Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1564 ggr
[stblues35]
2010-10-30 10:59

Medialitet

Jag och sambon satt och pratade igår om medialitet.Vi är överrens om att när man är barn så är alla öppna för det mediala men sen gick våra åsikter isär!:)

Hon å sin sida menar att man stänger ner sig så man inte är mottaglig för andarna när man är i tonåren för att sen öppnas igen när man kommer ur tonåren.

Jag menar att man visst är öppen men att man ignorerar andarna och kommer med andra förklaringar för sig själv om det man upplever.

Vad tror ni?

(visste inte var jag skulle lägga frågan så den hamna OT):)

Annons:
[kvasthilda1972]
2010-10-30 12:00
#1

Nej jag menade inte att man saktar ner vibrationerna som barn/ungdom för att sen öka upp dom igen….

Jag menar att när barnen får höra att det är bara deras fantasi som spelar dom ett spratt ,så tror ju barnen det och efterhand saktar ner sina vibrationer så dom så småningom inte längre kan uppfatta andevärlden.

chik
2010-10-30 12:08
#2

Bra tankar.

Min tro är att vi bortser o går vidare.

Sen är det några som tar upp det…

Men alla kan inte komma lika långt…utan vi har vår begränsningar.

Sen en tanke som jag har mer o mer är att mina ande vänner vill inte bli utpekade som några Clowner som bara leverera för att jag skall tjäna pengar..

Utan dom vill vara behjälpliga när det är något som händer som är för svårt för människan att lösa på ett bra sätt.

Sicket luddigt svar,,

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hellas
2010-10-30 13:22
#3

Jag tror att ni egentligen menar samma sak men uttrycker det på olika sätt.

Vi använder ju uttrycket "stänga ner" men egentligen stänger man inte sina chakran utan saktar ner energin.
Jag säger också att jag stänger men det är egentligen inte det som sker.
Enda gången det är stängt är när vi gått över.

Då jag ser poå mig själv i tonåren så ignorerade jag allt som hade med andevärlden att göra, det var vid några tillfällen det öppnades upp men annars ignorerade jag det totalt.
I samband med att jag ignorerade det hela så saktade även mina chakrahjul ner så för min del hör ignorering och "Stängning" ihop.

Jag tycker det är bra att man saktar ner sina vibrationer under ungdomstiden.

Den perioden är nog den jobbigaste i vårt mänskliga liv och man har fullt upp med att vara jordat som det är.
De flesta är ofta väldigt osäkra och vet inte vem de är egentligen och ska man samtidigt vara Medialt aktiv så kan det verkligen flumma iväg.

Kram på er!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Spanaren]
2010-10-30 17:39
#4

Jag läser en bok just nu och där står det att vi är mera mottagliga som barn (givetvis så gäller det inte alla).

Det gäller att lära sig att hitta igen detta igen i det vuxna livet genom att öppna upp vissa kanaler i kroppen.

Men vi får inte glömma av att många har den kunskapen med sig hela livet också Flört

/kram

Hellas
2010-11-14 20:32
#5

Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Anna-Helga
2010-11-14 22:12
#6

#1 Så var det för mig!

Annons:
Upp till toppen
Annons: