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Vibeka
10/18/10, 3:25 PM
#21

Kramar om till alla som behöver Kyss

Hellas
10/18/10, 6:30 PM
#22

Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Soffe
10/18/10, 7:34 PM
#23

Kram från mig oxå :-)

Mads
10/18/10, 8:13 PM
#24

Jag har nog varit mest rädd för att inte duga, att inte räcka till. Både som "vanlig" människa och som medial sådan. Det är något jag fortfarande tampas med men så sakta men säkert börjar nu en känsla av att jag faktiskt är en ganska härlig människa växa fram och min kärlek till mig själv växer för varje dag.

Stor kram till alla som behöver det idag Kyss

Amor Vincit Omnia

Upp till toppen
Annons: