Annons:
Etikettfilm-tv
Läst 1965 ggr
Jane-Lyzell
2010-11-04 18:39

Himmel över Berlin

Fick tipps om denna på tv 2 ikväll 22.45

Jag tänker bänka migKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2010-11-04 18:42
#1

Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lady-Oona]
2010-11-04 19:54
#2

Kanonabra film…jag har sett den minst 3 ggr…när den kom var jag en god vän på biograf i Göteborg, efter filmen ställde sig folk upp å applåderade!! har jag aldrig varit med om här i Sverige förrut.

Se den…det är den värd.

tack för tipset, ska nog se om den…om jag orkar är trött idagOskyldig

Thinka
2010-11-04 20:15
#3

Tack för tipset!

Hellas
2010-11-04 20:47
#4

Tack för tipset, jag orkar nog inte se den idag men den finns nog att få tag på ändå på annat sätt.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaR]
2010-11-05 00:54
#5

Neeej! Jag missade den!

Hade ju bestämt att jag skulle se den………… Rynkar på näsan

Jane-Lyzell
2010-11-05 13:59
#6

Det blev tyvärr tummen ned för mig om denna filmen - aldeles för djup för mitt tycke - men man ser ju var ifrån Änglarnas stad tagit sin inspiration!Glad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Playja
2010-11-05 14:11
#7

#6…Den filmen missade jag igår. Somnade tidigt!    zzzzzzzzzzz

Verkar lite för djup för mig med.

Ja… jag kollade in lite länkar på "tuben" (hittade även hela filmen där) och så blev min tanke oxå… om Änglarnas stad.  Flört

[Lady-Oona]
2010-11-05 23:23
#8

Jane…"Änglarnas stad" är en köpt rättighet att få lov att göra en egen film på Himmel över Berlin.

Att se den här filmen flera gånger gör att den växer, jag känner en samhörighet med den här filmen, för mig visar den en gråtonad verklighet utan glättighet, sorg och bedrövelser mitt i Livet och att det finns olika sorters änglar…och så gillar jag sättet att filma på, att blanda de olika världarna med filmteknik är skickligt och intressant.

Men som alltid tänker vi männiksor olika och tur är väl det att det finns så många olika smaker, tänk om alla skulle "stirra" på samma film huaOskyldig..kram på dig

[GunillaR]
2010-11-06 14:43
#9

Änglarnas Stad har jag sett några gånger. Tycker mycket om den filmen, men har aldrig sett originalet. Men det kommer säkert fler tillfällen, hoppas jag.

Playja
2010-11-06 23:23
#10

Jag är en känslomänniska,,, *s* och Änglarnas Stad är en jättefin film för mig och som den filmnörd jag är med rötter i Hollywoodfilmerna så jag måste jag ta mig i hampan att se denna film i orginal. Jag blir kanske glatt överaskad?  Skrattande

JustMe08
2010-11-06 23:33
#11

Men har de inte visat en trailer från Änglarnas Stad på tv nyligen? Igår? Eller har jag drömt det?SkrattandeNågon som vet om den kommer på TV snart?

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

Jane-Lyzell
2010-11-06 23:34
#12

8 tur man är olika varandraFlört kan vara allt som hänt senaste tiden med som gjorde jag hadde svårt ta till mig filmen - tror jag satt och skrev mitt inlägg i bloggen just innan och missade första kvaarten- fan liksom ingen ro - sen är jag som playa filmnörd i hollywoodFlört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2010-11-06 23:54
#13

Jag är också nörd, vi tittar på nästan allt :).
Änglarnas Stad ska jag se imorgon, Micke vill inte se den eftersom han tycker den är för känslosam så det blir jag soffan och ett knippe IKEA servetter.
Tur att jag har köpt på mig!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Jane-Lyzell
2010-11-06 23:56
#14

13 änglarnas stad till hör min absoluta favorit + DragonflyKyss

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

JustMe08
2010-11-07 00:09
#15

#13

AHA, den kommer i morgon?! Härligt!Glad

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

Hellas
2010-11-07 00:38
#16

#15 Inte på TV vi har den hemma ändå

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaR]
2010-11-07 12:39
#17

Efter att ha sett trailern på Himmel över Berlin så ska jag försöka få tag på filmen. Om jag får tag på den så hojtar jag till här i tråden!

Upp till toppen
Annons: