Annons:
Etikettandlighet
Läst 2522 ggr
JustMe08
2010-11-06 21:27

Omedvetet öppna upp

MargaretaA ställde en väldigt bra fråga i tråden: Disciplinera dig!. Jag tycker den är värd en egen tråd:

"En liten fråga. jag har nog aldrig varit mer öppen än ett kassaskåp. Hur jag än har försökt att medvetet öppna upp så har jag aldrig fått nåt "kvitto" på om jag lyckats.

Men..

Vad som har hänt mig nu är, att sedan min fars frånfälle för bara tio dagar sedan så har jag för första gången upplevt kontakt med min mor som gick över för 30 år sedan.

Kan det vara så att man omedvetet "öppnar upp" i det tillstånd av skörhet och "hudlöshet" som man känner när någon nära går vidare?

svårt att förklara men jag hoppas ni förstår vad jag menar."

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

Annons:
[MargaretaA]
2010-11-06 21:58
#1

Så här hände det efter 30 år av tystnad. Jag kopierar från Randitråden.

Jag stod på Hemköp och kollade in gravdekorationerna och min blick fastnade på några som inte såg ut som de vanliga med barr och kottar, utan mycket tjusiga och stilrena. jag tänkte att dessa skulle mamma ha gillat.

Då kommer det;

ja den där gravdekorationen var verkligen helt i min smak, men bry dig inte i att köpa den och åka ända in till stan för att lägga den på min grav. Tänd några ljus hemma i stället.

senare samma kväll

jag upptäcker att kristallampan i taket ser helt svart ut. Vi har precis skaffat en kamin och det blev lite sotigt i rummet då vi eldade första gången utan först avlägsna kajboet i skorstenen.Skäms

Då dyker min fnittrande mor upp med en trasa i handen och menar att om jag bara får gubben att plocka ner lampan så ska hon hjälpa mig att göra den ren. Hon verkade bubblande glad.

Jag hoppas detta håller i sig för vi har 30 år att ta igen Skrattande

Frågan är; varför kommer hon just nu? kan det ha att göra med omedvetet öppet tillstånd efter faderskapets frånfälle?

Hellas
2010-11-06 22:20
#2

#1 Visst kan det ha med den egna sinnestämningen att göra, det är inte en slump att många börjar uppleva andevärlden konkret efter det att någon gått över till andra sidan.
En annan vanlig orsak verkar även ha med utbrändhet att göra.

Dessutom ska man aldrig underskatta andevärldens sätt att tacka!
Du maggan är en eldsjäl i det du gör och ger så oerhört mycket av dig själv till andra människor som är medialt utvecklade.
Du ger dem möjlighet att kunna konversera, du är en fin länk mellan Skeptism och Spiritualism och du är ärligt och uppriktigt intresserad.

Allt sådant arbeta får man tillbaka, det du ger kommer trefaldigt tillbaka!

Jag är glad för din skull, jag kan nu tänka mig att du är både förvånad, lycklig och omskakad.

Kram, jag ser fram mot att få höra fortsättningen Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaF]
2010-11-06 22:25
#3

"Grattis" Maggan!

Det var när min son gått över till andra sidan det startade upp ordentligt för mig. Redan samma kväll!

Jag hade visserligen upplevt grejer innan också men riktig fart blev det då. Jag tror att man är så.. (vet inte vad jag ska kalla det)..sårbar (inte rätt ord men jag tror ni förstår vad jag menar) att man inte orkar "stå emot" när man är mitt i sorgen. Man orkar inte ha samma "kontroll" på sig själv och då har andevärlden möjlighet att ha kontakt med oss.

[MargaretaA]
2010-11-06 22:26
#4

tack helena Glad

och ja jag är verkligen förvånad, lycklig och omskakad Förvånad

[outgrundlig]
2010-11-06 22:31
#5

Underbart att läsa och håller med Helena i allt hon skriver…

..kramenGlad

Hellas
2010-11-06 22:32
#6

Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Indiania
2010-11-06 22:41
#7

Åh Maggan vad underbart att få ta del av detta! Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[MargaretaA]
2010-11-06 22:51
#8

#3

jag förstår precis vad du menar med "sårbar" Gunilla - även om det kanske inte är rätt ord. Innan hade jag kanske inte gjort det, men egna erfarenheter får poletten att trilla ner.

Hellas
2010-11-06 22:57
#9

Jag vill även tacka dig Margareta för att du vill berätta det här, det är så värdefullt för andra som precis har upptäckt detsamma och som går och funderar på vad det är som händer.

Tack för att du delar med dig!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaF]
2010-11-06 23:01
#10

#8 Flört Jaa, så är det. Innan man upplevt en sak är det inte så lätt att förstå.

[MargaretaA]
2010-11-06 23:03
#11

#9

jag tycker att det finns väldigt mycket mer som förtjänas att tas upp här. Allt för mycket verkligt intressant försvinner i "det dolda".

Hellas
2010-11-06 23:26
#12

Så sant, öppenhet är så oerhört viktigt, dels för att likasinnande, vilsna människor har behov av att få prata med andra men även för att i så stor utsträckning som möjligt undvika fusk, fiffel och båg!

Jag tycker nog att Mediumvärlden börjar få nog av att vara en "Mediumkår" där allt ska diskuteras i hemlighet.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

JustMe08
2010-11-06 23:29
#13

#11 & #12

Kan bara hålla med. Amen.

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

Annons:
[MargaretaA]
2010-11-06 23:47
#14

#12

Ja öpenhet är jätteviktigt!

därför tycker jag också att det är synd att många övningar (som kan ge häpnadsväckande reslutat)  sker i det fördolda och aldrig kommer ut.

Jane-Lyzell
2010-11-07 00:01
#15

Härligt maggan - då är du mer närmare spiritualismen nu en skeptesismenFlört

Jag är glad för din skull, uppriktigt och önskar dig många fler fantastiska stunder med din mor - Kanske de tagit henne dessa år att förstå hur att kommunicera och dig antal år att förstå hur med - huvudsaken det fungerarKyss Tack för du delar med dig!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[MargaretaA]
2010-11-07 00:21
#16

#15

då är du mer närmare spiritualismen nu en skeptesismen

full poäng Jane! Flört

Pluppis
2010-11-07 09:22
#17

Vad härligt att läsa Maggan, jag blir så glad för din skull! Att få kontakt med andra sidan är fantastiskt :)

~* Framtiden är något som endast du själv kan skapa *~

chik
2010-11-07 10:03
#18

JusMe.

jag svarar utifrån vad jag Tror.

Så som du skriver att nu behöver du hjälp o stöd o då träder din Mor fram så tydligt så du kan bara inte missa henne..

Tror att vi är väldigt olika o känsliga…vissa tar in allt o vissa soterar utan o veta om det.O tar bara till sig det dom behöver.

Sen så tror jag att man omedvetet kan stänga sig..Kan inte förklarar i skrift hur jag menar.

kan bara gratta dig till att du har fått en tanke från din Mor..

Lena..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Kerstina-61
2010-11-07 15:02
#19

Jag öppnade upp då min kära mor gick över. Då hon legat i koma ett dygn, utan minsta kontakt så plötsligt kl 02.00 på natten till nyårsafton så satte hon sig upp i sängen, slår upp sina ögon som var onaturligt klara. Den blå och vita färgen i ögonen var så klara att det såg ut som någon målat dem. Hon tittar på oss, från den ena till den andra, men utan att man fick ögonkontakt. Jag har försökt få veta vad det var hon såg, men har inte fått svar. Kanske det var hennes nära och kära som tog emot henne i gränslandet Glad

Efter detta så började det lukta rök i vår hall. Mamma rökte ihjäl sig (Kol) Jag sa till henne att jag vet det är du mamma, lilla, men låt oss slippa röklukten. Då upphörde den otäcka lukten.

Nu är detta snart 5 år sedan och min mediala utveckling har sedan dess gått framåt, sakta med säkert. Men det var mammas bortgång som fick mig att "se" Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

chik
2010-11-07 18:21
#20

Vad fint av slut Kerstin…

O Lukten.Var ju ett bra bevis på att hon var med er.Hon vist att du skulle veta om du fick känna den lukten.

Fint.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
Kerstina-61
2010-11-07 22:27
#21

Tack, goa chik Kyss

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Marina2
2010-11-08 17:25
#22

0# Ja det tror jag. Jag menar att man är mer mottaglig då. så underbart att du fått kontakt med din mor.

Tack alla för att ni delar med er.

Ja ,jag kan ju bara för egen del säga att jag öppnade upp när min pappa dog. Så visst är det sådana händelser (ibland) som öppnar upp och gör en mer mottaglig.

Hellas
2010-11-14 20:24
#23

Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: