Annons:
Etikettrecensioner
Läst 7221 ggr
Jenny7744
2010-11-23 22:53

Storseans med Terry Evans

Tjoho, var på storseans igår kväll och lyssnade på Terry Skrattande mycket spännande!

Annons:
Hellas
2010-11-23 22:56
#1

Du får väldigt gärna skriva lite mer om din upplevelse av seansen, berätta om hur den gick till mm Flört

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Lynxx
2010-11-24 07:10
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag var åxå på seans med Terry för 3 år sedan - han är duktig & fick väldigt bra resultat.

1:a delen använder man till frågor fr. publikum - 2:a delen är själva seansen.

---

Likaså var jag på seans med Jill Petersson för 2 år sedan - hon är åxå duktig & träffsäker.

Jag satt & blundade långa stunder under hennes seans & under 2:a delen (när själva seansen äger rum) så fick jag upp en bild som varade en bra stund & visade en ljusgestalt som var omgiven av en slags hjärtformad aura. Känslan jag fick, var att det var henne jag såg. Jag gjorde en bild som visar ung. hur det såg ut.

/L

[GunillaF]
2010-11-24 09:40
#3

Jag har varit på flera storseanser med Terry.

Han lade upp det så att under första halvan så hade han seans och efter pausen fick publiken ställa frågor om Terrys arbete som medium. Oftast fick den som ställde frågan, även en hälsning från andra sidan.

Vad jag kan tycka är lite konstigt är att han hade så många skämt som hamnade "under midjan", så att säga, på människorna i publiken. jag tycker inte att det är speciellt kul och jag tror inte att jag är ensam om att tycka det heller.

Varför kan man inte "lätta upp" stämningen på annat sätt än att anspela på kön och sex?!

solblomman47
2010-11-24 11:07
#4

Jag har också varit på storseans med Terry och det var nog ungefär lika som Gunilla beskrivit.

Han lämnade även en blomma till alla som fick kontakt och visst tycker jag att Terry är mycket duktig när han jobbar.

Jag håller också med dig Gunilla om hans skämt det är säker många som tycker likadant.

Jag tyckte inte han var speciellt snäll mot en ung kille (jag vet vem killen är och även hans kamrat) som fick kontakt med sin kompis som gått över till andra sidan genom en sjukdom.Jag tyckte Terry gick in väldigt väldigt ingående på deras privat liv, jag såg hur den stackaras killen satt o skruvade på sig han tyckte nog inte det var speciellt roligt med att de kom fram vissa saker om dem till alla som satt i den stora aulan där seansen hölls.

Det här var för några år sedan o jag tyckte det var roligt att se hur han jobbade men jag gillar inte dessa stora seanser som det är så många personer på då är det roligare med de mindre blir liksom mera personligt.

Elpida
2010-11-24 12:13
#5

Har oxå varit på storseans med Terry för 4-5 år sedan, har dock inget minne av några skämt alls. Antingen drog han inga eller så har jag förträngt det. Han var hursom helst väldigt bra och det som verkade köra ihop sig som en riktig miss redde ute sig till en helt fantastisk länkning.

Hoppas du hade en bra kväll Jenny!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Jane-Lyzell
2010-11-24 13:03
#6

2 lyxnxx vilken fin bildSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Lynxx
2010-11-25 11:08
#7

#6 - Glad

Den vart gjord i all hast - annars hade den blivit bättre.

---

Evans är plump & förstår tydligen inte det svenska (nordiska) kynnet eftersom han inte är svensk fr början. Därför blir det kulturkrock. Vi är så pass mycket mer hämmade än i många andra länder. Så den som är känslig ska nog gå på någon annans storseans.

Min healer var åxå på en av hans seanser & hon satte sig ju längst fram & eftersom hon är attraktiv så fick hon mycket uppmärksamhet & plumpa kommentarer fr Evans. Nu är hon ju väldig tuff & har skinn på näsan, så hon tål ju det, men tyckte ju åxå att det var väldigt irriterande eftersom hon kommit dit för att delta i seansen.

Jag vet fler ex. på de som kommer fr andra länder (även kvinnor) & är mer rättfram p.g.a. att de inte förstår våra oskrivna lagar för vad som passar sig & inte i vårat hämmade samhälle. Jag kan åxå känna mig generad när detta händer, men så har vi ju blivit uppfostrade.

/L

PS.

jag blandade ihop följdordningen mellan seans & frågestund - får skylla på min skadade hjärna - orsakad av utbrändhet & kvicksilverförgiftning fr mina amalgamfyllningar som gör minnet till ett minne blott

DS.

Jane-Lyzell
2010-11-25 11:41
#8

7 Nje nu kan man nog inte skylla på kulturkrock ,i England är det ännu mera tabu med sådant! Nej detta får nog Terry stå för själv!Rynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lynxx
2010-11-25 11:52
#9

Jo nu ja - men knappast på den tiden han växte upp Rynkar på näsan

/L

Jane-Lyzell
2010-11-25 13:58
#10

8 ojo - det var nog ändå mer tabu förr!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lady-Oona]
2010-11-25 14:21
#11

jösses, kulturkrock, nja det köper jag inte rakt av.

Jag har varit i England  på Standsted Hall för min utbildning och jag har då aldrig varken sett eller hört att engelska medium skulle vara "plumpa" i sina framträdanden eller i sitt arbete, snarare tvärtom.

Jag har även varit på privata sittningar hos okända engelska medium i England och det har aldrig hänt där heller, varken hos manliga eller kvinnliga. Jag lovar att flera utav mina engleska äldre vänner/kollegor som var medium i jordelivet skulle snurra extra mycket på sina moln om de lyssnat på Terry vid ett sådant tillfälle.

Sedan är jag själv av den åsikten att en storseans skall vara stillsam, andlig och framföras värdigt…som medium representerar jag andevärlden och inte en bortgången komiker som vill fortsätta att showa och vara rolig och göra sig lustig över ett å annat…

En storseans är ju också mångas första möte med det som brukar kallas "det andliga" och då är det väl extra viktigt att vara seriös och visa ödmjukhet för det man och inför de sökare som sitter där med förväntasfulla ögon och hjärta…inte fasen ska jag dra skämt då som hamnar under bältet….lågvattenmärke…tacky och ovärdigt.

Kram på er sötnosar…

Lynxx
2010-11-25 14:35
#12

Ja  betr. själva ämnet i sig - men jag menar hur man uppfostrades rent allmänt.

I England är en del aggressivare än i andra länder - den del av befolkningen som har varit proletariserade i ett par hundra år, i ett oanständigt, smutsigt, trångbott, girigt land, med historiskt storhetsvansinne och en förmäten självbild.

Därifrån kommer ju fotbollshuliganerna ursprungligen t.ex. Nu mer har ju detta spridit sig överallt - så nu är det väl ingen större skillnad längre.

Sen att Evans är som han är, det har ju många orsaker - men särskilt rolig är han ju inte direkt.

Men…många män är drönare - anv. bara halva hjärnan - om ens det i vissa fall. Så det är ju inte underligt att de allra flesta på detta & likn. forum är kvinnor, som har den känslighet som krävs för att uppfatta de subtila signaler & vibbar som det handlar om.

/L

Jane-Lyzell
2010-11-25 15:32
#13

12 ja tyvärr figurare det ju fler manliga medium som arbetar med den delen av hjärnan idag ute i Sveriige.

11 kan bara hålla med Kyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[MargaretaA]
2010-11-25 22:05
#14

Terry kanske har blivit så populär att han har fått "groupies" och det här är hans sätt att tala till dem.

Usch vad besviken jag blir nu när jag läser detta. det är alltid lika tråkigt när människor som man haft respekt för inte visar sig vara värdiga den Rynkar på näsan

tommytoe
2010-11-25 23:43
#15

Har sett Terry på storseans en gång och träffsäker var han. Minns inte några dåliga skämt.

När han varit på TV kan jag inte minnas något dåligt, eller så har dom klippt bort det? Inte är Terry Evans rolig, men tycker inte det gör så mycket då han är "professionell".

[MargaretaA]
2010-11-25 23:45
#16

#15

Nej jag har heller aldrig sett det som beskrivs ovan i något av TV-programmen han har deltagit i.

Kerstina-61
2010-11-26 02:40
#17

Jag såg Terry live i Karlstad för ca 3 år sedan. Jag tyckte han var jättebra och ödmjuk. Han tog i hand då jag betalade hans bergsmeditations-cd.

Håller med dig, Maggan, att det är trist att se vad som skrivs här, om honom. Jag hade bara positivt att säga Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[Lady-Oona]
2010-11-26 08:12
#18

Jag har också sett Terry på scen och hade med mig en väninna som var helt ny och jättenyiken och förväntansfull. Jag småpratade med Terry innan och han var trevlig som vanligt men under seansen var han inte särskillt duktig, (detta var i Eskilstuna för kanske 5-6 år sedan) men det är helt ok ibalnd vil det sig inte med budskapen.

…men sedan spårade det ur och ett å annat skämt dök upp som absolut inte passade in på en storseans och det är väl det som stråden började handla om, hur man kanske bör betee sig på en storseans. Jag skämndes inför min väninna då hon visste att även jag är ett medium och att jag hade berömt Terry. Jag vet att Terry kan vara duktig och det jag sett i Tv är för det mesta Ok.

Men jag håller fortfarande på att när man står på scen med mer än 100 i publiken så ska man vara värdig och en god respresentant för andevärlden….hur känd eller okänd man än är!!

Hellas
2010-11-27 16:46
#19

Vi har ju alla olika uppfattning och tur är väl det, jag har själv enbart sett Terry på TV i Det Okända där han är ruskigt pricksäker vilket får mig att bli lite misstänksam, mycket av informationen som levereras känns mer som Intuitiv /Psychic men det är bara min känsla.

Jag håller annars med Lady-Oona att en seans ska vara värdig och kärleksfull och inte fylld av skämt under midjan.
Glädje och skratt kan spridas utan att det behöver tangera till vulgära skämt.

Kram

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jenny7744
2010-11-30 17:01
#20

Hej alla!

Jag tyckte att det var jätte bra! Glad

Första delen var seans o andra delen fick vi ställa frågor.

Jag tycker han var pricksäker som de verkade på de som var där o de kontakter han fick! Han fick ju inte kontakt med ngn till mig så jag kan inte uttala mig personligt..

Terry skämtade mycket men jag tyckte inte att det var "för mkt" utan mer för att kontakten ville berätta så personen förstod att de verkligen var de.. Terry frågade personen i fråga innan om han fick ta upp personliga saker eller om han fick skämta osv.. Vissa sa nej o det accepterade han.

Detta var bara min andra storseans så jag har inte direkt någon stor erfarenhet men denna var bättre än den första. Första var inte med Terry.

/Jenny

Annons:
Indiania
2010-11-30 18:25
#21

#17 Det var inte i Skoghall du var då? ( utanför Karlstad)

I såfall var vi där samtidigt och som du säger han tog i hand när jag köpte hans bergsmeditation-cd.

Tycker också det är urtrist om han är sådan som det sägs i en del inlägg.

" Var nära naturen - var när dig själv "

busenmenna
2010-11-30 19:43
#22

För mej är Terry Evans bara ytterligare ett bevis på hur branschen spårat ur. Business i första hand - stora skaror, mycket pengar.. få budskap - de flesta  går ifrån seanserna djupt besvikna. Var i Charlottenberg i fjolhöst med 400 andra - fy fasen vilken besvikelse . såvida man inte bara vill ha show - och bli pådyvlad en massa böcker o CD:n etc…

 för oss som är lite mer medvetna och kunniga och vill verka i spritistisk  anda måste hans "seanser" ses som ett stort hån mot hela verksamheten.

Jane-Lyzell
2010-12-02 13:57
#23

Intresanta reflektioner!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Jeremina]
2010-12-02 19:23
#24

Gunilla skrev: Vad jag kan tycka är lite konstigt är att han hade så många skämt som hamnade "under midjan", så att säga, på människorna i publiken. jag tycker inte att det är speciellt kul och jag tror inte att jag är ensam om att tycka det heller.

Jag håller helt med för precis så var det när jag var på seans och jag tycker inte om Terry.

berobe
2010-12-03 11:01
#25

Trevligt att flera verkar vilja ha ner Terry på jorden (där han hör hemma)..skall vi ta itu med flera fuskare?

busenmenna
2010-12-12 21:33
#26

Ja - jag hoppas allt fler ser kritiskt på "penningmaskinerna" !

Kerstina-61
2010-12-14 01:15
#27

#21   javisst var det i Skoghall Glad 

Jag upplevde den kvällen som att det rådde härlig energi i lokalen. Hur kände du? Jag kan inte heller komma ihåg att han var oförskämd och fräck.
Men det är ju, som sagt, över 3 år sedan…..Obestämd

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Annons:
Indiania
2010-12-14 13:48
#28

#27 Jag tyckte det var fin stämning i lokalen och den gången var han inte fräck eller oförskämd på något vis. Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

AnnaVirrpanna
2011-03-15 17:13
#29

Han lättar ju bara upp stämningen. många som är där för första gången kommer nog dit igen för att han skämtade och att de var så lättsamt. man vill inte sitta stel som en pinne och pinas av sorgen. vi lever inte på stenåldern längre, och de är helt normalt att skämta om sånt ! kram !Skrattande

[dandamimm]
2011-03-15 19:49
#30

Var på seans med Terry i ystad i februari. Upplevde det som mycket värdigt. Det var trevlig stämning och visst kom det en del skämtsamma kommentarer från honom men inget som var anstötligt, tyckte jag. det var en mycket trevlig upplevelse.

Sara-N
2011-10-03 19:31
#31

detta är ju en rätt gammal tråd men förhoppningsvis gör inte det något, blev så nyfiken och förvirrad:)

# 19 hellas, du skrev "Vi har ju alla olika uppfattning och tur är väl det, jag har själv enbart sett Terry på TV i Det Okända där han är ruskigt pricksäker vilket får mig att bli lite misstänksam, mycket av informationen som levereras känns mer som Intuitiv /Psychic men det är bara min känsla."

jag är ju lite ny på detta i en mer organiserad form så jag undrar bara vart gränsen går mellan intuitiv/psychic och medialitet? hur tydlig är gränsen, för mig är den ju väldigt otydlig. jag blir jätteförvirrad nu angående hur man definerar saker. när jag läser av energier så gör jag det intuitivt men ofta blandas det in röster och budskap som är mer tydligt från någon utanför mig. fast som jag fattat det så är det ju just intuitionen man arbetar med när man jobbar medialt? eller?

hur viktig är uppdelningen synsk - medial? om man får fram samma budskap till exempel så borde ju inte skillnaden vara avgörande, eller? om man kallar sig medial, betyder det endast att få rena budskap från andevärlden som en kanal, eller kan man få budskap via sin intuition eller synskhet? oj vad förvirrad jag blev, hoppas du förstår min frågeställning?

är det så att det kanske är extra viktigt under en seans att det är rena klara tydliga andebudskap, kanske?

varma hälsningar!

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

 

Sara-N
2011-10-03 19:32
#32
[outgrundlig]
2011-10-03 19:53
#33

En gammal tråd som får liv igen…o idag känner jag för att skriva för det är så mycket man läser igen och ser på nytt.

Jag har alltid varit en känslomänniska och går på mina känslor. Terry är för mig en som jag inte vet var jag har honom?

Jag har sett honom på TV enbart där jag ser att han allt som oftast slänger iväg pricksäkra saker om "personerna som faktiskt bor i huset"?

Men för mig är det viktigaste att han är där för att hjälpa dem med de andar som de har problem med…inte att övertyga dem om att han kan läsa dem?

Jag erkänner också att han är duktig, inte tu tal om det….

Men om jag får välja, vilket jag gör då jag väljer mina favoriter så är inte han en av dem då han tycks gotta sig i att vara intressant…som person.

Han vill liksom glänsa med det att han finner något om personerna i huset….inimellan att känna andarna. Det får mig att känna annat…

Framtiden får se vad det blir….önskar honom allt lycka o att han hittar sig själv så han inte behöver hålla på så med att glänsa eller vad man nu skall kalla det.

Jane-Lyzell
2011-10-03 20:16
#34

31 kan du inte starta en ny tråd om detta Sarha-N - tråden blir missvisande i huvudinläggetGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[outgrundlig]
2011-10-03 20:31
#35

Förlåt Jane om jag fick dig att ta det beslutetSkämsatt skriva så.

Sara-N
2011-10-03 21:01
#36

bra idé Jane! nu har jag gjort en ny tråd :)

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

 

[outgrundlig]
2011-10-03 21:07
#37

Ber även dig Sara-N om förlåtelse om jag överskridit din tråd…ville inte ta din upplevelse ifrån dig men det kan ha blivit så genom att jag sade min mening.

Jag är glad naturligtvis för din upplevelse, för det är ju så för oss alla att vi möter på detta mediala på olika sätt och fascineras. Allt är underbart! Och det ena leder oss vidare till det ena och det andra.

Jag önskar dig en fortsatt fin resa inom dettaKyss

Sara-N
2011-10-03 21:14
#38

nej men inte behöver du be om ursäkt! jag blev glad när du blev glad av att jag återupplivade en gammal tråd :) men jag tror som jane att om jag vill ha några svar på min fråga så är det bättre att jag skapar en ny tråd om frågan.

:) tack!

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

 

[outgrundlig]
2011-10-03 21:39
#39

Ja, det blev jagSkrattande för jag kom att tänka på mina tankar i samband med dina för som du ser så ser jag att han är pricksäker…men förstår honom inte riktigt….och det är det som mina ord o tankar handlar om.

:) tack själv

Jane-Lyzell
2011-10-03 22:00
#40

Ingen fara OG - diskutera gärna Terry om ni vill här men det blev så mycket nya frågeställningar i Saras inlägg - så det blev en tråd försigGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[outgrundlig]
2011-10-03 22:13
#41

#40 Ja, hon fick mig att gå igång med mina tankar idag, ok Jane förstårGlad

Annons:
Upp till toppen
Annons: