Annons:
Etikettandlighet
Läst 3155 ggr
Delfinen
2010-11-07 18:09

energier? syner? budskap?

Hej Jag måste be om hjälp och råd och se om någon kan förklara vad det är som har hänt och händer. Hur det kommer sig och hur jag/vi skall hantera det hela. Då detta har pågått ett tag och det skall bli en helhetsbild så tar jag det hela från början och hoppas ni orkar läsa.

Jag har en ung nätvän som jag har känt i drygt 6 år. Vi fick otroligt bra kontakt redan från början. Jag hade precis upptäckt min mediala sida och hon var väldigt intresserad trots att hon själv inte var medial (enligt sig själv) En dag gick hon i en butik och fick se en drömfångare som hon pekade på och sa " det där är xxxxxxx" Hon köpte den och skickade den som present till mig. Det lustiga var att hon hade ingen som helst aning om att just få äga en drömfångare var en av mina högsta önskningar men på den tiden la jag aldrig några pengar på mig själv. Denna drömfångare fick ett " eget liv " Förstog ingenting men har en liten misstanke om idag att våra energier på något vis började sammankopplas redan då. Men då begrep jag ingenting.

Sen hände sak nummer 2. några månader senare. Alltså för drygt 6 år sedan. Jag satt vid min dator, var på ett helt normalt humör då jag plötsligt kände ett obehag börja krypa i mig, en rädsla som blev allt starkare och kulmunerade i ren skräck och började storgråta. Förstog ingenting. Fanns inget att känna obehag, rädsla eller skräck över. Jag grät i omgångar i drygt en halvtimme. Sen avtog det. När jag senare pratade med henne via nätet och fick veta att hon upplevt saker och haft just dom känslorna exakt samtidigt som mig förstog jag att jag på något vis lykats få till mig hennes känslor och upplevt dom som mina egna.

Så här har det hållit på. Jag har kunnat känna på mig saker som händer kring henne, inga detaljer eller exakta saker men vad det rör sig om, hur och varför. Har kunnat känna av hennes känslor fler gånger. Kände att jag behövde ge denna bakgrundsbild för att nu kunna ställa min egentliga fråga.

Hitills är det bara jag som har lyckats med detta. Men nu verkar det som att även hon kan det. Fick ett meddelande från henne för ett par månader sedan där hon var orolig för hur jag mådde. Hon grundade sin oro på att när hon var och sprang i skogen fick hon plötsligt se en drömfångare hänga uppe i en gran. Hennes tankar gick då till mig och helt plötsligt såg hon mig framför sig där jag satt vid utemöbler i rödlila tröja och blå byxor med sorgsen blick. Bilden av mig sittandes på uteplatsen, med dessa kläder och samma blick såg hon sen även ett par dagar senare.

Jag har nu inte något av dom kläderna men just dom dagarna hon såg mig mådde jag väldigt dåligt. Varför såg hon drömfångaren i granen? Vad betyder det? Vad var det för meddelande hon fick?

Ett par veckor senare nytt sms från henne där hon åter igen undrade hur jag mådde. Hon hade drömt om mig denna gången ( förra gången var hon helt vaken ) I hennes dröm satt jag utomhus vid en tegelvägg och rökte. Mitt kropsspråk sa att jag var ledsen för något. I drömmen fick hon en tung känsla över sina axlar, benen kändes tunga och nästan släpandes, hon fick även en klump i halsen som gjorde det jobbigt att andas. När hon sen vaknade fanns där en tung känsla i kroppen kvar.

Vad vill detta säga? Vad betyder allt detta? Varför händer detta?

Om vi nu kan känna av hur den andre mår vad är meningen att vi skall göra med den vetskapen? Vi finns där alltid för varandra ändå och stöttar. Eller finns det något annat budskap bakom våra upplevelser?

Annons:
Hellas
2010-11-07 19:09
#1

Tack för ine intressant berättelse och att du ville dela med dig av den.

Själsvänner brukar man kalla det för, ibland gör vi möten i livet, även över internet där vi aldrig har träffat personen i fråga men ändå känner en stark känsla av sammhörighet och att man nästintill vet då någonting är på tok eller tvärt om, då någonting är fantastiskt glädjande.

Det kan ta åratal innan man förstår meningen med det hela, kanske det inte ens finns någon mening i det här livet vi lever utan meningen kommer i ett senare skede då ni befinner er på andra sidan.

Drömfångaren kan ju vara själva länken mellan er men ärligt talat så tror jag inte det, sådan här kontakt fungerar alldeles utmärkt utan "hjälpmedel".
Men det kan ju ha varit den som triggat igång och öppnat era hjärtan från första början.

Kram

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

chik
2010-11-07 20:46
#2

Delifinen..jag vet inte något.

Men jag skriver ned vad jag Tror.Så får vi hoppas att fler skriver så kanske du känner vad som är rätt för dig…

Jag tror att det är så lätt som att ni är själsvänner.ni är på samma våglängd.

Det händer ju vissa att dom träffar någon som ni..Inte så ofta det händer för värden är ju så stor.

Sen att det tar lägre tid för din vännina är ju för att hon inte ser det lilla o är lika upmärksamad som du.Men nu kommer det nog att gå fortare för henne.När hon har märkt att det fungerar.

Tycker det är en häftig tanke..

ja det vad, vad jag hade o komma med..

Hoppas att du kan berätta mer…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Delfinen
2010-11-07 23:09
#3

Är det då p.g.a att vi kan vara själsvänner som  jag kan få till mig hennes känslor och uppleva dom  som mina egna?

Har hänt några gånger utan  att jag själv har förstått fören eftråt att det inte varit mina egna känslor jag upplevt.  Och det är jobbigt då känslorna aldrig varit av possetiv karaktär.

Hur  gör jag för att lära mig att veta om det är mina egna känslor eller någon annans jag upplever?

Ibland kan jag få negativa känslor som  jag vet handlar om  att något har hänt henne eller är på väg att hända även det alltid negativa saker.

Och nu kan hon känna  samma sak om mitt mående och det är också bara när det gäller negativa saker.

Varför känner vi bara av varandra när det gäller negativa saker, aldrig possetiva?

christel70
2010-11-07 23:54
#4

Tror som de andra att ni är själsfränder! Vårda varandra ömt! Sen spelar det ingen roll om hon bor på avstånd eller ni bara håller kontakten via nätet - känslorna och banden finns där ändå!

Det är alltid lättare att känna av negativa känslor när ngn mår dåligt eftersom de är så mkt starkare. De positiva känslorna finns där de också men de reflekterar vi inte så mycket över. Förutom när ngt extra av positiv karaktän händer - då brukar man kunna känna av det också om man är känslig!

Alla har vi nog känt när någon i vår närhet inte mår bra, ex våra barn eller föräldrar. En del känner dessa energivågor mer än andra och du verkar vara extra mottaglig. Se det som något positivt. (även om det ibland kan vara svårt eftersom känslorna inte är ens egna)

Jag tycker du kommit en bra bit på väg i förståelse till vad som händer. Det du kan göra är att nästa gång det dyker upp känslor som inte känns som dina egna- ställ dig frågan- är detta mina känslor, vad får mig att må så här? Be om att känslorna går tillbaka till sändaren om de inte är dina. Känn efter från vem känslorna kom ifrån. När du sedan registrerat detta tar du ställning till om du ska kontakta sändaren för att stötta och trösta.

Lita på din intution, detta är en gåva du fått!

Medarbetare på Tarot

Delfinen
2010-11-08 00:43
#5

Tack alla för era svar….dom  får mig att se lite klarare på saker och ting. Tanken  på att vi skall  vara själsfränder har  dykt upp  i mitt huvud men inte riktigt klarat av att ta till  mig det. Själsfränder är för mig något enormt stort och betydelsefullt.  Alltför stort för att just lilla  jag  skall  få uppleva det. Men lättare nu att ta tll mig det *L*

*4 Jag försöker förstå så  mycket  som möjligt vad som  händer. Det som är svårt är att tolka, förstå varför och hur och till  vad jag skall  använda saker som  kommer till mig. Har även svårt att tolka  saker. Då tänker jag ine bara på detta med att få till  mig känslor. 

Jag skall försöka  komma  ihåg det där om  att be känslor som inte är mina gå tillbaka till sändaren. Men  inte så ofta jag vet om dom är mina eller inte. Har perioder då jag själv inte mår bra p.g.a gammalt skräp jag inte lyckats rensa bort och då blir jag ganska  blokerad ibland för att kunna känna av vilket.

Jag vet att min mediala sida är en gåva som  jag har fått.  Och  trotts att det många gånger kan vara jobbigt är jag oerhört tacksam för att jag har fått den. Den  kom när jag som best behövde den och  har den att tacka för att jag i dag har mitt förstånd kvar och är den jag är i mycket.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
DarkAngel
2010-11-09 08:18
#7

De neggativa känslorna är oftast lättast att snappa upp. Och när vi mår dåligt behöver vi någon, en vän, mer än när vi mår bra. Att då veta att vi inte är ensamma ger styrka.

Om du sätter dig och konsentrerar dig på din vän en dag kan du antadligen plocka upp det hon känner då, även glädje.

DA

Upp till toppen
Annons: