Annons:
Etikettmentalt-mediumskap
Läst 1840 ggr
Hellas
11/28/10, 12:46 PM

Vad är viktigast för dig som Sitter?

Jag har ibland känslan av att många tycker själva budskapet vid en sittning är viktigare än sittningen i sig där bevis ska levereras på att mediumet har en andekontakt med sig och inte fabulerar.

Det jag menar är att ett mediums uppgiftär att bevisa andevärldens existens och om mediumet "misslyckas" med att få en andekontakt igenkänd så finns det ju inte heller någon trovärdighet i budskapet.
Det kan ju till och med vara mediumet som fabulerar budskapet.

Varför tycker så många att det är viktigare med budskapet än att det finns bevis i det som levereras?

Jag själv skulle inte alls vilja ha budskap om jag inte har känt igen den som är på besök, hur ska jag kunna lita på det?

Alltså, tycker du att det är viktigare med Budskap än att få bevis på att ett medium verkligen har andekontakt?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Marina2
11/28/10, 12:58 PM
#1

För mig är det viktigast att verkligen få bevis på andekontakt. Att det finns och att jag kan ta emot anden efter beskrivning mm. Då brukar jag också känna i hela kroppen att det är rätt.

Då känner jag mig nöjd och glad som sitter och vill o kan ta emot budskapet.

[asamaria]
11/28/10, 1:02 PM
#2

Budskapet är viktigast. Att andevärlden existerar vet jag redan sedan länge.

Hellas
11/28/10, 1:35 PM
#3

#2 Men om Du inte vet från vem budskapet kommer ifrån så kan du ju inte heller veta om det ens är en andekontakt mediumet har.
Eller om du ser att det är en kontakt så vet du ju inte om det är till dig.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[asamaria]
11/28/10, 2:55 PM
#4

Men snälla, jag vet ju om budskapet är till mig eller om det är påhitt. För mig spelar det ingen roll vem som framför ett budskap utan att det framförs ett budskap. Det är ju det som är poängen när jag har sökt den kontakten. Jag vet ju varför jag söker och vilka problem jag har. Då vet jag också om budskapet stämmer eller inte.

Skulle jag varje gång jag går in i mig själv och löser upp blockeringar och när jag i samband med detta får budskap börja fundera på vem som visar mig det så missar jag ju det väsentliga; svaret på mina frågor och förståelsen för det som jag får till mig. Jag lär få veta vilka som komer med budskap till mig så småningom. Jag anser att man fokuserar på fel sak om man prompt måste veta vem det är. Skulle det vara fel budskap så finns det alltid en anledning till det. Det är ett budskap det också. Förhoppningsvis förstår de flesta det också så småningom. ´Kan inte förklara det på annat sätt.

Lägger in en länk som handlar om vårt sinne och att det orsakar de illusioner vi bygger upp omkring oss själva. Helt underbar läsning!

Hellas
11/28/10, 3:19 PM
#5

#4 Bara så att jag förstår, du menar att för dig är själva budskapet som mediumet levererar till dig bevis på andevärldens existens.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
11/28/10, 3:23 PM
#6

Det är intressant att höra hur olika vi som kunder till ett medium resonerar och vi har nog som kund olika förväntningar på hur vi vill få bevisen presenterade.
En person som inte vet att andevärlden existerar men söker bevis tror jag har svårare att ta ett budskap som bevis på att andevärlden existerar, de vill nog hellre få en fin beskrivning av en släkting samt ett kort budskap om kärlek.

"Sitter" är detsamma som att vara kund till ett medium och köpa ett mediums tjänster (bara en liten not.) Skrattande

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[asamaria]
11/28/10, 3:28 PM
#7

Jag skrev när jag svarade första gången att jag redan vet sedan länge att andevärlden existerar. Jag har haft kunskapen om många saker sedan länge. Jag har inte alltid förstått dem, vad de står för. Och din fråga var från början om vilket som var viktigast, budskapet eller bevis på andekontakt? Och nu ifrågasätter du det jag svarar???? Jag skriver igen att jag inte kan förklara mig på annat sätt och om du inte förstår nu så hoppas jag att du gör det någongång i framtiden. Andevärlden är supersjälvklar för mig.

Soffe
11/28/10, 3:37 PM
#8

Något som jag tänker på just nu, som jag tycker är viktigt, är hur man blir bemött av mediumet under hela sittningen. Det är faktiskt en mkt känslig situation, men annars tycker jag nog att det är minst lika viktigt att få bevis på att mediumet verkligen har kontakt med andevärlden. Eller är det bara så att allt hänger ihop, att dessa bitar är lika viktiga tillsammans för att man ska va nöjd som sitter.

Hellas
11/28/10, 3:46 PM
#9

#7 Att "fråga" handlar inte om att "ifrågasätta" och det är även tillåtet att både fråga och ifrågasätta men i det här fallet frågade jag därför att jag inte ville missuppfatta det du skrev.
Men tack, då vet jag att det i detta fall hade varit bättre att missuppfatta än att fråga en gång extra.

Att fråga handlar om att "man vill veta mer" så det hade räckt med att du enkelt svarat mig.

 "Nej, det var inte riktigt så jag menade" och "jag har jättesvårt för att förklara mig på ett bättre sätt".

Tack för din återkoppling

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
11/28/10, 3:49 PM
#10

#8 Ja där säger du något viktigt, bemötandet i sig är oerhört viktigt och helheten, jag skulle nog ha svårt att kunna ta till mig någonting alls om jag inte känner mig bekväm och ompysslad vid själva sittningen.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Soffe
11/28/10, 3:53 PM
#11

#10 Ja Precis.. Sista meningen från dig håller jag absolut med om..

[Lady-Oona]
11/28/10, 6:49 PM
#12

Budskapet är viktigt för mig…vem det är som levererar kommer i andra hand för min egen del ialla fall. MEN budskapet måste ha mening och vara relevant och jag ska kunna ta det till mig och använda det omedelbart och inte vara en massa rappakalja som inte har med mig och min situation att göra.

Men om jag nybörjare och inte visste något om andevärlden så hade det nog varit viktigast att få veta att det finns ett liv efter döden och du hade jag nog inte lyssnat så noga på ett ev. budskap utan då var jag nog mest ute efter nån form av bevis.

Men å andra sidan går jag extremt sällan till nån…???

signemo
11/28/10, 8:46 PM
#13

Spontant när jag läste så tänkte jag , att det är budskapet i sig som är det viktiga.

Det är ju någon på andra sidan som tar sig tid att ge mig ett budskap genom ett medium.

Sen tror jag det har betydelse om man litar på mediumet.

Det skall ju inte vara så att en person bara kan rabbla upp en massa som låter som budskap. jag tycker att det är viktigt att man kan känna att det är en andekontakt man känner igen, men det är inte det viktigaste för mig, utan det är budskapet

Var rädda om varandra

Annons:
Jane-Lyzell
11/28/10, 10:07 PM
#14

Hur ska man kunna lita på ett budskap om inte mediumet klarar leverera bevis på vem som ger budskapetFörvånad Njeee inte min kopp av te!

Då kan man lika gärna gå till en psychic istället!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

signemo
11/28/10, 10:28 PM
#15

Ja, kanske det Jane. Men det kanske inte alltid behöver vara mediumets fel. Det kan ju vara jag som är trög också.

Det viktiga kan jag tycka är ju inte att mediumet känner att det kan och får bekräftelse för sin egen skull.

Det viktiga är kanske att mottagaren har fått något med sig som gör att denna/e kan ta ett steg framåt i livet. Om det inte skulle vara moster Beda exempelvis. Utan grannens gamla faster Ada, eller min morfar mormors mor eller mediumet själv.

Ja i slutändan så är det ju vad mottagren dvs sittern lär sig o tar åt sig av budskapet som är viktigt.

Det är som jag ser det sitterns som skall ha ut något av sittningen.

Detta kanske inne bär att mediumet inte haft kontakt, men däremot har en fin personkännedom och har en unik förmåga att ge människor bra råd.

Mediumet, vill ju naturligtvis för sin egen arbetsmora´l ett behov av att känna att en viss person känns igen

Detta blev lite rörigare och längre än vad jag tänkt ,Kyss

Var rädda om varandra

[Jeremina]
11/28/10, 11:17 PM
#16

Jag tycker att både ock är lika bra.

christel70
11/28/10, 11:45 PM
#17

Det är lika viktigt med båda, tycker jag. de hör ihop. Om jag vet vem budskapet kommer ifrån blir det mer "intressant" och jag kan ta till mig det på ett helt annat sätt. Är man dessutom "nybörjare" som sitter är det ännu viktigare att leverera bevis att andevärlden existerar och att mediumet kan beskriva någon som jag känner igen annars tappar ju hela privatsittningen sin huvudsakliga uppgift och jag börjar tvivla…

Medarbetare på Tarot

Jane-Lyzell
11/29/10, 12:17 AM
#18

15 ja så kan det vara men det ska höra till undantag i sådana fall inte som en regel då får man nog tänka om om man som medium ska göra storseanser eller sittningar med ande kontakt!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Andina
11/29/10, 10:38 AM
#19

Jag tror det beror lite på vilken stol man sitter.

Som medium är jag mycket mån om att kunna visa på vem jag kommunicerar med. Oavsett om sittern är otålig eller inte för att få sin hälsning/sitt budskap.

Som sitter kan jag känna att jag är väldigt intresserad från vem budskapet kommer - men till syvende och sist är budskapet i första hand intressant, under förutsättning att det känns rätt och relevant.

Jag tror att människor söker sig till medium av olika anledningar. En del längtar efter bevis på AndeVärldens existens. Andra vill ha hjälp och råd i sin livssituation.
Jag tror att det som förvillar lite är, att 'etiketten' Medium/Mediumskap placeras på så mycket annat än Mediumskap… tarot, vägledning, seanser… "Medium" har blivit ett samlingsnamn.

Om jag, som helt nying, blir nyfiken på denna 'alternativa värld' så kan jag förstå att det inte är helt lätt att sålla vad som är vad. "Ett Medium gör väl allt detta… ". Därför tror jag att det är vanligt att många människor inte är så angelägna om att få 'bevis för andevärldens existens'.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: