Annons:
Etikettmeditation
Läst 6615 ggr
jagealltidglad
2010-11-07 20:42

Mediterade och fick fram färg

Är inte så världsvan på att meditera men eftersom denna dag har varit väldigt "aktiv" tänkte jag att nu ska jag vara duktig och verkligen fokusera på att meditera, när jag har kommit till läget om att be min Guide visa sig, dök det upp en hel himmel i färgen lila eller violett snarar, vad kan det betyda, är min guide en färg?

Värme och kärlek till dig för det är du värd

//jagealltidglad

Annons:
Hellas
2010-11-07 21:59
#1

Jag tror inte din guide är en färg däremot så kan man se färger och då är det bara att börja tolka ;)!

Man får alltid till sig symboler då man mediterar eller drömmer.
Det får man även då man ska ha en stittning eller ge vägledning.

Symboltolkning är roligt men inte alltid så enkelt för oss vuxna människor som inte ser känslan eller betydelsen i en symbol. tex. färgen "Lila".

Det finns böcker som berättar om symboler och hur de "ska" tolkas men till syvene sist så är det alltid den som får bilden i sitt huvud som ska förska förmedla själva betydelsen.

Lila betyder en sak för mig och en annan för dig!

Så min fråga är, vad betyder den färgen för dig?
Blir du glad, ledsen, varm, kall.
Tänker du på fest, umgänge, andlighet, kyrkor?

Förstår du hur jag menar?
När man får till sig en bild måste man försöka tolka den på ett bra sätt.

Jag hade en sittning för länge sedan då jag inte riktigt förstod vad personen avled av.
Tillslut visade h*n mig kol som man eldar med.
Det visade sig att h*n avled i "Kol" men kunde inte tala om det på annat sätt än att visa mig en hög med svart kol som man eldar med.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

jagealltidglad
2010-11-07 22:53
#2

Tack Helena

ja jag förstår vad du menar, men oj det va inte lätt

när jag tänker på färgen lila blir jag varm, jag gillar färgen jätte mycket, dock har jag inte så mycket av den själv, men köper gärna lila kläder till mitt barnbarn. bl a en tröja som hon älskar att ha på sig. därför så va det hon som först kom upp i huvudet när du fråga vad jag tänker på, jag tänker på mitt barnbarn och jag blir alldeles varm och glad av det.

och det som oxå slår mig nu när du frågar så är det även hon som jag misstänker har fått gåvan, som jag har tagit upp i en annan tråd här.

Mina tankar far genast iväg till att det är kanske det som dom försöker säga att mina misstankar om mitt barnbarn stämmer, att hon fått gåvan alltså.

Är det så du menar att jag ska försöka tolka?

Värme och kärlek till dig för det är du värd

//jagealltidglad

Hellas
2010-11-07 23:20
#3

Ja det är det men i det här fallet skulle jag tro att det handlar om dig själv och inte ditt barnbarn eftersom din meditation syftade till att ge dig själv svar.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

jagealltidglad
2010-11-07 23:32
#4

hmm.. ja då kanske jag måste föra in mer lila i min egen tillvaro då :)

jag ska fundera lite till på det och kanske kan jag få fram något annat..

men jösses vad intressant det är.

tack för hjälpen Helena

Värme och kärlek till dig för det är du värd

//jagealltidglad

Upp till toppen
Annons: